2017-01-03, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Du är hjärntvättad.

Hur kan du tro på gud när du aldrig har sett honom? Det finns INGA bevis för att gud finns. Lättlurad är du
Hur lättlurad är du. Du tror på allt du aldrig sett. Evolution, en rund spinnande jord, dinosaurier mm. mm. Varför tror du på det? Du är hjärntvättad. Se hur dom siktar in sig på barnen.
Det går knappt att hitta kläder, leksaker eller något som inte ljuger för dom.
Och jag har erfarenhet av Gud.
Citera
2017-01-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvaAdamsson90
Hur lättlurad är du. Du tror på allt du aldrig sett. Evolution, en rund spinnande jord, dinosaurier mm. mm. Varför tror du på det? Du är hjärntvättad. Se hur dom siktar in sig på barnen.
Det finns satellitbilder på vår runda planet. Var inte dum..

Dinosauriers skelett finns hittade. Var inte dum..

Vad har du för erfarenheter som gör att du är så övertygad? Jag har aldrig fått klara bevis eller någonting annat än trams av troende om att gud skulle finnas.
Citera
2017-01-03, 00:40
Medlem
Citat:
Det är sååååå lätt att bevisa Guds existens.
Bara be Gud att uppenbara sanningen för dig.
Be av hela ditt hjärta, all din vilja. Det kan miljoner människor vittna om.
Det står i Biblen och det finns ingen ursäkt för att inte söka Gud.
Kan inte du be Gud uppenbara sig för mig? Klarar inte Gud av att upofylla en sådan bön?
Citera
2017-01-03, 00:46
Medlem
Citat:
Människan har skapat gud. Folk som tror på gud, tror på vad som står i en gammal bok som ingen vet vem som skrev. Man vet inte heller om någon som påstått sig ha skrivit bibeln ens har funnits.

Nej, Gud har skapat människan. Och så kan vi fortsätta. Ge mig ett bra skäl till att Gud inte finns!
Citera
2017-01-03, 00:50
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du har erfarenheter av ditt alter ego.

Du, och du i ev. skön harmonisk monolog. (dagdröm, eller systematiskt kvällsyrande, inget fel i att tala med sig själv, inte det... men det är ditt personliga objekt, har försökt förklara detta fenomen för nunnor, men de bedyrar liksom du.. att det är himself.. som besöker och hemsöker dem... varför de försätter sig i fullfjädrat celibat och inte längre kan diksutera på den förnuftsbaserade nivån, du kanske skulle pröva dina vingar inom ..... karmelitorden?)

.. så slipper du tala för döva öron här, tänker jag..
Citera
2017-01-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Nej, Gud har skapat människan. Och så kan vi fortsätta. Ge mig ett bra skäl till att Gud inte finns!
1. Hur kan du vara så säker på att han finns då?

2. Det är en omöjlighet att bevisa att någonting inte finns. Så det går tyvärr inte.

Men om du nu är så säker, så måste det ju betyda att det finns klara bevis. Annars kan man inte vara så säker som du verkar vara.. Fram med bevis då?
Citera
2017-01-03, 00:54
Bannlyst
Citat:
Det finns satellitbilder på vår runda planet. Var inte dum..

Dinosauriers skelett finns hittade. Var inte dum..

Vad har du för erfarenheter som gör att du är så övertygad? Jag har aldrig fått klara bevis eller någonting annat än trams av troende om att gud skulle finnas.
Ledsen att behöva krossa dina bevis.
Du har sett målningar och fotoshoppade bilder av jorden.
Du har sett bilder på folk som låtsas gräva upp skellett.
Vet du om att du inte har en socka att bli erkänd vetenskapsman om du inte är frimurare?
Frimurare är kända för ockulta riter och dyrkan av satan.
Citera
2017-01-03, 00:55
Medlem
Citat:
1. Hur kan du vara så säker på att han finns då?

