2016-12-06, 00:40
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jag har ju fått en stående inbjudan av Berny till hennes bröllop. Jag har spontant tackat "ja" till denna. Jag ändrar dock det nu.

Varför?

Bernys bröllop kan bli årets lol.

Plus, tänk på skvallret du kan ge Flashback! Du blir årets medlem!1
Citera
2016-12-06, 01:24
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Varför?

Bernys bröllop kan bli årets lol.

Plus, tänk på skvallret du kan ge Flashback! Du blir årets medlem!1

Jag citerar mig själv:

Citat:
Jag har ju fått en stående inbjudan av Berny till hennes bröllop. Jag har spontant tackat "ja" till denna. Jag ändrar dock det nu.

Jag har INGET intresse utav att delta i ett sinnessjukt bröllop i "Jesus Jugend-stil" (som jag anser Bernys familj står för). Jag har INGET intresse utav att se barn fara illa pga sk "vuxna personers agerande" (jag är SÄKER på att jag kommer att få se detta i samband med detta bröllop). Jag har dragit gränsen själv i mitt personliga liv att OM barn är inblandande så MÅSTE deras bästa ALLTID komma först! Och det räcker INTE med goda och sagda avsikter om sistnämnda... det krävs långt mer än så utav dig som människa!
Citera
2016-12-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jag citerar mig själv:

På vilket vis hjälper du barnen genom att inte vara med? Är det inte bättre att du är där och kan i värsta fall smygfilma så du har en bra grund till att göra en orosanmälan?
Citera
2016-12-06, 16:22
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
På vilket vis hjälper du barnen genom att inte vara med? Är det inte bättre att du är där och kan i värsta fall smygfilma så du har en bra grund till att göra en orosanmälan?

Bra poäng. Ska ta mig en funderare på det ett tag.
Citera
2016-12-15, 11:10
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBaraKeso
2014-11-20 skrevs ovanstående. Grattis, du fick rätt! Med den lilla detaljen att Berny försöker stjäla/scamma sig till någon annans bebis dock...

Vaddå, bebis som bebis.... *

Skämt åsido, jag hade hoppats att hon äntligen styrt upp livet och att det slutar lyckligt. Hoppas jag får rätt.
Citera
2016-12-21, 01:58
Medlem
Nu går jag in här och skriver. Efter vad jag sett så har tråden varit rätt lugn ett bra tag. Jag trodde att jag kunde öppna min facebook igen men det var tydligen ett misstag. Jag har nu stängt den igen. Och jag ber er att låta barn som inte har gjort något ont att låta deras liv få vara utanför den här tråden. Jag kan lugna er med att jag varken har trakasserat barnens mamma eller mordhotat någon. Vill också tillägga att jag gått igenom en granskning som lämplighet att vara del i deras liv av olika myndigheter. Barnen har det bra och har det bra både hos sina mammor och hos oss. Jag hoppas att ni kan förstå att jag aldrig skulle skada barn eller förstöra något samarbete. Det senaste året har jag haft skyddstillsyn och blivit kontrollerad av frivården som haft täta samtal med min läkare.

Jag har inget patientregister. Ingen vän har tillgång till vårt vindsförråd eller har tillgång till min dator hur som helst. Över huvud taget umgås varken jag eller min blivande man med särskilt många. Dom vänner som finns i vårt liv är vänner sedan länge. Vad gäller Leif Peters så är han en avlägsen släkting och vad gäller att min mor skulle ha mördat en halvsyster så har hon inga syskon. Inga som hon har växt upp med.

Bilderna på den tidigare brottsutredningen är inget bevis för att någon har tillgång till min dator. Det där är flera år sedan och jag kan ha mailat till några på den tiden.

Dessutom är jag ingen gangster. Jag är ingen hacker och jag håller mig borta från droger och narkotika. Jag lever ett bra liv som jag kämpar för att behålla. Jag har ett underbart förhållande och jag varken vill eller tänker riskera mitt liv för brott.

Vad gäller min egen längtan efter barn. Så är jag dubbel. Och har inte bestämt mig ännu. Men jag tror inte att jag är gjord för moderskapet. Men trots allt är jag en kvinna som börjar närma mig 35. Hur som helst så ber jag er nu att visa respekt. Mig för ni ju skvallra vidare om ifall ni underhåller er, själv är jag lycklig över att inte vara offentlig igen.

Jag ber er respektera barnen som finns i min omgivning samt deras föräldrar. mina syskon och deras barn. (Jag försöker även väldigt många år få en fungerande relation till mina systrar och deras barn, och dom blir väldigt upprörda och ledsna när deras barn och dom nämns här.)

Vad gäller Hyper så är han inte bjuden på bröllopet och jag har gett honom en förklaring. Han fanns och stöttade mig under en svår period då jag blev misshandlad. Han var en av få som vågade säga ifrån och ställde upp på många fina sätt. Det var många år sedan och jag kommer alltid minnas dig hyper med värme.
Citera
2016-12-21, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Jag ber er respektera barnen som finns i min omgivning samt deras föräldrar. mina syskon och deras barn.

Lätt att förstå och respektera.

Med det sagt så har det ju inte stått särskilt mycket om barnen i den här tråden förrän den mystiske finalcountdown gjorde entré.

