2017-01-15, 23:45
Medlem
Skunken666s avatar
Nu hittar jag inte länken i all hast, ber att få återkomma med den.
Men en medicinsk artikel från några forskare i Australien pekade på just detta för knappt ett år sedan, slutet på länken till artikeln var något "aus.gov." så helt oseriöst kan det knappast ha varit.
Innebörden i artikeln gick ut på att en kvinna "sparar" dna-material från tidigare älskare som hon haft oskyddad sex med, sädesvätskan togs upp genom väggarna i livmodern och sedan genom bukhålan, och forskarna använde tesen för att förklara vissa tidigare oförklarliga/svårförklarliga förhållanden i evolutionen.

Personligen finner jag det väldigt intressant.
Man kan jämföra det lite med kameleonter, där honan bara behöver befruktas/paras en gång.
Efter parningen kan kameleonthonan spara sädesvätskan/spermierna i flera år, tills hon finner en lugn plats (få predatorer) med god tillgång till mat för sin avkomma, där lägger hon sedan sina ägg.

Naturen är hyperintressant.
Citera
2017-01-15, 23:49
Medlem
lugna ner digs avatar
Jag tycker inte om hur du highlightar citat.
Citat:
There is no evidence of such effects in humans, but there has not been any research on this possibility in humans. There is a potential for such effects in mammals,” explained Crean. “For example, there is a lot of foetal DNA in maternal blood during pregnancy, and this could potentially play a role in such effects. There is also evidence in mammals that seminal fluid affects offspring development, so semen from one male could potentially influence the development of eggs fertilized by another male (which is what we think is happening in flies).”
Samma ord står kvar men det blir en helt annan vinkling på det nu.
Citera
2017-01-15, 23:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Nu hittar jag inte länken i all hast, ber att få återkomma med den.
Men en medicinsk artikel från några forskare i Australien pekade på just detta för knappt ett år sedan, slutet på länken till artikeln var något "aus.gov." så helt oseriöst kan det knappast ha varit.
Innebörden i artikeln gick ut på att en kvinna "sparar" dna-material från tidigare älskare som hon haft oskyddad sex med, sädesvätskan togs upp genom väggarna i livmodern och sedan genom bukhålan, och forskarna använde tesen för att förklara vissa tidigare oförklarliga/svårförklarliga förhållanden i evolutionen.

Personligen finner jag det väldigt intressant.
Man kan jämföra det lite med kameleonter, där honan bara behöver befruktas/paras en gång.
Efter parningen kan kameleonthonan spara sädesvätskan/spermierna i flera år, tills hon finner en lugn plats (få predatorer) med god tillgång till mat för sin avkomma, där lägger hon sedan sina ägg.

Naturen är hyperintressant.
Ok, det förklarar nog varför kvinnor tenderar att gå upp i vikt ... ju fler gånger de gökat, desto mer sädesvätska har de att släpa runt på ....
Citera
2017-01-15, 23:54
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, det förklarar nog varför kvinnor tenderar att gå upp i vikt ... ju fler gånger de gökat, desto mer sädesvätska har de att släpa runt på ....

Nu tror jag inte att lite genetiskt material väger så mycket, men det var en ny vrid att försöka skylla sin ev. övervikt på ett aktivt sexliv!

Edit:
Jag kanske uttryckte mig lite märkligt...
Men du förstår nog tanken bakom meningen, det var alltså genetiskt material som togs upp och inte själva sädesvätskan i sig..
Senast redigerad av Skunken666 2017-01-15 kl. 23:58.
Citera
2017-01-15, 23:57
Medlem
KloBengans avatar
Snacka om att läsa forskningen som fan läser Bibeln. Rubriken är ju direkt vilseledande, då det inte finns något stöd för det som skrivs.

Det finns stöd för det i bananflugor, men det behöver ju inte nödvändigtvis gälla för människor. Den studie som nämns först i inlägget gör inte heller någon antydan om att oskyddat sex är orsaken till varför det finns biologiska rester av manligt DNA i kvinnan.

Istället presenterar de dessa förklaringsmodeller:

Citat:
The most likely source of male Mc in female brain is acquisition of fetal Mc from pregnancy with a male fetus. In women without sons, male DNA can also be acquired from an abortion or a miscarriage [22], [23], [38]–[40]. The pregnancy history was unknown for all but a few subjects in the current studies, thus male Mc in female brain could not be evaluated according to specific prior pregnancy history. In addition to prior pregnancies, male Mc could be acquired by a female from a recognized or vanished male twin [41]–[43], an older male sibling, or through non-irradiated blood transfusion [44].

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0045592

Fetade för tydlighet.

I den refererade danska studien så nämns även möjligheterna för att manligt DNA kommer från blodtransfusioner, eller i de fall där de danska flickornas mödrar tidigare fött söner. I den danska studien spekuleras det även kring om sexuella interaktioner kan ha någon betydelse, men än så länge finns det inget stöd för detta i människor.

Med det sagt är det alltså inte omöjligt att det finns någon sådan effekt i människor, men det finns heller inget belägg för det.
Citera
2017-01-16, 00:02
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Snart utvecklas det en "horsensor" som börjar tjuta när drinkluder närmar sig.

