2025-01-17, 23:07
Medlem
KaninSlejpners avatar
Lycka till!

Jag hoppas du får jobbet. Axfood är ju en stor koncern.
Citera
2025-01-17, 23:13
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Jag har sett äldre människor på Willys. På ICA däremot anställer de bara snygga ungdomar.

Det var de dummaste jag har hört på bra länge och jag hoppas du skämtar med forumet.
På ICA anställer man bara de mest blåsta personer man kan finna. De får gärna se bra ut men prio ett är att dom är blåsta.

Så har TS lite intelligens innanför pannbenet så är ju inte ICA något för honom även om ean ser lagom bra ut.
Senast redigerad av FyFanVadFattigt. 2025-01-17 kl. 23:16.
Citera
2025-01-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Det var de dummaste jag har hört på bra länge och jag hoppas du skämtar med forumet.
På ICA anställer man bara de mest blåsta personer man kan finna. De får gärna se bra ut men prio ett är att dom är blåsta.

Så har TS lite intelligens innanför pannbenet så är ju inte ICA något för honom även om ean ser lagom bra ut.

Han skoja inte och det du skriver säger inte emot honom precis. Du vill bara vara dryg
Citera
2025-01-18, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Tyvärr. Det är AxFood som anställer. Det spelar ingen roll om man känner folk eller chefen i matbutiken. Man blir alltid hänvisad via AxFood. Det är inte som förr.

De matbutiker som inte har med AxFood att göra och är ''självgående'', så är det en annan femma.

Du fattar att axfood är en stor jäkla koncern va och att du kommer troligt bli anställd av Willys eller vilken av deras kedjor du nu tänker söka jobb hos, inte hos axfood. Och såvitt jag vet tar inte alla under axfood paraplyet registerutdrag.
Citera
2025-01-18, 10:47
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2025-04-03, 04:54
Medlem
ziracorns avatar
COOP är SJUKT dyrt!

Sen har dom en "billig-hylla" där jag bor.

30 % på färgämnen på hår för kvinnor.

Thats it, inget annat.

Vi VILL HA LITE BILLIGARE MAT!

Inte schampo!

Fatta nån gång, jävla utsugare!

Hyllorna är helt fulla, dom säljer NADA!

Slänger dom skiten, vid osålt?

Ingen personal på COOP heller.

Du kan stå i 3 minuter vid kassan och vänta, vänta, vänta...

Varför?

Jo, kassa-personalen måste springa till lagret så fort det inte finns några kunder inom synhåll!!

Visst, man kan scanna sina varor själv.

Men det går ju INTE om man SKA HA IPREN, TREO, SNUS eller CIGG!

Samhället....

Ger upp.
Citera
2026-02-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
De kommer göra bakgrundskontroller.

Det är i år, som allt gallrats och jag har så stora förväntningar och förhoppningar.

Jag har verkligen ändrat på mitt liv och jag väntat på denna dag i tio år.

Du gallras ur polisens belastningsregister efter 10 år. Rekryterare använder dock inte detta register för sina kontroller (då behöver de be dig lämna in ett oöppnat kuvert), utan använder sig av onlinetjänster som byggt upp sina egna register utifrån alla offentliga domar och dokument. Dessa register gallras tyvärr aldrig. Däremot anger vissa tjänster att de endast samlat domar sedan 2018. Det kanske blir din räddning.

Företag ber t.ex Verifiera att kolla upp personummer XXXX-XX-XX-XXXX och rapportera om något sticker ut. Även privatpersoner har tillgång till dessa tjänster.

Detta har varit lagligt i Sverige men en svensk person stämde Lexbase utifrån EUs GDPR-lagar. Svenska domstolar, myndigheter och tjänster för bakgrundskontroller inväntar nu svar från EU-domstolen om huruvida svensk grundlag är förenligt med GDPR. Ett första uttalande från EU-domstolen tyder på att svaret är nej, vilket kan få påföljder för dessa onlinetjänster. Svaret väntas komma i början av 2026.
Citera
2026-03-07, 12:20
Medlem
Zanizailas avatar
Har fått jobb på Coop, de vill ha mig i deliavdelningen. Sökte egentligen för ett "sommarjobb" men jag är tillgänglig direkt och de har behov på just den avdelningen.

Jag har jobbat två år på en Coop Extra i Norge och stortrivdes, men aldrig på deli (vi hade ingen sån avdelning), vad ska jag förvänta mig? 😅 Börjar upplärning på tisdag men vill gärna vara lite förberedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in