2017-01-01, 12:51
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
Har aldrig jobbat som kassörska men i andra serviceyrken (restaurang, café, bar). Jag älskar Stammisar, det är kul att ha folk att snacka med och jag gillar att höra deras stories. Men när mitt pass är slut då vill jag gå hem och om det är jag som stänger så vill jag att folk ska fatta och gå. Förutom mat, sprit och kaffe så säljer jag mina känslor och de slutar när mina arbetstimmar är slut. Dock har det hänt att yngre killar (typ 30) har missuppfattat allt och tror att jag har ett alldeles speciellt intresse för just dem. Vill att vi ska ta en aw, frågar om nummer, dröjer sig kvar efter stängning etc.

Det är jobbigt och inkräktar på mitt "privatliv". Antagligen har jag omedvetet varit lite kortare mot killar som faller under den kategorin för att slippa det.

Det är det som är problemet med väldigt många Svenska tjejer. Ni ger ut helt fel signaler vilket gör oss killar helt ställda. Oftast är det för att stärka erat ego så skyll inte på oss att vi gör närmanden då ni visar det med kroppsspråket. Det roliga är att detta är bara ett fenomen i Sverige. Utomlands så kan man snabbt avgöra på vilket sätt en tjej är intresserad, och på så sätt kan man prata med dom.

Sen finns det killar som inte fattar galoppen eller bara är rent ut sagt slemmiga eller på. Dessa måste man markera redan från start annars är det kört. Dom är för korkade.

Jag har flera favoritkassörskor och vi flörtar rätt friskt. En blick, leende och lång ögonkontakt eller återkommande ögonkontakt är mysigt
Senast redigerad av shakta 2017-01-01 kl. 12:55.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Eller så skäms dom för att jobba i kassan när någon av det motsatta könet i deras ålder dyker upp.
Jag som tillhör samhällseliten och är 25-30 år får alltid intrycket att kassörskorna skäms över sitt yrke när dom ser mig. Men tyvärr kan inte alla vara lika bra som mig
Citera
Medlem
arnold2k5s avatar
Isåfall raggar nästan alla kassörskor jag möter på mig.
jag tror helt ärligt TS har haft otur eller själv har en rätt sur framtoning
Citera
2017-01-01, 12:54
Medlem
90taletskronas avatar
Kvinnor är chauvinister: Vad är nytt?

Däremot kan det kännas sårande att bli bemött på ett sämre sätt än personen framför, liksom som att man är mindre värd. Vore kul om media uppmärksammade den växande misandrin i Sverige.
Citera
2017-01-01, 12:55
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staltagra

En ung kassörska får gärna kommentera.

En ung tjej som arbetar efter beskrivna modell skulle inte fatta. Det är något hon gör omedvetet, och tänker samtidigt *jag som är så trevlig mot alla*
Citera
2017-01-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Tänk att allt i dag kretsar kring parningsdansen.
Nu är det inte så svårt att lista ut varför en ung kille inte får samma bemötande som alla andra.
Det räcker med att precis som TS, studera kön. Yngre killar i dag är förbannat osympatiska och då är frågan varför kassörskan ska vara trevlig mot dem?
Där ligger förklaringen. Ett samspel helt enkelt. För en kassörska är på sin arbetsplats och sedan går hon hem till sin sambo/pojkvän medan singel killen skriver en tråd på FB om hur denna hona inte var parningsvillig.
Ja inte konstigt att dessa tjejer känner sig tvungna att vara otrevliga när de dagligen måste hantera inviter från killar som knappt klarar av att formulera kompletta meningar, "ligga?"
Citera
2017-01-01, 12:58
Medlem
BushwickBills avatar
Jag är ingen skönhet men socialt kvick och oerhört trevlig och jag har precis som TS studerat serviceyrket mycket men kommit till helt andra slutsatser. Det går inte att generalisera så som han gör, bra service är avhängt kön, ålder och andra yttre attribut. Kunden verkar vara den viktigaste delen i en bra serviceupplevelse, strax före servicepersonalens dagsform. Generellt tycker kvinnor i ens egen ålder(20-40) ger absolut bäst service tätt följt av män i samma åldersspann. Jag tycker även Svensk service är på en hög nivå generellt, speciellt om man jämför med nordiska grannar. Finnarna är för blyga, Danskarna är dryga och Norrmännen är en blandning av allt.

Nej, jag älskar kvinnor i serviceyrket och kan jag välja tar jag alltid den yngsta kvinnan för de brukar vara trevliga och tillmötesgående, är man glad är de glada tillbaka.
Citera
2017-01-01, 13:01
Medlem
paperboy85s avatar
Min erfarenhet är istället att kassörskor som har passerat klimakteriet oftare är sura och otrevliga. Teorin där är att flörterna och uppskattningen från män har minskat kraftigt och därmed gjort de bittra och cyniska. Detta gäller givetvis inte för alla mogna kvinnor bakom kassan.
Citera
2017-01-01, 13:02
Medlem
sommarlovs avatar
Jag är man 40+ och jag avskyr alla tillgjorda leenden!
Det är ok om du är ledsen eller har mensvärk, jag är bara här för några inköp, inte förhandla om ett förhållande!
Citera
2017-01-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Staten måste öppna bordeller under ordnade former
Efter att ha spenderat ett par år här på FB så kan jag inte göra annat än att hålla med dig. Subventionerad sexualundervisning och psykoterapi för ensamma män mellan 25och 60 skulle också kunna ingå i programmet.
Citera
2017-01-01, 13:11
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag är ingen skönhet men socialt kvick och oerhört trevlig och jag har precis som TS studerat serviceyrket mycket men kommit till helt andra slutsatser. Det går inte att generalisera så som han gör, bra service är avhängt kön, ålder och andra yttre attribut. Kunden verkar vara den viktigaste delen i en bra serviceupplevelse, strax före servicepersonalens dagsform. Generellt tycker kvinnor i ens egen ålder(20-40) ger absolut bäst service tätt följt av män i samma åldersspann. Jag tycker även Svensk service är på en hög nivå generellt, speciellt om man jämför med nordiska grannar. Finnarna är för blyga, Danskarna är dryga och Norrmännen är en blandning av allt.

Nej, jag älskar kvinnor i serviceyrket och kan jag välja tar jag alltid den yngsta kvinnan för de brukar vara trevliga och tillmötesgående, är man glad är de glada tillbaka.

Du borde åka till Japan någon gång. Deras service är på en helt annan nivå.
Naturligtvis så är det även fake smile där. Det är kvinnor som tvingas spela en roll som de inte vill spela, för att vara trevliga mot kunden, så det är kart att de ler medan det slår blixtar från deras ögon.
Citera
2017-01-01, 13:13
Medlem
TS tjejer ser om du klär av dem med blicken...

Tycker dock att den yngre generationen nu har väldigt dåligtbemötande emot en som kund.

Ursäkta, men det är erat jobb och ni ligger väldigt långt ner i pyramiden när ni nu sitter där. Har man inte kläckt den tankenöten nu. Kommer man nog inte längre i livet och har narcissistiska problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in