2017-01-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Vad som kan ses som symptomatiskt för ett mångkulturellt samhälle är väl dess generella instabilitet.

I ett land som Japan (99% homogen etnicitet/kultur?) så samlas människor och sluter upp vid en kris; exempel Fukushima.

I ett land som USA så kan man snabbt räkna med plundring och eskalerande våld; exempel Katrina.

Rätta mig gärna om det är fel.

Studera även gärna Malmö på nyårsafton, hur utvecklas den staden vid eventuellt kristillstånd?:
http://nyheteridag.se/har-attackeras-manniskor-med-nyarsraketer-mitt-i-malmo/

Ta gärna exemplet Syrien. Varför önskar så ytterst få försvara Syrien som stat?
Citera
2017-01-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det börjar bli väldigt uppenbart för de som är äldre och behöver vård och omsorg att detta överhuvudtaget inte fungerar på avsett vis. Ändå skrivs det nästan ingenting i medierna om VARFÖR det inte fungerar. Orsakerna till detta är dock utanför trådens ämne.

Problemet är att allting har gått så långt. Medierna har, avsiktligt eller oavsiktligt, mörkat så länge att en röta har fått sprida sig i hela samhället. Vi har inte bara problemen med mångkulturen i sig. Vi har alla problem som är kopplade till en långt gången normlöshet inom etablissemanget.

Frågan är vad medierna nu kan göra. Vad innebär det konkret att ”välja sida”? Var ska medierna börja gräva i all den skit som finns? Vem inom MSM är kapabel att formulera problemen och visa vägen kan man undra.

Ja du, sannolikt kommer vi att få stora skattehöjningar och försämrad välfärd redan före nästa val. Frågan är hur oppositionen och media väljer att hantera detta.
Allianspartierna har ett megadilemma...liksom liberala media.
Citera
2017-01-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs

Enligt wikileaks är avfolkningen av Syrien ett avsiktligt mål, en krigföring i sig:
https://www.rt.com/news/319797-syria-depopulation-refugees-assange/
Citera
2017-01-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Det stämmer nog; multikulti är multiseparatistisk. Kan ett sådant samhälle vara stabilt? Och liberalt? Hur är det med tilliten? Peter Luthersson ser enklavsamhället:

Citat:
Sverige lyckas dåligt med integrering av utlandsfödda. ”Det måste bero på att svenskarna är rasister”, sade regeringsledamoten Bill. ”Ja, rasister”, sade regeringsledamoten Bull. Och kvickt fanns det särskilda medel till forskningsområdet rasism. Vilka forskare vore lämpliga att undervisa svenskarna om deras tarvlighet? Mångmiljonbelopp tillföll den tidigare våldsdömde Tobias Hübinette och Ship to Gaza-aktivisten och den tidigare Muammar al-Gaddafi-kramaren Mattias Gardell.

Hübinette och Gardell, de är helt i takt med grasserande föreställningar om multikulturalism, identitetstänkande och rasifiering, idéer som har vunnit spridning långt utanför de extremvänsterkretsar ur vilka de emanerar. Inte sällan kan man rentav höra företrädare för allianspartier – företrädare som sällan vill kalla sig ”borgerliga” – demonstrera sin anslutning till tidsandan genom att orera om betydelsen och värdet hos perspektiv genomsyrade av multikulturalism, identitetstänkande och rasifiering. Men vad hägrar i förlängningen av dessa föreställningar? Jo, en övergång från ett medborgarsamhälle till ett enklavsamhälle.

http://www.smp.se/ledare/ater-enklavsamhallet/

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Även här kan man låna av Luthersson, när man talar om ett förlorat ethos:

Citat:
Vad är det för förlorare Luthersson skriver om? Luthersson syftar inte på vår tids hajpade och medialt uppblåsta masslitteratur, inte heller på de betydande rikedomar vissa av deras författare hämtar hem som framgångssagor mot vilka förlorarna ska ställas. Nej, han säger istället att förlorare ”blir först den författare som får sitt perspektiv underkänt, sin relevans ifrågasatt.” Men inte bara det, till förlorarna hör också de som ”förknippas med en världsbild, en verklighetsförståelse och en livshållning som knappast äger annan identitet än den av att vara överspelad.”

