2014-12-18, 13:42
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag är inte intresserad av att "jaga" nytt skvaller om B. Räcker så bra med det som finns. Anledningen till det senaste snacket här är ju "dokumenten" som vi fått att läsa. Och om jag inte missuppfattat allt har det varit Bs egna önskemål att de skulle publiceras här, på hennes hatsite Flashback. Så sent som 9 dec publicerade hon, på sin då helt öppna FB, pappans mail.

Jag är inte helt säker på hur det ligger till med det där. Det ska ha varit längesedan hon skickade dokumenten till vänner, så hon har ju haft dem uppladdade hela tiden. Ändå har hon skrivit två PM till mig den senaste tiden och frågat var och hur man laddar upp, för nu jävlar skulle vi få se bevisningen, nu orkade hon inte skydda någon längre, sanningen skulle fram osv. Jag gissar att hon bara ville hålla vårt intresse medan hon på sin höjd funderade ut hur hon skulle pussla ihop dokumenten så att hon inte framställdes i så dålig dager. För det måste hon ju någonstans i efterhand ha insett att hon gör. Vill jag tro.
Senast redigerad av sinfon 2014-12-18 kl. 13:53. Anledning: Tillägg
Citera
2014-12-18, 14:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag gissar att hon bara ville hålla vårt intresse medan hon på sin höjd funderade ut hur hon skulle pussla ihop dokumenten så att hon inte framställdes i så dålig dager. För det måste hon ju någonstans i efterhand ha insett att hon gör. Vill jag tro.

Jag tror du överskattar henne igen sinfon - det är som du sa tidigare, hon är 14 år mentalt fortfarande och det är ju även på den nivån hennes utbildning egentligen ligger på.

Det är ju lätt för oss som har passerat en viss ålder att se att de mer eller mindre gör allt förutom att skriva rakt ut att hon ljuger som satan. Många fjortonåringar skulle missa den där valsen alla läkare, soctanter, kuratorer och andra gör i dokumenten. En fjortonåring skulle helt t. ex. kunna missa att trots att Berny ska ha tagit alla droger som existerar så framkommer aldrig något sådant på de drogtester hon har gått med på och se Bernys historia som sann eftersom det står nedskrivet i ett myndighetsdokument.

Det hela påminner mig lite om när "Gömda-Mia" ertappades i ett nät av lögner. Hon gick så långt att hon publicerade dokument i Aftonbladet som skulle bevisa att hon inte ljög - det visade sig vara anteckningar som socialen hade gjort av hennes påståenden...
Citera
2014-12-18, 14:51
Medlem
Men snälla, alla som jag nu läst dessa fantastiska dokument, även om man kan hata sina förälder in i döden. Skulle Ni bete er som Berny? Hänga ut en, vad jag fattar, oskyldig pappa. Det är väl ändå brodern J som hon anklaga. Alllt handlar, enliigt mig, om att INGEN tror på henne, vi förstår inget, vi fattar inget. Men sorry, vi har fåttt läst 2 självbiografiska bäcker. Kanske det beror därfär damen ifråga dunderar. Jag kommer direkt att ta kontakt med vissa jourmaöoster- Finns vissa som tycker mot boken tilll Gömda 't ol.
Citera
2014-12-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men snälla, alla som jag nu läst dessa fantastiska dokument, även om man kan hata sina förälder in i döden. Skulle Ni bete er som Berny? Hänga ut en, vad jag fattar, oskyldig pappa. Det är väl ändå brodern J som hon anklaga. Alllt handlar, enliigt mig, om att INGEN tror på henne, vi förstår inget, vi fattar inget. Men sorry, vi har fåttt läst 2 självbiografiska bäcker. Kanske det beror därfär damen ifråga dunderar. Jag kommer direkt att ta kontakt med vissa jourmaöoster- Finns vissa som tycker mot boken tilll Gömda 't ol.

