2016-11-29, 23:16
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Även Coop och ICA gör detta.

Det har jag missat, Gillar dock initiativet, alldeles för stor mängd matsvinn.
Citera
2016-11-29, 23:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz

Jag är nog benägen att tycka att det oftare är nedsatt på Willys än de övriga. Kanske så att de övriga har bättre koll på omsättningen.
Citera
2016-11-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Willys är bättre på att fronta sitt nedsatta pris. Både ICA och Coop brukar ha någon gömd hörna där dom lägger alla såna varor medan Willys har de bland ordinarie sortimentet.
Citera
2016-11-30, 02:06
Medlem
Korders avatar
Tempo brukar skylta med saker som är nedsatta på grund av datum. I alla fall de två butiker jag besökt.
Citera
2016-11-30, 02:37
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Alla tjänster som utannonseras är deltid, i visssa fall max 30 timmar.
I matbutik behövs folk hela tiden. Är det inte bättre ha 5 butiksmedarbatare på heltid än 9 och alla har deltid?
Du får också tänka på att en butik inte sällan har öppet 14-15 timmar (8-22) och då blir det väldigt dyrt att ha folk heltidsanställda när man behöver fylla varje skift med. Har man många deltidare är det lättare att fylla på med fler folk när det är som mest att göra och minska när det motsatta gäller.

Dessutom är daglivarubranschen ytterst konkurrensutsatt med små marginaler och det lättare att skära i timmar och trixa runt om man behöver justera budget om man jonglera runt med 4 personer som kan jobba 5-6 h per dag istället för 2 som måste ha sina 8 h dagligen.
Citera
2016-11-30, 02:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Willys är bättre på att fronta sitt nedsatta pris. Både ICA och Coop brukar ha någon gömd hörna där dom lägger alla såna varor medan Willys har de bland ordinarie sortimentet.
Det är olika från butik till butik. Både på ICA och Coop har jag sett de nersatta varorna på sin "vanliga" plats. På Willys nära mig har jag aldrig sett nersatta priser.
Citera
2017-01-01, 09:51
Medlem
brackspaces avatar
Kassörskor i matbutiker är mindre trevlig mot killar i deras egen ålder

Jag och två till har kommit fram till att kassörskor inte vill vara trevlig mot killar i deras egen dejtingspann för att markera att de inte är intresserad, eller inte vill att killar skall tro att deras trevliga bemötande skall tolkas som en flirt. Detta har vi kommit fram till genom många besök där vi studerat hur de är mot kunder före oss i kön. I denna kö kan det vara två äldre män i deras föräldrars ålder, sedan jag (+30 år, eller någon av mina vänner i samma ålder) och efter oss två kvinnor i deras föräldrars ålder. Dessa kunder före och efter bemöts med ett hej och ett leende. Efter betalning tittar de i kundens ögon och säger tack. När vi skall betala tittar de inte ens i våra ögon. De säger hej men inget mer!

Vi har en teori om att vi inte befinner oss i deras egen liga (utseendemässigt) och att de tror att vi kan tolka deras trevliga bemötande som att de är intresserad av oss. Manliga kassörskor, mindre attraktiva kvinnliga kassörskor och äldre kvinnliga kassörskor och äldre kvinnliga kassörskor är trevliga mot alla oavsett vem det är. De har ett serviceyrke och borde vara trevliga mot alla deras kunder. Själv tolkar jag inte ett trevligt bemötande som att kassörskan tycker jag är attraktiv. I min favoritbutik har jag min favoritkassörska och sitter hon där, väljer jag hennes kassa, men det är för att hon är så trevlig. Hon ligger under medel utseendemässigt men är så förbaskat trevlig att jag föredrar att stå i hennes kö.

Detta är vår teori. Fler som tänkt på detta?
Citera
2017-01-01, 10:07
Medlem
staltagras avatar
Jag har absolut tänkt på detta över min livstid. Den teori som ni presenterar är densamma som jag har kommit fram till. Det är ganska tragiskt att de ska bete sig så här. Om man nu skulle vara lagd åt det psykiska tillstånd där man får för sig att närma sig en kassörska på det sättet, så skulle man antagligen ändå inte bry sig om att de har ett undvikande beteende. Eller så finns det helt enkelt många idioter där ute varpå de har utvecklat detta som en försvarsmekanism.

En ung kassörska får gärna kommentera.
Senast redigerad av staltagra 2017-01-01 kl. 10:09.
Citera
2017-01-01, 10:24
Medlem
bithaxs avatar
Jag trodde bara det var en del av vissa tjejers lynne, att de lixom är sura hela tiden.

Fö. bedrar de sig med de äldre männen, de är ju också intresserade av dem!

Men jag kan samtidigt förstå att det blir jobbigt med alla flirtar. Om killar inte var så desperata efter sex skulle det bli lättare att arbeta i dessa yrken för kvinnor. Ett sätt att lösa det vore ju att göra det enklare för desperata personer att köpa sex. Trenden går dock åt det andra hållet i det här landet, så vi kan nog räkna med ökande problem, framför allt bland alla de flyktingmän som regeringen släpt in i landet.

En annan sak jag varit inne på är att göra det olagligt för män att flörta med kvinnor. Låt i stället tjejerna ta alla initiativ! Då blir det ju helt på kvinnornas villkor, altså finns inga anledningar till att sura. Det blir dock svårt att se till att "tilltalslagen" efterlevs.
Senast redigerad av bithax 2017-01-01 kl. 10:28.
Citera
2017-01-01, 10:26
Medlem
Jag är inte ett dugg intresserad av att ha någon form av "kontakt" när jag ska betala mina förbannade varor i affären. Det ska gå så snabbt och smidigt det bara kan gå. Finns obemannade kassor, väljer jag dessa direkt.

Det finns allt för många idioter som tror att bara för att en tjej ler mot en så är hon kär. Detta vet tjejer om och försöker så gott det går minska den risken, speciellt då de är på jobbet.
Citera
2017-01-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag trodde bara det var en del av vissa tjejers lynne, att de lixom är sura hela tiden.

Fö. bedrar de sig med de äldre männen, de är ju också intresserade av dem!

Men jag kan samtidigt förstå att det blir jobbigt med alla flirtar. Om killar inte var så desperata efter sex skulle det bli lättare att arbeta i dessa yrken för kvinnor. Ett sätt att lösa det vore ju att göra det enklare för desperata personer att köpa sex. Trenden går dock åt det andra hållet i det här landet, så vi kan nog räkna med ökande problem, framför allt bland alla de flyktingmän som regeringen släpt in i landet.

Staten måste öppna bordeller under ordnade former
Citera
2017-01-01, 10:33
Medlem
tokens avatar
Det handlar ju om hur du själv bemöter kassörskan. Ger du henne ett brett leende så får du ju ett brett tillbaka.

Men jag har provat det där med att ligga med kassörskan. Hon blev klängig sedan så jag blev tvungen att byta mataffär. Lite frustrerande. Man ska inte skita där man äter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in