http://nydahlsoccident.blogspot.se/2014/12/peter-luthersson-forlorare-noteringar.html
Citera
2017-01-02, 22:49
Medlem
Tar mig friheten att citera Triremer från tråden om Reinfeldts tv-program:

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Helt underbart:

Där satt Anders Fogh Rasmussen och sa följande mitt framför Reinfeldt:

"Men problemet har varit mindre hos oss,
vilket hänger ihop med en annan sak.
Vi har en öppnare debatt i Danmark.
Vi har inte samma politiska korrekthet, och nu tar jag bladet från munnen:
Det görs inte samma försök från den politiska elitens sida att lägga lock på debatten.
Det gör att det ibland har sagts saker i Danmark som låter illa.
Men folk får lätta på trycket vilket gör att vårt samhälle är harmoniskt och saknar stora problem.
Vi kan använda hårda ord, med då är det sagt och man kan komma vidare.
Vi uppfattar att man är lite mer återhållsam i Sverige.
Hela det politiska och mediala etablissemanget tiger ihjäl debatten och håller Sverigedemokraterna utanför.
Jag använder ofta Sverige som skräckexempel för att slå vakt om en fri och öppen debatt och en strikt utlänningspolitik."

Han var kritisk mot DÖ, kritisk mot akutåtgärder, att frysa ut SD och ge dem martyrskap som lett till ökade opinionssiffror.

(FB) Fredrik Reinfeldt får egen tv-show på SVT
Citera
2017-01-02, 23:01
Medlem
Citat:

Ja, i ett mediakrig om mångkulturen är det rimligt att förvänta sig en debatt kring mångkulturens reella möjligheter att överleva. Det är märkligt tyst om detta i medierna.

Finns det överhuvudtaget något exempel på ett fungerande mångkulturellt samhälle genom historien?

Syrien har haft en mycket snabb befolkningstillväxt sedan 70-talet. Man hade en tid med bra ekonomisk tillväxt men det räckte uppenbarligen inte till alla människor. Syrien har en blandad etnisk sammansättning med araber, kurder och flera mindre grupper. De flesta är sunnimuslimer men där finns också shiamuslimer, kristna, druser och alawiter. Det här funkar ju uppenbarligen inte alls. Att bringa ordning i denna röra av överbefolkning och inkompatibla religioner känns närmast som en utopi.

Det är också märkligt tyst i medierna kring hur det fungerar på asylboendena. Vad säger de som bor där själva? Hur ser de på sin framtid i Sverige? Det här är kanske vår viktigaste samhällsfråga just nu men det är bara tyst i allt väsentligt. Men kanske har jag missat något. Det finns ett reportage här men jag kan inte se att det satt några djupare avtryck i debatten:

”Du har lämnat islam, då vet du att vi har rätt att döda dig”
http://www.expressen.se/nyheter/du-har-lamnat-islam-da-vet-du-att-vi-har-ratt-att-doda-dig/
Citera
2017-01-02, 23:03
Medlem
fasligts avatar
Illustration av vår multikulturella variant av nyårsfirande goes viral på youtube enligt infowars. En bedrift måste man ändå säga med tanke på den extrema bevakning under nyårsfirandet som varit över hela västcivilisationen.
Citat:
Malmo is a complete shithole thanks to cultural enrichment. I've got friends there who say it's constant explosions.
https://twitter.com/PrisonPlanet/status/816031460759142401

Sverige, det pedagogiskt tydliga exemplet på hur ingen annan vill ha det. Ja, förutom Tyskland då.
https://twitter.com/PrisonPlanet/status/816037545280761857
Citera
2017-01-02, 23:25
Avslutad
Ingen som tyckte Hakelius krönika var värd att tipsa om? Stycket om reklambranschen är på pricken, jag är tämligen övertygad om att reklamen påverkar på ett sätt Anders Lindberg och co bara kan drömma om. Majoriteten konsumerar reklamen med politikfiltret avslaget, do the math.

