2017-01-03, 01:04
Medlem
sdkennets avatar
Ingen normalt funtad människa kan på fullaste allvar tro att världen kan ha uppstått utan en styrande hand efter en skapares önskan. mvh
Citera
2017-01-03, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Det är väldigt intressant med troende som får frågan "kan du bevisa att gud finns"?

Istället börjar den troende försvara sig genom att ställa dumma frågor.. Svara på frågan bara? Varför är du så säker på att gud finns?
Det är en självklarhet. Jag finns. Du finns. Allt finns och det är fantastiskt.
Gud har skapat det. Inget skapas när ingenting exploderar. Det kan en idiot räkna ut.
Evolution är en lögn. Det vet vi som tänker. Du och hela denna hjärntvättade och demonbesatta massan låter andra tala om vad som är sant.
Citera
2017-01-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvaAdamsson90
Det är en självklarhet. Jag finns. Du finns. Allt finns och det är fantastiskt.
Gud har skapat det. Inget skapas när ingenting exploderar. Det kan en idiot räkna ut.
Evolution är en lögn. Det vet vi som tänker. Du och hela denna hjärntvättade och demonbesatta massan låter andra tala om vad som är sant.

Hur vet du att gud har skapat det?
Citera
2017-01-03, 01:08
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Sen förstår jag inte varför du asar dig hela vägen hit till jorden och livets planet, när du ändå som en gnällspik beklagar dig och ränner efter en "gud" att lösa problem åt dig, tecken på svaagsinthet lättja och passiv liksom aktiv aggression - du kunde ha fokuserat på fredsskapande istället, men väljer stt beklaga dig som en sjösjuk överlevande råtta och utmålar dig vara både offer och så tafatt, att du vänder dig inte i förtroende till människor när.det-gäller- .. sa du?

utan vänder dig i ignorans emot människor och kör skyttegravskrig mot enbart levande människor, ateister.. som accepterar liv, för liv... och anstränger sig lite, medan du doppar din lata nuna i en antik bok, som dög att torka sig i röven med, bland slavar analfabeter som hade inget val än att lyda de possessiva narcissisternas sinnessjuka ordalydelser om vad gud ville.. och nu nu,,,, vad han vill.. och nr han inte vill, då tittar djävulen upp.

sök hjälp är du snäll !!

(kuratorer finns på t.ex vårdcentraler.. något existentiellt hål har du ju när du tror det är fräckt att tro sig ha nåt på fötterna öht, världen är en enda ATEISTISK ROT, här.. på DENNA jord, jag har bevisen, ser du inte dem.. så isf..

sök hjälp , troll

/ i välmening, en dödfödd kass tråd.. skapad av en sinnesfrånvarande dåre. diagnosticerad el ej, men kvasi.intellektuell tillräckligt samt sekterist.. i klorna på sekten eller en blådåre som redan lärt sig försätta andra i bokstavligt slaveri, bekommer mig inte, men inte skulle jag se med blida ögon på att få hem en sådan att börja missionera.

Gud, är en dröm , inse.

/ finito
Citera
2017-01-03, 01:10
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att gud har skapat det?
Bara titta och försök förstå att det är en skapelse. Det är uppenbart.
Du kan lika gärna fråga, bevisa att någon har byggt min dator. Jag tror den blev till av en explotion.
Citera
2017-01-03, 01:10
Medlem
Citat:
Du har inte svarat på någon av mina frågor..

Och vad menar du med att ge "ett bra skäl till att gud inte finns"?

Du är inte så smart märker jag..

Jag ställde frågan först. Jag tänker inte kalla dig för bitter ateist, men du är en bitter ateist.
Citera
2017-01-03, 01:11
Medlem
Citat:
Du kan lika gärna fråga, bevisa att någon har byggt min dator. Jag tror den blev till av en explotion.
Det är en skapelse. Ja. Men hur vet du att gud har skapat det?
Citera
2017-01-03, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Jag ställde frågan först. Jag tänker inte kalla dig för bitter ateist, men du är en bitter ateist.
hahah du skiljer dig inte från någon annan troende.. Alla är lika korkade. Ingen kan svara på frågan. Alla reagerar likadant på frågor om gud.

Som att prata med en vägg.
Citera
2017-01-03, 01:14
Medlem
Citat:
Det finns bevis för hur datorer blir till.
Ge gärna bevis när gud skapar universum. Har du många exempel?
Citera
2017-01-03, 01:16
Medlem
Man ska älska Gud, allt vad man kan, på ett sansat sätt.

Jag har en väldig respekt för Gud och också Satan...och respekt är också en form av kärlek.
Men ateister tycker att sånt är trams. Jag har blivit mer ödmjuk inför livet sen jag träffade på
makterna, speciellt har min respekt för tidigare generationer av kristna vuxit massor. Många tror att
våra förfäder var korkade kristna, men dom var inte korkade, de levde bara med små medel och de
erövrade världen. Och värderingarna dom hade var viktiga, vi kan lära av dem i en kaotisk tid.
Citera
2017-01-03, 01:16
Medlem
Citat:

Tänk om du gick på universitetet och skulle svara på en fråga som löd "Har gud skapat jorden"?..

Och då svarar du: Bara titta och försök förstå att det är en skapelse. Det är uppenbart.

Då hade du fått underkänt, och sedan hade lärarn krävt källor med reliabilitet. Och det kan du inte ge.
Det är så forskning funkar. Reliabilitet. Det är ett begrepp som troende inte använder sig av direkt..
Citera
2017-01-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det finns bevis för hur datorer blir till.
Ge gärna bevis när gud skapar universum. Har du många exempel?
Nej. Vi kommer aldrig få några bevis. För det finns inga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in