2017-01-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Någon som kan översätta lite?

Citat:
Natt till 10 juli i år var sista gången Emilie Meng inst levande. Samma priser var Erling Jensen vaken, gjorde han med en get sömn. Han gikk ut fyra gånger för en vandring frisk luft. När han såg en hvit racer komma kjørende i høy hastighet.

Duger det?

Det enda som står gällande den vita skåpbilen i artikeln, alltså av själva iakttagelsen är att den vita skåpbilen körde i hög hastighet.
Citera
2017-01-06, 16:59
Medlem
Citat:
Har polisen gått ut i media och uttalat om att de tror att detta är ett mord av sexuell karaktär? Då är det väl ganska klart att EM blev våldtagen? Skulle vara intressant att veta om de misstänker mer än en GM.
Någon som är bra på danska?

Jag tror inte polisen gått ut m någon sådan information utan flera experter /psykologer blev tillfrågad om mordet och hur dom såg på det .De verkade vara ganska överens om att det var ett sexualmoral och inte en psykisk sjuk persons verk! Men jag är dålig på Danska så efterlyser någon som kan och vill översätta 😀
Citera
2017-01-06, 16:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Någon som kan översätta lite?

Citera ett textstycke så ska jag översätta det till dig. Exakt vilka ord är det du inte förstår?

Det som är intressant för tråden har redan översatts och vidnämnts i tråden.
Citera
2017-01-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag tror inte polisen gått ut m någon sådan information utan flera experter /psykologer blev tillfrågad om mordet och hur dom såg på det .De verkade vara ganska överens om att det var ett sexualmoral och inte en psykisk sjuk persons verk! Men jag är dålig på Danska så efterlyser någon som kan och vill översätta 😀
Sexual relaterat mord ska det såklart stå .
Citera
2017-01-06, 17:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Att det var rost på skåpbilen som hade observerats har jag missat. Det är jag också skeptisk till om företaget har rost och borttagna dekaler, men kanske något annat företag av dem som befinner sig på Servicevej? Det är ju ändå fler företag där än vad du länkade till.
Om en vit skåpbil är inblandad så behöver det heller inte vara så att den har koppling till byggnaden, om det var ett fordon som stod där.

Om dekaler m. m. är borttagna tyder det ju nästan som om bilen ägs av en privatperson?
Citera
2017-01-06, 17:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om dekaler m. m. är borttagna tyder det ju nästan som om bilen ägs av en privatperson?

Det finns ju någon typ av ideell förening registrerad på adressen, inte osannolikt att de har en mindre nyare bil.
Citera
2017-01-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Sexual relaterat mord ska det såklart stå .

Fast i artikeln står det att polisen utreder det som mord. Jag tror inte jag har sett något uttalande från polisen om huruvida de konstaterat att sexuellt övergrepp, exempelvis våldtäkt eller så skett.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-06 kl. 17:14.
Citera
2017-01-06, 17:10
Medlem
Citat:

Kanske det, jag har faktiskt ingen aning, inte mitt område direkt och verkar ju inte vara ditt heller Jag vet inte om det finns företag som har bilar där dekalerna är borttagna, men kan inte ett företag som håller till vid Servicevej ha köpt bilar som det var dekaler på och som de pillat bort och ska sätta på nya?
Citera
2017-01-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns ju någon typ av ideell förening registrerad på adressen, inte osannolikt att de har en mindre nyare bil.

Ja, jag tänkte på den rostiga bilen utan dekaler. Skåpbilar körs väl ibland av sådana som har hobbies och livsstil var de kanske ofta behöver frakta saker.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-06 kl. 17:25.
Citera
2017-01-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Kanske det, jag har faktiskt ingen aning, inte mitt område direkt och verkar ju inte vara ditt heller Jag vet inte om det finns företag som har bilar där dekalerna är borttagna, men kan inte ett företag som håller till vid Servicevej ha köpt bilar som det var dekaler på och som de pillat bort och ska sätta på nya?

Ja, fast bilen är ofta lite grann av marknadsföring för företag, även om det är småföretagare som inte är hypervinstgivande brukar de vilja ha en snygg och prydlig bil snarare än särskilt märke.
Rostig Mercedes ger lite zigenarintryck, eller någon som håller typ på kör crossmotorcykel.
Citera
2017-01-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ja, fast bilen är ofta lite grann av marknadsföring för företag, även om det är småföretagare som inte är hypervinstgivande brukar de vilja ha en snygg och prydlig bil snarare än särskilt märke.
Rostig Mercedes ger lite zigenarintryck, eller någon som håller typ på kör crossmotorcykel.

Ja, det har du rätt i.
Citera
2017-01-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men tror att ett sådant stort företag kan ha olika fabrikat av vita skåpbilar, med och utan lift, dock så ställer jag mig skeptisk till att företaget har rostiga bilar, det fanns rost på den vita skåpbil som vittnet såg. Dessutom fyrkantiga märken efter borttagna dekaler.

Jag försökte söka efter den rostiga vita skåpbilen, men kan inte finna det. Vart har du läst att skåpbilen var rostig?

EDIT: Hittade.
Senast redigerad av helsan 2017-01-06 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in