2017-01-18, 09:22
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Appropå xbox vs PS4. Varför lirar alla PROs på xbox?

EDIT: Eller ja, känns som det dom flesta gör det vad jag har sett. Kan vara fel dock.

De flesta kör på båda konsollerna vad jag vet
Citera
2017-01-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Håller med! Mané ryktas dock få en WU till 82, alltså blir hans IF/OTW 84? Sitter själv med en TIF Icardi som känns väldigt säker, samtidigt som jag sitter på en SIF brozovic som jag överväger att sälja om man kollar in statsen i H2H eller vad säger du? Var har du hittat infon om upgrades?

Sett en prediction på Mane till 84 och två till 83. Så troligast är nog 83 isf vilket innebär 84 på OTW.
Citera
2017-01-18, 09:38
Medlem
max02s avatar
Två irriterande saker med marknaden...

1. När du får upp typ flera hundra kort och måste själv klicka dig fram till typ sida 72. Ta truppkondition som ett exempel. Saknar en funktion där du kan välja "gå till sida (...)" här. När man bläddrar snabbt sida för sida har dessutom marknaden en tendens att krascha och man får börja om på nytt.

2. Det går inte söka specifika skador vilket är helt jävla värdelöst. Skador får man ganska ofta dessutom, fotskador i synnerhet. Runt tusenlappen för ett healing card känns ju sådär.

Någon som kan relatera?
Citera
2017-01-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Har endast kikat på dessa predictions, satt på några TIF Icardi jag oxå men verkar dock inte som det klarar uppgraderingen...

www.ultimateteam.co.uk/2016/12/08/fifa-17-winter-upgrades-predictions-fut/amp/?client=safari

Om EA sköter vilket man ju aldrig kan förvänta sig så får Icardi Mane Kante självklart uppgraderingar ⚽
Citera
2017-01-18, 09:50
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Köpt billiga IF-kort mellan 10.500 till 14k för totalt drygt 200k. Mest Piccini som känns som det kommer stiga lite oavsett. Smart eller dumt? Lär väl komma en SBC igen som kräver IF och då lär de stiga? Köpt från veckans TOTW och de brukar ju stiga oavsett efter ett tag?

Någon som klarat senaste SBCn? Klarat den första med vitsvarta kitet. Sen den på avancerat har jag klarat 2/4 men de två sista är sjukt svåra. Kollar på futbin med färdigjorda lag men de billigaste lagens spelare där ökar fort som fan för jag antar att det är många som gör samma sak.
Citera
2017-01-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Japp, FIFA är inte ens kul när man spelar DIV 1 eller fut champs så jävla svettigt varje match och man blir mer lättad än glad vid vinst och vid förlust så är det ett helvete eftersom att man nu måste vinna minst 5 av 9 mot grymma spelare... Speciellt i div 1, kanske bara är jag som är sämst men jag tycker div 1 spelarna i år är helt sjukt bra

Alltså jag vet inte, men när jag spelar ett spel vill jag nå upp till min fulla nivå och ha en utmaning.
Ser enormt mycket folk som klagar på motstånd i högre divisionerna?
Spelar ni inte FUT för just den anledningen, att komma så långt ni är kapabla till?

Detta är mitt första år på FIFA sedan FIFA 98.
Men har spelat CS i många år, och blev extremt nöjd när jag börja lira Match Making där.
Men i FIFA slipper du riskera att komma med bostade noobs.
Hade dom bara fixat sina servers och ändrat så inte mitt game laggar bara för motståndarens gör det, så hade jag varit helnöjd.

Visst jag är bara Div 7, men också bara spelat sedan november.
Men vill ni ha en avslappnad match så kör med vanliga klubblag och sen tjäna lite coins på trading bara.
Tycker det är alldeles för mycket gaming gnäll, men så är det ju dock inom alla spel.
Citera
2017-01-18, 09:56
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Alltså jag vet inte, men när jag spelar ett spel vill jag nå upp till min fulla nivå och ha en utmaning.
Ser enormt mycket folk som klagar på motstånd i högre divisionerna?
Spelar ni inte FUT för just den anledningen, att komma så långt ni är kapabla till?

Detta är mitt första år på FIFA sedan FIFA 98.
Men har spelat CS i många år, och blev extremt nöjd när jag börja lira Match Making där.
Men i FIFA slipper du riskera att komma med bostade noobs.
Hade dom bara fixat sina servers och ändrat så inte mitt game laggar bara för motståndarens gör det, så hade jag varit helnöjd.

Visst jag är bara Div 7, men också bara spelat sedan november.
Men vill ni ha en avslappnad match så kör med vanliga klubblag och sen tjäna lite coins på trading bara.
Tycker det är alldeles för mycket gaming gnäll, men så är det ju dock inom alla spel.

Håller med helt där, själv spelat lol tidigare och det var ett helvete när man var tvungen att förlora på grund av teammates... På FIFA så är det egentligen inget som kan stoppa än annat än sitt eget gameplay vilket är riktigt skönt... Men saken är jag är Div 1 på fut samt div 1 på h2h och är dessutom kvalificerad för fut champs och jag har nu inget gameplay att kunna spela "endast för kul" eftersom att det inte finns några cuper eller något så är därför illa tvungen till att alltid möta topp 1-2% spelare varje gång jag vill spela FIFA och de är väldigt tröttsamt att aldrig få spela en match endast för kul..

