2017-01-01, 10:38
Medlem
kordens avatar
Kan va så, dom var säker trevliga mot alla när dom började. Men efter flera tel nummer , försök till utbjudande och meddelande Facebook så tröttnade dom ut
Citera
2017-01-01, 10:42
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Men jag har provat det där med att ligga med kassörskan. Hon blev klängig sedan så jag blev tvungen att byta mataffär. Lite frustrerande. Man ska inte skita där man äter.

Det var väl bra att hon blev klängig. Det visar ju på att hon gillade dig på riktigt, att du inte bara var "en kille" för henne.

Det värsta är väl när folk behandlar en som en sterotyp och bara letar efter vad de själva kan få ut av det hela.
Citera
2017-01-01, 10:58
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Det handlar ju om hur du själv bemöter kassörskan. Ger du henne ett brett leende så får du ju ett brett tillbaka.

Men jag har provat det där med att ligga med kassörskan. Hon blev klängig sedan så jag blev tvungen att byta mataffär. Lite frustrerande. Man ska inte skita där man äter.
Det elfte budordet: Du skall icke begå hor, på ditt kontor och där du bor.
Citera
2017-01-01, 11:35
Medlem
dannees avatar
De vill väl att ni skall visa ert värde...
Citera
2017-01-01, 11:46
Medlem
Intressant teori.
De kassörskor jag stött på är oftast bittra på att de hamnat där de hamnat. Sura på allt o alla.
Det är inte ofta man får någon som tittar en i ögonen utan det är en robot som sitter där.
Citera
2017-01-01, 12:07
Medlem
Ducadreams avatar
Ännu en tråd om att trycka ner tjejer som inte är intresserande av någon. Ni måste verkligen skaffa er ett liv.
Citera
2017-01-01, 12:16
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Har bara reflekterat över det när det som hände var det omvända. De brukar normalt sett vara artiga, men inte flörtiga. Har dock varit med om att en har påkallat min uppmärksamhet genom att bara sakta ned frasen "Skulle Du... Vilja... Ha... Ett kvitto...?"

Var väl inte så mycket ett sätt att göra mer än att få mig att se henne i ögonen.

Måste komma igång med träningen igen helt klart.
Citera
2017-01-01, 12:19
Medlem
Tänk att allt i dag kretsar kring parningsdansen.
Nu är det inte så svårt att lista ut varför en ung kille inte får samma bemötande som alla andra.
Det räcker med att precis som TS, studera kön. Yngre killar i dag är förbannat osympatiska och då är frågan varför kassörskan ska vara trevlig mot dem?
Där ligger förklaringen. Ett samspel helt enkelt. För en kassörska är på sin arbetsplats och sedan går hon hem till sin sambo/pojkvän medan singel killen skriver en tråd på FB om hur denna hona inte var parningsvillig.
Citera
2017-01-01, 12:24
Avslutad
Den lilla erfarenhet jag har utav detta som man som jobbat i livsmedelsbutik är att tyvärr snygga tjejer i kassan kan få jätte problem med psykon som tror att ett leende ska leda till ett knull. Hade speciellt en 10 poängare i den butik jag jobbade i som vi andra män var tvungen att hjälpa med att avhysa personer som vart allt för påträngade. (Hota med stryk)

Så jag kan iallafall tänka mig att det blir ett form utav självförsvar som tyvärr många tjejer får lära sig i tidig ålder. Att vi killar inte fattar när vi ska lägga ner.
Citera
2017-01-01, 12:38
Medlem
Sommarvikingens avatar
När jag handlade på ICA för några dagar sen så var det en vacker kassörska som säkert var 4 år yngre än mig. Hon verkade trevlig, hon log. Det var dock någonting som kändes fel. Jag kunde se hennes fake smile. Jag är ingen looker men är heller inte apful sådär 6½/10. Efter mig kom en kille som såg ut att vara 3 år äldre än mig, han var mer vältränad, hade finare kläder och såg bättre ut.

När jag plockade ner mina varor så la jag märke till att kassörska lös upp och det blev genast enklare för henne. Dom pratade och skämtade, precis som att dom hade känt varandra i 5 år vilket inte är omöjligt men man märkte på henne att hon kände sig mer bekväm och hon gillade säkert den här killen mer än mig. Man får tänka på att de flesta vackra kassörskorna har fake smiles och är ganska trevliga sen finns det självklart vackra kassörskor som inte ler och vill ha bort en så fort som möjligt. Jag bryr mig egentligen inte, som vissa andra vill jag bara få handlandet gjort så fort som möjligt.
Citera
2017-01-01, 12:39
Medlem
kastanjekrigets avatar
Har aldrig jobbat som kassörska men i andra serviceyrken (restaurang, café, bar). Jag älskar Stammisar, det är kul att ha folk att snacka med och jag gillar att höra deras stories. Men när mitt pass är slut då vill jag gå hem och om det är jag som stänger så vill jag att folk ska fatta och gå. Förutom mat, sprit och kaffe så säljer jag mina känslor och de slutar när mina arbetstimmar är slut. Dock har det hänt att yngre killar (typ 30) har missuppfattat allt och tror att jag har ett alldeles speciellt intresse för just dem. Vill att vi ska ta en aw, frågar om nummer, dröjer sig kvar efter stängning etc.

Det är jobbigt och inkräktar på mitt "privatliv". Antagligen har jag omedvetet varit lite kortare mot killar som faller under den kategorin för att slippa det.
Citera
2017-01-01, 12:45
Medlem
Eller så skäms dom för att jobba i kassan när någon av det motsatta könet i deras ålder dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in