2016-12-26, 10:35
Medlem
Nacho Monreal i 2 players pack från futmas SBC. Sjukt roligt paket dock! Gillar överraskningar.
Citera
2016-12-26, 10:37
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Har ett lag med alla utom 1 spelare från PL, spelaren är Alex Sandro.
Laget i sig har 100 kemi, men Sandro endast 3.

Fungerar detta väl, eller är det en bättre ide att skaffa shaw ?
Kan jag få hans kemi att öka på något vis?

Och vad innebär det när folk skriver IF "spelarnamn", och andra beteckningar jag läser här på fb?

Samt öppna precis lite packet och fick en spelare med den "svarta botten" på kortet.
Vad innebär detta?

Starta med Shaw och byt in Alex Sandro om gillar honom, då får han iallafall 5 i kemi.
Citera
2016-12-26, 12:40
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Ja det är solklart att det är något sådant i spelet. Ville komma upp i guld nu ikväll på WL så köpte på mig Neymar, Suarez och Bale framåt. Fick en rating på 85.. första matchen får jag möta ett lag med bara bronsspelare och typ 75 i kemi. Vad tror ni händer jo Neymar och Bale har inte chans på kanterna! Blir ifattsprugna hur lätt som helst och blev av med bollen. Suarez flög som en vante mot två mittbackar från Engelska tredjedivisionen och tog inte en enda löpning på hela matchen. Förlorade med 3-2.

Sen fick jag möta ett lag med samma rating och oj då var det helt annat tryck i grejerna från samtliga de spelarna. De tog helt plötsligt löpningar och det kändes som ett helt annat flow i matchen. Så konstigt är det.

Solklart är det, men likväl sitter en del och blånekar. Har man spelat hundratals matcher i varje FIFA (både FUT och vanliga onlinesäsonger) sen flera år tillbaka så vet man när spelet känns annorlunda helt plötsligt.

Har även jag kört på bronsspelare på bänken ett tag nu, och nog fan hjälper det att motverka handicap. Har 79 rating och 4,5 stjärnor på mitt lag som består av Musa, Remy, Martial, Kante, Can, Mane, Rose, Smalling, Mustafi, Bellerin och Butland. På bänken finns IF CR7, Aubameyang och Vidal som supersubs. Det laget funkar MYCKET bättre, är MYCKET stabilare och börjar inte bete sig konstigt helt från ingenstans lite här och var till skillnad från mitt andra lag som är fullproppat med de bästa spelarna från bundesliga och la liga. Man tycker ju att det ska funka bättre med det bättre laget, men det gör det absolut inte.
Citera
2016-12-26, 17:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Batshuayi utanför startelvan, Conte kör med Pedro istället - och kortet har droppat 10k. Kommer inte spela annat än inhopp så länge Costa är hel, annars ett spännande kort.

Ryktena går att Stones startar idag. ökat från 29k till 35k - säljer 4 nu och alla utom en när elvan släpps. Man vet aldrig....

Bailly inköpt för 118, såld för 133 när det kom nyhet om att han var med i truppen. Kom ej med i matchtruppen till sist, så ändå profit där.

Köper tillbaka Bailly imorgon eller ikväll tänker jag, bör få chansen en match till före Afrikanska mästerskapen.

Sist men inte minst: tippar på mystery sbc idag med. Magkänslan säger en elva med sydamerikaner, liknande den igår. Köpt på mig colombianer, chilenare, argentinare, brassar och lite annat från serie A. Igår var det gött att kunna lösa elvan med brons-PL-spelare och sälja Darmian och Borini för 5k st.
Citera
2016-12-26, 18:03
Medlem
Jag är snurrig! Fick för mig att Stones spelar Chelsea....
Senast redigerad av CK031 2016-12-26 kl. 18:15.
Citera
2016-12-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CK031
Stones finns inte ens med truppen

Matchen började 16.00

Hull City - Manchester City börjar 18:15 och Stones startar som mittback.
Citera
2016-12-26, 18:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hull City - Manchester City börjar 18:15 och Stones startar som mittback.

