Citat:
Ursprungligen postat av
max02
Grabbar, nu gör ni mig besviken. Gnället är ju till större delar befogat. Jag känner ju inte direkt att det är mitt eget gameplay som stoppar mig, utan spelets gameplay till 100%. Bra gameplay är a och o för att kunna få igång tempot/drivet och allt vad det innebär (vändningarna, mottagningarna, förflyttningar och så vidare). EA har stora problem men gör ingenting åt det, och det är ingen hemlighet eller nyhet. För att sätta det i ett enkelt perspektiv: när EA lägger upp t.ex. ett klipp med frisparkar på YouTube handlar de mest lajkade kommentarerna inte om själva klippets topic, utan om problem EA aldrig åtgärdar. Säger ganska mycket. Är riktigt trött på EA nu, de gör mycket bra absolut, men man kan släppa en bok med saker de gör betydligt mindre bra också. Bara en sån enkel sak med matchställen före matcherna t.ex., först nu när spelet varit ute i flera månader (och felet varit känt för den delen också) verkar de göra något åt det.
Länkar er ett bra klipp här nedan som jämför bra gameplay v dålig gameplay. Tycker verkligen ni borde göra er själva en tjänst och kolla på det.
https://www.youtube.com/watch?v=dXTOyW9YRM8&t
Vill dessutom poängtera jag har närmre 100 vinster och mindre än 10 förluster så jag sitter inte här och klagar för att det går dåligt resultatmässigt. Helt ärligt blir jag inte överdrivet glad vid segrar när gameplayet är fucked up.
Edit: slänger även in denna länk (nedanför) där samma kille diskuterar spelets gameplay med NepentheZ i dryga halvtimmen. De tar upp flera bra poänger.
https://www.youtube.com/watch?v=DNEwZk2qdx8
Såg dem videoklippen när du länka dem sist. Mycket intressant snack. Just det Nep säger låter mycket vettigt. Tror inte på handikapp men dåligt gameplay segar ner spelare. Som dem säger så märker man direkt i en match hur spelet flyter på. I början så hade jag svårt spela när det var dåligt gameplay och förlorade när jag spelade mot märkbart sämre spelare. Får spela lite annorlunda när det är lite delay och gameplayet är segt. Blivit bättre och bättre o vinner ofta dem matcherna med om jag är spelmässsigt bättre. Förväntar mig ofta att det kommer gå lite lite segt, men kvällarna då gameplayet är perfekt helt igenom e de så jävla gött o spela.
Sen tycker jag att det är äckligt mycket gnäll här i tråden men det har det alltid varit och kommer alltid att vara. Skriver ut sin ilska o frustration i inlägg här. Folk gnäller på svettiga WL men ändå sitter dem där var o varannan helg och nöter upp emot 40 matcher

Tycker ändå årets FIFA är de bästa på länge, WL är ett kul inslag där bra spel premieras stort. Har själv inte testat det än då jag inte har tiden för det. Försökt kvala en kväll utan att lyckats. Men saknar det som många andra gör med vanliga guld/silver-cuper.
Sett att man kan spela vanliga online-matcher men inte testat. Men det kanske borde vara kul att lira om man bara vill lira lite för skojs skull? Vet inte hur kvalitén på motståndet är där.