Den kan nog bli en storsäljare bland män i dagens Sverige.

Sämre och sämre dag för dag... Sveriges nya nationalsång.
Citera
2017-01-16, 00:09
Medlem
Citat:
Jepp ... det är nog det verkliga skälet till att faderskap ibland kan vara svårt att fastställa .. eller att en del får helt felaktiga utslag som säger att de inte är fäder fast de är det ... (och tvärtom givetvis -- faderskapstest som visar att de ÄR fäder, fast högljutt hävdar att de inte alls kan vara det)

Det alla andra mäns tidigare DNA som tagit över kvinnans kropp och förvirrar vid faderskapstestet ...

Kvinnor är som bananflugor nämligen -- allt som är sant för bananflugor kan också appliceras på kvinnor ...
fucckinhell men det kan undvikas genom kondom iaf
Citera
2017-01-16, 00:14
Medlem
deTremouillacs avatar
Om du äter en torsk kommer torskens DNA finnas i dig - det innebär inte att torskens DNA integreras i dina cellkärnor och blir en del av det genomiska material som kodar för proteiner i din kropp. Därmed har det ingen effekt eller påverkan på ditt beteende och detsamma gäller här - du blir inte mer som den mannen än du blir som en morot av att äta morötter.

När ett barn blir till så kommer 23 kromosomer från mannen och 23 från kvinnan och kombineras till en ny cell - det är det genomiska materialet som är ritningen sombildar en ny människa. Barnet ärver inte genetisk material som kodar för proteiner varken från torsken kvinnan åt till middag eller torskarna som tidigare sprutat i kvinnan när hon extraknäckte som glädjeflicka.

Naturvetenskaplig forskning kan inte tolkas hur som helst - det är inte queerfeministisk samhällsvetenskap - och att försöka använda det här till slut-shaming är bara pseudovetenskapligt jävla trams och typiskt rabiata anti-feminister.

MVH Molekylärbiolog
Senast redigerad av deTremouillac 2017-01-16 kl. 00:19.
Citera
2017-01-16, 00:58
Medlem
Ferhs avatar
Ja, det här har jag läst om tidigare, så har man oskyddat sex med en tjej så kommer lite av ens egna gener att föras vidare sen om hon skaffar barn med någon annan.

Det är ju inte så mycket att bry sej om däremot, för även om hon till exempel skulle ha haft oskyddat sex med tusentals negrer tidigare så kommer inte barnen att bli negrer bara för det, för så mycket påverkar det inte.
Citera
2017-01-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
HAHAHAHAHAH
Eller hur

Citat:
Jepp ... det är nog det verkliga skälet till att faderskap ibland kan vara svårt att fastställa .. eller att en del får helt felaktiga utslag som säger att de inte är fäder fast de är det ... (och tvärtom givetvis -- faderskapstest som visar att de ÄR fäder, fast högljutt hävdar att de inte alls kan vara det)

Det alla andra mäns tidigare DNA som tagit över kvinnans kropp och förvirrar vid faderskapstestet ...

Kvinnor är som bananflugor nämligen -- allt som är sant för bananflugor kan också appliceras på kvinnor ...

Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Om du äter en torsk kommer torskens DNA finnas i dig - det innebär inte att torskens DNA integreras i dina cellkärnor och blir en del av det genomiska material som kodar för proteiner i din kropp. Därmed har det ingen effekt eller påverkan på ditt beteende och detsamma gäller här - du blir inte mer som den mannen än du blir som en morot av att äta morötter.

När ett barn blir till så kommer 23 kromosomer från mannen och 23 från kvinnan och kombineras till en ny cell - det är det genomiska materialet som är ritningen sombildar en ny människa. Barnet ärver inte genetisk material som kodar för proteiner varken från torsken kvinnan åt till middag eller torskarna som tidigare sprutat i kvinnan när hon extraknäckte som glädjeflicka.

Naturvetenskaplig forskning kan inte tolkas hur som helst - det är inte queerfeministisk samhällsvetenskap - och att försöka använda det här till slut-shaming är bara pseudovetenskapligt jävla trams och typiskt rabiata anti-feminister.

MVH Molekylärbiolog

En studie i hur det går när icke läskunniga ska skapa trådar.
Själv var jag inte lika säker som er men helt klart skeptisk.

Dock har ämnet avhandlats innan här, då inte med en antifeministisk vinkel utan en rasbiologisk.

Intressant hur man kan återanvända samma skit för sina egna pseudopolitiska syftens skull...
Citera
2017-01-16, 01:03
Medlem
Machiavellys avatar
Kalla mig efterbliven, men vad i helvete innebär detta kortfattat?

Att framtida barn får DNA från mammans alla ligg? Eller vadå?
Citera
2017-01-16, 01:05
Medlem
Kan kvinnor som vill bli sprutade i munnen och över ansiktet kanske lida brist på genmaterial? Kroppen säger själv till, ungefär som den som har brist på D-vitamin blir sugen på broccoli?

En annan sak som var lite läskig var att jag alltid räknat med att man nio månader efter en sädesavgång kan andas ut men nu kan det alltså finnas lite fragment av mini-connys som glider runt helt utan ens kontroll lite här och var?

Jag vill ha tillbaka all min sperma!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in