2017-01-05, 17:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Och jag skrev inte att du skrev att artikeln publicerades där, men det framgår inte heller av texten du citerade att den inte publicerades där så jag tyckte att ett förtydligande vore på sin plats.

fair enough!
Citera
2017-01-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du... din text är så stökigt att det blir obegripligt vad du egentligen menar....

Om du tror att rasen i 9/11 skedde i fritt fall så visar det bara ännu en gång att du väljer att bara läsa och tro på vad som påstås på konspirationssidor, utan att göra en enkel googling efter mer fakta och se om det som påstås kan ha motbevisats eller förklarats varför det blev som det blev.

Så nej, inga av rasen i 9/11 skedde i fritt fall, vilket man dessutom kan se själv med blotta ögat om man kollar på de videofilmer som finns av t ex tornens kollaps. Detta styrks även av seismiska mätningar, men det påstås såklart nåt annat på konspirationssidorna men de har avslöjats med att klippa bort delar av början av graferna, för att det ska se ut som att det skedde i fritt fall. Trevligt va, att avsiktligt manipulera fakta för att det ska passa de konspirationstroendes tro och kunna lura andra.

Ok så hur mycket skilde det från fritt fall då? Inte mycket va? Det är ju uppenbart att det inte blir fritt fall 100% oavsett, väldigt löjligt att du poängterar något meningslöst i sammanhanget utan någon poäng.

Och länka gärna källor till dom här meningslösa motbevisningarna tack.

Och visa gärna källor på att det ligger sån manipulerad fakta ute och hur dom gjorde.
Citera
2017-01-05, 17:53
Medlem
Citat:
Även vid vanliga kontrollerade demoleringar med sprängmedel så accelerera byggnaderna inte i fri luft, utan precis som i 9/11 så krossar byggnaderna sig själva under rasens fortskridande bara de startas. Om de sen startats p g a att kritiska bärande delar försvagats mycket nog av sprängämnen eller bränder spelar ingen roll. Brister det som bär så gör det så, och en kollaps är på gång...

Och bränderna orsakar såna här bristningar? Snälla länka källorna du har på ditt påstående
Citera
2017-01-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Ok så hur mycket skilde det från fritt fall då? Inte mycket va? Det är ju uppenbart att det inte blir fritt fall 100% oavsett, väldigt löjligt att du poängterar något meningslöst i sammanhanget utan någon poäng.

Och länka gärna källor till dom här meningslösa motbevisningarna tack.

Och visa gärna källor på att det ligger sån manipulerad fakta ute och hur dom gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Och bränderna orsakar såna här bristningar? Snälla länka källorna du har på ditt påstående

Varför försöker du inte hitta något själv som kan motbevisa konspirationsteoretikernas påståenden, läsa och bilda dig en uppfattning (även om jag vet att du redan bestämt dig och inga bevis i världen mot thruthespåståendena kommer att bita på dig...)?

Klarar du att klicka dig runt och läsa själv eller behöver du bokstäverna intravenöst, eller i sond...?

http://www.debunking911.com/index.html

http://www.debunking911.com/links.htm
Citera
2017-01-05, 19:11
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Herre gud.... du är dum....

Med ”nog” så menad jag inte i tvivlande mening, utan menade att det försvagats nog mycket, typ som att säga har du fått nog med mat. Så vänd inte på orden i meningen för att få det att se ut som en helt annan betydelse.

Du har tydligen ingen gräns på hur många lögner du glatt sväljer och sprider vidare...

Larry köpte inte alls WTC, det är en total lögn. WTC ägdes av New York Port Authority, men Larry hade ett leasingavtal. P g a terror attacken på 90talet så fick Larry krav på sig att försäkra mot terrorattacker.

Larry Silverstein har inte tjänat några pengar på detta, utan det blev en dyr historia för honom. Det hade varit mycket mer lukrativt för Harry om attackerna inte skedde. Han blev av med intäkterna från hyresgästerna, men tvingades ändå betala leasingen, samt att det kostar massor att bygga nytt, typ bara en massa utgifter och missade intäkter innan man fått de nya husen klarar och fyllda med hyresgäster.

Hur mycket pengar förlorade Lucky Larry på affären?
Citera
2017-01-05, 19:47
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Försäkringen han tog strax innan attacken gällde inte wtc 7 utan tornen så det är lite svårt att hänga med i dina snurriga uppgifter och ändå försöka få det rätt när man ska svara..

