2017-01-17, 19:10
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Mm visst jätteroligt. Men jag drar mig fan från att spela en match för de blir bara svett och sura miner. Önskar att man kunde börja från början i div10 igen. Första året för mig med fut, och jag fattar inte hur jävla mycket värre svett de kan bli än wl. Känner mig värdelös efter varje helg. Super ner mig på söndagen i sorg över att bara ha tatt 20 vinster... Nej jag super inte ner mig, men värdelöst känns det. Är ändå div1-2 spelare. Märkligt med bara 20 vinster varje jävla helg

Du vet att FUT champs innehåller topp notch spelare? Dvs de som tar FIFA seriöst och inte bara spelar för det är kul. Proffsen t.ex tar FUT champs väldigt seriöst samt youtubers som lever på FIFA därmed är 20 vinster av 40 bra med tanke på vad man möter..
Citera
2017-01-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Bortsett från er andra gnällpellar tycker jag årets FUT är det klart bästa hitills, och då har jag ändå spelat FUT sen det kom 2010 med minst 500 matcher per år. Finns flera anledningar till detta, främst;

1. Spelarmarknaden: Tidigare år har spelarmarknaden varit helt död efter januari. Samtliga spelare sjunker i princip i pris dag för dag. Galet tråkigt vilket har gjort till att jag aldrig har trejdat på tidigare spel. I och med inträdet av SBC blir mer marknaden betydligt mer rörlig och varierande. Du kunda packa en 84-ratad spelare på FIFA 10-16 (säg typ Javi Martinez) som ingen använder som du kunde discarda direkt för han var ändå inte värd något. Hur kul är det att öppna kortlekar då? Idag finns det alltid ett värde i sådana spelare.

2. FUT Champs: Äntligen ett spelläge som faktiskt ger något där du kan mäta dig med andra på ett helt annat sätt. Varje match betyder mycket mer och det blir betydligt roligare att spela, även om du får möta ett gäng svettiga spelare då och då. Fram till FIFA 13/14 eller något sånt fanns det endast turneringar och single player matcher som egentligen inte säger ett skit om hur bra du är på FIFA. När de introducerade seasons (14?) var det ett bra första steg. FUT Champs är ett ännu bättre. Visst det tar tid, men man behöver inte spela det varje helg och det är som sagt helt frivilligt. Rewardsen man får av FUT Champs är också betydligt roligare än tidigare.

3. SBC: Som ovan, ett mycket roligt tillägg som även ger en boost till spelarmarknaden.

Jag tror jag redan är förbi antalet matcher på FIFA 17 som jag spelade totalt på 16 och 15, och fler kommer det bli!
Håller med i alla punkter. Tycker årets upplaga har varit den bästa sett till priserna och spelmoden. Om man är hyfsat duktig så kan man vinna till sig spelare genom WL, skulle aldrig kunna ha mitt nuvarande lag under samma period i fut 16. Jag tjänar in ungefär 100k under helgen genom WL, jag vet att det finns folk som får mer eller mindre. Och som du säger man behöver inte spela varje helg om man inte har tid för det. Förut kunde man bara tradea till sig bra spelare eller ha pack luck men nu finns den här möjligheten, vilket borde uppskattas. Såklart så finns det fortfarande stora problem hos EA som de borde ha fixat förr längesen men tyvärr så får man leva med det. Då syftar jag på gameplay, tröjvalen innan matcherna osv
Citera
2017-01-17, 19:15
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Kommer gå upp lite mer under morgondagen och torsdagen, för att gå ner sen igen. Det är vad jag tror. Kan ha fel.
Mjo men undrar om det är värt att köpa massa billiga IF? Behövs ju en SBC för att de ska gå upp så är ju en chansning.

