2017-03-05, 19:43
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Nej, inte än. Imiron blev sjuk så jag kunde inte komma då, och sen var han tvungen att ta igen det studiearbete han hade missat p.g.a. sin sjukdom, så det blir om tre veckor, som tidigast.

Nej, det har den inte. I alla fall inte när det gäller antal protein, kolhydrater och fett. Inte det antal som är rätt, menar jag. Jag kan säkert hitta den informationen online, dock.

Nja, jag provade den och jag vill nog hellre fortsätta med LifeSum. (Fast den heter myfitnesspal.)

Hade jag heller inte tänkt mig.

Ja, hon som var min chef på Biltema sa att jag hade väldigt svårt att lyssna, följa instruktioner och jobba självständigt.

Vet inte.

Varför då?! Är det mitt fel att du inte kan uttrycka dig på ett förståeligt, sammanhängande sätt?

Jag är 180 cm lång. Jag har inte lyckats räkna ut mitt proteinbehov. Inte mitt kolhydrats- eller fettbehov heller. Jag är ledsen, men jag klarar inte av att hitta informationen.

Jag kan inte komma fram till något lägre än 139 gram per dag. Jag är ledsen, men jag kan helt enkelt inte komma fram till det.

Menar du kalorier, eller menar du protein, kolhydrater och fett? Jag förstår inte.

Jag är ledsen, men jag fattar helt enkelt fortfarande inte.

Alltså, jag vill inte att du ska tro att det här är representativt för varje dag eller nåt, men:

FREDAG
Lunch: Köttbullar och makaroner (med ketchup och parmesanost)
Middag: Våfflor med jordgubbssylt

LÖRDAG
Lunch: Varma mackor med ost och skinka (Kneipp, prästost)
Middag: Oxfilé med klyftpotatis, smör, gröna ärtor och riven morot

SÖNDAG
Lunch: Frödinge ostkaka med jordgubbssylt
Middag: Höstgryta i slowcooker med potatis, lingonsylt, gröna ärtor och riven morot

Så, ja...kanske inte helt nyttigt, men heller inte helt representativt för vad jag vanligtvis käkar.

Där fick du mig. Du vet mycket väl att jag inte kan lova det.

Min mamma sköter inte allt. Jag är inte tillräckligt motiverad, tyvärr. Jag får försöka så som jag gör nu.

Hon ger mig inte inköpslistor. När hon skriver inköpslista är det för att hon eller pappa ska handla mat, inte jag. Jag handlar när det saknas nåt.

Ja, jag har handlat toapapper, men jag tänker inte göra det igen förrän jag bor ensam. Eftersom mina föräldrar köper det så är det bara ett slöseri med pengar.

Jag har ingen skyldighet att berätta nåt som jag inte vill berätta. Du är inte tillräckligt trevlig för att jag ska lägga ner såpass mycket energi på att berätta det för dig, dessutom. Jag gillar dig inte tillräckligt mycket. Sorry!

Visst, men jag måste dock medge att plånboken i fråga troligtvis var alldeles för dyr för att jag ska ha råd med den. Jag kanske kan hitta nån annan; frågan är bara vardå?

Ja, jag förstår det - men jag tänker ändå inte göra det. Jag åker inte till Stockholm bara för att handla kläder, punkt.

Nej. Det är jag som inte vill det. För det intresserar mig inte i det minsta.

Jag vet inte ens om det kommer att bli någon samtalsterapi. Hon kanske inte ens tycker att jag behöver det; jag får se vad hon säger när jag träffar henne igen i morgon.

Kanske det, men när jag bad om ursäkt för mina självmordshot till dig så menade jag det i alla fall. Jag ångrade inget av det andra jag sa (gör det fortfarande inte), men det ångrar jag i alla fall. Uppriktigt.

Orkar inte. Det får vara, helt enkelt.

Orkar inte bry mig. Vet inte ens riktigt varför jag gör inlägg i den här tråden längre, ärligt talat. Det kommer ändå aldrig att hända något.

Jag ser ingen mening med någonting alls just nu.

