2017-01-17, 23:29
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Bara din kommentar: "Fetma måste väl tillhöra "frosseri" om det ska kategoriseras. Och det är ju en biblisk synd.", visar din ståndpunkt.

Jag vet, du kommer att bortförklara detta på något sätt, men överviktiga är din "pik", på att alla överviktiga är "frossare".

Låt oss höra din bortförklaring, det är som vanligt uppfinningsrikt kan jag tänka.

Det är lite underligt att "smällfeta" personer inte har något att säga, tycker man att Jehovas vittnen får det dom förtjänar, istället för smällfeta personer?

Ja, och? Vart hade jag fel nånstans? Jag är inte den enda som drar ett likhetstecken mellan övervikt och frosseri. Herregud, om jag åt 8000+ kalorier per dag skulle jag ju också rulla fram ganska snart.

Det du inte hänvisar till i mina inlägg är att jag var tydlig och säga att inte -all- övervikt beror på ett överätande utan även på sjukdom/åkomma. Så vem förvränger här, du eller jag?

Men de som äter 8000 kalorier per dag frossar. Simpelt och enkelt att förstå. Vad fan tror du de vill göra gastric bypass kirurgi för om det inte är för att häva sitt okontrollerade frosseri??
Citera
2017-01-17, 23:32
Medlem
Citat:
Trådämnet är "Frågor om Jehovas vittnen", och vissa anser att "smällfeta äldste" bland Jehovas vittnen inte har rätt att "diskutera självbehärskning och ett balanserat liv", menar du också att "smällfeta" inte har denna rätt att yttra sig i sådana frågor?

Jag antar att du inte kommer att svara på denna fråga som vanligt.

Det är klart att inte smällfeta människor ska peka finger åt andra tjocka.
Jag har hört föredrag att man inte ska förstöra den kropp som jehova skapat, så du menar att jehova har fel?
Citera
2017-01-17, 23:32
Medlem
Citat:
Citat:
Varför säger vissa att feta människor är "frossare" och får skylla sig själva, och varför säger vissa människor att "smällfeta personer INTE kan diskutera självbehärskning och ett balanserat liv"?

Har du svar på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ska jag svara på andras påståenden? Spelar mitt svar någon roll öht ??
Min gissning är att det kan se dumt ut om en fet människa står och predikar om att sköta sin kropp, äta bra och motionera. Det kanske var så dom tänkte? Särskilt om denne dömer andra för vad dom gör med sina kroppar.

Så du håller med om att feta människor är "frossare" och ska inte diskutera självbehärskning och ett balanserat liv"?

Hur rimmar det med din uppfattning om demokrati och att alla har fri vilja att yttra sig?
Citera
2017-01-17, 23:43
Medlem
Citat:
Så du håller med om att feta människor är "frossare" och ska inte diskutera självbehärskning och ett balanserat liv"?

Hur rimmar det med din uppfattning om demokrati och att alla har fri vilja att yttra sig?
Beror på hur det görs. Om dom samtidigt dömer andra kan det se dumt ut.

Det rimmar bra med min syn på demokrati. Alla får yttra sig, men dömer man andra får man vara beredd på att få svar på tal. Inget konstigt med det.
Citera
2017-01-17, 23:43
Medlem
Citat:
Oavsett, så ignorerar du att svara på mina frågor.

När du svarar på mitt inlägg: (FB) Frågor om Jehovas Vittnen så kommer jag att svarar på dina inlägg. Du bestämmer.

Du har struntat i många fler av mina frågor, jag har svarat på de flesta av dina påstående.

Vilka demoner har du inom dig egentligen.
Vilket jehovas vittne sitter på flashback år efter år och tjafsar som du, hur har du tid, tänk all den tiden kunde du använt till att förkunna för människor.

Här på flashback kommer du inte kunna omvända en enda människa, snarare tvärtom.

Det finns ju en äldste i tråden, ham håller säkert om att du inte är ett föredöme. Hade äldste i din församling sett hur du smutskastar jehovas vittnens rykte med din arrgans så hade du helt säkert blivit utesluten.
Citera
2017-01-17, 23:50
Medlem
Citat:
Minst lika lite som ni svarar på mina frågor, detta senaste med Undrande1967 som ett tydligt exempel.

Förresten, vilka är "ni"? Är ni en homogen grupp som håller med om allt som andra säger?
Håller du med allt som Vasectomater säger, eller finns det något som personen säger som är felaktigt?

Jag har hitills alltifd hållt med honom. Han skriver bra inlägg och lägger fram fakta. Jag kan själv gå in på länkarna och se att det stämmer.
Citera
2017-01-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Beror på hur det görs. Om dom samtidigt dömer andra kan det se dumt ut.

Det rimmar bra med min syn på demokrati. Alla får yttra sig, men dömer man andra får man vara beredd på att få svar på tal. Inget konstigt med det.

Så du tycker det inte är konstigt med ett yttrande om att " feta människor är frossare"?

Och att "smällfeta personer kan inte diskutera självbehärskning och ett balanserat liv"?
Senast redigerad av ttsp 2017-01-17 kl. 23:56.
Citera
2017-01-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vad skulle de kunna göra? De anser sig ha sanningen, och detta med stöd av bibeln. Varför i heslicke skulle de då svara personligt och uppriktigt?

Men.....vissa frågor kommer aktiva JVn alltid att undvika.....och det är att kommentera detaljer i läror som varit åt helvete.....som t ex om årtalen 1874 och 1925.
Visa mig att jag har fel, TTSP....ta detaljerna om 1874 och 1925...........du har chansen.

Nu menade jag att han kunde visa sammanhang, som artiklar från vakna eller vakttornet som han läst, som visar att han har rätt angående 1975. Hur fel vittnena gör när de hittar på årtal för slutet.
Citera
2017-01-18, 00:13
Medlem
Citat:
Så du tycker det inte är konstigt med ett yttrande om att " feta människor är frossare"?

Och att "smällfeta personer kan inte diskutera självbehärskning och ett balanserat liv"?
Diskutera går bra, men jag tror inte någon menat diskussion i sina exempel? Om en fet dömer andra för vad dom gör med kroppen ser inte lika bra ut, vilket jag tror folk menade. Detta eftersom många feta människor är frossare, dock inte alla.
Nu har jag svarar tre ggr på detta, minst.
Citera
2017-01-18, 00:36
Medlem
Citat:
Håller ni med Vasectomater eller har ni egna uppfattningar nu?

Det är klart, han har ju rätt!
Citera
2017-01-18, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Det är klart, han har ju rätt!

På vilket sätt? Hur menar du att fetma = frosseri?
Citera
2017-01-18, 07:09
Medlem
Citat:
På vilket sätt? Hur menar du att fetma = frosseri?

Med en dåres envishet undviker du frågan och anfäktar alla möjliga icke-frågor och inbillade diskussioner.
Du är verkligen en vittnenas Don Quijote.

Varför svarar du inte på frågor när du själv tjatar på alla andra att de ska svara dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in