Suarez kostar nu 160k mer än jag sålde han för

Vill trejda nu och få tillbaka allt jag torskat. Har två lag som duger och 800k plus 10 IF-spelare.
Citera
2017-01-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Håller med i alla punkter. Tycker årets upplaga har varit den bästa sett till priserna och spelmoden. Om man är hyfsat duktig så kan man vinna till sig spelare genom WL, skulle aldrig kunna ha mitt nuvarande lag under samma period i fut 16. Jag tjänar in ungefär 100k under helgen genom WL, jag vet att det finns folk som får mer eller mindre. Och som du säger man behöver inte spela varje helg om man inte har tid för det. Förut kunde man bara tradea till sig bra spelare eller ha pack luck men nu finns den här möjligheten, vilket borde uppskattas. Såklart så finns det fortfarande stora problem hos EA som de borde ha fixat förr längesen men tyvärr så får man leva med det. Då syftar jag på gameplay, tröjvalen innan matcherna osv

Tur att det finns trading. Om allt hade handlat om fut champions och det hade varit den enda möjligheten att tjäna coins och köpa till sig bra spelare så hade jag varit körd. Testat att kvalificera mig till weekend league typ 30 gånger. Aldrig lyckats. Antingen gör jag något kolossalt fel eller så är jag inte bättre än division 3-4

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Mjo men undrar om det är värt att köpa massa billiga IF? Behövs ju en SBC för att de ska gå upp så är ju en chansning.

Suarez kostar nu 160k mer än jag sålde han för

Vill trejda nu och få tillbaka allt jag torskat. Har två lag som duger och 800k plus 10 IF-spelare.

Fattar inte priserna på toppspelarna. Aguero har legat stadigt på 400-450k sen oktober. Jag väntade mig definitivt ett dropp ner till 300k efter jul. Ronaldo låg på 1.4 för några månader sen, nu 1.8. Wtf?
Det går åt fel håll.
Citera
2017-01-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Tur att det finns trading. Om allt hade handlat om fut champions och det hade varit den enda möjligheten att tjäna coins och köpa till sig bra spelare så hade jag varit körd. Testat att kvalificera mig till weekend league typ 30 gånger. Aldrig lyckats. Antingen gör jag något kolossalt fel eller så är jag inte bättre än division 3-4

Fattar inte priserna på toppspelarna. Aguero har legat stadigt på 400-450k sen oktober. Jag väntade mig definitivt ett dropp ner till 300k efter jul. Ronaldo låg på 1.4 för några månader sen, nu 1.8. Wtf?
Det går åt fel håll.
Jag säger inget om trading. Det är skit bra att det finns! Det jag menade var att det finns andra sätt nu som gör att man kan tjäna ihop coins genom WL. Alltså ett till alternativ till att fixa sitt drömlag jag suger på trading, försöker ta till mig all info här på tråden. Lyckas gå plus då och då men jag tjänar ihop mina coins genom WL.
Citera
2017-01-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Bortsett från er andra gnällpellar tycker jag årets FUT är det klart bästa hitills, och då har jag ändå spelat FUT sen det kom 2010 med minst 500 matcher per år. Finns flera anledningar till detta, främst;

1. Spelarmarknaden: Tidigare år har spelarmarknaden varit helt död efter januari. Samtliga spelare sjunker i princip i pris dag för dag. Galet tråkigt vilket har gjort till att jag aldrig har trejdat på tidigare spel. I och med inträdet av SBC blir mer marknaden betydligt mer rörlig och varierande. Du kunda packa en 84-ratad spelare på FIFA 10-16 (säg typ Javi Martinez) som ingen använder som du kunde discarda direkt för han var ändå inte värd något. Hur kul är det att öppna kortlekar då? Idag finns det alltid ett värde i sådana spelare.

2. FUT Champs: Äntligen ett spelläge som faktiskt ger något där du kan mäta dig med andra på ett helt annat sätt. Varje match betyder mycket mer och det blir betydligt roligare att spela, även om du får möta ett gäng svettiga spelare då och då. Fram till FIFA 13/14 eller något sånt fanns det endast turneringar och single player matcher som egentligen inte säger ett skit om hur bra du är på FIFA. När de introducerade seasons (14?) var det ett bra första steg. FUT Champs är ett ännu bättre. Visst det tar tid, men man behöver inte spela det varje helg och det är som sagt helt frivilligt. Rewardsen man får av FUT Champs är också betydligt roligare än tidigare.

3. SBC: Som ovan, ett mycket roligt tillägg som även ger en boost till spelarmarknaden.

Jag tror jag redan är förbi antalet matcher på FIFA 17 som jag spelade totalt på 16 och 15, och fler kommer det bli!

