2017-01-10, 23:29
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Håller med. Walkers standardkort är bara marginellt dyrare och bättre. Varför köpa Trippier?
Skrev detsamma om Alli igår. Finns fler mittfältare i PL som har bättre stats för en billigare poäng. Men folk kanske gillar att betala extra för sämre kort bara för att de är delvis svarta och ser lite coolare ut

Hahahha, försöker du dumförklara mig när du inte förstår att Trippier korten är köpta för att tjäna coins på och inte att spela med, är väl medveten om att det finns bättre billigare spelare.
Citera
2017-01-10, 23:48
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Hahahha, försöker du dumförklara mig när du inte förstår att Trippier korten är köpta för att tjäna coins på och inte att spela med, är väl medveten om att det finns bättre billigare spelare.

Han anklagar inte eran metod. Utan tror snarare han menar att varför köper folk ens Trippier för 15k eller mer. Helt och hållet onödigt när det finns bättre alternativ.

Självklart bra metod för er att tradea. Folk är överlag dumma som köper såna spelare bara
Citera
2017-01-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Att min enda fungerande metod att döda en match är ett jävla fegt sätt att vinna, vilket jag är medveten om. Det funkar och jag vinner hellre fult än förlorar snyggt. Ställde frågan för att se om fler har samma problem med att släppa till chanser i matchens slutskede och om någon hade bättre förslag på hur man ska klara sista 10 utan att vara under belägring i eget straffområde.

Sen att du och en tjomme till i tråden inte klarar av att diskutera kring det utan föredrar att gå till pajkastning, det får stå för er.

Jag har stora problem att döda en match, framförallt om jag tar ett sent ledningsmål, då är det inte helt ovanligt att jag släpper in ett mål på avspark t.o.m. Har märkt att det blir värst om jag försöker ändra mitt spel för att bevara ledningen, det funkar inte alls. Så att parkera bussen eller bara dra ner och bli lite defensiv funkar inte utan jag lär försöka rulla boll som vanligt men i stället för att gå på avslut direkt så försöker jag spela runt bollen tills jag hittar ett riktigt guldläge innan jag tar avslut.

---------

För övrigt så måste jag dela mitt nuvarande lag, helt OP. Det är rätt dyrt så jag förstår att inte alla har råd men för er som har råd och problem med lagbygge så är det här sjukt bra. https://www.futbin.com/17/squad/1110247

Mitt fitnesslag är perfekt för er som har SBC Giovinco men inte vet hur ni ska använda honom. https://www.futbin.com/17/squad/1110293
Gör om laget till ett 4-3-1-2 in game med Giovinco som CAM. Byter ut Pirlo efter en stund, men trots hans dåliga speed är han inte så farligt långsam.
Citera
2017-01-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Stämmer, då är alla toty spelare släppta och finns i paketen.

Finns det bekräftat någonstans att de släpper alla på lördag? Eller är det bara "som det brukar vara"?
Citera
2017-01-11, 00:30
Medlem
max02s avatar
Ett enkelt tips: ha snabba spelare på bänken att byta in i typ 65e. T.ex. en ytter och en anfallare, och en cm (behöver dock ej ha mycket pace). Tro mig, har vunnit många matcher tack vare pigga ben. Ovärderligt!
Citera
2017-01-11, 00:36
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Ett enkelt tips: ha snabba spelare på bänken att byta in i typ 65e. T.ex. en ytter och en anfallare, och en cm (behöver dock ej ha mycket pace). Tro mig, har vunnit många matcher tack vare pigga ben. Ovärderligt!

Jag vill inte verka otrevlig nu men... really?!
Citera
2017-01-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang

Och vips så blev du just det.
Citera
2017-01-11, 01:40
Medlem
max02s avatar
Citat:

Händer inte ofta de jag möter gör några byten faktiskt. Tror det är många som inte tänker på det.
Citera
2017-01-11, 01:52
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Händer inte ofta de jag möter gör några byten faktiskt. Tror det är många som inte tänker på det.

Inte? Själv verkar alla jag möter ha Musa/Walcott/Sane på bänken och slänga in
Citera
2017-01-11, 06:05
Medlem
Gikts avatar
Jag köpte mig två 50k paket i lightning round inatt och fick Aguero i ena, jag blev glad.
Citera
2017-01-11, 07:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vad tror folket om winter upgrades, vilka ligger bra till?

Vet man med säkerhet att IF alltid får en upgrade om NIF får det?
Ta Dele Alli som exempel. Hans NIF har 80 overall, hans IF har 83. Kan EA göra som så att de uppgraderar NIF-kortet till 81 i overall, medan IF-kortet förblir oförändrat?

Edit: Verkar ha hittat svaret själv.

Citat:
If an upgraded player’s new OVR rating does not equal or surpass his existing in-form’s rating, his IFs will not get an upgrade. (Ex: Jamie Vardy went from 71 to 75 OVR, his 82 Record Breaker will not receive an upgrade)

Jag tolkar det som att ifall Alli får en upgrade till 81-82 i overall, kommer hans IF förbli oförändrad?

-------

Citat:

Jag byter sällan, eftersom bänken används till att få fitness på laget som körde förra matchen + eventuella skador. Som bäst har jag ändå 2 spelare med 99 fitness som jag kan tänka mig att byta in vid behov, men gör det bara i nödfall. När de får 97 i fitness till nästa match måste jag komma ihåg att sätta dem på bänken så de får upp fitness igen... manuellt pillande som lätt glöms bort, och hela tanken faller ju om man byter in en Walcott med 85 i fitness.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-01-11 kl. 07:43.
Citera
2017-01-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad tror folket om winter upgrades, vilka ligger bra till?

Vet man med säkerhet att IF alltid får en upgrade om NIF får det?
Ta Dele Alli som exempel. Hans NIF har 80 overall, hans IF har 83. Kan EA göra som så att de uppgraderar NIF-kortet till 81 i overall, medan IF-kortet förblir oförändrat?

Edit: Verkar ha hittat svaret själv.

Jag tolkar det som att ifall Alli får en upgrade till 81-82 i overall, kommer hans IF förbli oförändrad?

Precis så jag har hört att det skall vara. Uppgraderingen måste vara högre (eller samma?) än IF-kortet för att det också skall uppgraderas. Vanligast är väl att dem uppgraderas 1-2 ratings, så högst osäkert om han uppgraderas mer? Han var ju rätt medioker första månaderna iår, först nu senaste 1-2 månaderna han varit riktigt bra. Finns en hel del videos på Yuotube där folk går igenom troliga winter upgraders, men dem kanske du redan gått igenom.

Citat:
Inte? Själv verkar alla jag möter ha Musa/Walcott/Sane på bänken och slänga in

Samma här faktiskt, byter sällan. Jag har alltid kört med mitt fitnesslag på bänken så jag har en plats för en supersub. Nu sen jag köpte lag i helgen har jag nötat det och kört squad fitness, men faktiskt helt glömt tanken om att ha goa gubbar på bänken Så när jag läste detta igår så fyllde jag bänken med alla möjliga alternativ man kan tänkas behöva. Körde in SBC Giovinco med 30 kvar som RW, drar dit 2 mål och avgjorde matchen

Av dem jag möter så gör kanske 1 eller 2 av 10 byten under match så det känns konstigt nog inte så vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in