2017-01-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Låter ju något illavarslande men man får hoppas på det bästa. Man var rätt tidiga med att varna för att det skulle komma att ta tid vilken säger en del om skicket kroppen var i när den hittades.

Det vore såklart en stor framgång om man lyckas säkra några spår och framförallt kommer fram till dödsorsaken.

Man har visserligen till slut hittat kroppen men även den fortsatta ovissheten måste vara förödande för familj och vänner.

Det skrivs om spår i artikeln och visst kan det vara spår av dödsorsaken också som menas med spår, men jag tolkar artikeln som att det inte säger något egentligen om vetskapen om dödsorsaken?

Ja, det måste vara fruktansvärt för familj och vänner. Jag tänker på Emilie's fars ord: -Det är hemskt att tänka på vad hon måste ha gått igenom de sista minuterna av sitt liv.
Fy farao.
Citera
2017-01-09, 16:37
Medlem
Aeoeaa-dks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Låter ju något illavarslande men man får hoppas på det bästa. Man var rätt tidiga med att varna för att det skulle komma att ta tid vilken säger en del om skicket kroppen var i när den hittades.

Det vore såklart en stor framgång om man lyckas säkra några spår och framförallt kommer fram till dödsorsaken.

Man har visserligen till slut hittat kroppen men även den fortsatta ovissheten måste vara förödande för familj och vänner.

Ja, tyvär. Hade idioten på mopeden tagit kontakt til polisen, da han hittade soppåsen, så kunne hon måske hittas før dekompositionen størte mulig dna från gm.

"Hvad har han troet der var på bh'en - brun sovs?"
Citera
2017-01-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeoeaa-dk
Ja, tyvär. Hade idioten på mopeden tagit kontakt til polisen, da han hittade soppåsen, så kunne hon måske hittas før dekompositionen størte mulig dna från gm.

Men det har väl inte framgått att det var just blod på bh:n?

Dessa fynd är väl heller inte bekräftade av polisen, eller åtminstone inte bekräftat att de kopplas till EM?
Senast redigerad av helsan 2017-01-09 kl. 16:43.
Citera
2017-01-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det skrivs om spår i artikeln och visst kan det vara spår av dödsorsaken också som menas med spår, men jag tolkar artikeln som att det inte säger något egentligen om vetskapen om dödsorsaken?

Ja, det måste vara fruktansvärt för familj och vänner. Jag tänker på Emilie's fars ord: -Det är hemskt att tänka på vad hon måste ha gått igenom de sista minuterna av sitt liv.
Fy farao.

Ja precis, man söker efter spår men den rättsmedicinska undersökningen är inte klar och jag tar det som en försiktig varning om att den kanske inte leder till något konkret, iaf inte till den grad att man underrättar allmänheten.

Man ska såklart inte ge upp hoppet för det, tålamod är en dygd och man ska nog inte räkna med att fallet löses genom spekulationer här i tråden.

Dödsorsak och tex DNA-spår vore ju förträffligt om man kunde finna men fallet kan ju lösas på andra sätt med, verkar ju som man fortfarande jobbar väldigt brett och inte bara mot yrkeschauffören sas...
Citera
2017-01-09, 16:51
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Alldeles riktigt, jag mindes fel. Meddelandet levererades inte.

Att mobilsignalen dör betyder att kontakten mellan operatör och mobiltelefon försvinner. Det i sin tur kan bero på olika saker, att batteriet tar slut, att mobiltelefonen sätts i flightmode, att den stängs av, att den går sönder eller att man förlorar mobiltäckning. I det här fallet så tror jag det beror på att mobilen stängs av. Kanske att GM stängde av den när han hörde att den pep till av meddelandet från Sarah.

Borde inte telefonen stängts av innan meddelandet från Sarah skickades då meddelandet aldrig levererades? Dock tror jag också att det är gärningsmannen som stängt av alt slagit sönder telefonen.
Citera
2017-01-09, 16:52
Medlem
Citat:

Visst hade det varit bra om polisen hade underättats, om inte annat för att kunna utesluta det som bevis.

Men så är det, slängda eller tappade kläder hittar man då och då, kan ju inte ringa polisen varje gång för det. Sen tycker jag att den uppgiften känns något svajig som den framställts.