Och Sane utanför truppen pga fitness issues. Blir till att köpa på sig några stycken när priset droppar till ca 40k.
Citera
2016-12-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Och Sane utanför truppen pga fitness issues. Blir till att köpa på sig några stycken när priset droppar till ca 40k.

Ah såg att han inte var med i truppen men visste inte varför. Har gått från 77k till 63k nu senaste timmen typ. Borde sjunka mer nu. Sitter bara med en Stones. Hoppas på en bra match där. Borde köpt på mig fler. Får bli nästa gång kanske om det blir nån. Gått upp 7-8k sen jag köpte tror jag.

Edit. Och där fick Stones från 38k till 31k direkt. Ut skadad. Försökte sälja för 36k precis när han halta men var inte först med det....
Senast redigerad av grahnen 2016-12-26 kl. 18:36.
Citera
2016-12-26, 18:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ah såg att han inte var med i truppen men visste inte varför. Har gått från 77k till 63k nu senaste timmen typ. Borde sjunka mer nu. Sitter bara med en Stones. Hoppas på en bra match där. Borde köpt på mig fler. Får bli nästa gång kanske om det blir nån. Gått upp 7-8k sen jag köpte tror jag.

Såg något citat på Manchester Evening News om att det var fitness issues, men hittar inget konkret. Kommer väl nyheter sen. Så länge det inte är någon fnurra på tråden med Guardiola lär han få speltid, om inte mot Liverpool så matchen därpå. När priset droppat till mer normala 40k är det köpläge tycker jag. 54k på Xbox nu.

Sålt 7 st stones för 35k, inköpta för 28-29k. Vinst på ca 28k på mindre än 24h. Ingen enorm vinst men ok. Kollade också Stones mål-statistik - 1 mål på 2 år. I alla tävlingar. Sist han målade var i april 2015. Tippar det kan bli tungt för honom att få IF mot den bakgrunden... men med det sagt, skulle blixten slå ner och han knoppar in en hörna så lär kortet dubbla i värde.

Någon som vet hur det blir med OTW och MOTM? Tänker på Bailly och Mane som drar iväg på Afrikanska mästerskapen om en vecka drygt. Får deras kort en boost om de får ett MOTM-kort för en bra insats i landslaget? Tippar nej (och då ska man definitivt sälja av alla Bailly och Mane före de drar iväg).

Edit: Vad skönt att ha sålt av 7/8 Stones före matchen startade. Det här är verkligen faran med OTW, X-faktorerna är alldeles för många. Jag tar hellre en stabil liten vinst framför att gambla. Visst nu har jag en kvar som kanske droppar lite i pris beroende på skadans natur, men jag lär ändå ha gått bra med plus till sist.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-26 kl. 18:43.
Citera
2016-12-26, 18:55
Medlem
Citat:
Såg något citat på Manchester Evening News om att det var fitness issues, men hittar inget konkret. Kommer väl nyheter sen. Så länge det inte är någon fnurra på tråden med Guardiola lär han få speltid, om inte mot Liverpool så matchen därpå. När priset droppat till mer normala 40k är det köpläge tycker jag. 54k på Xbox nu.

Sålt 7 st stones för 35k, inköpta för 28-29k. Vinst på ca 28k på mindre än 24h. Ingen enorm vinst men ok. Kollade också Stones mål-statistik - 1 mål på 2 år. I alla tävlingar. Sist han målade var i april 2015. Tippar det kan bli tungt för honom att få IF mot den bakgrunden... men med det sagt, skulle blixten slå ner och han knoppar in en hörna så lär kortet dubbla i värde.

Någon som vet hur det blir med OTW och MOTM? Tänker på Bailly och Mane som drar iväg på Afrikanska mästerskapen om en vecka drygt. Får deras kort en boost om de får ett MOTM-kort för en bra insats i landslaget? Tippar nej (och då ska man definitivt sälja av alla Bailly och Mane före de drar iväg).

Edit: Vad skönt att ha sålt av 7/8 Stones före matchen startade. Det här är verkligen faran med OTW, X-faktorerna är alldeles för många. Jag tar hellre en stabil liten vinst framför att gambla. Visst nu har jag en kvar som kanske droppar lite i pris beroende på skadans natur, men jag lär ändå ha gått bra med plus till sist.

