Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-11, 19:42
Medlem
CNN verkar skita på sig nu. "Blanda inte samman oss med Buzzfeed. Vår publicering var inte olaglig", osv.

Jag tror det här kan sluta med en offentlig ursäkt från CNN i den bästa av världar. Då får vi se vad svenska tidningar skriver som verkar ha gått all in på den här fake news historien.

https://twitter.com/CNN/status/819242348702007302
2017-01-11, 19:43
Medlem
En pressad Trump är inte man sett. Tyvärr har han ju en historia kantad av lögner så få vågar i dag lite på pajasen Trump. En av sig själv överreklamerad man som ser allt mer patetiskt ut. Hans feminina framtoning känns oroväckande, vad gjorde han i Moskva måntro.
2017-01-11, 19:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Har inte riktigt hängt med om hur det hela gick till.

Är det verkligen som du beskriver? Är det underbara kära 4chan som ligger bakom detta? Fan vad gött isåfall, särskilt om dom hade för avsikt att trolla liberaltöntarna och media.
Ja här borde 4chan få ett pris i form av en enorm staty föreställande grodan Kek/Pepe. Mitt på manhattan!

http://www.zerohedge.com/news/2017-01-11/archived-posts-prove-4chan-trolled-cia-trump-golden-shower-story-entire-russian-hack
2017-01-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
CNN verkar skita på sig nu. "Blanda inte samman oss med Buzzfeed. Vår publicering var inte olaglig", osv.

Jag tror det här kan sluta med en offentlig ursäkt från CNN i den bästa av världar. Då får vi se vad svenska tidningar skriver som verkar ha gått all in på den här fake news historien.

https://twitter.com/CNN/status/819242348702007302

Trump är så sjukt bra på att flytta fokus från allt annat.

Jävla geni här, han vet exakt vad Amerikanerna vill ha och det är entertainment.
2017-01-11, 19:47
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En pressad Trump är inte man sett. Tyvärr har han ju en historia kantad av lögner så få vågar i dag lite på pajasen Trump. En av sig själv överreklamerad man som ser allt mer patetiskt ut. Hans feminina framtoning känns oroväckande, vad gjorde han i Moskva måntro.
Det är ganska välkänt vad han gjorde i Moskva och det hade du vetat om du varit påläst.
2017-01-11, 19:54
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja här borde 4chan få ett pris i form av en enorm staty föreställande grodan Kek/Pepe. Mitt på manhattan!

http://www.zerohedge.com/news/2017-01-11/archived-posts-prove-4chan-trolled-cia-trump-golden-shower-story-entire-russian-hack
Vackert! Började gapskratta rakt ut när jag läste igenom detta. 4chan!

Och under tiden så ligger svenska medier minst 4 - 5 timmar efter i storyns utveckling.

Muppen Rick Wilson lär inte sova gott under dom kommande veckorna.
Senast redigerad av Rickuz 2017-01-11 kl. 19:56.
2017-01-11, 20:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Obamacare är nog en av de mest avskydda politiska reformerna i USAs moderna historia. Den överväldigande majoriteten avskyr Obamacare. Att ta bort den kommer gynna långt fler än den kommer missgynna. Att du tror att den politiker som tar bort denna urusla reform, skulle förlora på det, säger mig att du är lite vilsen i din politiska analys.

Förstår inte riktigt hur du tänker här, men det blir verkligen väldigt fel. De som skulle förlora på att Obamacare försvinner, går inte och röstar och kommer inte gå och rösta. För övrigt är demokraterna oerhört körda. De har gjort bort sig för minst åtta år framöver.

De kommer knappasst gå till val på att återinföra en Obamacareliknande reform. Gör de det, får de väl sitta och njuta av sina minoritetsröster, men det är, som tur är, inte minoriteten som vinner val - det är majoriteten.

Och jag vet att du inbillar dig att lågstatussvarta kommer rösta som bara den om fyra år. De är runt 7% av väljarna. Latinos rösta på Trump. Vita på Trump. Gula på Trump.

