2016-12-04, 08:13
Medlem
Var såå nära att sälja av mitt lag inatt, så jävla frustrerad. Men gjorde ett byte imorse och helt plötligt funkar allt svinbra! Hade Bonaventura på Verrattis plats innan. Okej spelare men kanske inte på den platsen. Verratti städade äckligt bra där! Startar med Bona och byter in Verratti för full kemi på honom.
https://www.futbin.com/17/squad/488411

Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
Bra sålänge tipset hjälpte någon!

Hur är IF Hector att spela med? Det är max 3 nationaliteter i inkommande weekend league och har inga planer på att byta bort Neuer och Boateng från startelvan. Därför behöver jag en tysk LB och just nu ser han ut som det självklara valet.

Tycker han funkar väldigt bra. Helt klart det bästa valet om man skall ha en tysk vänsterback.

Citat:
Ursprungligen postat av Calcia
Vad menar du att du byter in Diego Costa direkt vid matchstart för kemi? Varför har du honom inte direkt i startelvan? Skall pröva Costa då och återkomma med vad jag tycker

Om jag har Diego Costa med från start så får både han och Coutinho endast 7 i kemi. Vill behålla att alla har 10. Därför startar jag matchen med Firminho och byter in Diego Costa precis efter avspark, så behåller jag full kemi.
Senast redigerad av grahnen 2016-12-04 kl. 08:18.
Citera
2016-12-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Om jag har Diego Costa med från start så får både han och Coutinho endast 7 i kemi. Vill behålla att alla har 10. Därför startar jag matchen med Firminho och byter in Diego Costa precis efter avspark, så behåller jag full kemi.

Okej, men om du byter in Costa under matchens gång, behålls fortfarande kemin?
Citera
2016-12-04, 08:20
Medlem
Citat:
Okej, men om du byter in Costa under matchens gång, behålls fortfarande kemin?

Yes! Så länge man startar matchen med full kemi så kan man göra vilka byten som helst under matchen och behålla samma kemi. Även byta positioner på spelare. Många som kör in yttrar och sätter som CAM osv.
Citera
2016-12-04, 08:20
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Den där känslan när man bara ska lägga ett 150 coins bud men råkar köra bin för 10k på en helt värdelös spelare...

Gjorde också en tabbe vid de allra första dagarna. Hade inte riktigt vant mig med att OTW kort fanns. Kikade på Milik och sen ser jag helt plötsligt att ett svart kort är mycket billigare än några svarta kort nån sida bak. BIN-ar fort som fan. Tror att jag har hittat värsta kapet som jag kommer tjäna typ 40k på. Går in på jämför pris...... vänta, va? Hur kan priserna vara så olika? Priserna var helt plötsligt lägre än det jag hade BIN-at. Fattar inte ett skit. Sen helt plötsligt inser jag att jag köpte ett IF kort, till överpris dessutom
Citera
2016-12-04, 08:22
Medlem
Citat:
Yes! Så länge man startar matchen med full kemi så kan man göra vilka byten som helst under matchen och behålla samma kemi. Även byta positioner på spelare. Många som kör in yttrar och sätter som CAM osv.

Jävlar, det visste jag inte, vilken grej tack så mycket min vän.
Citera
2016-12-04, 11:11
Medlem
sonofnatures avatar
Ny med fifa 17 ut, spelade ej 16 heller.

Så vad e dessa kemi kort, köpte några å la på.
men ej spelat match än å se skillnad, köpte dem inatt.

Vilka e bästa och gör dom skillnad, å varför finns det ett kort som heter basic? står ju basic från början

tacksam för svar
Citera
2016-12-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ny med fifa 17 ut, spelade ej 16 heller.

Så vad e dessa kemi kort, köpte några å la på.
men ej spelat match än å se skillnad, köpte dem inatt.

Vilka e bästa och gör dom skillnad, å varför finns det ett kort som heter basic? står ju basic från början

tacksam för svar

Det är helt enkelt attributer som gör din spelare bättre. Säg att du sätter ett "skugg" kort på Rooney.. vi leker med tanken att Rooney har 75 i pace, då får han 85 i pace tack vare dom 'tre' blipparna på pace som kommer ifrån kemi-kortet.

