2017-01-16, 15:53
Medlem
Jaha, då vet jag att jag har en morot, en torsk, några främmande karlars dna och atomerna av Hitlers mustasch i min kropp.

Det förklarar varför jag är orange, tycker om att simma, ropar "bruuushan!" lite omotiverat på stan och ständigt är sugen på mer morötter. (Hitler var vegetarian.)
Citera
2017-01-16, 16:07
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Du får gärna komma med dina påståenden hur mycket du vill, jag tror inte på det alls. Aldrig hört något så dumt

Hahaha, härligt med dumma brudar som inte tror på forskning.

Låter ganska sjukt och det är nog dags att kasta honan om hon varit en slampa.
Citera
2017-01-16, 16:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Låter surrealistiskt. Nåja, en till argument för att inte gifta sig med kvinnor som varit ihop med fel typ av män, inte för att jag behövde det.
Citera
2017-01-16, 16:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Jaha, då vet jag att jag har en morot, en torsk, några främmande karlars dna och atomerna av Hitlers mustasch i min kropp.

Det förklarar varför jag är orange, tycker om att simma, ropar "bruuushan!" lite omotiverat på stan och ständigt är sugen på mer morötter. (Hitler var vegetarian.)

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hahaha, härligt med dumma brudar som inte tror på forskning.

Låter ganska sjukt och det är nog dags att kasta honan om hon varit en slampa.

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Låter surrealistiskt. Nåja, en till argument för att inte gifta sig med kvinnor som varit ihop med fel typ av män, inte för att jag behövde det.
Ja, vad ska man säga? Läs rapporten.
Citera
2017-01-16, 16:19
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandaee
Wow, spännande som attan. Som kvinna känner jag hur det börjar krypa i kroppen...

Man kan bara undra hur kvinnor som har sex med hundar mår...
Citera
2017-01-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Man kan bara undra hur kvinnor som har sex med hundar mår...

Ajdå. Jag känner en kvinna som till viss del ser ut som en häst.
Citera
2017-01-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Kalla mig efterbliven, men vad i helvete innebär detta kortfattat?
Att framtida barn får DNA från mammans alla ligg? Eller vadå?

Nej detta är fel. Det krävs en del kunskapar om fortplantningen för att första att det påståendet inte stämmer

Kvinnans obefruktade ägg finns i hennes äggstockar, väl skyddade ifrån främmande DNA, Såvitt jag förstår så kan inte något komma åt DNAet i kvinnans ägg.

När ägglossning inträffar, så frigörs ett ägg för att sedan börja vandra ner äggledaren till livmodern, Möter ägget en livskraftig spermie så blir det befruktning, Och ett barn föds nio månader senare. Detta barn har inget DNA ifrån tidigare partners, helt enkelt beroende på att äggcellen bildas i skyddande miljö osv.

Men artikeln i TS trådstart menar att det är barnets DNA som lite av det blir kvar i kvinnan, Alltså eftersom att barnet har DNA ifrån mannen, lite av detta hamnar bla i kvinnans hjärna.

Antagligen så har detta DNA knappt någon betydelse, tex om DNAet hamnar i hjärnan så är det antagligen mest inaktivt hela tiden, och deltar tex inte i hjärncellernas dagliga biokemi. Detta är min gissning eftersom hjärncellerna inte delar sig så kan detta DNA inte ha någon större påverkan.

Men här behövs nog mer forskning kring ämnet, fast det känns just när man läser om det, att ämnet är för stort för att man kan designa enkla studier kring det.

Människans reproduktion är lite speciell jämfört med andra djur, eftersom människans anses ha så låg fertilitet. Även utan P-medel så är frekvensen av graviditeter rätt så låg, räknat på antal tillfällen för sex,
Å andra sidan så vet vi inte frekvensen av de spontana aborter som inte märks, dvs mensen ser ju inte annorlunda ut eller är annorlunda även om den innehåller ett befruktat ägg.

Iallafall så är ju artikeln intressant eftersom den påvisar ju att DNA-et är mer lättrörligt än vad man har trott innan.

