2017-01-18, 11:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Två irriterande saker med marknaden...

1. När du får upp typ flera hundra kort och måste själv klicka dig fram till typ sida 72. Ta truppkondition som ett exempel. Saknar en funktion där du kan välja "gå till sida (...)" här. När man bläddrar snabbt sida för sida har dessutom marknaden en tendens att krascha och man får börja om på nytt.

2. Det går inte söka specifika skador vilket är helt jävla värdelöst. Skador får man ganska ofta dessutom, fotskador i synnerhet. Runt tusenlappen för ett healing card känns ju sådär.

Någon som kan relatera?

Ja, sökfunktionen på consumables suger balle. Nu behöver jag sällan consumables eftersom jag öppnar mer packs än vad jag hinner spela matcher... men. Överhuvudtaget är sökfunktionens brister enorma och detta utnyttjas såklart av traders och coinsellers.

Bästa sättet att hitta den consumable man söker efter tycker jag då är att i ditt fall, kolla på futbin vad squad fitness kostar - normalt 1-1.2k. Sen söka efter fitness, gold quality, min buy now 1000 max buy now 1000. Då borde du mest få träffar på squad fitness som du vill ha. Du kommer såklart inte kunna snipa en squad fitness för 300 coins men då hittar du snabbare det du letar efter.

Samma går att göra med healingkort om du vet vad det healingkort du är ute efter kostar.
Citera
2017-01-18, 11:18
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja, sökfunktionen på consumables suger balle. Nu behöver jag sällan consumables eftersom jag öppnar mer packs än vad jag hinner spela matcher... men. Överhuvudtaget är sökfunktionens brister enorma och detta utnyttjas såklart av traders och coinsellers.

Bästa sättet att hitta den consumable man söker efter tycker jag då är att i ditt fall, kolla på futbin vad squad fitness kostar - normalt 1-1.2k. Sen söka efter fitness, gold quality, min buy now 1000 max buy now 1000. Då borde du mest få träffar på squad fitness som du vill ha. Du kommer såklart inte kunna snipa en squad fitness för 300 coins men då hittar du snabbare det du letar efter.

Samma går att göra med healingkort om du vet vad det healingkort du är ute efter kostar.

Yes, söker precis så. men healingkort är annorlunda tycker jag. Allt känns bara helrörigt.
Citera
2017-01-18, 11:36
Medlem
Citat:
Grabbar, nu gör ni mig besviken. Gnället är ju till större delar befogat. Jag känner ju inte direkt att det är mitt eget gameplay som stoppar mig, utan spelets gameplay till 100%. Bra gameplay är a och o för att kunna få igång tempot/drivet och allt vad det innebär (vändningarna, mottagningarna, förflyttningar och så vidare). EA har stora problem men gör ingenting åt det, och det är ingen hemlighet eller nyhet. För att sätta det i ett enkelt perspektiv: när EA lägger upp t.ex. ett klipp med frisparkar på YouTube handlar de mest lajkade kommentarerna inte om själva klippets topic, utan om problem EA aldrig åtgärdar. Säger ganska mycket. Är riktigt trött på EA nu, de gör mycket bra absolut, men man kan släppa en bok med saker de gör betydligt mindre bra också. Bara en sån enkel sak med matchställen före matcherna t.ex., först nu när spelet varit ute i flera månader (och felet varit känt för den delen också) verkar de göra något åt det.

Länkar er ett bra klipp här nedan som jämför bra gameplay v dålig gameplay. Tycker verkligen ni borde göra er själva en tjänst och kolla på det.

https://www.youtube.com/watch?v=dXTOyW9YRM8&t

Vill dessutom poängtera jag har närmre 100 vinster och mindre än 10 förluster så jag sitter inte här och klagar för att det går dåligt resultatmässigt. Helt ärligt blir jag inte överdrivet glad vid segrar när gameplayet är fucked up.

Edit: slänger även in denna länk (nedanför) där samma kille diskuterar spelets gameplay med NepentheZ i dryga halvtimmen. De tar upp flera bra poänger.

https://www.youtube.com/watch?v=DNEwZk2qdx8

Såg dem videoklippen när du länka dem sist. Mycket intressant snack. Just det Nep säger låter mycket vettigt. Tror inte på handikapp men dåligt gameplay segar ner spelare. Som dem säger så märker man direkt i en match hur spelet flyter på. I början så hade jag svårt spela när det var dåligt gameplay och förlorade när jag spelade mot märkbart sämre spelare. Får spela lite annorlunda när det är lite delay och gameplayet är segt. Blivit bättre och bättre o vinner ofta dem matcherna med om jag är spelmässsigt bättre. Förväntar mig ofta att det kommer gå lite lite segt, men kvällarna då gameplayet är perfekt helt igenom e de så jävla gött o spela.