Citat:
Ursprungligen postat av 2016 – ett märkesår för dårfinkar
Att döma av årets reklamfilmer består reklambranschen numera av sippa puritaner som på ett lojt och svampigt sätt vill uppfostra oss om klimatfrågor, den euforiska glädjen som bara sopsortering kan ge och den tomtebolycka som bara kan vara riktigt äkta i en regnbågsfamilj. Det spelar ingen roll om det är telefonabonnemang, bokhyllor eller bostäder de ska pracka på oss: varje köpbeslut handlar numera om att vara en riktigt fin människa.

https://unvis.it/expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/2016--ett-markesar-for-darfinkar
Senast redigerad av EffinEjit 2017-01-02 kl. 23:36.
Citera
2017-01-02, 23:49
Medlem
LeifD2s avatar
Svd har en lite text idag:

http://www.svd.se/raketerna-i-sig-ar-inte-det-stora-problemet/om/ledare

Citat:
Raketerna i sig är inte det stora problemet

Artikeln är inte spciellt fyllig, men annat är inte att vänta. Det ligger liksom en antydan i hela texten. Alla vet att "ungdomsgäng" och "stökiga ungdomar" är nyspråk för invandrare.
Men på slutet kommer det nästan i klartext:
Citat:
Ungdomsgäng kastar det svenska samhällets normer åt sidan och ersätter dem med egna. Det vi ser är inte ett problem med smällare, utan ett problem med parallella samhällen.

Mina fetningar.
Vad artikelförfattaren glömmer att nämna är att det sedan 2010 står inskrivet i Sverigs grundlag att Sverige skall vara mångkulturellt. Det skall vara parallella samhällen. Det är det som är mångkultur.
Några förslag på åtgärder presenteras förståss inte.

Men, slutklämmen i artikeln är så pass rak att den borde generera en våg av hat bland landets mångkulturalister, samtliga boendes i etniskt helvita områden, fjärran från araber och afganer.
Citera
2017-01-03, 00:06
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Ja, i ett mediakrig om mångkulturen är det rimligt att förvänta sig en debatt kring mångkulturens reella möjligheter att överleva. Det är märkligt tyst om detta i medierna.

Finns det överhuvudtaget något exempel på ett fungerande mångkulturellt samhälle genom historien?

Syrien har haft en mycket snabb befolkningstillväxt sedan 70-talet. Man hade en tid med bra ekonomisk tillväxt men det räckte uppenbarligen inte till alla människor. Syrien har en blandad etnisk sammansättning med araber, kurder och flera mindre grupper. De flesta är sunnimuslimer men där finns också shiamuslimer, kristna, druser och alawiter. Det här funkar ju uppenbarligen inte alls. Att bringa ordning i denna röra av överbefolkning och inkompatibla religioner känns närmast som en utopi.

Det är också märkligt tyst i medierna kring hur det fungerar på asylboendena. Vad säger de som bor där själva? Hur ser de på sin framtid i Sverige? Det här är kanske vår viktigaste samhällsfråga just nu men det är bara tyst i allt väsentligt. Men kanske har jag missat något. Det finns ett reportage här men jag kan inte se att det satt några djupare avtryck i debatten:

”Du har lämnat islam, då vet du att vi har rätt att döda dig”
http://www.expressen.se/nyheter/du-har-lamnat-islam-da-vet-du-att-vi-har-ratt-att-doda-dig/

Här har vi i alla fall en syrier som egenhändigt (?) deltog i debatten om asylanttillvaron så sent som 29/12. Han tycker det är hemskt att vistas på asylboende. Så hemskt faktiskt att han funderar över om svenskarna i själva verket vill döda honom.
Citat:
Vi gör inget annat än väntar här i Sverige. Ett år till nu. Ett år till utan ett gott och naturligt liv, eftersom vi inte får göra något annat än att vänta.

Vi är människor, inte djur som bara behöver äta och sova!

Det känns inte längre bra att vi kom till Sverige. Om det är vad ni vill, så har ni lyckats.

