2017-01-11, 12:07
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Sven Tumba var en otrevlig typ som bara hade
"Tumba" som det enda han kunde tänka på.
Den mest egoistiska och självupptagna människan
som jag tvingats att jobba med (i ett sponsringsprojekt).

Finns ett klassiskt klipp när han ska inviga nåt event och snubblar på skridskorna
Citera
2017-01-11, 13:37
Medlem
Författaren Åke E (deckarna om Erik W) var enligt vänner i bokbranschen osedvanligt sugen på att öka bokintäkterna. Enligt dem besökte han regelbundet olika bokaffärer med en stor väska. Personalen hyste länge misstankar om det konstiga beteendet då hans böcker drabbades av ovanligt mkt svinn. Det blev tydligen sedermera avslöjat. Han tog sina egna böcker, för att få upp upplagorna. Därefter kunde han signera och sälja de "hämtade" böckerna en gång till.
Citera
2017-01-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Trodde Plunkty var rövfräsare? Han har den utstrålningen iaf.

En kändis som är okonstlat trevlig är Dogge Doggelito. Var hemma på jobb hos honom ett par gånger och han bjöd på både käk och bärs. Social, skämtsam och allmänt skön snubbe.

Kan instämma i detta. Har också träffat Dogge i jobbsammanhang. Han var mycket trevlig och jordnära. Gjorde mer än vad som krävdes av honom.

Hörde senare samma sak från en annan person som haft med honom att göra. En eloge till Dogge!
Citera
2017-01-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Snackade med Tommy Nilsson i baren på M/S Vindhem för ungefär 15 år sen, han hade en paus i sitt gig.
Vi snackade i ungefär 15 - 20 min. Jäkligt trevlig och med fötterna på jorden.

Tommy Nilsson är genuint trevlig och jordnära.
Citera
2017-01-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Trevliga typer:
Lasse Berghagen (En enda stor nallebjörn)
Ingvar Oldsberg (Törstig som någon påstod)
Morten Harket (Mesigt trevlig)

Otrevliga typer:
Lena PH
Magnus Uggla (Hur kan en sån liten jävel vara så stöddig?)
Torsten Flinck (Man vill ju gärna att personer som är hemma hos en, inte snor allt som inte är fastskruvat.)

Magnus Uggla var otroligt otrevlig vid en parkeringsplats enligt iakttagelse. Han slängde in bilen och blockerade bilen som stod bredvid. I samma veva skällde han ut personen.
Citera
2017-01-11, 15:03
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Tror jag tidigare skrivit om Peter Pluntky och hur otrevlig han är, har nu fått höra ytterligare vittnesmål hur han bettet sej mot både personal och utställare vid Göteborgs Nostalgimässa som han drev under ett antal år (och som han lyckades köra i botten p.g.a. sin otrevlighet).

Pluntky är i vart fall kantig, han kan mycket väl uppfattas som otrevlig och pekande med hela handen. Han har dock en annan sida också, jag har varit med på en improviserad eftersläckning hemma hos honom och då var han generös och supertrevlig.
Citera
2017-01-11, 16:19
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Finns ett klassiskt klipp när han ska inviga nåt event och snubblar på skridskorna

Det var ingenting mindre än ishockey-VM i Stockholm 1970:
Sven Tumba snubblar

Jag såg det i direktsändning i tv, dock i svartvitt.
Citera
2017-01-11, 16:34
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter#Parker
Kan instämma i detta. Har också träffat Dogge i jobbsammanhang. Han var mycket trevlig och jordnära. Gjorde mer än vad som krävdes av honom.

Hörde senare samma sak från en annan person som haft med honom att göra. En eloge till Dogge!
Får hålla med här. Träffat Dogge flera gånger både som barn, tonåring och vuxen och han har alltid varit oerhört trevlig och gullig på ett äkta sätt.
Citera
2017-01-12, 02:24
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Rolig tråd. Har stött på en del kändisar under mina dagar. Speciellt eftersom jag bott i USA under många år. Träffat både amerikanska och svenska kändisar, här är min lista :

Joshua Radin - Hans texter må vara fina och vackra, men han var väldigt otrevlig och divig. Det var en besvikelse för någon som är ett fan av hans musik.

Det franska bandet Phoenix - Hur schyssta som helst. Pratade om min hemstad och de hade varit där och var riktigt trevliga.

Moby - Hängde med Moby på en bar via en gemensam vän. Han var väldigt trevlig, han introducerade sig som "Moby" vilket var lite roligt.

Jack McBrayer - Var ganska tillknäppt. Såg väldigt sliten ut utan smink.

Josh Hartnett - Träffat honom ett flertal gånger och han är riktigt trevlig. Social och väldigt lätt att prata med.

José Gonzales - Träffade honom på en konsert och en mer ödmjuk människa har jag nog aldrig träffat.

Andrew Bird - Också en schysst kille. Min vän skrämde iväg honom efter lite olämpliga frågor men han var riktigt trevlig.

Sean Tillman (Har Mar Superstar) - Galen kille men trevlig var han i alla fall.

Anders Wendin AKA Moneybrother - Riktig sympatisk och trevlig. Träffade han i USA och han såg riktigt glad ut över att träffa lite svenskar.

Johnny Galecki (Big Bang theory) - Sprang in i honom en gång och bad om en bild. Han var schysst och ställde upp, fast han sa " Please hurry up", gissar på att han inte ville ha för mycket uppmärksamhet.

Gus Van Sant - När jag hängde i L.A så träffade jag honom på en fest. Var oväntat trevlig faktiskt.

James Franco - Samma fest som Gus Van Sant var på, James var riktigt schysst. Verkar som en riktigt bra kille.

Martin Elisson - Hur schysst som helst. Träffade honom i Stockholm.

Kristian Anttilla - Troligtvis en av de mest "down to earth" artisterna som finns. Genuint vänlig och rolig.

James St James - Trevlig, men flörtade väldigt mycket med mig. Jag som är heterosexuell var inte intresserad men han var trevlig ändå.

Tommy Barbarella (Medlem i the new power generation aka Prince band) - Ödmjuk och skön kille.
Citera
2017-01-14, 01:34
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Rolig tråd. Har stött på en del kändisar under mina dagar. Speciellt eftersom jag bott i USA under många år. Träffat både amerikanska och svenska kändisar, här är min lista :
Henrik Berggren skall tydligen vara ett riktigt jäkla as!
Citera
2017-01-14, 03:09
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Henrik Berggren skall tydligen vara ett riktigt jäkla as!

Eftersom jag träffat honom flertal gånger och han känner många jag umgås med så kan jag säga dig att han inte är ett as. Han hade en period där han hade lite höga tankar om sig själv. Tog en taxi till en annan bar/klubb som var 100 meter från platsen han var. Men annars är han väldigt ödmjuk. Beklagar om du haft en dålig erfarenhet med honom!
Citera
2017-01-14, 04:40
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmusin
Jag tog ett par glas med Anders Timell på Matbaren i våras. Den mäniskan kunde inte sluta prata om sitt kön. Det fanns inget slut på det. Försökte få in samtalet på annat men han kunde inte ge sig. Det slutade med att jag lämnade honom med två damer som bröt på typ estniska vid tresnåret.

Hur då? Beskrev han det, eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in