Sen tycker jag att det är äckligt mycket gnäll här i tråden men det har det alltid varit och kommer alltid att vara. Skriver ut sin ilska o frustration i inlägg här. Folk gnäller på svettiga WL men ändå sitter dem där var o varannan helg och nöter upp emot 40 matcher Tycker ändå årets FIFA är de bästa på länge, WL är ett kul inslag där bra spel premieras stort. Har själv inte testat det än då jag inte har tiden för det. Försökt kvala en kväll utan att lyckats. Men saknar det som många andra gör med vanliga guld/silver-cuper.

Sett att man kan spela vanliga online-matcher men inte testat. Men det kanske borde vara kul att lira om man bara vill lira lite för skojs skull? Vet inte hur kvalitén på motståndet är där.
Citera
2017-01-18, 11:41
Medlem
Uppdateringen har kommit på PS4/Xbox nu!
Citera
2017-01-18, 11:53
Medlem
Någon som lirat med SBC Jonas? Hur är han isåfall? Blev klar med Liga NOS och funderar på att använda honom i mitt fitnesslag med så många av mina blåa kort som möjligt: https://www.futbin.com/17/squad/953019
Senast redigerad av grahnen 2017-01-18 kl. 11:58.
Citera
2017-01-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Hoppas du behållt honom, 156k nu

Eriksen finns kvar ja, köpt för 145k.
Kommer ju dock inte sälja honom, har min TOTY Modric som jag vill få 1.4-1.5 mille för
Citera
2017-01-18, 12:32
Medlem
Spelar det någon roll om banden mellan spelarna är grön eller orange så länge lagkemin är 100?
Citera
2017-01-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fakirenlol
Spelar det någon roll om banden mellan spelarna är grön eller orange så länge lagkemin är 100?

Så länge alla spelare och laget har full kemi så spelar det absolut ingen roll. Man kan ha flera röda länkar så länge dem länkar bra med de andra spelarna och kommer upp i sina 9 eller 10 i kemi. Har dem 9 så kan man få upp det till 10 med en tränare. Alla spelare får även +1 i kemi när dem gjort 10 matcher för klubben.
Citera
2017-01-18, 12:40
Medlem
För er som sitter på IF Kane och Bernardo Silva..sälj fortare än kvickt då de förväntas i veckans TOTW
Citera
2017-01-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fakirenlol
Sålänge det 100 i lagkemi och 9-10 i spelarkemi så spelar det ingen roll vilken färg det är enligt mig! Orange betyder att spelarna spelar antingen i samma liga men oika lag och nationalitet, eller samma nation men olika ligor. Det bäst är ju grön länk men som sagt det spelar ingen roll
Såg precis att någon hade svarat på ditt inlägg hahaha
Citera
2017-01-18, 12:49
Medlem
max02s avatar
Sitter och lirar nu och måste skriva tre saker jag stör mig på:

1. precis i början när man ska flytta muren spelar det ingen roll om man trycker LT eller RT för den går ett samma håll. Kan ställa till det om motståndaren slår snabb frispark.

2. väggspelsglitchen. Har funnits så länge jag kan minnas. Egentligen enkelt visa men svårare förklara. Men är alltså om man väggspelar typ 2 gånger sen vill spela bollen till ett bättre alternativ så går den ändå till spelaren man tidigare väggspelat med.

3. på motståndarens målvakts utsparkar vid nickduellen står försvararen 2 meter från anfallarens rygg och det går inte gå till oavsett hur man än trycker.

Snälla säg att det är nån mer som har dessa problemen?
Citera
2017-01-18, 12:54
Medlem
Citat:
Sitter och lirar nu och måste skriva tre saker jag stör mig på:

1. precis i början när man ska flytta muren spelar det ingen roll om man trycker LT eller RT för den går ett samma håll. Kan ställa till det om motståndaren slår snabb frispark.

2. väggspelsglitchen. Har funnits så länge jag kan minnas. Egentligen enkelt visa men svårare förklara. Men är alltså om man väggspelar typ 2 gånger sen vill spela bollen till ett bättre alternativ så går den ändå till spelaren man tidigare väggspelat med.

3. på motståndarens målvakts utsparkar vid nickduellen står försvararen 2 meter från anfallarens rygg och det går inte gå till oavsett hur man än trycker.

Snälla säg att det är nån mer som har dessa problemen?

Mm jag vill typ slå ihjäl någon när jag väggspelar och ser typ Aguero ta en djupledslöpning som är helt öppen och idiotfittan slår en passning tillbaka till den väggspelande spelaren, för att man sedan slår en genomskärare till en offside-stående Aguero. Sånt får mig så förbannad att jag inte vet vad jag ska slå sönder..

PS. Vilka uppdateringar är det snack om som kommit? Vad innebär dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in