PS, Det kan ju hända att de undersökta kvinnorna varit kannibaler och ätit upp män, och att det därför hittades manligt DNA ? DS
Citera
2017-01-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nej detta är fel. Det krävs en del kunskapar om fortplantningen för att första att det påståendet inte stämmer

Kvinnans obefruktade ägg finns i hennes äggstockar, väl skyddade ifrån främmande DNA, Såvitt jag förstår så kan inte något komma åt DNAet i kvinnans ägg.

När ägglossning inträffar, så frigörs ett ägg för att sedan börja vandra ner äggledaren till livmodern, Möter ägget en livskraftig spermie så blir det befruktning, Och ett barn föds nio månader senare. Detta barn har inget DNA ifrån tidigare partners, helt enkelt beroende på att äggcellen bildas i skyddande miljö osv.

Men artikeln i TS trådstart menar att det är barnets DNA som lite av det blir kvar i kvinnan, Alltså eftersom att barnet har DNA ifrån mannen, lite av detta hamnar bla i kvinnans hjärna.

Antagligen så har detta DNA knappt någon betydelse, tex om DNAet hamnar i hjärnan så är det antagligen mest inaktivt hela tiden, och deltar tex inte i hjärncellernas dagliga biokemi. Detta är min gissning eftersom hjärncellerna inte delar sig så kan detta DNA inte ha någon större påverkan.

Men här behövs nog mer forskning kring ämnet, fast det känns just när man läser om det, att ämnet är för stort för att man kan designa enkla studier.

Iallafall så är ju artikeln intressant eftersom den påvisar ju att DNA-et är mer lättrörligt än vad man har trott innan.

PS, Det kan ju hända att de undersökta kvinnorna varit kannibaler och ätit upp män, och att det därför hittades manligt DNA ? DS

Det är faktiskt levande immunceller son vandrar från mamma till barn och tvärtom. Dessa celler kan överleva. DNA kommer inte in I värdkroppen ägna celler, ingen påverkan alltså.

Däremot troligen kan dessa celler trigga autoimmuna processer.
Citera
2017-01-16, 17:47
Medlem
OBS - Det är alltså graviditeterna som medför att manligt DNA via fostret tar sig in kvinnans kropp,
det finns alltså anledning att anta att detta är en naturlig process som finns hos de flesta djur kan man ju tro.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbaRegia
Det är faktiskt levande immunceller son vandrar från mamma till barn och tvärtom. Dessa celler kan överleva. DNA kommer inte in I värdkroppen ägna celler, ingen påverkan alltså.

Okej, tack ja det verkar ju en mycket mer trolig förklaring, Tack igen ! - Jag läste länkarna lite slarvigt
Bra att du förklarade detta, risken finns ju annars att sådana här forskningsresultat ger upphov till osanna generaliseringar

Citat:
Ursprungligen postat av AlbaRegia
Däremot troligen kan dessa celler trigga autoimmuna processer.

Ja den mest kända är väl Rhesus-faktorn men där är ju mekanismen annorlunda, att kvinnan reagerar immunologiskt på barnets blod, bättre förklarat här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hemolytic_disease_of_the_newborn
Citera
2017-01-16, 17:49
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Eller så gör de som araberna och knullar bara med släktingar. Det har ju gått riktigt bra!
Ja, för det är ju det enda alternativen som finns.

Citera
2017-01-16, 18:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

Men här behövs nog mer forskning kring ämnet, fast det känns just när man läser om det, att ämnet är för stort för att man kan designa enkla studier kring det.

Människans reproduktion är lite speciell jämfört med andra djur, eftersom människans anses ha så låg fertilitet. Även utan P-medel så är frekvensen av graviditeter rätt så låg, räknat på antal tillfällen för sex,
Å andra sidan så vet vi inte frekvensen av de spontana aborter som inte märks, dvs mensen ser ju inte annorlunda ut eller är annorlunda även om den innehåller ett befruktat ägg.

Detta handlar fortfarande om bananflugor.
Senast redigerad av crillecrille 2017-01-16 kl. 18:13.
Citera
2017-01-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Detta handlar fortfarande om bananflugor.

Jag tror vissa i tråden helt saknar förmåga se skillnad mellan kvinnor och bananflugor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in