2011-10-03, 18:22
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Bra lön i vilket fall, högre än lärare, poliser, brandmän och sjuksköterskor.

Fast då jobbar man en hel del mer än heltid.
Citera
2011-10-03, 20:32
Medlem
Undrar vilket sätt är bästa att få jobb på matvarubutik.

Gå dit och fråga efter personalchef eller ringa? Hört att det alltid är svårt att få tag på personalchef således bäst att ringa? Däremot är det alltid skönt att tala med en person "face-to-face" så att säga.

Tips någon hur man går till väga?
Citera
2011-10-03, 20:43
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
12000 efter skatt för heltid???

Ja, kanske det.
Citera
2011-10-03, 23:20
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilemonSyklon
Undrar vilket sätt är bästa att få jobb på matvarubutik.

Gå dit och fråga efter personalchef eller ringa? Hört att det alltid är svårt att få tag på personalchef således bäst att ringa? Däremot är det alltid skönt att tala med en person "face-to-face" så att säga.

Tips någon hur man går till väga?

Har ringt till två matvarubutiker. Jag ber att få prata med personalansvarige, på ena stället behövde de inte mer personal och på andra så sa de att vill jag söka jobb så får jag komma och lämna CV.
Citera
2011-10-10, 16:08
Medlem
LightClouds avatar
Hur går man tillväga för att söka jobb på sådana här storkedjor?

Mailar/ringer man, går man in till chefen eller frågar man i kassan?

Behöver nämligen verkligen ha ett jobb och det verkar som att en stor mataffär är det som torde vara lättast att få en anställning på. Jag är förövrigt straffri, mellan 18-20 år gammal och har arbetsmoral samt mycket fritid, så förutsättningarna är bra. Dessutom har jag ett CV där jag haft 10 månaders praktik på en butik samt praktik på en bilfirma innan dess.

Tacksam för svar
Citera
2011-10-10, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Hur går man tillväga för att söka jobb på sådana här storkedjor?

Mailar/ringer man, går man in till chefen eller frågar man i kassan?

Behöver nämligen verkligen ha ett jobb och det verkar som att en stor mataffär är det som torde vara lättast att få en anställning på. Jag är förövrigt straffri, mellan 18-20 år gammal och har arbetsmoral samt mycket fritid, så förutsättningarna är bra. Dessutom har jag ett CV där jag haft 10 månaders praktik på en butik samt praktik på en bilfirma innan dess.

Tacksam för svar

Du har nog en bra chans med den bakgrunden!

Bästa är nog att åka runt och prata med chefer för olika affärer. Glöm inte kolla platsbanken regelbundet.
Citera
2011-10-10, 22:04
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Du har nog en bra chans med den bakgrunden!

Bästa är nog att åka runt och prata med chefer för olika affärer. Glöm inte kolla platsbanken regelbundet.

Så med andra ord gå till butikerna och fråga efter cheferna?

Platsbanken kollar jag kontinuerligt!
Citera
2011-10-11, 12:50
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Så med andra ord gå till butikerna och fråga efter cheferna?

Platsbanken kollar jag kontinuerligt!
Ja, precis.
Citera
2011-10-11, 16:50
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja, precis.

Tack för svar! Imorgon blir det ut på jobbletarresa
Citera
2011-10-11, 19:08
Medlem
Kommer att jobba på ICA Maxi i slutet av Oktober. Har tidigare arbetat på ICA Supermarket och ICA Kvantum snart 9 år sammanlagt. Det jag undrar är: Är det någon skillnad att jobba i dom mindre butikerna gentemot ICA Maxi? Är tempot högre? Brukar cheferna vara hårdare mot medarbetare på ICA Maxi?

Någon som har erfarenhet av detta kanske kan svara.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Sketz 2011-10-11 kl. 19:22.
Citera
2011-11-02, 14:31
Medlem
Jag har sett personer lämna fram sitt körkort när de handlar, synbarligen utan att betala något. Kassörskan kontrollerar vem personen är, skriver ut ett kvitto som kunden får skriva på, och sedan är det klart.
Jag såg detta senast idag när jag handlade på Ica, och jag undrar, vad sysslar de med? Det kanske är en dum fråga, men jag känner ingen som har handlat på detta vis, och de jag har frågat har ingen aning de heller, om de ens har sett sånt här förekomma.

Handlar de på krita eller vad?
Citera
2011-11-02, 14:41
Medlem
Tjenare allesammans,

Nu vet jag inte om jag riktigt har hamnat rätt men enligt rubriken så är det ju det.

Det är nämligen så här att jag ska söka jobb på ett antal mataffärer och skulle vilja veta va fan man ska ha med i sitt personliga brev Jag har helt kört fast och skulle uppskatta det enormt om någon skulle kunna tipsa om några saker som man kan ha med och som är attraktivt för just ett jobb i en mataffär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in