Har någon av dina otaliga förutsägelser i denna tråd gått i uppfyllelse? Jag har haft rätt i det mesta. Du inte i nåt. Det borde säga dig något om din politiska analysförmåga.

Sitt nu inte och gråt över att pissgate gick lika långt åt fanders som resten av demokraternas sjukliga infall. Vänj dig. Så här kommer framtiden se ut.
När Obamacare pendlar mellan 45-55%, så kan man aldrig kalla den avskydd.
Ibland är den mer älskad än hatad och ibland är den mer hatad än älskad.
Så rena fantasier ifrån dig.

Hur kan du säga en analys är fel, när det är 4år till ens om vi kan se om jag får rätt eller ej?
Och vad är det för andra analyser du säger jag har fel på?
Och vad är det för förutsägelser jag har?

Sen när det komemr till analysen om ta bort Obamacare, så handlar det på hur snabb Trump är att minsta/ta bort den, är han långsam så komemr det få större effekt vid nästa val, är han snabb så har den en mindre eller obetydlig effekt.
Sen har vi massor som inte röstat, och dessa brukar rösta på D, så om man förargar denna soffliggar grupp på Obamacare, så kommer de gå rösta.

Det du gjorde där kanske funkar på andra i tråden, men lägga orden i munnen och annat sånt trams, så säger jag bara lycka till med det.
2017-01-11, 20:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När Obamacare pendlar mellan 45-55%, så kan man aldrig kalla den avskydd.
Ibland är den mer älskad än hatad och ibland är den mer hatad än älskad.
Så rena fantasier ifrån dig.

Hur kan du säga en analys är fel, när det är 4år till ens om vi kan se om jag får rätt eller ej?
Och vad är det för andra analyser du säger jag har fel på?
Och vad är det för förutsägelser jag har?

Sen när det komemr till analysen om ta bort Obamacare, så handlar det på hur snabb Trump är att minsta/ta bort den, är han långsam så komemr det få större effekt vid nästa val, är han snabb så har den en mindre eller obetydlig effekt.
Sen har vi massor som inte röstat, och dessa brukar rösta på D, så om man förargar denna soffliggar grupp på Obamacare, så kommer de gå rösta.

Det du gjorde där kanske funkar på andra i tråden, men lägga orden i munnen och annat sånt trams, så säger jag bara lycka till med det.
Vilka ord har jag lagt i din mun? Jag vet att det är din standardfras när du känner dig överkörd, men ärligt nu - vilka ord har jag lagt i din mun?

Om Tump skulle vänta ett år, skulle demokrater OCH republikaner skrika sig hesa om att Trump måste rädda dem från denna reform som hotar att ruinera varenda medel- och arbetarklassperson i hela USA. Så avskydd och så dyr är nämligen reformen. Mängder av arbetande personer har helt enkelt inte råd, de ligger efter med betalningen flera månader, får ta det på kredit. En sjuk reform som blir mer och mer hatad för varje år.

Men nu är Trump snäll och fin och inte ute efter att ta politiska poänger. Därför kommer han presentera sitt alternativ redan under de första veckorna i vita huset.

Återigen - vilka ord har jag lagt i din mun? Citera gärna. Om du inte klarar en så enkel sak, är du en patetisk fjant.
2017-01-11, 20:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilka ord har jag lagt i din mun? Jag vet att det är din standardfras när du känner dig överkörd, men ärligt nu - vilka ord har jag lagt i din mun?

Om Tump skulle vänta ett år, skulle demokrater OCH republikaner skrika sig hesa om att Trump måste rädda dem från denna reform som hotar att ruinera varenda medel- och arbetarklassperson i hela USA. Så avskydd och så dyr är nämligen reformen. Mängder av arbetande personer har helt enkelt inte råd, de ligger efter med betalningen flera månader, får ta det på kredit. En sjuk reform som blir mer och mer hatad för varje år.

Men nu är Trump snäll och fin och inte ute efter att ta politiska poänger. Därför kommer han presentera sitt alternativ redan under de första veckorna i vita huset.

