2017-01-06, 17:54
Medlem
Det finns en rostig vit skåpbil till salu nu i Slagelse. Man kan nog få det till bortrivna dekaler också kanske.
Den finns i Bil-Butikken Korsørvej 62 • 4200 Slagelse. Ligger bra till från Korsør, lite väster om Slagelse och man kan ta Slagelse Landevej dit för att slippa motorvägen.
http://www.bilsalg.nu/biler/vis//2147033181/Toyota-HiAce-2.4-TD-aut.-Van
Citera
2017-01-06, 17:56
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag försökte söka efter den rostiga vita skåpbilen, men kan inte finna det. Vart har du läst att skåpbilen var rostig?

EDIT: Hittade.
Fler kan vilja hitta.
Citat:
Han beskriver bilen som en hvid ’Mercedes Sprinter’ uden bagruder, men med synlig rust. Der stod ikke noget på siden af bilen, men der var firkantede mærker efter klistermærker, som var pillet af.
http://www.bt.dk/krimi/erling-saa-hvid-kassevogn-i-korsoer-kort-efter-emilies-forsvinden-han-koerte-som-en
Citera
2017-01-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koriander
Det finns en rostig vit skåpbil till salu nu i Slagelse. Man kan nog få det till bortrivna dekaler också kanske.
Den finns i Bil-Butikken Korsørvej 62 • 4200 Slagelse. Ligger bra till från Korsør, lite väster om Slagelse och man kan ta Slagelse Landevej dit för att slippa motorvägen.

Skåpbilen som observerades hade inga bakrutor...
Citera
2017-01-06, 17:59
Medlem
Citat:

Vittnet påpekade utan bakrutor?
Men värt att undersöka.
Citera
2017-01-06, 18:01
Medlem
Citat:

Polisen skulle visa den för mannen som såg en vit bil komma körandes fort😕 Gissar att han har ett bra minne vad han sett! Vad jag läste och förstog av artikeln verkar han vara ute och röra sig natte tid pga sömnproblem och vid den tiden så brukar det säkert vara relativt lungt och därför så tror jag att man lägger väldigt bra på minnet om något är minsta lilla avvikande ! Om jag läst rätt har vl mannen förtidspensionerad pga posttraumatisk stress utav ett överfall han blivit utsatt för .... och då borde man ju ha öron och ögon på sin vakt om något är minsta lilla skumt 😕
Citera
2017-01-06, 18:06
Medlem
Citat:
Skåpbilen som observerades hade inga bakrutor...
Frågan är om han menade bakrutor eller bakrutor av glas. Själv så skulle jag nog ha sagt utan bakrutor om det inte fanns glas men han kanske inte tänker som mig.
Citera
2017-01-06, 18:08
Medlem
Citat:
Frågan är om han menade bakrutor eller bakrutor av glas. Själv så skulle jag nog ha sagt utan bakrutor om det inte fanns glas men han kanske inte tänker som mig.
Han menade at det ei var fønster bak(norsk og dansk er samme sett å si det på)
Citera
2017-01-06, 18:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Han menade at det ei var fønster bak(norsk og dansk er samme sett å si det på)

Inga bakrutor. Vissa Mercedes är helt utan fönster annat än i förar och passagerarplatsen. Sprintern finns även i en modell med högre takhöjd. Denna typ av skåpbilar brukar användas av de som exempelvis kör speedway och enduro, ett slags motorcrossorientering var man kör i varierande terräng och ibland på vanlig väg. Man måste själv reparera och serva sin hoj under tävlingen.

Speedway och enduro är väl ganska populärt i Danmark? En del danskar kör väl i de svenska serielagen så jag antar det finns ett ansenligt antal amatörförare. En vecka innan Emilie försvann, den 2a juli avslutas 6e omgången av MAXXIS FIM world championship i Gordexola i Spanien, 8juli tävling i Linköping, 11 juli tävling Norrköping och den 16 juli är det den 7omgången av world championship, denna gång i Fabriano, Italien.

När vittnet säger att den vita skåpbilen kördes "sinnessyg" så framstår det som att bilen framförs vårdslöst.... Det kanske den inte gjorde, utan att den körs av någon som är van att köra lite fort/tufft?

Får man köra crossmotorcykel vid dammområdena i Borup? Det ser ju ut som utmärkt träningsplats för exempelvis endurokörning.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-06 kl. 18:40.
Citera
2017-01-06, 18:55
Medlem
"Kongens togt" som gick i Korsör den 15-16 juli, var det någon sorts festival eller?
Citera
2017-01-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
"Kongens togt" som gick i Korsör den 15-16 juli, var det någon sorts festival eller?
Ser så ut
her er posteren deres http://www.kongenstogt.dk/program/korsoer/
Citera
2017-01-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi

Emilie försvann den 10 juli, vad har en festival den 15-16 juli med saken att göra?
Citera
2017-01-06, 20:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Emilie försvann den 10 juli, vad har en festival den 15-16 juli med saken att göra?

Det kan ha varit en del tillresta besökare där. Det ser ju ut som ettslags kulturell historie evenemang så det kan nog locka en del folk som antingen stannar någon vecka innan eller efter evenemanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in