Har aldrig sagt att hon inte beter sej helt jävla befängt nu, som vuxen. Hon är i mina ögon vidrig och jag förstår inte hur många kan/kunde tro att Andreas har rent mjöl i påsen. Ingen som inte har en fot i skiten blir tillsammans med en heppad prostituerad. Hur hon behandlat sina djur, sin familj, sina vänner, förhållanden, ekonomi osv osv är avskyvärt. MEN jag blir ledsen när jag läser ett barn som i femte klass ljuger om våldtäkt. Jag säger inte att hennes familj haft henne som knulldocka, jag säger bara att något måste ha hänt henne. Eller så är det bara jag som inte kan relatera till hur i hela en så ung person, mytoman eller psykopat, kan bli så trasig, så tidigt. det är sorgligt. och gällande att böckerna skulle vara lika påkrämade som Gömda tycker jag väll inte riktigt. man kan ha experimenterat med droger och sen haft uppehåll. hur hon är började och varför så blev ju resultatet hemlös heroinist. Men vi vet ju ingenting egentligen, hon kan lika gärna vara psykopaten ni påstår att hon är och gett Niklas överdosen medvetet.
Citera
2014-12-18, 19:37
Medlem
Nu har mannen tatuerat in Berny på benet... Herreguuuuud.
Citera
2014-12-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbielicious

haha
Citera
2014-12-18, 20:12
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraeksjuk
Har aldrig sagt att hon inte beter sej helt jävla befängt nu, som vuxen. Hon är i mina ögon vidrig och jag förstår inte hur många kan/kunde tro att Andreas har rent mjöl i påsen. Ingen som inte har en fot i skiten blir tillsammans med en heppad prostituerad. Hur hon behandlat sina djur, sin familj, sina vänner, förhållanden, ekonomi osv osv är avskyvärt. MEN jag blir ledsen när jag läser ett barn som i femte klass ljuger om våldtäkt. Jag säger inte att hennes familj haft henne som knulldocka, jag säger bara att något måste ha hänt henne. Eller så är det bara jag som inte kan relatera till hur i hela en så ung person, mytoman eller psykopat, kan bli så trasig, så tidigt. det är sorgligt. och gällande att böckerna skulle vara lika påkrämade som Gömda tycker jag väll inte riktigt. man kan ha experimenterat med droger och sen haft uppehåll. hur hon är började och varför så blev ju resultatet hemlös heroinist. Men vi vet ju ingenting egentligen, hon kan lika gärna vara psykopaten ni påstår att hon är och gett Niklas överdosen medvetet.

Jag tror precis som du att någonting hände Berny i barndomen. Ett övertramp eller övergrepp, kanske skeva gränssättningar eller en dysfunktionell alltför tidig relation till sex pga att hon växt upp i en religiös familj där sex och synd kan ha berörts på ett destruktivt sätt. Kanske hennes pappa svältfödd på närhet från hennes deprimerade morsa i sitt alkoholiserade tillstånd gick över gränser och lät Berny fylla en plats som var mycket olämplig. Det krävs inte våldtäkter, det krävs inte ens någonting som vi som vuxna kategoriserar som sexuell kontakt, för att det för ett barn ska vara kränkande och traumatiserande. Om inte annat kan den inom familjen normaliserade fysiska kontakten mellan barn och vuxna i efterhand, med "samhällets facit" i hand, bli ett trauma som vid tidpunkten var normalt och man först senare inser var ett brott.

Min åsikt har alltid varit att Berny definitivt utsatts för någonting, och att hon målat in sig i ett hörn av lögner och falska anklagelser som hon helt förlorat kontrollen över istället för att berätta för någon om det verkliga övergreppet. Vid det här laget när hon under mer än halva sitt liv berättat om värre och värre trauman har hon helt förlorat sin trovärdighet, och om sanningen om det där hon upplevde som barn kom upp till ytan skulle det ofrånkomligt ställas emot vad hon tidigare ljugit om och dömas ut som att det där var väl ingenting att göra väsen av. Så din pappa rörde vid dig i badkaret på fyllan nån gång, get over it! Så nån gubbe visade kuken för dig på lekplatsen nån gång, get over it!

