2016-12-23, 02:38
Medlem
SnaoMaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Jo jag har en misstanke. Hur jag ska delge den misstanken utan att ännu en gång bli anklagad för lögner vet jag inte och heller inte viktigt. Ni känner säkert till google documents, att man kan dela loggar med en eller flera. För några år sedan hade jag ett konto som var kopplat till flera loggar som flera hade tillgång till. Ni kan säkert gissa. En läkare plus flera av hans patienter. (Numera är denna mottagning nerlagd). Jag har idiotiskt nog haft kvar detta konto och fortsatt med loggar som en slags dagbok/ texter/ tankar. Upptäckte att dessa tidigare personer än idag har haft tillgång till det kontot och mina loggar. Så jag har fem olika personer att gissa på, två av dom hade kunnat skriva här. Där fanns förresten även dom där bilderna gällande brottsutredningen osv. Nog om det här. Jag har ett bra liv idag, visst är många dagar tunga men jag har lärt mig att inte gå ner i känslor och älta mående utan har blivit bättre på att vara lugn och göra mitt bästa dessa dagar. Ofta mår jag riktigt bra.
Men vill ännu en gång förtydliga att jag aldrig har försökt skada eller hota varken min mans barn eller deras mamma. Samarbetet fungerar oftast bra och jag är tacksam över mitt liv.

Vad gäller Leif Peters så är han död sedan flera år tillbaka. Han var ingen psykopat och tog på sig alla skott trots att senare bevisning visade på att det var omöjligt. Låt honom vila i lugn och ro. Och om nu någon här inne skulle ta upp min mans barn eller mina syskons barn någon gång, så ber jag er att strypa allt sådant.

/Berny

Okej, I'll bite the bullet. Jag sitter och försöker undvika att skriva klart en avhandling så jag har gått igenom det FCD har skrivit om i tråden, kanske ger dig en ledtråd om vem personen är...

FCD har:
  • Sagt att hen "egentligen är vän med A, men har fått bra kontakt med dig och U"
  • Hjälpt till med överlämning av barn
  • Kännedom om precis hur många psykologsamtal du gåt på/ hur ofta de sker
  • Varit med dig när du fått parkeringsböter och lyckats lura dig ur den situationen
  • Varit med om samma sak på kronofogden
  • Kännedom om exakt hur mycket du har och hade i skulder
  • Varit med dig när du fick tillstånd att övningsköra
  • Varit med när du har berättat spindelsagor för barn "på deras nivå" (lol)
  • Kännedom om något kontrakt med D Fridell (lol)
  • Ibland fri tillgång till din dator och känner till dina lösenord
  • Kännedom om hur många cystor du har på äggstockarna
  • Kännedom om dina mammatvivel
  • Tydligen sett lagliga papper om hittepå-övergrepp och fotat (kanske du skulle sett om nån dragit fram kameran och börjat snappa bilder liksom)
  • Kännedom om din skyddstillsyn och när den avslutas
  • Kännedom om dina bluffakturor
  • Kännedom om att du organiserar olaga bilhandel i Tyskland (lol - Gangsterberny is back!)
  • Haft samtal med dig om att du pratar om att ta kål på U
  • Kännedom om din icke-autism
  • Kännedom om ditt fotografiska minne (lol)
  • Kännedom om exakt hur det gick till när du träffade din familj senast och kan tom gå in på detaljerade anekdoter om hur du leker sjuksköterska och är god och vis!
  • Kännedom om exakt dina familjerelationer ser ut
  • Kännedom om hur din familj ser ut - kan beskriva ansiktsdrag och vem som är lik vem
  • Nyckel till ditt förråd
  • Kännedom om allt som har med Bengt att göra
  • Forskat i din familjehistoria
  • Sett ditt spikbandsärr (lol)

Okej så om det är som du säger att du inte riktigt vet vem det är, kan du inte räkna ut det av ovanstående info?

....eller, det som kanske är lite mer troligt att tråden började lugna ner sig så började det kittla i Bönans uppmärksamhetsnerv. Då går man in, skapar ny profil och lite uppståndelse för att det känns ganska jobbigt när folk inte pratar om dig.

Och sen hävdar du väl att det här är någon som går in och hittar på massa grejer. Och jag menar absolut inget illa med det jag säger nu, men jag tror ärligt inte att någon (på eller utanför detta forum) bryr sig tillräckligt mycket för att göra såhär. Den som "tjänar" mest på att sprida såna rykten är... du. Och vi alla minns senaste gången du tittade in under pseudonymen "fightingtime".

