2017-01-11, 10:53
Medlem
Lotavoss avatar
Håller spelarna i FUT högre klass än H2H seasons? Förtjänar jag inte min div 1 om jag spelat mig dit med hjälp av Real Madrid och United?
Citera
2017-01-11, 10:54
Medlem
Någon som testat IF Reid? Kör idag koschielny smalling .. funderar på att byta ut fransmannen..
Citera
2017-01-11, 10:58
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad tror folket om winter upgrades, vilka ligger bra till?

Vet man med säkerhet att IF alltid får en upgrade om NIF får det?
Ta Dele Alli som exempel. Hans NIF har 80 overall, hans IF har 83. Kan EA göra som så att de uppgraderar NIF-kortet till 81 i overall, medan IF-kortet förblir oförändrat?

Edit: Verkar ha hittat svaret själv.

Jag tolkar det som att ifall Alli får en upgrade till 81-82 i overall, kommer hans IF förbli oförändrad?

-------

Jag byter sällan, eftersom bänken används till att få fitness på laget som körde förra matchen + eventuella skador. Som bäst har jag ändå 2 spelare med 99 fitness som jag kan tänka mig att byta in vid behov, men gör det bara i nödfall. När de får 97 i fitness till nästa match måste jag komma ihåg att sätta dem på bänken så de får upp fitness igen... manuellt pillande som lätt glöms bort, och hela tanken faller ju om man byter in en Walcott med 85 i fitness.

I see. Kör bara ett lag jag, truppkondition efter två matcher. Guld värt slänga in fräscha med offensiva egenskaper tycker jag.
Citera
2017-01-11, 11:17
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Håller spelarna i FUT högre klass än H2H seasons? Förtjänar jag inte min div 1 om jag spelat mig dit med hjälp av Real Madrid och United?
Varför skulle du vara i division 1 i ett helt annat spelläge?
Citera
2017-01-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkewk
Någon som testat IF Reid? Kör idag koschielny smalling .. funderar på att byta ut fransmannen..

Riktigt stabil och prisvärd
Citera
2017-01-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Riktigt stabil och prisvärd

Tack för info, köpte en för 38 så får väl se om man blir nöjd
Citera
2017-01-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Att min enda fungerande metod att döda en match är ett jävla fegt sätt att vinna, vilket jag är medveten om. Det funkar och jag vinner hellre fult än förlorar snyggt. Ställde frågan för att se om fler har samma problem med att släppa till chanser i matchens slutskede och om någon hade bättre förslag på hur man ska klara sista 10 utan att vara under belägring i eget straffområde.

Sen att du och en tjomme till i tråden inte klarar av att diskutera kring det utan föredrar att gå till pajkastning, det får stå för er.

Men det är ju sant. Man spelar väl för att det ska vara roligt? Är väl varken roligt för dig eller motståndaren när du står och onanerar över uddamålsledningen vid hörnflaggan? Det finns ju otaliga metoder som faktiskt är roliga. Som att hålla i bollen? För mig fungerar det att ge full gas framåt med hög press. Jävligt sällan de kommer åt då. Parkerar jag bussen släpper jag alltid in ett med några sekunder kvar. Men att stå vid hörnflaggan hade aldrig fallit mig in. För det är JÄVLIGT tråkigt.
Citera
2017-01-11, 12:23
Medlem
Redfish1s avatar
Tjena allihopa. Ja undrar ba en sak , ja lägger 100kr varje dag på Fifa points för o öppna upp packs , de blir ungefär lite mer än 1000 Fifa points. Men till min fråga hur onödigt är verkligen detta, hur stor chans e det o få ett bra kort ?, hållt på såhär i 2 veckor o de bästa korten ja har fått Är Joe hart, är det nån mer här som lägger pengar på points ? Finns det bättre metoder för o skrapa ihop ett bra lag?

Tacksam för svar ha det gött
Citera
2017-01-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redfish1
Tjena allihopa. Ja undrar ba en sak , ja lägger 100kr varje dag på Fifa points för o öppna upp packs , de blir ungefär lite mer än 1000 Fifa points. Men till min fråga hur onödigt är verkligen detta, hur stor chans e det o få ett bra kort ?, hållt på såhär i 2 veckor o de bästa korten ja har fått Är Joe hart, är det nån mer här som lägger pengar på points ? Finns det bättre metoder för o skrapa ihop ett bra lag?

istället för att lägga coins på spelet, lägg 1-2h per dag och trejda..garanterar att det genererar mer coins i slutändan än packs
Citera
2017-01-11, 12:33
Medlem
jaybones avatar
Citat:

Alla kort på marknaden kommer ursprungligen från ett paket. Så helt omöjligt är det inte att få bra kort. Är lite som ett lotteri. Med undantag för SBC som är nytt för i år.

Har kört FUT i några år, brukar få ett bra kort per år men då sitter jag inte och lägger in pengar hela tiden.

Fick IF Aguero i FIFA 16

Neymar FIFA 15 direkt vid första guldpaketet.

Med tanke på hur många bra kort det finns på marknaden vore det intressant om någon hade någon finansiell information för just FUT. Hur mycket pengar per år omsätter FUT i rena köpa av coins worldwide?
Citera
2017-01-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Men det är ju sant. Man spelar väl för att det ska vara roligt? Är väl varken roligt för dig eller motståndaren när du står och onanerar över uddamålsledningen vid hörnflaggan? Det finns ju otaliga metoder som faktiskt är roliga. Som att hålla i bollen? För mig fungerar det att ge full gas framåt med hög press. Jävligt sällan de kommer åt då. Parkerar jag bussen släpper jag alltid in ett med några sekunder kvar. Men att stå vid hörnflaggan hade aldrig fallit mig in. För det är JÄVLIGT tråkigt.

Det är jävligt tråkigt, för dig. Det behöver inte vara lika tråkigt för alla andra. Andra tycker att stå vid hörnflaggan sista fem minuterna och sedan vinna är roligare än att spela vanligt och förlora.
Citera
2017-01-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk

Håller med. Anfall är bästa försvar är lite min taktik. Blir bara mer nervös och tappar lättare ledning om jag parkerar bussen. Försöker ändå anfalla, hålla bollen på motståndarplan. Blir väl ändå att kan löpa mig ner mot hörnflaggan men tar mig vidare därifrån direkt. Att hålla fast och täcka bollen vid hörnflaggan är inte ens att tänka på, fyfan vad #*#¤%. Mötte en som gjorde det igår sista 15 vid ledning 1-0, lyckades fan inte ta bollen och lyckades jag bryta så åkte den ut till hörna. Till slut lyckades han komma in fri mot mål och passa in till gubbe som gjorde 2-0 i öppet, då var jag INTE glad. Finns inte på kartan att jag skulle spela så f**igt för att vinna. Men en del gör allt för att vinna.

Citat:

Som någon skrev, det kan absolut vara värt det om man har tur. Men i de flesta fall så är det väl en förlustaffär att köpa paket. Kan se youtubers öppna paket för upp emot flera tiotusentals fifacoins och bara få skit. Jag har inte lagt en krona mer än själva spelet och tänker aldrig göra det heller. Bättre trejda till sig coins enligt mig själv. Visst det tar en del tid men hellre det än att lägga pengarna till EA i ett lotteri som förmodligen går åt pipan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in