2016-12-04, 21:13
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag är - ärligt talat - övertygad om att han är en psykopat.

Hur fick han ett tv-program? Sanslöst.

Bra fråga, efter att man knappt har sett till eller hört något från honom efter hans "öppna era hjärtan" tal så dyker han plötsligt upp i Skavlan och ska ha en egen tv-show.
Citera
2016-12-04, 21:46
Medlem
Skall bli intressant att se om Imamen Fredrik Reinfeldt kan slappna av för en gångs skull och inte spela teater 24/7 för att vinna röster som han gjorde 2008-2014. Jag tror att falskheten tog hårt på hans psyke tillslut; detta märktes tydligt redan vid valet 2010.

Fågel som fisk, det återstår att se, men jag tror att kapaciteten finns för ett bra program. Det går aldrig att räkna bort Imamen, han har endast kommit halvvägs ännu.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2016-12-04 kl. 22:13.
Citera
2016-12-05, 04:26
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
En före detta toppolitiker som intervjuar andra före detta toppolitiker kan blir väldigt intressant. Mäktigt att Fredrik ställer upp som programledare. Ser fram emot att få höra de utveckla sina tankar nu som icke makthavare.

Fredrik Reinfeldt har samma "charm" för William Haines som en sopborste.

Kanske gillar du honom bättre.
Citera
2016-12-05, 07:47
Medlem
Att Reinfeldt får leda tv i svt är som tack för hjälpen med massinvandringen plus att han får agera alibi när de anklagas för vänster-tv.

Men massinvandringen triumfar alltid höger-vänster. Import av tusentals somalier är det finaste du kan göra. Spår en tittarflopp då folk hatar ägghuvudet.
Citera
2016-12-29, 21:53
Moderator
Siegfrids avatar
Segt och tråkigt, Freddan är, precis som Karin Olsson skrev i Expressen, alltför försiktig och diplomatisk. Söker samförstånd i stället för att utmana med tuffa frågor.
Timmen släpar sig fram.
Dock är det lite intressant att höra henne, men Reinfeldt hade man kunna skippa.
Citera
2016-12-29, 22:16
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Fredrik pratade faktiskt mycket bra engelska. Rice var en intressant person med en hel del som hon berättade. Undrar hur Löfvén skulle klarat ett sånt uppdrag.
Citera
2016-12-30, 01:56
Medlem
flaess avatar
En galen landsförrädare som intervjuar andra galna landsförrädare....

Nej, den här TV-serien tänker jag definitivt inte ödsla min dyrbara tid på.
Citera
2017-01-02, 22:15
Medlem
Triremers avatar
Helt underbart:

Där satt Anders Fogh Rasmussen och sa följande mitt framför Reinfeldt:

"Men problemet har varit mindre hos oss,
vilket hänger ihop med en annan sak.
Vi har en öppnare debatt i Danmark.
Vi har inte samma politiska korrekthet, och nu tar jag bladet från munnen:
Det görs inte samma försök från den politiska elitens sida att lägga lock på debatten.
Det gör att det ibland har sagts saker i Danmark som låter illa.
Men folk får lätta på trycket vilket gör att vårt samhälle är harmoniskt och saknar stora problem.
Vi kan använda hårda ord, med då är det sagt och man kan komma vidare.
Vi uppfattar att man är lite mer återhållsam i Sverige.
Hela det politiska och mediala etablissemanget tiger ihjäl debatten och håller Sverigedemokraterna utanför.
Jag använder ofta Sverige som skräckexempel för att slå vakt om en fri och öppen debatt och en strikt utlänningspolitik."

Han var kritisk mot DÖ, kritisk mot akutåtgärder, att frysa ut SD och ge dem martyrskap som lett till ökade opinionssiffror.
Citera
2017-01-02, 22:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Helt underbart:

Det görs inte samma försök från den politiska elitens sida att lägga lock på debatten.
Men folk får lätta på trycket vilket gör att vårt samhälle är harmoniskt och saknar stora problem.
Hela det politiska och mediala etablissemanget tiger ihjäl debatten och håller Sverigedemokraterna utanför.
Jag använder ofta Sverige som skräckexempel för att slå vakt om en fri och öppen debatt och en strikt utlänningspolitik."

Han var kritisk mot DÖ, kritisk mot akutåtgärder, att frysa ut SD och ge dem martyrskap som lett till ökade opinionssiffror.

Ja. Jag är förvånad att SVT tillät det gå igenom. För Reinfeldt vill inte ge sig in i konflikter så Fogh fick stå oemotsagd!
Citera
2017-01-02, 22:27
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Jag är förvånad att SVT tillät det gå igenom. För Reinfeldt vill inte ge sig in i konflikter så Fogh fick stå oemotsagd!

Ja Reinfeldt var snabb med att byta ämne.

Tråkigt att han inte frågade något om vad han tycker om Hillary. Fogh Rasmussen var ju kritisk mot Libyen så då lär han vara kritisk mot Clinton med.
Citera
2017-01-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Helt underbart:

Det bästa som kan hända Sverige är om utländska institut, organ, personer börjar granska svensk politik och i synnerhet svensk media.
Senast redigerad av chicksdigit 2017-01-02 kl. 22:33.
Citera
2017-01-02, 22:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Det bästa som kan hända Sverige är om utländska institut, organ, personer börjar granska svensk politik och i synnerhet svensk media.
Jo. Och detta var ju inte vem som helst liksom. Visst att det antytts innan i Danmark, men här var han rakt på sak med hur klimatet i Sverige är. Och man kan ju liksom inte nonchalera bort Danmarks förra stadsminister (samtidigt med Reinfeldt delvis) och en f.d. Natochef som "mindre vetande".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in