Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-30, 22:42
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Är du ett barn? Eftersom du svarar som ett.

Att Trump ska "utreda vad fan det är som händer bakom kulisserna" är inget svar. Försök gärna igen men kom i så fall med något konkret vad du menar skulle vara bra med att Trump bli president. Så kom igen nu dårå, vad ska Trump göra åt korruptionen? Hur ska han utreda och hur ska han förhindra politisk korruption?

Du har redan fått två konkreta punkter.

Vadå hur? Är du efterbliven?

En bra början hade väl varit att ta en titt på Clinton Foundation och sen fortsätta vidare och granska personerna med kopplingar dit och kika lite på vad dessa personer har haft för sig, vilka företag/personer/länder har dom kopplingar till osv.
2016-10-30, 22:46
Medlem
Citat:
Förstår inte hur du tänker det här dårå. Kan du förklara vilka avtal som ska ändras? Och hur?

Annars kan du gärna skriva att du inte har en aning vad du pratar om så slipper vi fundera på vad du skriver. Nonsens är inte särskilt upplyftande att läsa men utveckla gärna vilka avtal Trump ska omförhandla och på vilket sätt han ska göra det? Vilka länder rör det sig om?

Handelsavtalet med Kina där USA förlorar runt 400 miljarder dollar varje år. Trump har sagt att han ska förhandla om det här avtalet eller så kommer han att införa en skatt på 30% av Amerikanska varar som tillverkats i Kina.

Hur man omförhandlar avtal? ja du man sitter väl ner och pratar.

Kina
Mexiko
Japan

Minus varje år med dessa länder.
2016-10-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Du har redan fått två konkreta punkter.

Vadå hur? Är du efterbliven?

En bra början hade väl varit att ta en titt på Clinton Foundation och sen fortsätta vidare och granska personerna med kopplingar dit och kika lite på vad dessa personer har haft för sig, vilka företag/personer/länder har dom kopplingar till osv.

Så det du ser fram emot är att president Trump utreder Clinton Foundation. Är det bästa med att Trump blir president i USA? För det var ju det jag frågade om. Har du nyligt börjat fundera på detta eller?
2016-10-30, 23:01
Medlem
“So, what I’m saying here,” he argued, “is that, while I respect the Catholic Church as I’m sure millions of Americans do, you know, at some point it is going to start acting contrary to the Christian faith, and we’re talking about an institution that’s supposed to be the first one on the front line defending it. So, when that happens, and that’s what’s happening with condemning LGBT rights, we’ll state an ultimatum. The United States of America, more precisely, the future President of the United States of America, Hillary Clinton, will state an ultimatum. And that ultimatum will be to either change its stance on same-sex marriage or pack its bags and get out of America. And yes – the President of the country can do that.”

Tim Kaine är galen.

Trump borde utnyttja dåren och få alla katoliker att rösta på honom.
2016-10-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Handelsavtalet med Kina där USA förlorar runt 400 miljarder dollar varje år. Trump har sagt att han ska förhandla om det här avtalet eller så kommer han att införa en skatt på 30% av Amerikanska varar som tillverkats i Kina.

Hur man omförhandlar avtal? ja du man sitter väl ner och pratar.

Kina
Mexiko
Japan

Minus varje år med dessa länder.

Ditt svar på vad det bästa med att Trump blir president är att han ska sitta ner och prata?

Du tänker att Trump säger till de kinesiska förhandlarna att Kina ska ge USA 400 miljarder dollar?
2016-10-30, 23:08
Medlem
Citat:
Är du ett barn? Eftersom du svarar som ett.

Att Trump ska "utreda vad fan det är som händer bakom kulisserna" är inget svar. Försök gärna igen men kom i så fall med något konkret vad du menar skulle vara bra med att Trump bli president. Så kom igen nu dårå, vad ska Trump göra åt korruptionen? Hur ska han utreda och hur ska han förhindra politisk korruption?

Du kan ju läsa hans fem-punktsplan som finns här. Han vill bland annat stänga igen kryphålen, t ex att man kallas konsult eller rådgivare när man i verkligheten bara lobbar.
2016-10-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ditt svar på vad det bästa med att Trump blir president är att han ska sitta ner och prata?

Du tänker att Trump säger till de kinesiska förhandlarna att Kina ska ge USA 400 miljarder dollar?

Ljug inte så mycket, det här är frågorna han svarade på från dig:

"Förstår inte hur du tänker det här dårå. Kan du förklara vilka avtal som ska ändras? Och hur?

Annars kan du gärna skriva att du inte har en aning vad du pratar om så slipper vi fundera på vad du skriver. Nonsens är inte särskilt upplyftande att läsa men utveckla gärna vilka avtal Trump ska omförhandla och på vilket sätt han ska göra det? Vilka länder rör det sig om?"

Ingenstans där står det att du frågar efter det bästa med att Trump blir president.

