2017-01-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Någon som har en teori varför alla spelare går upp i pris? kommer dom att sjunka igen? Sitter med ett dröm lag och det blir komplett med CR. Har 1,5 mille över, men nu har CR gått upp till 1,8... lite frustrerande.

Folk har inte råd med hans TOTY så fler går efter hans NIF vilket gör att priset går upp. Segt om man sparat och sparat men se till att fortsätta med det för han är helt klart värd det!
Citera
2017-01-17, 20:59
Medlem
En annan anledning till att det priserna fortsätter att gå upp hela tiden är ju för att det är såpass mycket enklare att få coins till sin klubb. Utan att behöva spendera riktiga pengar.
1. Är du en normalbra spelare som spelar WL varje helgmoch håller dig på runt 18 vinster så tjänar du ju bra med pengar.
2. Det är så otroligt lätt att trejda i och med SBC, hänger man med lite i svängarna så kan man göra enorma summor. Man behöver inte ens vara direkt påläst för att ha gjort miljoner på detta spelet, de har räckt med att endast köpa och sälja John Terry vid rätta tillfällen.

Dessa två punkter gör att coinsen flödar och ju längre tid går, ju fler spelare har råd med CR7 och de andra elitspelarna. Jag är tveksam på om vi någon gång kommer få en nedgång på CRs pris. Tror bara det är naivt och tänka så. Han har gått upp konstant sen 20 november och jag tror det kommer fortsätta så.
Citera
2017-01-17, 21:05
Medlem
Idiotiskt om man satt och spara pengar till TOTY spelarnas normala kort, spelaren var ur pack. Klart priserna ökar på deras normala kort.
Citera
2017-01-17, 22:21
Medlem
En SBC ute med två utmaningar. Båda lätta o klara med spelare för 150 coins/st. Två Two rare Players pack, 1k och ett kit som reward totalt. Faktiskt ett helt okej kit vad det ser ut som. Liknar mitt ordinarie hemmakit så den kör jag på nu. Se hur det ser ut in-game. Fick IF Sczezny i ett av packet, så de va nice. Av alla ca 60 paket jag öppnade under TOTY så är detta kortet de näst bästa av allt jag fick i dem packen....

Citat:
Ursprungligen postat av Bollaski
Idiotiskt om man satt och spara pengar till TOTY spelarnas normala kort, spelaren var ur pack. Klart priserna ökar på deras normala kort.

Precis. Om man haft någorlunda koll så skulle man köpt dem dagen innan TOTY släpptes, på förhand ganska självklart att priset skulle vara som lägst då.
Citera
2017-01-17, 22:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kul med Sbc och fina packs. Antar EA vill hålla intresset uppe efter toty.

Hur gör ni andra med packsen ni får nu? Öppnar direkt eller sparar till sen?
Citera
2017-01-17, 22:58
Medlem
grabbar jag blir dum i huvet här. Känner mig fett trög men kan nån säga mig vad SBC står för?
Citera
2017-01-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ONLYFIFA
grabbar jag blir dum i huvet här. Känner mig fett trög men kan nån säga mig vad SBC står för?

Squad building challenges, dvs skicka iväg trupper för att få en belöning..olika krav på olika SBC
Citera
2017-01-17, 23:26
Medlem
Citat:
Squad Building Challenge, du gör en trupp enligt kraven och får packs/coins för det!
Citera
2017-01-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kul med Sbc och fina packs. Antar EA vill hålla intresset uppe efter toty.

Hur gör ni andra med packsen ni får nu? Öppnar direkt eller sparar till sen?

Ser ingen anledning till att spara dem just nu så jag öppnar på en gång. Blir väl något liknande när det är TOTS senare. Vänta med att göra alla nya SBC-ligor innan dess och spara på mig. Men det är väl först i maj någon gång.
Citera
2017-01-17, 23:46
Medlem
tack för svar! Niva och Mata
Citera
2017-01-18, 00:04
Medlem
Ja nu vill jag gå in på lite grejer här.

