2016-11-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finalcountdown
Fattar din tanke. Men har själv gaddningar. Inte så att jag är rädd för henne men behöver kanske inte fläka ut exakt vem jag är här, eller hur? Någon annan idé för att bevisa att jag inte är Berny? Har väl egentligen inte skrivit postiva saker om henne. Mer varit ganska tydlig med att jag insåg efter ett tag vem människan verkligen är. Men jag har ingen möjlighet att lägga ut bilder på mina armar, som ni säkert fattar. Skrivit tillräckligt avslöjande som det är.

Skriv flashback på låren då där hon har ärr.
Citera
2016-11-22, 21:39
Medlem
Kan bara dementera det där med skulderna då det är inget som någonsin skulle hända och tror knappast att det ens lagligt går att göra så. Resten säger sig nog självt och behöver nog inte kommenteras. Spikband på låren? Herregud...
Citera
2016-11-22, 21:52
Avslutad
Haha, varför i helvete skulle ett par i 70-års åldern vilja "ta över" en dönick till fembarnspappas underhållsskulder? Dessutom förutsätter det att Andreas börjar betala till mammorna regelbundet. Annars har han skulder direkt igen efter ett par månader.

Ska "finalcountdown" envist ljuga, kan personen iaf göra det med trovärdighet och finess.
Citera
2016-11-23, 01:18
Medlem
Zebels avatar
Instagramkontot är nu privat...
Citera
2016-11-23, 09:50
Medlem
Hallå där. Ni får tro exakt vad ni vill. Men om jag nu inte är B (låt oss tänka på att jag faktiskt inte är det bara en liten stund) så kanske någon borde varna U? Senaste är att U vänt sig till en advokat och vill ha ensam vårdnad igen. A kommer yrka på att han bör ha ensam vårdnad med tanke på U har fått anmälningar om att hon misshandlar barnen samt inte verkar må psykiskt bra.
Saken är att det ser rätt illa ut för U just nu. Någon kanske borde informera henne om det här som jag berättat här? För O skull. Eller den där användaren pitbull och vad det nu var. Hen verkade ju iaf ha viss kontakt med U tidigare
Citera
2016-11-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBaraKeso
Vad trevligt att en mullvad har dykt upp och drar liv i den här stendöda tråden lägligt till Bs bröllop, någon som dessutom har tillgång till hennes dator, familjehistoria och känner till innehållet i lådorna i deras förråd. Tänk om man hade hälften så bra koll på vad som fanns i ens egna lådor i källaren!

Berätta gärna mer om det här kring att Bernys morfar skulle vara hennes biologiska pappa, jag tänker på att hon är näst yngsta barnet av fem-sex syskon vilket skulle innebära att morfadern förgripit sig på Bs mamma i vuxen ålder, långt efter att hon gift sig och skaffat flera barn med pappa prästen/Opus Dei lorden?

Ärren från spikbanden måste verkligen skilt sig från hennes övriga ärr från självskador över hela kroppen, har hon berättat om gången som hennes föräldrar låste in henne i deras källare och tvingade henne att äta bajs? För det har hon berättat för Flashback. I shit you not

B morfar bodde i deras villa under några år. Han dog 89 av cancer i hemmet. Mormodern tog livet av sig. Men fram tills 89 hade B mamma och morfarn kontakt. B mamma satt på slutna Lillehagen och rättspsykiatrisk avdelning på femtiotalet. När B växte upp fick hon förklaringen att mamman var manodepressiv. B har berättat en hel del om sin barndom. Jo hon fick äta bajs vid något tillfälle. I källaren fanns det ett utrymme under trappan med en lucka. Stämmer att hon blev instängd där. Men ni har gjort det till en sport att ifrågasätta henne. Jag tror absolut att hon genom åren både överdrivit och ljugit och säkert minns en hel del felaktigt. Men det kan ju också vara ett försvar. Om du överdriver till exempel sexuella övergrepp, lägger till effekter som att hon blev våldtagen på ett altare varje kväll så kan ju det fungera som ett filter. Det blir distans. Mindre jobbigt. Som när man lägger ett filter på en bild och slipper se alla skönhetsfel. Ni borde kanske fundera igenom att en människa sällan ljuger om sådant här utan att det finns en sanning i det. Om detaljer förvrängs så vad spelar det för roll.

Tänk er själva. Du blir överfallen på en gata. Du blir skräckslagen, du kissar på dig och tror att du kommer dö. Efteråt är det lättare att tona ner din skräck eller lägga till detaljer/ överdriva eller bara förvränga. För det blir lättare att berätta om då.

Du och troligen inte särskilt många fler. Att hon "har skrivandet" är väl skitbra men det har ju inte varit hennes levebröd på typ 10 år, att hon har en hobby är inte något många avundas... Inte heller att hon har en partner som har jobb, även om det här är den första som har ett.