Återigen - vilka ord har jag lagt i din mun? Citera gärna. Om du inte klarar en så enkel sak, är du en patetisk fjant.
Jag kan aldrig ha fel i en analys innan man sett om det blir så eller inte, det tar 4år och svar på den frågan.
Enda du kan ha en annan analys, som inte heller kan verifieras innan efter 4år.
Men jag kommer få rätt om det tar tid för Trump att ta bort Obamacare, och går det snabbt så komemr du antagligen få rätt.
Men och andra sidan så förutspår jag bägge utgångarna.

Det du lägger på mig är analyser och förutsägelser som är fel.
Jag fråga vad dessa var, och fick inget svar, den uppenbara är Obamacare så den behöver du inte räkna upp.
Men vilka mer?

Och medelklassen den förstörde Bush den yngre, då den är rätt svår och göra värre, går faktiskt bara göra bättre.

Bästa av allt, jag är inte helt emot Trump, utan det finns bra grejer där med.
Sen försöka göra mig arg, LOL, lycka till med den med då det lär inte ske.
2017-01-11, 20:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja, självklart. Du kan nog också hitta det om du bara vill.

Jag finmer att den inte är hatad utan att folk vill ändra vissa saker men absolut inte gå tillbaka till hur det var innan.

Backa upp dina påståenden med något annat än dina egna ord
2017-01-11, 21:08
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
"Obamacare den mest hatade blablabla..."
Det är bara ett tecken på hur lyckad republikanernas kulturkrigskampanj, mot alla demokratiska förslag sen svarta fick röra sig fritt i samhället, har varit.

För så här ser det ut bland amerikaner som säger sig "hata Obamacare":
http://imgur.com/gallery/rWIhcx6

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Backa upp dina påståenden med något annat än dina egna ord
Det är inte riktigt så Trumpeterna rullar...
2017-01-11, 21:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kan aldrig ha fel i en analys innan man sett om det blir så eller inte, det tar 4år och svar på den frågan.
Enda du kan ha en annan analys, som inte heller kan verifieras innan efter 4år.
Men jag kommer få rätt om det tar tid för Trump att ta bort Obamacare, och går det snabbt så komemr du antagligen få rätt.
Men och andra sidan så förutspår jag bägge utgångarna.

Det du lägger på mig är analyser och förutsägelser som är fel.
Jag fråga vad dessa var, och fick inget svar, den uppenbara är Obamacare så den behöver du inte räkna upp.
Men vilka mer?

Och medelklassen den förstörde Bush den yngre, då den är rätt svår och göra värre, går faktiskt bara göra bättre.

Bästa av allt, jag är inte helt emot Trump, utan det finns bra grejer där med.
Sen försöka göra mig arg, LOL, lycka till med den med då det lär inte ske.
Det är inte fel att göra förutsägelser. Klart är att han har allt att vinna här. Hur som helst säger han att han ska genomföra det ganska så omgående. Planen är färdig "and it´s a beautiful plan". De har förberett mängder av lagförslag och strykningar.

Det ska dessutom bli intressant att se detta. Massiva skattesänkningar samtidigt som mänder av företag flyttar tillbaka. Infrastruktur så det står härliga till, finansierat till stor del av privata initiativ. Kanske kan det få medelklassen att blomstra igen. Frågan är hur det ska gå med statsskulden. Och vad kommer hända med alla statstjänstemän? Ska de få jobba kvar eller åker får de sparken?

Min förhoppning är en drastiskt minskad stat. Kul att du nämner Bush föresten.

Det som fick mig att verkligen gilla Trump var när han fullkomligen massakrerade Bush under debatterna. Innan Trump var jag övertygad om att det skulle stå mellan Bush och Clinton och att Bush skulle vinna. Han åkte ju på Bilderbergmötet och allt.

Men in kommer Trump och visar var skåpet skulle stå. Körde över Bush, körde över Clinton. En hjälte i mina ögon. De är kanske stoppade för gott. Neokonservativa har förlorat det här slaget. När som helst är McCain avpolleterad, liksom många andra av det elaka jävla garde som förpestat jordklotet med alla sina krig, för att inte säga folkmord.

Kanske de kan få sitta i fängelse. Det är min dröm att se en del av dessa svin stå åtalade. En dröm som sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in