Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Är du sjukt omedveten vad övervikt handlar om?
Det handlar om en massa saker.
Citera
2017-01-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Så det handlar inte enbart om att "feta människor" väljer att vara feta?
Citera
2017-01-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Varför säger vissa att feta människor är "frossare" och får skylla sig själva, och varför säger vissa människor att "smällfeta personer INTE kan diskutera självbehärskning och ett balanserat liv"?

Har du svar på detta?
Citera
2017-01-17, 22:47
Medlem
Vi läser i Guds Ord att Jesus ”skall komma igen på samma sätt som ni har sett honom fara upp till himlen” (Apg. 1:11); och ”han kommer med molnen, och varje öga skall se honom, även de som har genomborrat honom,” (Upp. 1:7); och ” när en befallning ljuder, en ärkeängels röst och en Guds basun, då skall Herren själv stiga ner från himlen. Och först skall de som dött i Kristus Jesus uppstå. Därefter skall vi som lever och är kvar ryckas upp bland moln tillsammans med dem för att möta Herren i rymden.” (1 Tess. 4:16, 17)

Jesus skall alltså komma tillbaka, fysiskt, synligt för alla, också för dem som har genomborrat honom.

Detta är likt en mängd annat bevis från bibeln att JV är fulla av skit. De hävdar att Jesus redan anlänt 1914, men...ehh....han är osynlig! Ha ha Visa stödet för det TTSP...men han kan inte det. Förlorar varje duell , för han vet att JV är lögnare och vakttornet säger att de är det själva.
Citera
2017-01-17, 22:54
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Nej, du är sjukt omedveten om vad övervikt handlar om. Detta visar bara din sjukliga besatthet av Jehovas vittnen.

Kan du förklara -varför- jag är "sjukt omedveten" om vad fetma innebär? Hurså?
Citera
2017-01-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Kan du förklara -varför- jag är "sjukt omedveten" om vad fetma innebär? Hurså?

Bara din kommentar: "Fetma måste väl tillhöra "frosseri" om det ska kategoriseras. Och det är ju en biblisk synd.", visar din ståndpunkt.

Jag vet, du kommer att bortförklara detta på något sätt, men överviktiga är din "pik", på att alla överviktiga är "frossare".

Låt oss höra din bortförklaring, det är som vanligt uppfinningsrikt kan jag tänka.

Det är lite underligt att "smällfeta" personer inte har något att säga, tycker man att Jehovas vittnen får det dom förtjänar, istället för smällfeta personer?
Citera
2017-01-17, 23:09
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Varför säger vissa att feta människor är "frossare" och får skylla sig själva, och varför säger vissa människor att "smällfeta personer INTE kan diskutera självbehärskning och ett balanserat liv"?

Har du svar på detta?

Vem har sagt nåt om "skylla sig själva"? Vilket inlägg?

En aktiv alkis är ju inte heller den bästa personen att tala om för sprutnarkomaner att deras missbruk är ett dåligt leverne. Men du tycker väl det så klart.
Men ingen kan ju påstå att varken alkisen eller sprutnarkomanen vaknade upp en dag och tänkte att "nu ska jag börja missbruka alkohol och droger" och så gjorde de ett aktivt val.

Samma är det ju med överviktiga, de önskar ju så klart att de kunde kontrollera sitt frosseri. Det var ju aldrig en barndomsdröm, att "när jag blir stor ska jag frossa mat och bli smällfet".

Är du verkligen så jävla korkad som du framstår eller bara desperat att låta huvudämnet spåra ur? Förresten, vad säger du om mitt inlägg ang VT artiklarna som spådde om 1975?

Haha, varför frågar jag ens...klart du inte -kan- säga nåt. Så då måste vi mikrofokusera på ö-v-e-r-v-i-k-t...
Citera
2017-01-17, 23:12
Medlem
Citat:
Vem har sagt nåt om "skylla sig själva"? Vilket inlägg?

Vilka frossar?

Citat:
Fetma måste väl tillhöra "frosseri" om det ska kategoriseras. Och det är ju en biblisk synd.
Citera
2017-01-17, 23:15
Medlem
Håller ni med Vasectomater eller har ni egna uppfattningar nu?
Citera
2017-01-17, 23:22
Medlem
Citat:
Så det handlar inte enbart om att "feta människor" väljer att vara feta?
Troligtvis inte. Men för det mesta kan man göra något åt det.
Citera
2017-01-17, 23:26
Medlem
Citat:

Har du svar på detta?
Ska jag svara på andras påståenden? Spelar mitt svar någon roll öht ??
Min gissning är att det kan se dumt ut om en fet människa står och predikar om att sköta sin kropp, äta bra och motionera. Det kanske var så dom tänkte? Särskilt om denne dömer andra för vad dom gör med sina kroppar.
Citera
2017-01-17, 23:27
Medlem
Citat:
Trådämnet är "Frågor om Jehovas vittnen", och vissa anser att "smällfeta äldste" bland Jehovas vittnen inte har rätt att "diskutera självbehärskning och ett balanserat liv", menar du också att "smällfeta" inte har denna rätt att yttra sig i sådana frågor?

Jag antar att du inte kommer att svara på denna fråga som vanligt.

Hur försvara äldste att de bryter mot guds ord, när de medvetet förstör den?

1 Kor. 3:16-17: “Vet ni inte att ni är ett Guds tempel och att Guds Ande bor i er? Om någon fördärvar Guds tempel, skall Gud fördärva honom. Ty Guds tempel är heligt, och det templet är ni.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in