Det viktiga är att man rör sig framåt, och det tycker jag definitivt att du gör. Och nu är syntaxxerror borta också. Good times!
Senast redigerad av spyder123 2017-03-05 kl. 19:47.
2017-03-05, 21:43
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Det viktiga är att man rör sig framåt, och det tycker jag definitivt att du gör. Och nu är syntaxxerror borta också. Good times!

Håller med.
Män som är helt oförmögna att ta hand om sig själva får till det med tjejer så huruvida Markunator klarar av at sköta ett arbete eller handla kläder och toalettpapper själv spelar mindre roll.
2017-03-05, 23:35
Medlem
Mandy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Håller med.
Män som är helt oförmögna att ta hand om sig själva får till det med tjejer så huruvida Markunator klarar av at sköta ett arbete eller handla kläder och toalettpapper själv spelar mindre roll.

Visst finns det glidare och "bad boys" utan någon stadig inkomst som lyckas med tjejer ändå, men då krävs de att de har andra egenskaper som väger upp, som naturlig karisma. Om man är socialt malplacerad, oförmögen att sköta ett vanligt, enkelt jobb och dessutom osjälvständig (inte kan resa själv, inte kan betala räkningar, inte kan fatta beslut angående sin egen framtid) så är det en dödsstöt relationsmässigt.
2017-03-05, 23:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandy-Lee
Visst finns det glidare och "bad boys" utan någon stadig inkomst som lyckas med tjejer ändå, men då krävs de att de har andra egenskaper som väger upp, som naturlig karisma. Om man är socialt malplacerad, oförmögen att sköta ett vanligt, enkelt jobb och dessutom osjälvständig (inte kan resa själv, inte kan betala räkningar, inte kan fatta beslut angående sin egen framtid) så är det en dödsstöt relationsmässigt.

Du gillar att strö salt i såren va?

Det är ju bara Imirion som leker professor Higgins här.
Som flera påpekat så finns det alla möjliga män som får till det med tjejer. Titta bara på "I en annan del av Köping" Det finns toleranta tjejer som inte glidit runt på en räkmacka och tror de är värda en prins bara för att de existerar. Tvärtom så är människor som har gått igenom egna problem ganska ödmjuka.
2017-03-06, 01:05
Medlem
Mandy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du gillar att strö salt i såren va?

Det är ju bara Imirion som leker professor Higgins här.
Som flera påpekat så finns det alla möjliga män som får till det med tjejer. Titta bara på "I en annan del av Köping" Det finns toleranta tjejer som inte glidit runt på en räkmacka och tror de är värda en prins bara för att de existerar. Tvärtom så är människor som har gått igenom egna problem ganska ödmjuka.

Och vad var din poäng med det här inlägget? Hjälper det TS att lyckas med kvinnor? Om du kan hjälpa TS att hitta en av dessa s.k. toleranta kvinnor som du påstår existerar så skulle han säkert uppskatta det.

Vill TS ha en chans att attrahera en kvinna från någon samhällsgrupp så måste det ske en påtaglig förändring i både hans attityd och funktionsnivå.
Senast redigerad av Mandy-Lee 2017-03-06 kl. 01:24.
2017-03-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Jag kan inte tala för andra, men jag anser personligen att din problematik är betydligt mer komplex än vad som är normalt för någon med "bara" AS/ADD

Vadå; som depression, menar du?

Citat:
och det känns olustigt att skriva mer i tråden av flertalet anledningar.

Som...?

Citat:
Jag önskar dig varmt lycka till i livet!

Tack. Jag hoppas att det kommer börja gå bättre för mig snart.

Citat:
Om man är socialt malplacerad, oförmögen att sköta ett vanligt, enkelt jobb och dessutom osjälvständig (inte kan resa själv, inte kan betala räkningar, inte kan fatta beslut angående sin egen framtid) så är det en dödsstöt relationsmässigt.

Jag försöker bli bättre på de punkterna. Men det där med att fatta beslut angående min egen framtid går ändå inte bra.

Citat:
Vill TS ha en chans att attrahera en kvinna från någon samhällsgrupp så måste det ske en påtaglig förändring i både hans attityd och funktionsnivå.