/.../
Jag är en elektronikingenjör, och hittills har jag tillbringat ett år och tre månader med att vänta.

Varför?

Ni tvingar mig att vänta i ett boende med dåliga förhållanden.

Varför?

Jag är en hederlig och ärlig man. Många flyktingar förbannar den dag de kom hit.

Varför?

Bryr ni er verkligen om mänskliga rättigheter?

Varför öppnade ni era dörrar för oss flyktingar, om ni inte kan hjälpa oss att leva ett värdigt och respektfyllt liv?
/.../
Jag kan inte tro att det här sker i Sverige!

Berätta inte för mig att ni har så många flyktingar i Sverige. Jag vet det.

Men jag förstår inte varför ni vill döda oss en andra gång.

Det här väntandet är samma sak som att döda oss.

Väntandet är samma sak som att dö.

Väntandet leder till en massa stress.

Väntandet leder till en massa dåliga känslor.

Väntandet ger oss ingenting.

Så känner de flesta flyktingar.
http://www.svt.se/opinion/bryr-du-dig-om-oss-flyktingar

Verkar ju inte gå helbra det här med att till varje pris stå upp för asylrätten. Till råga på allt har den arme Mohammed drabbats av den ack så vanliga i-landsåkomman sömnsvårigheter, något han upplyser om avslutningsvis.

Här accepteras minsann inga naturliga begränsningar för kapacitet och tillgängliga resurser. Nej då. Att inte snabbt och effektivt förse hundratusentalet asylanter med ett gott och naturligt liv (oklart utifrån vilken måttstock) likställs med mordförsök. Liksom så många andra tycks den gode Mohammed ha blandat ihop det här med rätten att söka asyl och att faktiskt få det.

Huruvida mångkultur kan fungera eller ej är inte lätt att veta men tecknen verkar hittills rätt nedslående. Den amerikanske nationalekonomen och konservative debattören Thomas Sowell som har ägnat ett långt yrkesliv åt att studera olika utfall av olika sorters ekonomiska och sociala stimuli har detta att säga om saken:
Citat:
“Can you cite one speck of hard evidence of the benefits of ‘diversity’ that we have heard gushed about for years? Evidence of its harm can be seen — written in blood — from Iraq to India, from Serbia to Sudan, from Fiji to the Philippines. It is scary how easily so many people can be brainwashed by sheer repetition of a word.”

Och om fenomen som den olycklige Mohammed ovan reflekterar Sowell så här:
Citat:
“One of the consequences of such notions as ‘entitlements’ is that people who have contributed nothing to society feel that society owes them something, apparently just for being nice enough to grace us with their presence.”
http://dailycaller.com/2016/12/27/fifty-brilliant-thomas-sowell-reflections/

Thomas Sowell har nyligen dragit sig tillbaka från offentligheten, vid 86 års ålder. Uppväxt under påvra förhållanden som svart grabb med ensamstående mor lyckades han utan affirmative actions skaffa sig en gångbar utbildning från Harvard ungefär vid samma tidpunkt som Rosa Parks vägrade resa sig på den där bussen.
Citera
2017-01-03, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Här har vi i alla fall en syrier som egenhändigt (?) deltog i debatten om asylanttillvaron så sent som 29/12. Han tycker det är hemskt att vistas på asylboende. Så hemskt faktiskt att han funderar över om svenskarna i själva verket vill döda honom.

http://www.svt.se/opinion/bryr-du-dig-om-oss-flyktingar

Verkar ju inte gå helbra det här med att till varje pris stå upp för asylrätten. Till råga på allt har den arme Mohammed drabbats av den ack så vanliga i-landsåkomman sömnsvårigheter, något han upplyser om avslutningsvis.

Här accepteras minsann inga naturliga begränsningar för kapacitet och tillgängliga resurser. Nej då. Att inte snabbt och effektivt förse hundratusentalet asylanter med ett gott och naturligt liv (oklart utifrån vilken måttstock) likställs med mordförsök. Liksom så många andra tycks den gode Mohammed ha blandat ihop det här med rätten att söka asyl och att faktiskt få det.