Vi vet ju inte heller om hon hittades naken så det är svårt att värdera uppgiftens bärighet i fallet.
Citera
2017-01-09, 17:02
Medlem
Midnights avatar
Citat:

Om vittnets uppgifter är korrekta tycker inte jag man kan klandra vittnet för att inte ha kontaktat polisen. Det var 6 mil därifrån och jag personligen hade inte heller gjort en sådan koppling om jag hittade en smutsig bh bland annat skräp (kanske mer kläder i påsen?).

Jag rör mig rätt mycket i skogen och där hittar man allt möjligt skräp (tyvärr.) Kläder, skor, väskor, fyllda sopsäckar, fyllda plastpåsar, tält, stulna cyklar, utrustning för droganvändning m.m.

Det är säkert brott bakom vissa fynd men knappast grova brott. Dessutom finns det inget att gå på. Polisen skulle förmodligen bara tacka och lägga på. De kan inte åka och plocka skräp i skogarna.
Citera
2017-01-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Borde inte telefonen stängts av innan meddelandet från Sarah skickades då meddelandet aldrig levererades? Dock tror jag också att det är gärningsmannen som stängt av alt slagit sönder telefonen.

Det är ju helt riktigt, meddelandet levererades inte och därmed ingen mobil som pep.. Men det behövs knappast något pipande från en mobil för att en GM ska se till att BO:s mobil blir avstängd på något sätt.

Dock kan de väl vara så att mobilen tappat mobiltäckning i samband med att vännen skickar meddelande tillbaks, eller så dog mobilen av batteribrist. Om inte så var det något som skedde i början av grusvägen mellan stationen och Servicevej tror jag, tror också att hon kan ha hunnit till byggnaden vid Servicevej (kodakhuset?) innan mobilen dog.
Citera
2017-01-09, 18:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Leif GW - är det du?

Fyndplatsen for Vivis lik er vældig nära väg 14, nord från Ringsted.

Det har hänt i DK at et tidningsbud har bortført och voldtagit en tjej. Som i det her fallet från 2010:

http://ekstrabladet.dk/112/article4129357.ece

Han hittade en tjej som var på väg hem og ville give henne et lift hem - istellet körte han ut i en skog og våldtog henne.

Citat;

Kørt i skoven
Han lovede at køre pigen hjem, men kørte til Brøndby Skoven, hvor han ifølge sigtelsen trak hende om i varerummet og voldtog hende.

Som sagt, i det aktuella fallet så sågs en vit skåpbil bland annat vid Lystkov. Inte alls osannolikt att ett tidningsbud har våldtagit EM i lastutrymmet på en skåpbil. Att förstöra en mobiltelefon går på ett kick, det är NB som mördade LH i i Blomberg ett bevis på.

Hur gick det med den skyldige i det länkade fallet, är han på fri fot nu, han kan ju ha slagit till igen.
Citera
2017-01-09, 18:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight

Mördaren körde kanske snabbt till det gamla färjeläget i Korsör och dumpade mobilen i vattnet, kör snabbt därifrån och vidare till Lystskov, det stämmer bra med vittnesiakttagelser.

I övrigt så verkar i alla falla Telenor ha dålig täckning i Lystskovområdet.
Citera
2017-01-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
EDIT2;Den andra mördade kvinnan, Vivi från Ringsted sågs senast vid Sorövej 59(Väg 150) i Ringsted mellan 21 och 24, någon uppgift är mer bestämd, 22:30, när hon lämnade en fest. Hennes bostad låg på Haslevvej (Väg 269)

Typ ett halvt stenkast från Kemp & Lauritzen´s kontor i Ringsted då. Samma firma som EM troligtvis skulle passera på sin väg hem (Teknikhuset vid tunneln under motorvägen, om hon gått över fältet).

Edit. Adress Jættevej 52
Senast redigerad av Midsommarnatt 2017-01-09 kl. 19:14.
Citera
2017-01-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror detsamma. Jag har dock ingen uppfattning om vilken av dem som är mest trolig, utan håller det för likvärdigt sannolikt.

Dock att det kan tänkas att hon blivit påkörd eller utsatt för rån och kanske misshandlats ihjäl men då blir det lite konstigare att hon blir flyttad, och så långt kanske.

Om mobilen dog så pass snabbt som den verkar ha gjort så kan det tyda på att hon blev överfallen ganska nära stationen, kanske vid parkeringen. Det skulle isf peka på en Anders Eklund-typ.

Förstod det som att det finns ett annat ouppklarat kvinnomord i samma område där kroppen gömts på ett liknande sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in