Jag vet att det känns jobbigt att inte få mycket uppmärksamhet. Lås facebook, håll bloggen stängd, håll dig härifrån och fokusera på familjen (och att inte börja knarka och misskötta djur, as per usual.) så ska du se att det löser sig.
Senast redigerad av SnaoMao 2016-12-23 kl. 02:50. Anledning: felformaterat
Citera
2016-12-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finalcountdown
B har berättat en hel del om sin barndom. Jo hon fick äta bajs vid något tillfälle. I källaren fanns det ett utrymme under trappan med en lucka. Stämmer att hon blev instängd där. Men ni har gjort det till en sport att ifrågasätta henne. Jag tror absolut att hon genom åren både överdrivit och ljugit och säkert minns en hel del felaktigt. Men det kan ju också vara ett försvar. Om du överdriver till exempel sexuella övergrepp, lägger till effekter som att hon blev våldtagen på ett altare varje kväll så kan ju det fungera som ett filter. Det blir distans. Mindre jobbigt. Som när man lägger ett filter på en bild och slipper se alla skönhetsfel. Ni borde kanske fundera igenom att en människa sällan ljuger om sådant här utan att det finns en sanning i det. Om detaljer förvrängs så vad spelar det för roll.

Den 4/11 skrev du, citat:
"Läst en del mail mellan henne och hennes familj och jag blir fan inte klok på just det där. Jag lutar åt att hon ljuger om övergreppen och hon är vass på att förfalska papper."
---
Vad fick dig att vända totalt från "hon ljuger om övergreppen" till att plötsligt predika om att övergrepp som avföringsätande och inlåsning i källaren "stämmer" och "Ni borde kanske fundera igenom att en människa sällan ljuger om sådant här utan att det finns en sanning i det."

Du är rolig du! Fråga: inser du själv hur genomskinligt och rent ut sagt pinsamt detta "anonyma" inhopp är? Eller är det vi läsare som skäms för din skull, eftersom du inte har vett att göra det själv? Lite underhållande var det faktiskt att läsa ditt dravel, det måste jag ge dig, men det var trots allt tyvärr bra mycket mer pinsamt än underhållande.
Citera
2016-12-27, 00:12
Medlem
elgecys avatar
Ville bara skriva att jag ångrar djupt den dagen jag lånade hennes bok från biblioteket och läste. Jag var en skör ung person, men fortfarande stabil med huvudet ovanför ytan. Jag vet inte vad det var med den boken, men i efterhand, många många år senare sittandes här med grava ångestproblem förstår jag att den var inkörsporten till min mycket destruktiva och mörka bana. Självskadebeteenden, de ena med det andra. Givetvis är inte hon helt ansvarig, men den där bokjäveln gjorde något med mig.. och inte var det något bra.
Citera
2016-12-31, 13:18
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Ville bara skriva att jag ångrar djupt den dagen jag lånade hennes bok från biblioteket och läste. Jag var en skör ung person, men fortfarande stabil med huvudet ovanför ytan. Jag vet inte vad det var med den boken, men i efterhand, många många år senare sittandes här med grava ångestproblem förstår jag att den var inkörsporten till min mycket destruktiva och mörka bana. Självskadebeteenden, de ena med det andra. Givetvis är inte hon helt ansvarig, men den där bokjäveln gjorde något med mig.. och inte var det något bra.

Jag vet inte om du är seriös med ditt inlägg, men jag läste själv den boken (''Vingklippt ängel'') som tonåring, när den var ny. Jag minns att jag tyckte att den var intressant och välskriven. Jag var själv i en ''mörk'' period då, men tog inte till mig något av innehållet i den bemärkelsen att jag imiterade det. Inte heller triggade det eller förvärrade mitt eget dåliga mående. Å andra sidan är jag kille, jag vet inte om det kanske var lättare för yngre tjejer att influeras av den boken. Jag minns att en del av kritiken som framfördes mot boken handlade om just efterrapning och att jag läste en artikel eller såg något nyhetsinslag om unga tjejer som kallade sig för ''Berny's änglar'' eller liknande och som mer eller mindre dyrkade henne. Jag har inte läst hennes andra bok. Jag var några år äldre när den kom ut och noterade den i hyllorna på biblioteket och bokhandlarna, men fann inte Berny och hennes liv och leverne lika intressant som jag gjorde några år tidigare. Artikel från 2011 (DN), som tar upp ovan nämnda fenomen: http://www.dn.se/livsstil/isabella-pettersson-den-har-typen-av-bocker-kan-bli-farliga/.