Om du menar endast WTC7 så var den försäkrad i ett annat avtal och hade inte med den nytagna försäkringen att göra...
Det var ju det jag skrev...

Citat:
Hela WTC-komplexet var försäkrat via över 20 olika bolag för totalt 3,55 miljarder USD för en enskild olyckshändelse. Silverstein försökte få 9-11 att behandlas som två separata attacker/händelser för att få ut det dubbla men fick förlika sig efter många om och men till 4,58 miljarder USD.
Han fick väl dubbel ersättning från 9 bolag enl. förra länken? ...och till slut en total ersättning om 4.8 miljarder USD?
Citat:
In April 2004, Silverstein Properties and its partners won an award of $4.8 billion from their claim for $7.1 billion in losses to their 2001 World Trade Center acquisitions as a result of the 9-11 attacks.
http://www.garlicandgrass.org/issue8/Don_Paul.cfm

Citat:
Det täcker ungefär halva återuppbyggnadskostnaderna som 2007 uppskattades till 9 miljarder USD..
http://www.nytimes.com/2007/02/08/nyregion/08insure.html?_r=2&oref=slogin&

Dina siffror stämmer inte...
Citat:
The last major issues were resolved on April 26, 2006, when a deal was made between developer Larry Silverstein and the Port Authority of New York and New Jersey, so the cornerstone was temporarily removed from the site on June 23, 2006
----
An estimate in February 2007 placed the initial construction cost of One World Trade Center at about $3 billion, or $1,150 per square foot ($12,380 per square meter).[119] However, the tower's total estimated construction cost had risen to $3.9 billion by April 2012, making it the most expensive building in the world at the time.[2][3] The tower's construction was partly funded by approximately $1 billion of insurance money that Silverstein received for his losses in the September 11 attacks.[119] The State of New York provided an additional $250 million, and the Port Authority agreed to give $1 billion, which would be obtained through the sale of bonds.
https://en.wikipedia.org/wiki/One_World_Trade_Center
Citat:
Mycket möjligt -- aldrig kollat på den saken men det var ju i sånt fall inget som försäkringsbolagen hade att göra med - det var mellan Larry och Port Authorities..
"Mellan Larry och Port Authorities"...och några till;
Citat:
In October 2000, David Rockefeller's close associate Peter G. Peterson, who was Chairman of both the Council of Foreign Relations and the Federal Reserve Bank of New York on 9-11, led the multifold-investment company of which he was also Chairman, the Blackstone Group, into purchase of the portion of the mortgage on WTC Buildling 7 that was held by the Traveler's Group.

In February of 2002, the Blackstone Group, Banc of America Securities, the General Motors Acceptance Corporation, and Silverstein Properties shared in a award from Industrial Risk Insurers of $861 million for loss of the obviously demolished WTC Building 7. The total investment of the lease-holder and mortgage-holders for WTC 7 was $386 million. Thus they shared in a profit of $475 million for the demolished Building 7.
http://www.garlicandgrass.org/issue8/Don_Paul.cfm
Citera
2017-01-05, 20:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Det var ju det jag skrev...
Ingen aning, du snurrade till så dant med de olika husen och försäkringarna så det var absolut inte mitt intryck..

Citat:
Han fick väl dubbel ersättning från 9 bolag enl. förra länken? ...och till slut en total ersättning om 4.8 miljarder USD?
Dina siffror stämmer inte...
"Mellan Larry och Port Authorities"...och några till;
9 bolag, 23 bolag, dubbel ersättning mot nåt grundbelopp eller 1,3 ggr nåt annat grundbelopp.
Jag kan ärligt talat inte reda ut det så det blir någon rätsida på saken - det cirkulerar alltför många olika uppgifter och det är en herrans massa olika bolag inblandade så det är nog näst intill omöjligt att säga vad som är helt sant om Silversteins försäkringar och ersättningar
- fast jag kommer nog även fortsättningsvis föredra källor som NYTimes före din "garlicandgrass.org"
Citera
2017-01-05, 21:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ingen aning, du snurrade till så dant med de olika husen och försäkringarna så det var absolut inte mitt intryck..