T.ex på cs kan du ju välja att spela en vanlig match och möta casual gamers istället för att alltid spela rankat mot grymma spelare om man är hög rank. Om du fattar hur jag tänker?
Citera
2017-01-18, 09:58
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Två irriterande saker med marknaden...

1. När du får upp typ flera hundra kort och måste själv klicka dig fram till typ sida 72. Ta truppkondition som ett exempel. Saknar en funktion där du kan välja "gå till sida (...)" här. När man bläddrar snabbt sida för sida har dessutom marknaden en tendens att krascha och man får börja om på nytt.

2. Det går inte söka specifika skador vilket är helt jävla värdelöst. Skador får man ganska ofta dessutom, fotskador i synnerhet. Runt tusenlappen för ett healing card känns ju sådär.

Någon som kan relatera?

Håller med men man kan söka specifika skador om en spelare redan har en viss skada genom att trycka på spelaren och läkning sedan "söka på marknaden" så kommer de endast upp kort som rör den skada spelaren ifråga ådragit sig. Även om de är segt också hehe :P vore bättre om man bara kunde söka på skadan direkt som du säger
Citera
2017-01-18, 10:10
Medlem
Sen ska ju Lallana ha en ökning, så hans nif får 84 ökning 👍
Citera
2017-01-18, 10:15
Medlem
Citat:
Håller med helt där, själv spelat lol tidigare och det var ett helvete när man var tvungen att förlora på grund av teammates... På FIFA så är det egentligen inget som kan stoppa än annat än sitt eget gameplay vilket är riktigt skönt... Men saken är jag är Div 1 på fut samt div 1 på h2h och är dessutom kvalificerad för fut champs och jag har nu inget gameplay att kunna spela "endast för kul" eftersom att det inte finns några cuper eller något så är därför illa tvungen till att alltid möta topp 1-2% spelare varje gång jag vill spela FIFA och de är väldigt tröttsamt att aldrig få spela en match endast för kul..

T.ex på cs kan du ju välja att spela en vanlig match och möta casual gamers istället för att alltid spela rankat mot grymma spelare om man är hög rank. Om du fattar hur jag tänker?

Jo då förstår jag vad du menar.
Du får säga till brorson/bror/granne att spela lite så du åker ner några divisioner ^^

Men tycker det är lite synd att FIFA får så mycket mothugg. Men så är det väl alltid, folk spelar ett år och när de börjar kunna det rätt bra så kommer nästa spel och saker ändras.

Men vänder man på det, så är det ju inte så roligt för oss sämre att möta en duktig lirare när vi försöker bli bättre.

Det där med cupen de hade innan vet jag ingenting om. Men med tanke på hur dåliga servers de redan har så känns det som det inte behövs med belastning.
Citera
2017-01-18, 10:55
Medlem
Citat:
Går rakt in och säljer min brunöga för 170 och köper eriksen!

Hoppas du behållt honom, 156k nu
Citera
2017-01-18, 11:00
Medlem
max02s avatar
Citat:

Citat:
På FIFA så är det egentligen inget som kan stoppa än annat än sitt eget gameplay vilket är riktigt skönt...

Grabbar, nu gör ni mig besviken. Gnället är ju till större delar befogat. Jag känner ju inte direkt att det är mitt eget gameplay som stoppar mig, utan spelets gameplay till 100%. Bra gameplay är a och o för att kunna få igång tempot/drivet och allt vad det innebär (vändningarna, mottagningarna, förflyttningar och så vidare). EA har stora problem men gör ingenting åt det, och det är ingen hemlighet eller nyhet. För att sätta det i ett enkelt perspektiv: när EA lägger upp t.ex. ett klipp med frisparkar på YouTube handlar de mest lajkade kommentarerna inte om själva klippets topic, utan om problem EA aldrig åtgärdar. Säger ganska mycket. Är riktigt trött på EA nu, de gör mycket bra absolut, men man kan släppa en bok med saker de gör betydligt mindre bra också. Bara en sån enkel sak med matchställen före matcherna t.ex., först nu när spelet varit ute i flera månader (och felet varit känt för den delen också) verkar de göra något åt det.

Länkar er ett bra klipp här nedan som jämför bra gameplay v dålig gameplay. Tycker verkligen ni borde göra er själva en tjänst och kolla på det.

https://www.youtube.com/watch?v=dXTOyW9YRM8&t

Vill dessutom poängtera jag har närmre 100 vinster och mindre än 10 förluster så jag sitter inte här och klagar för att det går dåligt resultatmässigt. Helt ärligt blir jag inte överdrivet glad vid segrar när gameplayet är fucked up.

Edit: slänger även in denna länk (nedanför) där samma kille diskuterar spelets gameplay med NepentheZ i dryga halvtimmen. De tar upp flera bra poänger.

https://www.youtube.com/watch?v=DNEwZk2qdx8
Senast redigerad av max02 2017-01-18 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in