Har du läst länken än?
2016-10-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Du kan ju läsa hans fem-punktsplan som finns här. Han vill bland annat stänga igen kryphålen, t ex att man kallas konsult eller rådgivare när man i verkligheten bara lobbar.

Är inte så intresserad av den fem-punktsplanen då vad jag efterfrågade var vad användare i tråden ansåg var bäst med Trump om han blir presidenten. Att Trumpeterna blir aggressiva vid en sån fråga och inte kan svara på den är ju tråkigt om än lite lustigt. Om man ger sig ut så hårt att vara för Trump så tänkte jag att man kanske hade något underbyggt svar på vad man ansåg vara bäst med Trump. Tycker det skulle ha varit intressant.

Själv har jag svårt att tro att han kommer att kunna genomföra något genomtänkt alls på egen hand då han knappt kan prata i normala meningar och avsluta dem men samtidigt hålla sig kvar inom ämnet mer än tre minuter. Hans debila idiotsätt att upprepa samma meningar två eller fem gånger för att försöka undvika att folk förstår att han inte kan prata i begripliga meningar är faktiskt roliga. Skrattar åt honom hela tiden när jag hör honom dårå. Så ....

Så jag tror att blir han vald, vilket han kanske blir, så kommer hans medarbetare undanhålla honom rätt mycket så att han inte twittrar sönder politiken.

Så jag har svårt att se att han kommer att genomföra något alls om han blir vald. Annat än kaos då förstås ... så när han twittrar och när han ska hota att stämma än den ena och än den andra ...
2016-10-30, 23:26
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det roliga här med Trump om man ska lämna Trump glasögonen åt sidan. Är om han blir vald inte lite grejer han lovat fixa.

Varje Amerikan kommer att äta med guldbestick låter det när Trump talar, Obama lovade ju nästan lika mycket.
Man vet att han kommer jobba hårt för att få resultat, men sen kan man inte se framtiden heller.
En kommande lågkonjunktur känns inte jättelångt borta heller tyvärr.
Att få miljontals jobb ifrån Kina, utrota IS och inte ytterligare öka statsskulden är utmaningar man kan kalla duga, men inget som känns omöjligt.

Obama lovade change, hope, unity, trupper ur Afghanistan, stänga guantanamo, fan och hans moster - noothing, allt blev till sand, han lipar och whinar över gun control och global warming och fortsätter på samma spår, trots läget i ställen som Chicago, demokratiskt territorium sedan mannaminne och inte ens efter sin golfsemster på Hawaii behöver han ducka för några frågor från medierna, det finns så mycket mer men de är dock OT.

Tror knappast Melania eller Barron skulle vilja flytta ifrån där de bor nu.
Senast redigerad av heis 2016-10-30 kl. 23:29.
2016-10-30, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Kan de ändra sina röster?

Ja i vissa stater kan man det, men jag har inte kartan just ún på vilka. Men PA finns med minns jag
2016-10-31, 00:12
Medlem
Citat:
Är inte så intresserad av den fem-punktsplanen då vad jag efterfrågade var vad användare i tråden ansåg var bäst med Trump om han blir presidenten. Att Trumpeterna blir aggressiva vid en sån fråga och inte kan svara på den är ju tråkigt om än lite lustigt. Om man ger sig ut så hårt att vara för Trump så tänkte jag att man kanske hade något underbyggt svar på vad man ansåg vara bäst med Trump. Tycker det skulle ha varit intressant.

Själv har jag svårt att tro att han kommer att kunna genomföra något genomtänkt alls på egen hand då han knappt kan prata i normala meningar och avsluta dem men samtidigt hålla sig kvar inom ämnet mer än tre minuter. Hans debila idiotsätt att upprepa samma meningar två eller fem gånger för att försöka undvika att folk förstår att han inte kan prata i begripliga meningar är faktiskt roliga. Skrattar åt honom hela tiden när jag hör honom dårå. Så ....

Så jag tror att blir han vald, vilket han kanske blir, så kommer hans medarbetare undanhålla honom rätt mycket så att han inte twittrar sönder politiken.

Så jag har svårt att se att han kommer att genomföra något alls om han blir vald. Annat än kaos då förstås ... så när han twittrar och när han ska hota att stämma än den ena och än den andra ...

Att svara på vad som är bäst med Trump har jag inga problem med, och det tror jag inte att någon annan har heller. Han är inte köpt, han krossar pk-paradigmen och han sätter sitt land och dess invånare först. Hans anti-krig linje är också enormt positiv och det är något som är väldigt lockande med honom. Visst, ibland biffar han upp armarna mot Iran osv men jag tror knappast att han kommer starta ett krig med dem. ISIS är de enda han vill kriga mot så vitt jag vet, och det är definitivt ett legit krig att bedriva.

Att du inte tror att Trump kommer lyckas för något får väl stå för dig. Ser personligen fram emot en fin fet mur på gränsen mot Mexico.
2016-10-31, 00:22
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
:
Såg du hela hans tal han hade nyss? Hur lät det sammanfattningvis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in