Att ljuga och fabulera är det enda som gett Berny den uppmärksamhet och bekräftelse hon behöver, men när hon väl börjat bygga på eposet om den vingklippta knulldockan Bernadette har hon av en eller annan anledning inte kopplat att det till slut utvecklar en sådan tolerans hos omgivningen att hon går från offer och överlevare till ett irritationsmoment, en parasit. Det är oerhört sorgligt. Även Berny var ett oskyldigt barn en gång, ingen hamnar där hon är utan anledning. Att hon själv varit sin värsta fiende gör det inte mindre tragiskt.

Men hur mycket jag än kan ömma för Berny, som jag tidigare berättat i tråden utsattes jag för sexuella övergrepp som barn och har också haft missbruksproblem, självskadat och åkt in och ut på psyk precis som Berny vilket gör att en liten del av mig kan relatera till henne, har hon fan bränt sina broar sedan länge i mina ögon. En problematisk uppväxt kan vara en anledning till att man beter sig som ett jävla riksmongo, men det är inte en ursäkt. Det hon utsatt sina anhöriga för och sättet hon utnyttjar individer så väl som samhället och hennes allmänt fittiga personlighet går inte att ursäkta i evighet med vad hon nu varit med om. Hon är vuxen nu och en vuxen person bör se att det egna levernet är ohållbart och oförsvarligt och bör göra åtminstone ansatser att ställa till rätta vad hon orsakat och komma på fötter på riktigt. Men Berny är uppenbarligen inte vuxen mentalt. Jag tror inte det är drogrelaterade skador på psyket eftersom jag tror hennes missbrukshistoria är gravt överdramatiserad vilket även de uppkomna dokumenten antyder, jag tror hon är eftersatt på nåt sätt sedan födseln.

Sådär, wall of text complete.
Citera
2014-12-18, 20:34
Medlem
Fajerflajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbielicious

Finns det ngn bild på det?
Citera
2014-12-18, 20:56
Medlem
Älskade lilla F. Jag älskar Dig Du'är roligare än roligast. Bättre än bäst!. Sorry att du inte ät mttt barn!
Citera
2014-12-18, 21:11
Medlem
Jag tvivlar inte ett ögonblick, snälla lilla äskade unge! Jag litar helt o fult på det Du säger!
Citera
2014-12-18, 21:37
Medlem
William Hainess avatar
Problemet är att många verkar fastna i träsket "men något måste ju ha hänt henne för att få henne att vara som hon är", men nej det behövs inte, inte mer än vad som beskrivs i dokumenten.

Bernys far hade alkoholproblem. Mamman var frånvarande på grund av studier. De fick sedan ett till barn när Berny var sex och de låg i mitten av fyrtioårsåldern och kunde antagligen inte ge henne den uppmärksamheten hon ville ha. Möjligtvis var pappan rätt dominant och religiös. Berny märkte kring 10-11-års-åldern att hon kunde få uppmärksamhet genom att ljuga om rätt saker - även om Berny inte riktigt hade grepp om vad sex, droger och våldtäkter var så märkte hon att det väckte reaktioner av omgivningen.

Jag tror inte hon har någon slags skada - Berny slutade utvecklas mentalt kring 14 för att hon kunde; ingen satte ned foten och omgivningen framkommer som lite lamslagen inför hennes beteende. Hon upptäckte helt enkelt att greppet med lögner även kunde få henne att slippa göra saker som att gå i skolan, praktikplatser och allt annat en tonåring tycker är tråkigt.

I dagsläget så är hon fast. Hon är 30+ och har knappt ens avslutat grundskolan. Så nu kan hon bara fortsätta på samma bana, för vad är alternativet?
Senast redigerad av William Haines 2014-12-18 kl. 21:47.
Citera
2014-12-18, 22:16
Medlem
Men det är väl INGEN som tvivlar in det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in