Jag har spelat fifa sen 1998 en riktigt, old school. fram till 2013 spelade jag endast online season och befann mig alltid i Div1 med massa titlar. Jag har alltid varit bättre än alla mina vänner. Jag är den killen som alla vill se torska och jublar högt när det väl blir så. Sen 2014 började jag spela FUT och jag kan säga att då fick jag börja känna på bättre och mer seriöst motstånd. Men fortfarande Div1 med titlar. 2015 var verkligen mitt år. Jag kunde göra lite som jag ville både online och med kompisarna. Jag var sjukt bra, det var verkligen mitt typ av spel med alla dribblingar och långbollar.

2016 börjar det sättas käppar i hjulet på mitt typ av spelande. Jag börjar bli äldre, jag är numera läkare och har inte lika mkt tid men samtidigt så tycker jag inte att det är mekaniken jag saknar i fifa. Utan de nya förändringarna har krävt att man inte ska button smasha när man spela. Man måste spela med en viss timing. Trots dessa svårigheter så höll jag mig på Div1 vann endast 2 titlar förra året och blev rankad på plats 251 i FIFA interactive world cup. Inte så illa.

2017. Jag har fallerat helt. Känner inte igen mitt gamla jag. Jag kan torska mot vem som helst även om jag spelar bättre. Jag är numera standard i Div2. tar mig upp i 1an då o då men bara för att falla tillbaka 1-2 säsonger efter. Jag kommer med i WL varje vecka och får 18-21 vinster varje vecka så jag får delta varje gång.

Med det sagt, måste jag erkänna att jag är sämre för att fifa har blivit verkligare. Förut kunde jag förutom att läsa av min motståndare att oxå läsa av spelets glitchar och buggar och alltid ha en fördel. I år finns det knappt några sånna buggar.

Sen 2014 som jag spelat FUT har jag alltid kunnat fixa hela Real Madrids startelva (Alla förutom Ronaldo). Jag har varje år avslutat mitt första lag med Real Madrid minus Ronaldo och jag är väldigt trött på det. Jag öppnade ca 20 packs under toty förra veckan och fick ingenting. Jag har aldrig förstått trading förrän i år. Nu spelar jag knappt. Jag sitter på vardagarna och tradar och sparar krafterna till helgens 40 matcher.

Nu är det så att snart kommer jag börja jobba och jag kommer inte kunna trada lika flitigt. Jag gör kanske 30K om dagen på trading som jag gör. Jag kan aldrig lyckas snipa de riktiga bra dealsen. Ett tag samlade jag alla mina spelare för SBC men innan så kallade marknads krashen så sålde jag alla mina spelare förutom mina 2 lag som jag skiftar bland.

Idag har jag dessa spelare:
K.Navas
Marcelo
Ramos
Pepe
Carvajal
Kroos
Modric
James
Carassco
Benzema
Williams

B-Laget:
Cech
Clichy
Bailly
Cahill
Clyne
Matic
Özil
Fabregas
Martial
Sturridge
Mahrez

Jag har krigat och slitit för att samla coins till mitt lag. Visserligen har jag fått några bra spelare. Alaba har varit den bästa jag sålt för o få till de jag har.

Men detta är laget jag har och jag har ca 250-300K Jag förväntar mig ligga på nästan 400K på torsdag.

Min fråga är detta till er: Hur in i helvette kan jag fixa Ronaldo? Känns som att jag aldrig nånsin kommer få lira med min favorit spelare i FUT.

Tacksam för svar/ En trogen fifa spelare från födsel till döden
Senast redigerad av ONLYFIFA 2017-01-18 kl. 00:08.
Citera
2017-01-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ja nu vill jag gå in på lite grejer här.

Jag har spelat fifa sen 1998 en riktigt, old school. fram till 2013 spelade jag endast online season och befann mig alltid i Div1 med massa titlar. Jag har alltid varit bättre än alla mina vänner. Jag är den killen som alla vill se torska och jublar högt när det väl blir så. Sen 2014 började jag spela FUT och jag kan säga att då fick jag börja känna på bättre och mer seriöst motstånd. Men fortfarande Div1 med titlar. 2015 var verkligen mitt år. Jag kunde göra lite som jag ville både online och med kompisarna. Jag var sjukt bra, det var verkligen mitt typ av spel med alla dribblingar och långbollar.

