Citat:
Det har jag inte alls.
Citat:
Du har inte skaffat jobb.
För det är ju så jävla lätt, eller hur?
Citat:
Du har inte börjat plugga.
Därför att jag skulle bli av med min aktivitetsersättning om jag gjorde det. Dessutom visste jag inte vad jag skulle plugga till, och i höstas var jag för deprimerad för att orka plugga.
Citat:
Du har inte gjort något mätbart av värde egentligen, bara snackat massor om vad du tänker göra.
Skitsnack. Jag har gjort en hel del.
Citat:
Därför säger jag att du nu borde lämna den här tråden, skriv ingenting här i 6 månader. Sen kommer du tillbaka och levererar rapport om riktiga resultat.
Jaha, det kan du fanimej bara glömma, ska du ha jävligt klart för dig.
Citat:
Men jag kommer ju inte att plugga på heltid! Just nu verkar det mest troligt att jag bara kommer att plugga på kvartsfart.
Citat:
Det jag skrev var att oavsett om det du skulle plugga i vår inte är det som ska leda till jobb så kan det vara jättebra för dig att börja redan nu så att du klarar dina "riktiga" studier i höst bättre. Det är uppenbart att du ofta behöver ta små steg och komma igång, annars blir saker aldrig av eller dröjer väldigt länge, så skjut inte på det här skulle jag säga.
Okej, men vad ska jag göra när jag blir av med min aktivitetsersättning? Jag menar, det kommer ju funka så länge jag bor med mina föräldrar, men efter det?
Citat:
Jag skrev också att studentlivet kan vara ett sätt att träna din sociala förmåga. Helst får du även jobba med psykolog som ger dig hemövningar.
Vad menar du? Vilka hemövningar ska min psykolog ge mig?
Citat:
Men det finns massa sociala situationer och tillfällen. Jättebra även att komma in lite i detta innan hösten när plugget då är mer på "riktigt".
Jag kan ju gå till studentnationer även om jag inte studerar nåt just då...bara jag har medlemskap.
Citat:
Jag har redan studerat på universitetet. Så jag vet att jag kan studera, men jag vet ännu inte hur det är att studera på heltid.
Citat:
Även om du läser helfart så vistas man inte på Universitetet på dagarna, och går på olika lektioner som man gör på gymnasiet.
Inte om det är en dagskurs. Min kurs är visserligen en kvällskurs. Den som jag vet att jag har kommit in på, i alla fall.
Citat:
Medan om man läser ett sk. program så läser man med samma människor under en längre tid och har då mer sociala aktiviteter.
Okej, men det är ju inte relevant förrän i höst.