Det är klart det är ett bättre spel än tidigare upplagor..
De saker du nämner har du helt rätt i:
Marknaden är klart bättre och det finns högre värde i kort idag än vad det gjort tidigare år..
ang FUT Champs.. javisst det är en bra tanke men det blir ju oerhört svettigt och ibland kanske man bara vill möta slumpade lag.. eller varför inte spela en silverturnering och få spela med fler spelare som finns tillgängliga i spelet. Problemet är ju att rewardsen där suger vilket gör att inte folk spelat det...bättre rewards hade skapat kraftigare konkurrens i turneringarna utan att man behöver genomlida 40 matcher per helg. FUT Champs är jättebra att det finns men varför kan de inte ha fler spelmodeller?

Finns ju otroliga möjligheter med en turnering: Turnering som kräver hybridlag från 3 olika ligor tex, där rewardsen är 3 blanka spelare från olika ligor eller coins + paket. Tidigare upplagor var ju rewardsen skit när man vann en turnering.

Men låt säga att jag har möjlighet o spela 5 matcher per helg. Vad är då alternativen? FUT Champs som blir meningslös, säsonger där rewardsen suger eller snabbmatcher som är ännu mer meningslöst... Ja Draften finns också men den kostar dels inträde, coins som inte alla har eller är villiga att spendera om man inte är bra på spelet.. sen hela Draftmoden är ju helt keff där Ronaldo har teknik som Håkan Mild och Walcott springer som om han hade bly i dojorna..

Slå ihop det bästa från tidigare FIFA och skapa ett komplett spel istället för att bara fokusera på det de tjänar pengar på..och framförallt, skapa ett spel som fungerar som det ska

EDIT: En sak som är sjuk störig är menyerna. Fruktansvärt långsamma
Senast redigerad av m4staSWE 2017-01-17 kl. 20:17.
Citera
2017-01-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Du vet att FUT champs innehåller topp notch spelare? Dvs de som tar FIFA seriöst och inte bara spelar för det är kul. Proffsen t.ex tar FUT champs väldigt seriöst samt youtubers som lever på FIFA därmed är 20 vinster av 40 bra med tanke på vad man möter..

Bra snackat, är nöjd med 18-20-19 vinster senaste 3, och jag gör d bara för d e kul 🏆
Citera
2017-01-17, 20:25
Medlem
toalet031s avatar
Någon som har en teori varför alla spelare går upp i pris? kommer dom att sjunka igen? Sitter med ett dröm lag och det blir komplett med CR. Har 1,5 mille över, men nu har CR gått upp till 1,8... lite frustrerande.
Citera
2017-01-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Någon som har en teori varför alla spelare går upp i pris? kommer dom att sjunka igen? Sitter med ett dröm lag och det blir komplett med CR. Har 1,5 mille över, men nu har CR gått upp till 1,8... lite frustrerande.

kommer nog hålla sig rätt högt..marknaden på 17 är annorlunda tack vare SBC etc..
tror faktiskt inte de sjunker igen förrän TOTS släpps i april eller vad det nu är..
Ska man investera i dyra spelare ska man göra det när det är något speciellt som leder till mycket pack openings tex TOTY då..
Citera
2017-01-17, 20:30
Medlem
Hur är Marchisio iår? Har SIF Brozovic nu som CM i 4321...Riktigt bra kort men frågan är om han är värd 175k? köpte för 88 men tänkte ev sälja och skaffa in Nainggolan och Marchisio istället..
Citera
2017-01-17, 20:30
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
kommer nog hålla sig rätt högt..marknaden på 17 är annorlunda tack vare SBC etc..
tror faktiskt inte de sjunker igen förrän TOTS släpps i april eller vad det nu är..
Ska man investera i dyra spelare ska man göra det när det är något speciellt som leder till mycket pack openings tex TOTY då..
Tidigare fifa har det ju varit så att spelarnas pris droppas när TOTY släpps eftersom så många nya spelare släpps på marknaden men nu verkar priset istället har gått upp?
Citera
2017-01-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Tidigare fifa har det ju varit så att spelarnas pris droppas när TOTY släpps eftersom så många nya spelare släpps på marknaden men nu verkar priset istället har gått upp?

Tidigare FIFA fanns inte SBC etc..
Dessutom tror jag folk är mer medvetna om hur man trejdar och har på så sätt mer coins att röra sig med... Finns det folk som är villiga att betala 1,8m för Ronaldo ser jag ingen anledning varför han skulle sjunka.. Färre packs = färre spelare på marknaden = högre priser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in