Av nyfikenhet, om vi säger att det inte är du, vem är fcd? Jag är inte ute efter namn eller så och vill inte bryta mot fb:s regel om att spekulera i användares identitet, men du måste ändå ha en ganska klar uppfattning om vem det rör sig om?

Även om personen ljuger om vissa saker så vet denne uppenbarligen väldigt mycket om dig ändå. Min bästa vän har inte koll på mina föräldrars kusiner, bara för att ta ett exempel. Men fcd verkar ha järnkoll.
Senast redigerad av Miseryman 2016-12-21 kl. 16:57.
Citera
2016-12-21, 18:39
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
...........................
.........
...
Vad gäller Hyper så är han inte bjuden på bröllopet och jag har gett honom en förklaring. Han fanns och stöttade mig under en svår period då jag blev misshandlad. Han var en av få som vågade säga ifrån och ställde upp på många fina sätt. Det var många år sedan och jag kommer alltid minnas dig hyper med värme.

Tack för att du är ärlig och det känns väldigt bra att få detta erkännande just nu (det har du gett mig i det förflutna också men... just nu känns det väldigt bra). Du låter väldigt klar i sinnet i din post och det är jätteglädjande att se. Jag hoppas innerligt att din framtid blir förskonad från det som inträffade där i det förflutna som du nämner men jag hoppas även att du har styrka att säga ifrån själv OM det någonsin skulle hända igen. Jag hoppas å önskar att din framtid blir BRA på ALLA sätt och vis! Jag kommer också minnas dig med värme!

Under tiden jag varit i denna tråden så har jag via PM pratat med en hel del som sitter här och jag skulle här till sist vilja säga följande till dig, Berny... det finns jättegoa och jättebra personer här inne (jag ignorerar nu vissa med absurda mobbningstendenser) som Jag tror vill vara din kompis egentligen och som du delar saker med... så fortsätt att vara ärlig och tydlig i framtiden också så tror jag faktiskt att du har nya vänner att vinna!

Jag lämnar nu denna tråden officiellt!
Citera
2016-12-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Lätt att förstå och respektera.

Med det sagt så har det ju inte stått särskilt mycket om barnen i den här tråden förrän den mystiske finalcountdown gjorde entré.

Av nyfikenhet, om vi säger att det inte är du, vem är fcd? Jag är inte ute efter namn eller så och vill inte bryta mot fb:s regel om att spekulera i användares identitet, men du måste ändå ha en ganska klar uppfattning om vem det rör sig om?

Även om personen ljuger om vissa saker så vet denne uppenbarligen väldigt mycket om dig ändå. Min bästa vän har inte koll på mina föräldrars kusiner, bara för att ta ett exempel. Men fcd verkar ha järnkoll.

Jo jag har en misstanke. Hur jag ska delge den misstanken utan att ännu en gång bli anklagad för lögner vet jag inte och heller inte viktigt. Ni känner säkert till google documents, att man kan dela loggar med en eller flera. För några år sedan hade jag ett konto som var kopplat till flera loggar som flera hade tillgång till. Ni kan säkert gissa. En läkare plus flera av hans patienter. (Numera är denna mottagning nerlagd). Jag har idiotiskt nog haft kvar detta konto och fortsatt med loggar som en slags dagbok/ texter/ tankar. Upptäckte att dessa tidigare personer än idag har haft tillgång till det kontot och mina loggar. Så jag har fem olika personer att gissa på, två av dom hade kunnat skriva här. Där fanns förresten även dom där bilderna gällande brottsutredningen osv. Nog om det här. Jag har ett bra liv idag, visst är många dagar tunga men jag har lärt mig att inte gå ner i känslor och älta mående utan har blivit bättre på att vara lugn och göra mitt bästa dessa dagar. Ofta mår jag riktigt bra.
Men vill ännu en gång förtydliga att jag aldrig har försökt skada eller hota varken min mans barn eller deras mamma. Samarbetet fungerar oftast bra och jag är tacksam över mitt liv.

Vad gäller Leif Peters så är han död sedan flera år tillbaka. Han var ingen psykopat och tog på sig alla skott trots att senare bevisning visade på att det var omöjligt. Låt honom vila i lugn och ro. Och om nu någon här inne skulle ta upp min mans barn eller mina syskons barn någon gång, så ber jag er att strypa allt sådant.

/Berny
Citera
2016-12-21, 19:45
Medlem
Fast googledokument kräver ny inbjudan per dokument.
Att du skriver alls här inne, om du inte vill vara offentlig, Berny? Tråden höll på att dö ut och så väcker DU den för att tala om att du inte vill vara offentlig, skydda barnen, måste stänga facebook...
Citera
2016-12-22, 12:33
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Jag är ingen hacker och jag håller mig borta från droger och narkotika. Jag lever ett bra liv som jag kämpar för att behålla. Jag har ett underbart förhållande och jag varken vill eller tänker riskera mitt liv för brott.

var det därför du i början av året satt i rättegång för att ha scammat folk på blocket och scammat hem inredningsgrejor och däck till A m.m? bland annat låtsats ha en grävmaskin att sälja för 80.000? flashback remembers
Citera
2016-12-22, 16:19
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

/Berny

Varför klev du inte in i tråden när fcd började skriva lögner?
Allt fcd skrev här var uppenbarligen saker du ville ha förmedlat. Inkluderat att du funderade på att "fixa" en av mannens baby mamas. Du är en jävligt obehaglig och egoistiskt människa men du är inte så smart som du tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in