OTW-kortet är vad jag förstår bara TOTW. Till exempel så har Giuliano bara höjts till sitt 83-ratade IF kort och inte till sitt 85-ratade POTG-kort.

Ja det var fan inget imponerande facit. Kör nog din taktik nästa gång. Får se hur länge han blir borta nu. Azpilicueta fick IF förra veckan efter hållen nolla och assist. Så det kan funka med. Men det har han väl inte haft många av det heller.
Citera
2016-12-26, 19:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
OTW-kortet är vad jag förstår bara TOTW. Till exempel så har Giuliano bara höjts till sitt 83-ratade IF kort och inte till sitt 85-ratade POTG-kort.

Ja det var fan inget imponerande facit. Kör nog din taktik nästa gång. Får se hur länge han blir borta nu. Azpilicueta fick IF förra veckan efter hållen nolla och assist. Så det kan funka med. Men det har han väl inte haft många av det heller.

Tack för svar ang OTW/MOTM. Då köper jag eventuellt en Bailly om priset sjunker igen och säljer av. Min Mané ska definitivt bort före han drar till Afrikanska mästerskapet. Stör mig bara att jag köpte honom i en köp-frenzy när han målade mot Bournemouth. Han peakade på 225k den dagen, men jag sålde inte.... nu sitter han där med sina 200k i inköpspris och påminner mig om en ytterst tveksam affär. Hoppas på mål imorgon mot Stoke så jag åtminstone går break even. EA brukar väl låta spelare "bygga ihop" till IF? Dvs, om han gör en bra match imorgon ligger han bra till efter vinnaren i Merseyside-derbyt?

Kollade ännu längre bak - Stones har gjort 1 PL-mål totalt. 0 assists. På 90 matcher... 2 mål 1 ass på 156 seniormatcher. Nu spelar han ju i ett topplag numer så chansen finns att statistiken förbättras...

Edit: Och där var Mystery Pack SBC ute. Jag hade fel om sydamerika, men det gör inte så mycket. Spelarna jag köpt för discard kommer säkert till nytta i framtida SBCs. Riktigt skönt att lösa såna här utmaningar med discardspelare man redan har i klubben. Körde engelsmän på topp, lite argentinare på mitten och avslutade med två nonrare brons aussies. Fick ett rare gold pack, som sparas till TOTY tillsammans med Prime Gold Players och Premium Players pack från helgens MM.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-26 kl. 19:13.
Citera
2016-12-26, 20:43
Medlem
Citat:
Tack för svar ang OTW/MOTM. Då köper jag eventuellt en Bailly om priset sjunker igen och säljer av. Min Mané ska definitivt bort före han drar till Afrikanska mästerskapet. Stör mig bara att jag köpte honom i en köp-frenzy när han målade mot Bournemouth. Han peakade på 225k den dagen, men jag sålde inte.... nu sitter han där med sina 200k i inköpspris och påminner mig om en ytterst tveksam affär. Hoppas på mål imorgon mot Stoke så jag åtminstone går break even. EA brukar väl låta spelare "bygga ihop" till IF? Dvs, om han gör en bra match imorgon ligger han bra till efter vinnaren i Merseyside-derbyt?

Kollade ännu längre bak - Stones har gjort 1 PL-mål totalt. 0 assists. På 90 matcher... 2 mål 1 ass på 156 seniormatcher. Nu spelar han ju i ett topplag numer så chansen finns att statistiken förbättras...

Edit: Och där var Mystery Pack SBC ute. Jag hade fel om sydamerika, men det gör inte så mycket. Spelarna jag köpt för discard kommer säkert till nytta i framtida SBCs. Riktigt skönt att lösa såna här utmaningar med discardspelare man redan har i klubben. Körde engelsmän på topp, lite argentinare på mitten och avslutade med två nonrare brons aussies. Fick ett rare gold pack, som sparas till TOTY tillsammans med Prime Gold Players och Premium Players pack från helgens MM.
Spelar du fifa också eller trejdar du endast? Skulle isåfall gärna se ditt lag, förväntar mig monsterlag med många legender (om du lirar xbox)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in