2. Det är en omöjlighet att bevisa att någonting inte finns. Så det går tyvärr inte.

Men om du nu är så säker, så måste det ju betyda att det finns klara bevis. Annars kan man inte vara så säker som du verkar vara.. Fram med bevis då?

Du svarade inte på min fråga. Ge mig ett bra SKÄL, till att Gud inte finns.
Citera
2017-01-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ledsen att behöva krossa dina bevis.
Du har sett målningar och fotoshoppade bilder av jorden.
Du har sett bilder på folk som låtsas gräva upp skellett.
Vet du om att du inte har en socka att bli erkänd vetenskapsman om du inte är frimurare?
Frimurare är kända för ockulta riter och dyrkan av satan.
Det är väldigt intressant med troende som får frågan "kan du bevisa att gud finns"?

Istället börjar den troende försvara sig genom att ställa dumma frågor.. Svara på frågan bara? Varför är du så säker på att gud finns?
Citera
2017-01-03, 00:57
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Behövs inte. Vetenskapen använder sig inte av bibeln... men har kommit på mången banbrytande teori för det, hållbara sådana! Som inte du heller klarar dig utan, medan det finns så många ateister i världen, och bland teister soom drar läpparnas vals.. sedan lever fullfjädrat ateistiskt.

Så vet du vad, dra den om Rödluvan., fråga dig sedan varför SÅ MÅNGA drar fram sagan, ENBART gör höga nöjets skull, som om det inte finns bättre nöjen, bjäfsmops där.

Begrunda nu argumentet, av förnuftsbaserade skäl, för överlevnad och säkerhet, kan man inte ha människors dagdrömmeri om smidigare liv,, utan umbäranden.., lättjan... snabba vägen till minsta möjliga motstånd, den vägen går igenom hårt arbete, där hjärnan måste AKTIVERAS.

(osäker på att du hängde med där : aktiveringsprocessen är ju inte alla teisters starka sida, om jag säger det som ödmjukast så...)

som underlag för mänsklig överlevnad.

Vore gud livgivande och problemlösande.., men en dröm upplöses i samma stund den kom, därav att teister får be sig gul o blå, men aldrig komma fram., förrän de är lika stendöda som vilken ateist som helst, som däremot aldrig bad, utan gav. Desto mer.
Citera
2017-01-03, 00:57
Medlem
Citat:
Du svarade inte på min fråga. Ge mig ett bra SKÄL, till att Gud inte finns.
Du har inte svarat på någon av mina frågor..

Och vad menar du med att ge "ett bra skäl till att gud inte finns"?

Du är inte så smart märker jag..
Citera
2017-01-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Behövs inte. Vetenskapen använder sig inte av bibeln... men har kommit på mången banbrytande teori för det, hållbara sådana! Som inte du heller klarar dig utan, medan det finns så många ateister i världen, och bland teister soom drar läpparnas vals.. sedan lever fullfjädrat ateistiskt.

Så vet du vad, dra den om Rödluvan., fråga dig sedan varför SÅ MÅNGA drar fram sagan, ENBART gör höga nöjets skull, som om det inte finns bättre nöjen, bjäfsmops där.

Begrunda nu argumentet, av förnuftsbaserade skäl, för överlevnad och säkerhet, kan man inte ha människors dagdrömmeri om smidigare liv,, utan umbäranden.., lättjan... snabba vägen till minsta möjliga motstånd, den vägen går igenom hårt arbete, där hjärnan måste AKTIVERAS.

(osäker på att du hängde med där)

som underlag för mänsklig överlevnad.

Vore gud livgivande och problemlösande.., men en dröm upplöses i samma stund den kom, därav att teister får be sig gul o blå, men aldrig komma fram., förrän de är lika stendöda somvilken ateist som helst, som däremot aldrig bad, utan gav. Desto mer.

Varför tar du upp Bibeln i en tråd som handlar om Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in