Tack! Jag har saknat den här infallsvinkeln – alltså hur flyktingarna upplever situationen.

Jag har en uppfattning om detta som möjligen skiljer sig från majoritetens i denna tråd. Jag tänker såhär: Många, inte alla – men många, har blivit hitlurade på falska grunder av en cynisk politik och cyniska medier. Vem kan egentligen klaga på någon som bara vill få ett bättre liv?

Ta denna debattartikel av ansvariga politiker i Västerås som exempel:

2015-12-18: Flyktingar kommer att utveckla Västerås
https://unvis.it/vlt.se/opinion/debatt/flyktingar-kommer-att-utveckla-vasteras

Citat:
De människor som nu kommer till Sverige och Västerås är på flykt undan den ondska vi sett bevis på i Aleppo, Ankara, Bagdad, Beirut och Mogadishu. Vi fördömer dessa våldshandlingar kraftfullt.

Vi ska samla oss mot terrorism, förtryck och ondska, mot dem som gör skräck till sitt vapen och vi möta med insatser för demokrati, för öppenhet, för mänskliga rättigheter och för frihet.

Alla människor som söker sig till Västerås och vill vara med och utveckla och bygga vår fina kommun är välkomna, oavsett var man kommer ifrån. De människor som söker sig hit är våra framtida entreprenörer, undersköterskor, lärare, ingenjörer, läkare, byggnadsarbetare med mera.

Detta menar jag är att lura hit människor med falska förespeglingar. Västerås har inga möjligheter att ta hand om alla som kommit dit. Kommunen går redan på knäna och kan inte ens tillhandahålla vård och omsorg som uppfyller lagkraven till medborgarna. Vad ska hända med alla flyktingar? Ingen kan svara.

Den kampanj för invandring som förs i Sverige har lockat människor till livsfarliga resor som göder flyktingsmugglare och gör Medelhavet till en massgrav. Det borde verkligen belysas i MSM tycker jag.

Dessutom bekostas flyktingmottagningen av pengar från biståndet som innebär att fler svälter ihjäl i fattiga länder. Det talas det också väldigt tyst om i MSM.

En annan sak som det talas tyst om i MSM är psykiska problem hos de som kommer hit. Omkring 30 procent tros ha så svåra psykiska störningar att de riskerar att utveckla psykiska sjukdomar. Samtidigt har vi en psykiatri som är i det närmaste dysfunktionell i Sverige sedan många år. Detta har ingen tänkt på tydligen. Hur ska alla nyanlända kunna få den hälso- och sjukvård som de behöver? Och så vidare. Allting går på så lösa boliner så man vill inte tro att det är sant.

Jag tycker att etablissemanget begår ett förräderi mot såväl det egna folket som mot dem som lockas hit på falska grunder.
Senast redigerad av Polu 2017-01-03 kl. 01:11.
Citera
2017-01-03, 08:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ja du, sannolikt kommer vi att få stora skattehöjningar och försämrad välfärd redan före nästa val. Frågan är hur oppositionen och media väljer att hantera detta.
Allianspartierna har ett megadilemma...liksom liberala media.

GP skrev om det igår och expressens ledarredaktion har idag en artikel om kommande skattehöjningar.

Citat:
Och gratisreformer är förstås inte gratis. Notan tas av det offentliga, som drar in på kostnaderna någon annanstans i välfärdspusslet. När resurserna tryter, höjer man kommunal- och/eller landstingsskatten. Det är platta skatter som drabbar dem med minst marginaler mest.

Alliansen är större än de rödgröna med SD:s hjälp. Det går att fälla en vänsterbudget med skattehöjningar. Liberalt sinnat media kommer att vilja detta. Man har som sagt redan nu förberett sig.

I kulissen lurar förstås de gigantiska migrationskostnaderna som fritt fått växa hur de vill. En allt större del av liberal media har under ett år nu sagt att det inte går att förena generös invandring med den typ av välfärd vi har. På detta har man inte fått något svar. Men i år lär ju det bli en aktuell fråga i och med migrationtsunamins överrullningseffekter som drabbar kommunerna i allt större grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in