Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Låter rätt udda i mina öron, att man inte klarar av att sia om vad som kan hända om man tar bort något som är bra för såpass många människor.
Och att detta i sin tur leder till de går och röstar nästa gång om de blir fråntagna detta.
Verkar precis som man tror alla ska tycka som du, och det är ju det uppenbart inte.
Du vet ju även om att när valdeltagandet blir större, så slutar detta sällan med R vinst.
Är detta ett fall där man bara ska säga tvärtom för sakens skull?
För någon annan logisk förklaring går inte hitta.
Obamacare är nog en av de mest avskydda politiska reformerna i USAs moderna historia. Den överväldigande majoriteten avskyr Obamacare. Att ta bort den kommer gynna långt fler än den kommer missgynna. Att du tror att den politiker som tar bort denna urusla reform, skulle förlora på det, säger mig att du är lite vilsen i din politiska analys.
Förstår inte riktigt hur du tänker här, men det blir verkligen väldigt fel. De som skulle förlora på att Obamacare försvinner, går inte och röstar och kommer inte gå och rösta. För övrigt är demokraterna oerhört körda. De har gjort bort sig för minst åtta år framöver.
De kommer knappasst gå till val på att återinföra en Obamacareliknande reform. Gör de det, får de väl sitta och njuta av sina minoritetsröster, men det är, som tur är, inte minoriteten som vinner val - det är majoriteten.
Och jag vet att du inbillar dig att lågstatussvarta kommer rösta som bara den om fyra år. De är runt 7% av väljarna. Latinos rösta på Trump. Vita på Trump. Gula på Trump.
Har någon av dina otaliga förutsägelser i denna tråd gått i uppfyllelse? Jag har haft rätt i det mesta. Du inte i nåt. Det borde säga dig något om din politiska analysförmåga.
Sitt nu inte och gråt över att pissgate gick lika långt åt fanders som resten av demokraternas sjukliga infall. Vänj dig. Så här kommer framtiden se ut.