Hoppas i all ärlighet att filmatiseringen blir av! Vi avundsjuka haters har ju hört att det varit på gång sedan Vingklippt ängel släpptes men tappade hoppet när hon började scamma hotellnätter på bekostnad av bokförlaget och blev hemlös i... ja hur länge var det? 6 månader? 3 år? Det är ju inte så noga egentligen, när Berny berättar om sin hemlöshet med Nicklas så är det alltid olika - precis som LSS-lägenheten på 20 kvm som under tiden hon bodde där hann växa sig till ett lyxigt penthouse på 80 kvm. Nä, men för att återgå till den fantastiska framgångssaga som är Berny Pålsson så vore det alldeles ypperligt om föräldrarna löser skulderna för de båda och att hon sedan får 800 000 för filmrättigheter. Plussa det med inkomsterna från utpressningen av Dr. Bengt och bilbedrägerier som extraknäck så är ju det där huset snart betalt. Bara att flytta in efter århundrades kändisbröllop som t o m Malmö FF tråkigt nog var tvungna att avböja. Good for you Berny! Vi är alla gröna av avund.

[quote=DetBlirBaraKeso|59045297]Vad trevligt att en mullvad har dykt upp och drar liv i den här stendöda tråden lägligt till Bs bröllop, någon som dessutom har tillgång till hennes dator, familjehistoria och känner till innehållet i lådorna i deras förråd. Tänk om man hade hälften så bra koll på vad som fanns i ens egna lådor i källaren!

Berätta gärna mer om det här kring att Bernys morfar skulle vara hennes biologiska pappa, jag tänker på att hon är näst yngsta barnet av fem-sex syskon vilket skulle innebära att morfadern förgripit sig på Bs mamma i vuxen ålder, långt efter att hon gift sig och skaffat flera barn med pappa prästen/Opus Dei lorden?

Ärren från spikbanden måste verkligen skilt sig från hennes övriga ärr från självskador över hela kroppen, har hon berättat om gången som hennes föräldrar låste in henne i deras källare och tvingade henne att äta bajs? För det har hon berättat för Flashback. I shit you not

B morfar bodde i deras villa under några år. Han dog 89 av cancer i hemmet. Mormodern tog livet av sig. Men fram tills 89 hade B mamma och morfarn kontakt. B mamma satt på slutna Lillehagen och rättspsykiatrisk avdelning på femtiotalet. När B växte upp fick hon förklaringen att mamman var manodepressiv. B har berättat en hel del om sin barndom. Jo hon fick äta bajs vid något tillfälle. I källaren fanns det ett utrymme under trappan med en lucka. Stämmer att hon blev instängd där. Men ni har gjort det till en sport att ifrågasätta henne. Jag tror absolut att hon genom åren både överdrivit och ljugit och säkert minns en hel del felaktigt. Men det kan ju också vara ett försvar. Om du överdriver till exempel sexuella övergrepp, lägger till effekter som att hon blev våldtagen på ett altare varje kväll så kan ju det fungera som ett filter. Det blir distans. Mindre jobbigt. Som när man lägger ett filter på en bild och slipper se alla skönhetsfel. Ni borde kanske fundera igenom att en människa sällan ljuger om sådant här utan att det finns en sanning i det. Om detaljer förvrängs så vad spelar det för roll.

Tänk er själva. Du blir överfallen på en gata. Du blir skräckslagen, du kissar på dig och tror att du kommer dö. Efteråt är det lättare att tona ner din skräck eller lägga till detaljer/ överdriva eller bara förvränga. För det blir lättare att berätta om då.
Citera
2016-11-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Det beror på vilka uppgifter du menar, då det har varit från Bernys sida en mängd anklagelser om att detta skulle ha skett från väldigt ung ålder. Med tanke på att hon i Vingklippt ängel skriver att hon stal piller så undrar jag hur detta går ihop rent logiskt om hon nu skulle fått dem, eller har jag fel?

Jag kan vare sig medge eller förneka att det skulle ha kunnat hända utom det faktum att det för mig är totalt nya uppgifter att hon någonsin skulle gått på benso. Men jag väljer att inte spekulera här då min familj inte är offentliga personer.

Om allt var finfint förutom ett missbruk, måste varit den roligaste formuleringen jag hört i mitt liv!
Men den frågan anser jag inte ha med Berny att göra och min övriga familj förutom de som väljer att skriva här kommer i minsta mån att diskuteras överhuvudtaget.

