2017-01-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Det står ikke noe om hvilket firma bilen var fra, bare at den kjørte i veldig stor fart på broen
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/drap/drapet-paa-emilie-17-hvit-kassebil-observert-kort-tid-etter-forsvinningen/a/23885574/
Denne linken er fra norske VG, men det var samme mannen det stod om på BT

Läser man på vad dom skrivit i Danska BT så har expertiser fått gjort en gärningsmanaprofil! Verkar som de flesta är överens om att det är ett sexual relaterat mord och det kan vara mer än en gärningsman inblandad ? Eller en ensam arg person .En sexuellt överfall som kanske gick fel och slutade med att offret dog. Läste lite och tyvärr så förstog jag inte allt .... inte så bekant med det Danska språket 😕
Citera
2017-01-06, 16:26
Medlem
Citat:
Det var et vitne som sa til Berlingske tidene at han hadde sett en Merchedes Sprinter

Det är ju ungefär en sån jag länkade ovan??
Citera
2017-01-06, 16:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ok, men polisen efterlyste väl inte en viss modell på skåpbilen?
Sedan så var det flera vittnen som hade sett en vit skåpbil, och det var nog inte samma bil de såg.

Är det Mercerdes Sprinter som företaget på Servicevej har? Jag trodde det var volkswagen..

Jag vet inte, men tror att ett sådant stort företag kan ha olika fabrikat av vita skåpbilar, med och utan lift, dock så ställer jag mig skeptisk till att företaget har rostiga bilar, det fanns rost på den vita skåpbil som vittnet såg. Dessutom fyrkantiga märken efter borttagna dekaler.
Citera
2017-01-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men tror att ett sådant stort företag kan ha olika fabrikat av vita skåpbilar, med och utan lift, dock så ställer jag mig skeptisk till att företaget har rostiga bilar, det fanns rost på den vita skåpbil som vittnet såg. Dessutom fyrkantiga märken efter borttagna dekaler.

En privat person som köpt en gammal firmabil! Inget som företag har kvitton på tex.... menar när en firmabil säljs och tas bort ur bilregistret när den inte ska stå reg. På en firma?
Citera
2017-01-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag undrar lite vad du får denna källa ifrån. Eller är det bara vad du tror är statistiskt vederlagt?

Jag utgår b.la. efter Dr. Patricia och Paul Brantinghams forskningar avseende criminal panterns of sexual assaults. Visserligen görs deras forskningar mestadels i USA och UK. MYCKET kunnig inom kriminologi
Citera
2017-01-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
En privat person som köpt en gammal firmabil! Inget som företag har kvitton på tex.... menar när en firmabil säljs och tas bort ur bilregistret när den inte ska stå reg. På en firma?

Fast någon måste ju känna till /bo granne m någon som isåfall kör omkring i en ev gammal firma bil? 😕
Citera
2017-01-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Osannolikt.

Lustmördare agerar inte så. De drivs att ett sjukt behov av att mörda. Ungefär som en abstinent knarkare söker efter sitt fix så letar de efter nästa offer att mörda.

En normal människa mördar inte bara för att tillfället uppenbarar sig. Och en lustmördare orkar inte vänta på att ett tillfälle ska uppenbara sig. De skapar sina tillfällen själva.

Omständigheterna i det här fallet talar tydligt för att det är ett planerat brott av en lustmördare.

Jag kan till en viss del hålla med dig, men vi vet inte så mycket om detta ännu och har därför "taggat" ned diskussionerna om detta. Jag gissar dock (som du) att det mycket väl kan vara så. Vi behöver dock mer information om dödsorsak, kroppens skador/icke skador, eventuella vapen, säkrade DNA spår mm.

Det är därför jag vill veta mer om själva FP och kroppens skick, klädd eller naken, saknades kläder mm.
Citera
2017-01-06, 16:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

En gammal firmabil eller en firmabil i en liten firma, köpt bilen begagnad, typ.

En vit skåpbil är i alla fall intressant av den anledningen att föraren inte verkar ha kontaktat polisen. Det borde vara känt i hela Danmark att en sådan bil eftersöks. Lutar åt att bilen kan sättas i samband med mordet tycker jag.

Med ett sådant bra signalement på fordonet är det märkligt att ingen i Danmark har lämnat tips om fordonet som har lett polisen till föraren eller ägaren.
Citera
2017-01-06, 16:46
Medlem
Citat:
En gammal firmabil eller en firmabil i en liten firma, köpt bilen begagnad, typ.

En vit skåpbil är i alla fall intressant av den anledningen att föraren inte verkar ha kontaktat polisen. Det borde vara känt i hela Danmark att en sådan bil eftersöks. Lutar åt att bilen kan sättas i samband med mordet tycker jag.

Med ett sådant bra signalement på fordonet är det märkligt att ingen i Danmark har lämnat tips om fordonet som har lett polisen till föraren eller ägaren.

Håller med dig ! Mannens beskrivning och hur bilen kördes ... väldigt fort borde verkligen kollas upp men kanske Polisen gjort det nu 😕 Bilen /bussen i Lisa H fallet vart ju en stor avgörande pusselbit för att lösa mordet.Bilen har ju setts köra väldigt fort på en plats och en tid som kan vara i samband m EW försvinnande..Och vittnet reagerade att bilen kändes skum 😕
Citera
2017-01-06, 16:48
Medlem
Har polisen gått ut i media och uttalat om att de tror att detta är ett mord av sexuell karaktär? Då är det väl ganska klart att EM blev våldtagen? Skulle vara intressant att veta om de misstänker mer än en GM.
Någon som är bra på danska?
Citera
2017-01-06, 16:50
Medlem
Citat:
Det står ikke noe om hvilket firma bilen var fra, bare at den kjørte i veldig stor fart på broen
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/drap/drapet-paa-emilie-17-hvit-kassebil-observert-kort-tid-etter-forsvinningen/a/23885574/
Denne linken er fra norske VG, men det var samme mannen det stod om på BT

Någon som kan översätta lite?
Citera
2017-01-06, 16:52
Medlem
Citat:

Att det var rost på skåpbilen som hade observerats har jag missat. Det är jag också skeptisk till om företaget har rost och borttagna dekaler, men kanske något annat företag av dem som befinner sig på Servicevej? Det är ju ändå fler företag där än vad du länkade till.
Om en vit skåpbil är inblandad så behöver det heller inte vara så att den har koppling till byggnaden, om det var ett fordon som stod där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in