Okej, först av allt måste jag säga nåt: kan ni alla sluta käbbla med varandra och återgå till trådens ämne nån gång? För snart blir jag tvungen att anmäla era inlägg.
Skit på dig, det har jag visst.
Nej, du har fel och vet inte vad du snackar om.
Det får jag inte om jag pluggar, dock.
Jag kan gå till krogen nån gång, men jag tänker inte dricka alkohol, absolut inte.
Jag skulle välja det andra alternativet.
Okej, jag ska försöka hitta nåt där.
Studier
Fördelar: Det är sysselsättning, det tränar min sociala förmåga, det är intressant, jag känner mig delaktig i studentlivet och jag träffar troligtvis bättre folk än vad jag troligen gör via daglig verksamhet.
Nackdelar: Jag blir av med min aktivitetsersättning, och så kan det innebära en stressfaktor i och med att jag dessutom ska flytta hemifrån och försöka med andra saker i vår också.
Daglig Verksamhet
Fördelar: Det är sysselsättning, det tränar min sociala förmåga, det kan vara bra träning för arbetslivet, det kan leda till ett jobb och det är troligtvis bättre utvecklat för mina behov.
Nackdelar: Det har hittills känns ganska meningslöst och som en evinnerlig återvändsgränd, och de har inte hjälpt mig tillräckligt hittills.
Vad tycker du?
Citat:
Skit på dig, det har jag visst.
Citat:
Jag tror att du står och stampar på samma ställe. Du gör små, små saker, och skriver dem sedan i tråden i syfte att få det att se ut som om du faktiskt anstränger dig och gör någonting åt saken, eftersom du inte riktigt tycker om när folk blir trötta på dig (du vet, den förjävliga attityden eller vad det nu var du pratade om).
Nej, du har fel och vet inte vad du snackar om.
Citat:
Daglig verksamhet? Varför ha ett låtsasjobb när du lika gärna kan få aktivitetsersättning eller vad fan det nu var?
Det får jag inte om jag pluggar, dock.
Citat:
Fan, dra till krogen, ta ett par öl, snacka med folk. Spelar ingen riktig roll om du är kass socialt om folk är tillräckligt fulla, såvida du inte beter dig allmänt sliskigt, förstås. Det är lätt att vara skön när man är full.
Ja, fan! Bli full! Bli full så löser sig alla dina problem. Eller ja, inte alla förstås, kanske borde förtydliga det, men några. Vet du vart man hittar ligg? Krogen.
Ja, fan! Bli full! Bli full så löser sig alla dina problem. Eller ja, inte alla förstås, kanske borde förtydliga det, men några. Vet du vart man hittar ligg? Krogen.
Jag kan gå till krogen nån gång, men jag tänker inte dricka alkohol, absolut inte.
Citat:
Ett enkelt tankeexperiment till TS: vad väljer du helst? Att bo hemma som du gör nu, men hittar en tjej som du kan ha sex med? Eller att flytta hemifrån och försörja dig själv, och hittar samma tjej att ha sex med? Dvs oberoende vilket alternativ du väljer så får du lika mycket sex. Hur vill du då leva ditt liv?
Jag skulle välja det andra alternativet.
Citat:
Gör en användare på http://spelkartan.se/ och titta på Uppsala. Jag hittade t.ex. Legendary GC där. Det är svårt att veta hur aktiva alla organisationer där är, och svårt att veta hur öppna de är för fler medlemmar. Många riktar sig mot figur-, lajv- och brädspel, men det finns ävendataspel. Dock inte film eftersom detta är via sverok.
Okej, jag ska försöka hitta nåt där.
Citat:
Vad var fördelarna respektive nackdelarna med att plugga och vad var desamma för daglig verksamhet?
Studier
Fördelar: Det är sysselsättning, det tränar min sociala förmåga, det är intressant, jag känner mig delaktig i studentlivet och jag träffar troligtvis bättre folk än vad jag troligen gör via daglig verksamhet.
Nackdelar: Jag blir av med min aktivitetsersättning, och så kan det innebära en stressfaktor i och med att jag dessutom ska flytta hemifrån och försöka med andra saker i vår också.
Daglig Verksamhet
Fördelar: Det är sysselsättning, det tränar min sociala förmåga, det kan vara bra träning för arbetslivet, det kan leda till ett jobb och det är troligtvis bättre utvecklat för mina behov.
Nackdelar: Det har hittills känns ganska meningslöst och som en evinnerlig återvändsgränd, och de har inte hjälpt mig tillräckligt hittills.
Vad tycker du?
), trots att du får in 9300 spänn i månaden i aktivtetsersättning (för dom oinsatta så är det tidsbestämd förtidspension för dom mellan 18-30 år - först efter 30 så kan man förtidspensioneras permanent) från Försäkringskassan.