2016 börjar det sättas käppar i hjulet på mitt typ av spelande. Jag börjar bli äldre, jag är numera läkare och har inte lika mkt tid men samtidigt så tycker jag inte att det är mekaniken jag saknar i fifa. Utan de nya förändringarna har krävt att man inte ska button smasha när man spela. Man måste spela med en viss timing. Trots dessa svårigheter så höll jag mig på Div1 vann endast 2 titlar förra året och blev rankad på plats 251 i FIFA interactive world cup. Inte så illa.

2017. Jag har fallerat helt. Känner inte igen mitt gamla jag. Jag kan torska mot vem som helst även om jag spelar bättre. Jag är numera standard i Div2. tar mig upp i 1an då o då men bara för att falla tillbaka 1-2 säsonger efter. Jag kommer med i WL varje vecka och får 18-21 vinster varje vecka så jag får delta varje gång.

Med det sagt, måste jag erkänna att jag är sämre för att fifa har blivit verkligare. Förut kunde jag förutom att läsa av min motståndare att oxå läsa av spelets glitchar och buggar och alltid ha en fördel. I år finns det knappt några sånna buggar.

Sen 2014 som jag spelat FUT har jag alltid kunnat fixa hela Real Madrids startelva (Alla förutom Ronaldo). Jag har varje år avslutat mitt första lag med Real Madrid minus Ronaldo och jag är väldigt trött på det. Jag öppnade ca 20 packs under toty förra veckan och fick ingenting. Jag har aldrig förstått trading förrän i år. Nu spelar jag knappt. Jag sitter på vardagarna och tradar och sparar krafterna till helgens 40 matcher.

Nu är det så att snart kommer jag börja jobba och jag kommer inte kunna trada lika flitigt. Jag gör kanske 30K om dagen på trading som jag gör. Jag kan aldrig lyckas snipa de riktiga bra dealsen. Ett tag samlade jag alla mina spelare för SBC men innan så kallade marknads krashen så sålde jag alla mina spelare förutom mina 2 lag som jag skiftar bland.

Idag har jag dessa spelare:
K.Navas
Marcelo
Ramos
Pepe
Carvajal
Kroos
Modric
James
Carassco
Benzema
Williams

B-Laget:
Cech
Clichy
Bailly
Cahill
Clyne
Matic
Özil
Fabregas
Martial
Sturridge
Mahrez

Jag har krigat och slitit för att samla coins till mitt lag. Visserligen har jag fått några bra spelare. Alaba har varit den bästa jag sålt för o få till de jag har.

Men detta är laget jag har och jag har ca 250-300K Jag förväntar mig ligga på nästan 400K på torsdag.

Min fråga är detta till er: Hur in i helvette kan jag fixa Ronaldo? Känns som att jag aldrig nånsin kommer få lira med min favorit spelare i FUT.

Tacksam för svar/ En trogen fifa spelare från födsel till döden

En riktig old school, nice!

För att få råd med Ronaldo måste du antingen köpa massa packs för points eller tradea som tusan..
Jag la in 12000 fifa points direkt när spelet startade sen inget mer..fick en del hyfsade spelare som gick för 30-50k sen Reus som jag sålde för 200. Detta gjorde att jag kunde börja tradea.. IF trading är den absolut bästa tekniken..köp IF kort under helgen då de är billigast, sälj när de är ur packs..
Nu i helgen var bästa helgen iår att jag göra profit.. Köpa massa IF, alla dessa har stigit ett par K..vissa 10-20-30-40k.. beroende på priset på dom..
Spelarkort du får i paket etc, spara och sälj under SBC där finns mycket stålar att hämta.. ett sätt för att säkra inkomst i framtiden är att köpa skit IF, dvs de som går för 10-11k..när det kmr SBC som kräver IF brukar dessa gå upp emot 20k.. Därför brukar jag alltid ha ett 20-tal på lager..dvs 150-200k lätta stålar..som sagt jag hade runt 300-350k genom mina packs..idag om jag säljer alla mina spelare etc tror jag att jag har närmare 3,5m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in