2015-09-04, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull86
Miriam låtsades vara Andreas flickvän bara för att skydda han ifrån Problem.
Den tjejen ni tänker på som skrev någon kommentar ang broder något är inte Maria utan I som också var med på restaurangen när detta med flaskan hände.
Miriam är en väldigt god tjejkompis till Andreas.

Låter som att du känner de här lirarna..eller?
Citera
2015-09-04, 03:51
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Berny är liksom anledningen till att Alliansen kunde skära ner i sjukförsäkringen för några år sedan eftersom de använde människor som Berny som exempel - lata fejkare som bara vill ha bidragspengar. Det är därför såna som Berny ska sättas åt eftersom hon gjort att resurserna till verkligt sjuka strypts. Jag tycker ni ska anmäla Berny till FK så mycket det går för, tex när hon visar att hon har arbetsförmåga och att hon fejkat AS diagnosen, ta en printscreen på det och maila till dem.

Märkligt... jag fick ju för mig att den politiska manövern berodde på att i längden kunna sänka lönerna riktigt rejält för hela befolkningen och till slut tvinga folk till att ha två jobb minst för att ekonomin ska gå ihop OCH jobba "några år extra" så att pensionssystemet sätts ur spel. Men men.. du verkar ju veta bäst!

Jag kan ju då förmedla att Berny inte sysslade med något ekonomiskt fiffel eller manipulering utav skyddsnätet i samhället innan Göteborgs-tiden... dom sakerna som hände innan dess berodde på helt andra saker som involverar personer som jag av personliga skäl och respekt för dom och Berny i dagens läge inte tar upp offentligt. En annan underlig sak som många verkar ha en absolut uppfattning om är också om en ung människa med svår psykisk problematik (oavsett vad den egentligen är och beror på) kan beskyllas för att vara förvirrad ang dennes egna diagnoser.. för enligt vissa här inne så ska man ju tydligen ha 100% koll på sig själv när man är ca 16-20 år oavsett vilken situation man befinner sig i (eller i alla fall om han man heter Berny).. jag anser att det är totalt orealistiskt generellt varför jag knappast kan klandra Berny ELLER någon annan ang förvirring ang deras diagnoser i yngre ålder och även i äldre ålder (speciellt då i samband med ett mycket grovt missbruk av droger för Bernys del där ingen människa i den situationen är kapabel till mycket självinsikt alls om ens någon.. snarare ganska grova vaneföreställningar om allt från A till Ö som bekant är en känd biverkning utav ett grovt missbruk.. och jag har faktiskt ingen reell insikt i hur mycket hennes grova missbruk har fortsatt efter den värsta perioden så där finns ytterligare en okänd faktor som mycket väl kan bidra till förvirring än idag ang diagnoser och olika versioner utav dessa).

Senast redigerad av Hyperexium 2015-09-04 kl. 03:55.
Citera
2015-09-04, 07:06
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull86
Miriam låtsades vara Andreas flickvän bara för att skydda han ifrån Problem.

På vilket sätt skulle det skydda Andreas från problem? Känns som ett efterblivet tänkande, speciellt då jag fick intrycket att Berny ansågs vara skyldig till händelsen hela tiden. Även om Andreas följde efter henne när Berny drog från restaurangen. Oavsett vilket så förstår jag inte hur det skulle skydda Andreas från problem, då det borde ha kvittat om han var någon annans pojkvän eller bara kompis till dem som var på restaurangen.
Citera
2015-09-08, 09:10
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
https://anonfiles.com/file/681252b95435755c5f9fa3667d9edd85
https://anonfiles.com/file/4ba2ca1e516ac9c068418420f4c40aea
https://anonfiles.com/file/33b37537bffe4af00a14958a3c95a3b9
Får inte dessa länkar att fungera. Är det bara jag?
Nån som annars isf kan lägga upp dem på nytt?
Citera
2015-09-08, 11:43
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Får inte dessa länkar att fungera. Är det bara jag?
Nån som annars isf kan lägga upp dem på nytt?

Jag får upp det utan problem.
Citera
2015-09-08, 15:34
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag får upp det utan problem.
Ok, får kolla hemma, sitter på jobbet nu
Citera
2015-09-09, 09:44
Medlem
igår kväll runt 23-tiden skrev Berny den här statusen på facebook: "Nu har natten kommit till vårt hem.. I en nybadad skön säng ligget jag i mitten av min man och min hund. Mätt och belåten. Ser fram emot att gå upp tidigt och skriva på boken. Nu röker jag natt cigg och ska krypa ner och sova gott"

var sängen nybadad?
hon skriver som attt hon är packad? palla vara "författare" och skriva sådär dåligt, hon särskriver ju jätteofta. lol
Citera
2015-09-09, 10:14
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
igår kväll runt 23-tiden skrev Berny den här statusen på facebook: "Nu har natten kommit till vårt hem.. I en nybadad skön säng ligget jag i mitten av min man och min hund. Mätt och belåten. Ser fram emot att gå upp tidigt och skriva på boken. Nu röker jag natt cigg och ska krypa ner och sova gott"

var sängen nybadad?
hon skriver som attt hon är packad? palla vara "författare" och skriva sådär dåligt, hon särskriver ju jätteofta. lol

Jag brukar alltid bada min säng innan jag röker min natt.

Helt allvarligt dock har inte B några särskilda kvalitéer som författare, hon skriver som en mellan/högstadieelev.
Det är mycket grammatiska fel och sär skrivningar ( HUA MIG! ) i Bernys texter.
Men hon gick väl inte ut gymnasiet? Så det är inte allt för konstigt att hennes skriftliga förmågor är som de är.
Citera
2015-09-09, 12:00
Avslutad
När jag läser Bernys blogg och facebook funderar jag över hur förlaget ens kunde släppa hennes böcker. Måste ha tagit hur lång tid som helst att rätta alla stavfel.
Citera
2015-09-09, 12:47
Medlem
Spyrrans avatar
Fast Berny kanske har en spökskrivare eller så? Borde vara smidigare än att ha någon som korrekturläser.
Citera
2015-09-09, 13:37
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
När jag läser Bernys blogg och facebook funderar jag över hur förlaget ens kunde släppa hennes böcker. Måste ha tagit hur lång tid som helst att rätta alla stavfel.

Fast alltså, när jag läste i Bernys böcker igen så märkte jag hur dålig grammatiken var.
Meningsuppbyggnaden får mig att kräkas.

( nu är min grammatik inte den bästa, men jag eftersträvar inte att vara en författare )
Citera
2015-09-09, 13:39
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Fast Berny kanske har en spökskrivare eller så? Borde vara smidigare än att ha någon som korrekturläser.

Alla som har läst några blogginlägg av det som senare blev Vingklippt ängel och Låt pulsen slå fattar ju att delvis Berny ändrade saker och ting att låta värre, samt att någon på hennes tidigare förlag måste varit väldigt aktiva i att korrigera stavning och saker som syftningsfel.

Alternativt så kan Berny när hon koncentrerar sig på att skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in