Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-11, 19:23
Medlem
Någon som vet om svaren han gav på hur hans intressen i företaget inte kommer krocka med presidentskapet var bra och godkända?
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
En smått episk presskonferens. Den delen när CNN:s reporter förgäves försöker få in en fråga kommer gå till historien. Trump säger direkt till CNN-reportern: "You are fake news". Jag har aldrig hört någon politiker ens vara i närheten Trumps sätt att svara och attackera media. Det är sjukt underhållande.
Och sättet han säger det på.
Korrupt media ska inte ha en lugn sekund. Att få folk att förstå att den korrupta median är fienden är det viktigaste han kan göra för landet nu och för framtiden.
Medlem
Han använder samma teknik hela tiden. Om han skulle vara så äkta och genuin som han låtsas så hade han haft ett mer varierat sätt att vara på.

Tycker han mest påminner om en säljare som har en effektiv attityd när han talar med kunder, men efter kundmötet talar han föraktfullt om hur lättmanipulerade kunderna är.
2017-01-11, 19:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Låter rätt udda i mina öron, att man inte klarar av att sia om vad som kan hända om man tar bort något som är bra för såpass många människor.
Och att detta i sin tur leder till de går och röstar nästa gång om de blir fråntagna detta.
Verkar precis som man tror alla ska tycka som du, och det är ju det uppenbart inte.
Du vet ju även om att när valdeltagandet blir större, så slutar detta sällan med R vinst.

Är detta ett fall där man bara ska säga tvärtom för sakens skull?
För någon annan logisk förklaring går inte hitta.
Obamacare är nog en av de mest avskydda politiska reformerna i USAs moderna historia. Den överväldigande majoriteten avskyr Obamacare. Att ta bort den kommer gynna långt fler än den kommer missgynna. Att du tror att den politiker som tar bort denna urusla reform, skulle förlora på det, säger mig att du är lite vilsen i din politiska analys.

Förstår inte riktigt hur du tänker här, men det blir verkligen väldigt fel. De som skulle förlora på att Obamacare försvinner, går inte och röstar och kommer inte gå och rösta. För övrigt är demokraterna oerhört körda. De har gjort bort sig för minst åtta år framöver.

De kommer knappasst gå till val på att återinföra en Obamacareliknande reform. Gör de det, får de väl sitta och njuta av sina minoritetsröster, men det är, som tur är, inte minoriteten som vinner val - det är majoriteten.

Och jag vet att du inbillar dig att lågstatussvarta kommer rösta som bara den om fyra år. De är runt 7% av väljarna. Latinos rösta på Trump. Vita på Trump. Gula på Trump.

Har någon av dina otaliga förutsägelser i denna tråd gått i uppfyllelse? Jag har haft rätt i det mesta. Du inte i nåt. Det borde säga dig något om din politiska analysförmåga.

Sitt nu inte och gråt över att pissgate gick lika långt åt fanders som resten av demokraternas sjukliga infall. Vänj dig. Så här kommer framtiden se ut.
2017-01-11, 19:27
Medlem
Rickuzs avatar
Underbart. Det är sällan man får se en politiker sopa mattan med ljugmedia på det här sättet!

Begravningsstämning hos CNN.
2017-01-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Någon som vet om svaren han gav på hur hans intressen i företaget inte kommer krocka med presidentskapet var bra och godkända?
Hmm jag har följt eftersnack på Fox och där var dom nöjda i det stora med hela.
Men Trump menade väl t o m att han egentligen som President inte alls behövde skapa distans utan rent av hade kunnat fortsätta som tidigare i sitt företag och vara Potus, lagligt sett.
2017-01-11, 19:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Lustigt nog är det Trump själv som kommer med fake news. Det CNN gjorde var att rapportera att den två-sidiga sammanfattningen av buzzfeed-dokumentet är presenterat till Trump på ett möte med säkerhetstjänsten. Det är sanningsenligt. Sen att det inte behagade God Emperor Trump är en annan fråga och idag fick de smaka på hans vrede.

Vad var det där svamlet om kameror på hotellrum förresten. Ville han säga att han aldrig skulle ha en golden shower shower i Ryssland då han vet att det förmodligen filmas? Jävligt märkligt sidospår.
Nej, inte ens det fick de rätt. Du låter dig själv manipuleras av agendasättande media. Känner du dig inte lite besviken på dig själv som är så lättlurad. Trollad av MSM. Hur mycket självrespekt har du kvar? Tycker du att du är duktig på att analysera samtiden?
2017-01-11, 19:30
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Jag är där just nu och håller med dig. Lysande! "She is asking a question, don't be rude"

Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
En smått episk presskonferens. Den delen när CNN:s reporter förgäves försöker få in en fråga kommer gå till historien. Trump säger direkt till CNN-reportern: "You are fake news". Jag har aldrig hört någon politiker ens vara i närheten Trumps sätt att svara och attackera media. Det är sjukt underhållande.
2017-01-11, 19:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Det är massvis med nya inlägg på kort tid i tråden men jag fattar inte vad som hänt. Hjälp pls.
Trumphatarna blev trollade av 4chan om att Trump hade golde showerfester med horor i Moskva. De pissade på samma säng som Hillary sovit i, för att besludla den.

Trumphatarna tyckte det verkade troligt, så de gick i spinn över det.

Det gick som det brukar. Det sket sig.

Snart är CNN och Buzzfeed historia och Tump får casha in en hel del skadestånd. Dessutom har Trump nu blivit i princip osårbar mot all mediakritik. Bara säga nåt om fake news så håller de käften.
2017-01-11, 19:34
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hmm jag har följt eftersnack på Fox och där var dom nöjda i det stora med hela.
Men Trump menade väl t o m att han egentligen som President inte alls behövde skapa distans utan rent av hade kunnat fortsätta som tidigare i sitt företag och vara Potus, lagligt sett.

Ungefär så ja. Han kan bedriva sitt företag men han väljer själv att låta sina söner göra det.
2017-01-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du bevis för detta?

Tor jag såg en undersökning med:

30 % ta bort helt 40% göra om 30 ha kvar +- 10%

Något sådant här kommer inte ihåg riktigt.
2017-01-11, 19:40
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Trumphatarna blev trollade av 4chan om att Trump hade golde showerfester med horor i Moskva. De pissade på samma säng som Hillary sovit i, för att besludla den.

Trumphatarna tyckte det verkade troligt, så de gick i spinn över det.

Det gick som det brukar. Det sket sig.

Snart är CNN och Buzzfeed historia och Tump får casha in en hel del skadestånd. Dessutom har Trump nu blivit i princip osårbar mot all mediakritik. Bara säga nåt om fake news så håller de käften.
Har inte riktigt hängt med om hur det hela gick till.

Är det verkligen som du beskriver? Är det underbara kära 4chan som ligger bakom detta? Fan vad gött isåfall, särskilt om dom hade för avsikt att trolla liberaltöntarna och media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in