Jag har väl kikat in i den här tråden någon gång emellanåt och intresset av att diskutera Bernys person verkar ju onekligen vara stort, trots att det är många år sedan hon var på tapeten som en ung och fräsch författare. Är i övrigt inte särskilt uppdaterad med hur hon lever eller vad hon gör just nu.
Citera
2017-01-02, 14:59
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Nu går jag in här och skriver. Efter vad jag sett så har tråden varit rätt lugn ett bra tag. Jag trodde att jag kunde öppna min facebook igen men det var tydligen ett misstag. Jag har nu stängt den igen. Och jag ber er att låta barn som inte har gjort något ont att låta deras liv få vara utanför den här tråden. Jag kan lugna er med att jag varken har trakasserat barnens mamma eller mordhotat någon. Vill också tillägga att jag gått igenom en granskning som lämplighet att vara del i deras liv av olika myndigheter. Barnen har det bra och har det bra både hos sina mammor och hos oss. Jag hoppas att ni kan förstå att jag aldrig skulle skada barn eller förstöra något samarbete. Det senaste året har jag haft skyddstillsyn och blivit kontrollerad av frivården som haft täta samtal med min läkare.

Jag har inget patientregister. Ingen vän har tillgång till vårt vindsförråd eller har tillgång till min dator hur som helst. Över huvud taget umgås varken jag eller min blivande man med särskilt många. Dom vänner som finns i vårt liv är vänner sedan länge. Vad gäller Leif Peters så är han en avlägsen släkting och vad gäller att min mor skulle ha mördat en halvsyster så har hon inga syskon. Inga som hon har växt upp med.

Bilderna på den tidigare brottsutredningen är inget bevis för att någon har tillgång till min dator. Det där är flera år sedan och jag kan ha mailat till några på den tiden.

Dessutom är jag ingen gangster. Jag är ingen hacker och jag håller mig borta från droger och narkotika. Jag lever ett bra liv som jag kämpar för att behålla. Jag har ett underbart förhållande och jag varken vill eller tänker riskera mitt liv för brott.

Vad gäller min egen längtan efter barn. Så är jag dubbel. Och har inte bestämt mig ännu. Men jag tror inte att jag är gjord för moderskapet. Men trots allt är jag en kvinna som börjar närma mig 35. Hur som helst så ber jag er nu att visa respekt. Mig för ni ju skvallra vidare om ifall ni underhåller er, själv är jag lycklig över att inte vara offentlig igen.

Jag ber er respektera barnen som finns i min omgivning samt deras föräldrar. mina syskon och deras barn. (Jag försöker även väldigt många år få en fungerande relation till mina systrar och deras barn, och dom blir väldigt upprörda och ledsna när deras barn och dom nämns här.)

Vad gäller Hyper så är han inte bjuden på bröllopet och jag har gett honom en förklaring. Han fanns och stöttade mig under en svår period då jag blev misshandlad. Han var en av få som vågade säga ifrån och ställde upp på många fina sätt. Det var många år sedan och jag kommer alltid minnas dig hyper med värme.
Och detta ska man tro på?
Citera
2017-01-09, 21:55
Medlem
SnaoMaos avatar
Är det någon som vill/kan förklara vad som försiggår här?

http://imgur.com/a/ttkSN

Tackar på förhand
Citera
2017-01-10, 05:37
Medlem
Haha Berra vet exakt vem jag är. Jag har dessutom en hedersroll på bröllopet. Tror hon ger blanka fan i det bara. Hennes försök att avstyra det här med U och O är för att hon har en agenda som hon vill fullfölja.
Citera
2017-01-10, 09:24
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Haha Berra vet exakt vem jag är.

Ingen som betvivlar det. Allt du skrivit i tråden är ju sånt hon har vill haft meddelat omvärlden. Inkluderat hot mot ett av Mannens ex.
Citera
2017-01-10, 19:08
Medlem
SnaoMaos avatar
Citat:
Haha Berra vet exakt vem jag är. Jag har dessutom en hedersroll på bröllopet. Tror hon ger blanka fan i det bara. Hennes försök att avstyra det här med U och O är för att hon har en agenda som hon vill fullfölja.

Da borde det nog inte vara problem att langa en bild med flashback skrivet pa armen for att verifiera? Eftersom hon vet vem du ar anda menar jag.
Citera
2017-01-11, 09:29
Medlem
https://minfil.org/zdn5sfbcb5/IMG_0421.jpg
Citera
2017-01-11, 16:52
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
https://minfil.org/zdn5sfbcb5/IMG_0421.jpg

du ska ju givetvis skriva "finalcountdown" på armen också så vi vet att du inte bara googlat fram en bild som det står "flashback" på

och skulle du inte också ha tatueringar på armen så hon kunde känna igen dig, var väl därför du inte ville lägga upp bild från början??
Citera
2017-01-27, 15:23
Medlem
IMORGON ÄR DET BRÖLLOP ;p;p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här