9 bolag, 23 bolag, dubbel ersättning mot nåt grundbelopp eller 1,3 ggr nåt annat grundbelopp.
Jag kan ärligt talat inte reda ut det så det blir någon rätsida på saken - det cirkulerar alltför många olika uppgifter och det är en herrans massa olika bolag inblandade så det är nog näst intill omöjligt att säga vad som är helt sant om Silversteins försäkringar och ersättningar
- fast jag kommer nog även fortsättningsvis föredra källor som NYTimes före din "garlicandgrass.org"

Enligt denna ganska roliga artikel i New York Times skakar Lucky Larry på pengaträdet och pengar faller till marken.

https://www.nytimes.com/2014/04/01/nyregion/for-a-ground-zero-developer-seeking-subsidies-more-is-never-enough.html?ref=topics

Along the way, he has internalized a developer’s rule of thumb in New York: Only a rube puts much of his own money at risk.
Billions of dollars in Liberty bonds, insurance money, developer fees: Year after year, Mr. Silverstein has shaken the public tree and benefits have fallen to the ground.
Citera
2017-01-05, 21:03
Medlem
studentrolands avatar
Citat:

Källan heter Don Paul, och han har skrivit en bok, gjort en DVD kallad "9/11 Guilt" och ställt upp på intervjuer, där han säger bl.a.;
Citat:
DP: I think three kinds of explosives were used to bring down the Twin Towers. I think that RDX-shaped charges, more conventional explosives, were used to cut some beams due to the predictable precision of these charges. I think that more powerful, thermite-laced charges were used to cut through each Tower's 47 central steel columns at crucial junctures--Steven Jones' has an excellent lecture about this likelihood in print, online and on DVD. I think that by far the greatest destruction of each Tower was accomplished through thermobaric weapons placed in the buildings' freight-elevator shafts. A thermobaric weapon shoots an aerosol spray that's then ignited by a charge so its explosiveness is multiplied in outward waves--a lot more powerful than conventional, commercial explosives.
http://www.towardfreedom.com/41-archives/special-reports/859-911-guilt-an-interview-with-dvd-producer-don-paul
Senast redigerad av studentroland 2017-01-05 kl. 21:08.
Citera
2017-01-05, 22:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Enligt denna ganska roliga artikel i New York Times skakar Lucky Larry på pengaträdet och pengar faller till marken.

https://www.nytimes.com/2014/04/01/nyregion/for-a-ground-zero-developer-seeking-subsidies-more-is-never-enough.html?ref=topics

Along the way, he has internalized a developer’s rule of thumb in New York: Only a rube puts much of his own money at risk.
Billions of dollars in Liberty bonds, insurance money, developer fees: Year after year, Mr. Silverstein has shaken the public tree and benefits have fallen to the ground.

Jaha? Jag har aldrig hävdat att Larry inte är ett girigt svin. Jag har bara svårt att se var det finns bevis för påståenden som att han skulle ha rivit wtc7.

Jag är övertygad om att Larry är ett obehagligt kräk som säkert gärna lurar folk på pengar - men jag tror inte han arrangerade attackerna.. inga vettiga bevis har framförts för den saken.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-01-05 kl. 22:17.
Citera
2017-01-05, 22:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Källan heter Don Paul, och han har skrivit en bok, gjort en DVD kallad "9/11 Guilt" och ställt upp på intervjuer, där han säger bl.a.;

Tittade snabbt och det var minst 4 "I think" inskrivna i den där fantasitexten - det hedrar ju faktiskt författaren men varför jag ska gå i polemik mot hans gissningar är svårare att förstå.
Gör det till dina egna påståenden och skaffa källor till dem så har vi något att diskutera.
Citera
2017-01-05, 23:14
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jaha? Jag har aldrig hävdat att Larry inte är ett girigt svin. Jag har bara svårt att se var det finns bevis för påståenden som att han skulle ha rivit wtc7.

Jag är övertygad om att Larry är ett obehagligt kräk som säkert gärna lurar folk på pengar - men jag tror inte han arrangerade attackerna.. inga vettiga bevis har framförts för den saken.

Okej, det framgick inte på ett tydligt sätt att du diskuterade huruvida Lucky Larry rev WTC och arrangerade attackerna, tvärtom verkade det som att du diskuterade det finansiella och hänvisade till New York Times, och då tänker jag särskilt på det fetmarkerade i nedanstående citat, men det handlar alltså om att Lucky Larry inte arrangerat attackerna för det har du inte sett några bevis för? Lite osäker på vem du diskuterar med här men men, jag låter dig återgå till ditt.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in