Så vad kan du rekommendera? (Säg inte "gå tillbaka i tråden och skriv ner tipsen", för det kommer jag aldrig att lyckas göra.)
2017-03-06, 10:14
Medlem
Mandy-Lees avatar
Citat:
Så vad kan du rekommendera? (Säg inte "gå tillbaka i tråden och skriv ner tipsen", för det kommer jag aldrig att lyckas göra.)

Det går egentligen inte att sammafatta i ett stycke, men om du vill kunna attrahera en tjej så måste du ha ett genuint intresse av henne som människa. Det går inte att komma runt det här. Vissa socialt begåvade män kan fejka ett intresse och ändå få kvinnor på fall (s.k. players) men du är alldeles för osmidig för att lyckas med det här. Ditt intresse måste därför vara äkta, och det måste synas. Vill man ha ett förhållande så måste man vara beredd på att (till en gräns) uppfylla partnerns känslomässiga behov. Tror du att du är redo att investera tillräckligt av dig själv och dina egna känslor i en (potentiell) partner?

Vad har du att erbjuda en kvinna? Har du några tankar kring det?
2017-03-06, 10:32
Medlem
Citat:
Det går egentligen inte att sammafatta i ett stycke, men om du vill kunna attrahera en tjej så måste du ha ett genuint intresse av henne som människa.

Jag brukar visa ett genuint intresse för tjejer som jag träffar och blir intresserad av - men vad menar du med "som människa", egentligen?

Citat:
Ditt intresse måste därför vara äkta, och det måste synas.

Vilket innebär...?

Citat:
Vill man ha ett förhållande så måste man vara beredd på att (till en gräns) uppfylla partnerns känslomässiga behov. Tror du att du är redo att investera tillräckligt av dig själv och dina egna känslor i en (potentiell) partner?

Det vet jag inte, men det kanske skulle kunna funka med ett "one night stand"? Eller...?

Citat:
Vad har du att erbjuda en kvinna? Har du några tankar kring det?

Absolut ingenting. Jag är helt värdelös. Ingen kommer någonsin att vilja ha mig. Det finns ingen mening med någonting i mitt liv.
2017-03-06, 10:42
Medlem
Tropicanans avatar
Bli läkare
2017-03-06, 10:52
Medlem
Mandy-Lees avatar
Citat:
Jag brukar visa ett genuint intresse för tjejer som jag träffar och blir intresserad av - men vad menar du med "som människa", egentligen?

Ja, som person och inte bara ett objekt att ha sex med. Förstår du skillnaden? Om en tjej känner att hon är utbytbar mot vilken annan individ som helst, bara denne har en vagina, så kommer hon inte att svara på dina kontaktförsök, eftersom hon vet att du inte är intresserad av henne utan bara av hennes kön.

Citat:
Vilket innebär...?

Exakt det jag skrev. 1. Var intresserad. På riktigt. 2. Visa det.

Citat:
Absolut ingenting. Jag är helt värdelös. Ingen kommer någonsin att vilja ha mig. Det finns ingen mening med någonting i mitt liv.

Tänk över frågan och reflektera istället för att direkt gå in i affekt. Drama har vi haft nog av i den här tråden.
2017-03-06, 12:20
Medlem
Min son har aspbergers och är 20 år gammal. Han började med Parkour för några år sedan och så småning om blev ihop med en tjej han träffade där. Parkour verkar vara väldig social med en blandning av kön samt bra motion.

Så ett tips kan vara att har en hobby där även tjejer finns med så ni få tid att känner varandra. Dvs om man har tid att känner någon så är inte aspbergers eller social oskicklighet något som förhindrar att man bli kompis eller något mer.
2017-03-06, 12:23
Medlem
Det var ett tag sedan jag skrev här. Kul att det går framåt för dig! Har det hänt något med denna tjejen eller ni har inte träffats igen ännu?
Och du gjorde ett bra val med parfymen. Vissa kan tycka att det är töntigt (kändisparfymer) men ingen kommer lukta på dig och komma på att det är just den parfymen. Huvudsaken är att den luktar gott.

Citat:

Sluta med detta.
Gå ut och titta på alla människor i förhållanden. Vad tror du alla dessa har att erbjuda? Inte så värst mycket. Finns dessutom flera par där mannen anses vara ful och kvinnan snygg.
Du är inte sämre än någon annan.

//Siegestor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in