Så det är du som påstår dig vara en av Bernys syskon? Efter att ha läst en del av dina inlägg i den här tråden så har jag väldigt svårt att du tro att du skulle vara Bernys lillebror. Men om du nu är det så kan jag tipsa dig om att ta ut dina barnjournaler. Bernys mamma var beroende av stesolid när hon väntade yngsta barnet. Hon avgiftades under graviditeten. Och du skriver i så gott som varje inlägg här att du vill skydda din eller ja er familj. Men varför skriver du själv här då?
Citera
2016-11-23, 11:46
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Hallå där. Ni får tro exakt vad ni vill. Men om jag nu inte är B (låt oss tänka på att jag faktiskt inte är det bara en liten stund) så kanske någon borde varna U? Senaste är att U vänt sig till en advokat och vill ha ensam vårdnad igen. A kommer yrka på att han bör ha ensam vårdnad med tanke på U har fått anmälningar om att hon misshandlar barnen samt inte verkar må psykiskt bra.
Saken är att det ser rätt illa ut för U just nu. Någon kanske borde informera henne om det här som jag berättat här? För O skull. Eller den där användaren pitbull och vad det nu var. Hen verkade ju iaf ha viss kontakt med U tidigare

Ja, det tycker jag låter skitbra. Gör du det som vet alla detaljer och är ett vittne. Lycka till!
Citera
2016-11-23, 14:38
Avslutad
Citat:

Men det förstår du väl att det spelar en ganska stor roll. Det är en viss skillnad på att "bara" bli våldtagen (jag förringar absolut inte sexuella övergrepp) och att regelbundet bli uppspikad på kors i ett hemligt rum under trappan och innan våldtäkterna bli matad med bajs. Fattar inte du hur otroligt överdrivet/osannolikt det låter?

Och om B "filtrerade" till en början, tror jag att de flesta hade haft förståelse (förutsatt att hon nu blivit utsatt för sexuella övergrepp) för det. Men hon har ju totalt spårat ur i vuxen ålder och den ena historien följs upp av en ännu mer bisarr. Berny vill ha ett frikort till att bete sig hur som helst p.g.a. en hemsk barndom men det fungerar inte riktigt så. Det finns få vettiga människor som köper rakt upp och ner det hon hävdar. Så jag tror att du får finna dig i att hon blir ifrågasatt så länge hon kommer med sina religiösa utspel där det mest verkar handla om att toppa förgående historia.

Du sade innan att Bernys mamma hade dödat något halvsyskon på 50-talet. Kan du berätta mer om det.

Förresten, det med morfadern är lättbevisat. Fixa DNA-prov på Berny och pappan. Sannare än så blir det inte.
Senast redigerad av GenesisP 2016-11-23 kl. 14:46.
Citera
2016-11-23, 15:24
Medlem
Nu blir det löjligare än vanligt från Din sida.
Du skapar profilen i oktober, det enda du gör med den är att posta på det här forumet och dessutom på ett forum om Leif Peters där du skriver att Berny är släkt med denna.

Sen eskalerar det till att det lika gärna kunde vara Berny som satt och skrev skiten. Som genesis skrev så var väl det något som var otroligt enkelt att kontrollera och är det värsta skitsnacket jag hört, vilket säger en del.

Sen skulle du precis ha lärt känna Berny och är egentligen vän med "A" så hur kan du ha någon uppfattning om vem som är vem. Du har väl aldrig träffat en enda person från hennes släkt?

Sen kanske det inte är så jävla konstigt att man försöker minimera den jävla skada som vi fått ta av den här jävla skiten och istället för att sitta och skriva på flashback och ytterligare förstöra kan du väl göra något vettigt med ditt jävla liv istället...
Citera
2016-11-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Nu blir det löjligare än vanligt från Din sida.
Du skapar profilen i oktober, det enda du gör med den är att posta på det här forumet och dessutom på ett forum om Leif Peters där du skriver att Berny är släkt med denna.

Sen eskalerar det till att det lika gärna kunde vara Berny som satt och skrev skiten. Som genesis skrev så var väl det något som var otroligt enkelt att kontrollera och är det värsta skitsnacket jag hört, vilket säger en del.

Sen skulle du precis ha lärt känna Berny och är egentligen vän med "A" så hur kan du ha någon uppfattning om vem som är vem. Du har väl aldrig träffat en enda person från hennes släkt?

Sen kanske det inte är så jävla konstigt att man försöker minimera den jävla skada som vi fått ta av den här jävla skiten och istället för att sitta och skriva på flashback och ytterligare förstöra kan du väl göra något vettigt med ditt jävla liv istället...

Om du nu är släkt med B som du påst¨r så bör du väl känna till att hon och alltså du också är släkt med leif peters. Och du sitter ju själv här och skriver så följ ditt eget råd då kanske?
Citera
2016-11-23, 16:56
Medlem
Och vad har det med saken att göra?
Vad spelar det för roll om hon skulle vara det eller inte?

Han är död och lämna honom och hans familj utanför, de har lidit nog av det som hände 1967.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in