Det förbättrar din spelare egenskaper helt enkelt. Jägare, Hök, Skugga och så vidare, det är bara spåna runt lite på marknaden.
Citera
2016-12-04, 12:02
Medlem
Citat:

Källa på de ?
Citera
2016-12-04, 12:02
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Det är helt enkelt attributer som gör din spelare bättre. Säg att du sätter ett "skugg" kort på Rooney.. vi leker med tanken att Rooney har 75 i pace, då får han 85 i pace tack vare dom 'tre' blipparna på pace som kommer ifrån kemi-kortet.

Det förbättrar din spelare egenskaper helt enkelt. Jägare, Hök, Skugga och så vidare, det är bara spåna runt lite på marknaden.

Ok låter ju jätte bra

jag får testa mig fram

tack
Citera
2016-12-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ok låter ju jätte bra

jag får testa mig fram

tack
Här har du en bra länk som förklarar vad varje style förbättrar, och tips på vilket typ av kort som passar varje position:
http://www.usgamer.net/articles/fifa-17-ultimate-team-how-chemistry-works-and-the-best-chemistry-style-for-every-position
Citera
2016-12-04, 12:54
Medlem
På riktigt; vad är det som är fel med det här spelet?

I går när jag spelade så hade jag 15-2, detta innan jag helt plötsligt började förlora allting. I 3 raka matcher fick jag möta 4-1-2-1-2 narrow, som jag inte tidigare hade mött, och den neutraliserar min taktik helt och hållet. I matchen som bröt min 14-matchersstreak så vann jag skotten med 17-2 (15-1 på mål) och 63-37% i bollinnehav, men förlorade ändå matchen med 0-3. Jag kommer ingenstans och helt plötsligt sitter jag på 15-5. Då tar jag en paus för dagen och natten.

Fortsätter spela i dag på morgonen. Allting går skit, ingenting fungerar. Det spelet som jag hade när jag hade 14 raka vinster är som bortblåst. Inga passningar sitter rätt, inga skott sitter i mål, inga spelare tar löpningar offensivt. Men det värsta är defensiven. De Gea, som varit ett monster, släpper in varenda skott. Den slinker mellan benen och hans händer från alla märkliga vinklar oavsett skottkraft. Mina backar springer in i varandra så att båda ramlar och motståndarens anfallare får öppen gata från halva plan. Mittfältarna springer in i domaren, backarnas dåliga touchar gör att motståndarens anfallare hinner komma först på bollen trots att han från början är 3 meter från bollen o.s.v.

Vad fan är det som händer? Jag känner dessutom att alla de jag mött, och förlorat mot, har varit i en nivå sämre än mig själv. Jag gick som sagt 14 raka vinster i går, men nu fungerar absolut ingenting. Det är som att spelarna är trötta och helt orkeslösa och vägrar göra det som jag styr dem till att göra.

Jag är okej med att förlora matcher där jag uppenbart är en sämre spelare än min motståndare. Men när jag känner att jag är klasser bättre, har bättre spel, men ändå förlorar för att någonting i själva spelet skevar ur, ja, då blir man bara så jävla trött och vill lägga ned den här skiten.
Citera
2016-12-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoOffence
Källa på de ?

Det har varit sagt så tidigare utgåvor sedan jag började spela FUT, om jag minns rätt. Kollade lite på det nu och tydligen hade EA nu i år själva klargjort vad som gäller med kemin som avbytare. Hade jag ingen aning om. Byta position under match påverkar inte kemin iaf.

"Finally, EA Sports has clarified that subs are, in fact, unaffected by the normal Individual Player Chemistry factors. Instead, all substitutes enter the game with a flat rating of 5 out of 10, meaning that, when entered into the formula above, their hidden Overall Chemistry stat will sit at 62.5 out of 100.

Substitutes, then, can be subbed into any position - so your LW Ronaldo can be played as a ST - without any detriment to their Chemistry rating. Instead, their performance is only affected by Team Chemistry.

Så en avbytare kommer in med 50 i "kemivärde" för att sedan få 25% ytterligare av lagets totala kemi. Har man 100 i kemi får man +12,5 och totalt 62,5 i kemivärde. Om jag förstått det rätt?

50 or higher: Players’ attributes begin to improve towards their maximum of 99.
Equal to 50: The player receives no changes from their base attributes.
49 or lower: The players’ attributes are reduced towards their minimum of 1.

Står förklarat här:
https://www.easports.com/se/fifa/ultimate-team/tips-and-tricks/how-chemistry-works-in-fut-17
http://www.ultimateteam.co.uk/2016/09/23/fifa-17-chemistry-explained-fut-17/

Man lär sig något nytt varje dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in