2016-12-22, 23:50
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
...
Ditt nuvarande svar säger ingenting mer än att du verkar helt under isen.

VAD gjorde hans fingrar innanför byxlinningen på Lisa Holm.
...

Några fingeravtryck har mig veterligen inte påträffats, så frågan är underlig ur flera aspekter. Det är ett mysterium att detta kan vara så svårt att inse ...
2016-12-22, 23:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Några fingeravtryck har mig veterligen inte påträffats, så frågan är underlig ur flera aspekter. Det är ett mysterium att detta kan vara så svårt att inse ...
Fingeravtryck??
DNA sitter på insidan byxlinningen vid knappen och fickan fram. Jeansen är neddragna, hon återfinns med blottat kön.

Anser du att NB använde fötterna?
Citat:
 Nerijus Bilevicius DNA (+4) i en blodbesudling vid vänster ficka framtill på jeansen.
 Nerijus Bilevicius DNA (+4) och Lisa Holms DNA (+2) i en blandbild, i en blodbesudling på avigsidan vid knäppningen framtill på jeansen.
Senast redigerad av develi 2016-12-22 kl. 23:57.
2016-12-23, 00:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
NBs reaktion gällande onani versus mord är intressant ihop med hans blånekande.
Han lägger knappt ner nån energi gällande mordet mer än att blåneka, förlägger allt i händerna på advokaterna: Var god ta mig ur denna situation.
Sen en enda önskan: För mig till Litauen.

Skönt i sig att slippa liknande hysterisk utspel som i denna tråd. Här försvaras NB med näbbar och klor som om det vore ett alterego.

Han visar knappt nån reaktion gällande mordet - beskrevs av flera personer som borta, vaggande och stirrande. Som om han vore uttråkad.
...Men han reagerar skarpt under rättegången och blir blossande röd i ansiktet när hans runkvanor kommer på tal. I samma rättegång skickar han en fruktansvärd, svart blick.

Inte en reaktion för övrigt när mordet beskrivs i rätten eller när bilden på Lisa i skåpet visas under förhör.
Citat:
Det finns ingen rim och reson att se onani som värre än mord, men det verkar som om nån (troligen mor) har visat så stark aversion, reagerat så kraftfullt att detta lever kvar. Alltså påkommen och straffad. Hård disciplin och kanske överdriven religiositet skapar nån störd kognitiv kvarleva gällande kraftigt tabu.
Påkommen och straffad, onanin är en "dödssynd" och är inte förhandlingsbart. Överdriven religiositet, hårt hållen och ett minimum av trygghet och att känna sig älskad och respekterad. Snabb-analys utifrån din text

Mycket intressant och obehagligt det du tar upp. Noll reaktion när bilder på Lisa visas, kraftig reaktion när onanin togs upp. Kom att tänka på Britta Svenssons krönikor från rättssalen, hur träffande hon beskrev honom där. Hon har ju varit på en och annan mordrättegång så hon vet ju vad hon pratar om.
Här från tingsrätten: http://www.expressen.se/kronikorer/b...us-bilevicius/

Citat:
Den åtalade 35-åringen är för det mesta mycket kontrollerad i rättssalen.
"Han stirrar på den gröna stolen framför", som vår tecknare Helén Rasmusen säger.
Helt stilla, eller också vaggar han fram och tillbaka.

Man ser sällan hans ögon. De flammade till i går när professor Niklas Långström, expert på sexualbrottslingar, pratade om sadistiska gärningsmän med fantasier om att kontrollera och utsätta en person för "ganska specifika saker". Nerijus Bilevicius tittade plötsligt ut över åskådarna, och viskade sen med sin advokat. Extrem aktivitet från en man som knappt rört sig på hela dagen.

Han grät förstås när grannen berättade om kattungen. Det finns en överraskande beredvillighet hos flera i omgivningen på Kinnekulle att framhålla hur trevlig Nerijus Bilevicius är, fast när man utfrågas lite mer noggrant visar det sig att man egentligen inte kände honom.

Tårarna började rinna på Nerijus Bilevicius när ett kvinnligt vittne berättade om hur han tagit hand om en kattunge. Hans gråt tog fart när vittnet påstod att polisen som grep Bilevicius hade sparkat till kattungen. "Den skrek till väldigt mycket".

Det kom inga tårar från den åtalade när rättsläkaren beskrev hur Lisa Holm, 17, hade blivit hängd. Eller när en kvinnlig polis på ett skakande sätt berättade hur hon hittat den döda flickan i ett klädskåp.

Tidigare har Nerijus Bilevicius gråtit när hans dotter, som han enligt egen utsago inte träffat på väldigt länge, kommit på tal.

Om han skulle vara skyldig så är en mördares kalla tårar i rättssalen inget ovanligt.
De brukar komma när den som kan vara omåttligt brutal mot andra tycker synd om sig själv.
2016-12-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag tycker inte att byxknäppningen är mer specifikt än blodfläckarna i jackan. Alla fläckarna har kommit förmodligen samtidigt. Frågan är bara vem som har lagt dessa blodfläckar på Lisas kläder. För övrigt finns det inte NB:s DNA på Lisa eller hennes kläder, bara blod DNA.

Pappas agerande i rättsal kan man verkligen ifrågasätta. Har ni hört förut att en anhörig börjar leka förhörsledare och påtvinga den misstänkte till försvar och erkännande. Vet ej om hans beteende kan räknas som OK i en rättsal. Hur ödmjuk än han lät. Osmaklig beteende i varje fall. Han fick hållas...

Att det fanns en pytteliten blodfläck på knäppningen bertyder inte att NB har gjrot detta, men möjligtvis "en mördare", som du säger.

Är detta sista halmstrået. Du tycker Lisas pappa agerade fel, så får man inte bete sig det verkar misstänkt.
Kan du förklara vad han gjorde eller sa som var så uppseendeväckande?

Det var väl helt naturligt att han reagerade. Hade inte du reagerat på samma sätt om det varit din dotter det handlade om?

Sedan denna pyttelilla blodfläck råkar nu komma ifrån NB men då är den förstås planterad, eller? Hade den tillhört någon annan hade den inte varit planterad utan tillhört GM, eller?
2016-12-23, 00:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Påkommen och straffad, onanin är en "dödssynd" och är inte förhandlingsbart. Överdriven religiositet, hårt hållen och ett minimum av trygghet och att känna sig älskad och respekterad. Snabb-analys utifrån din text

Mycket intressant och obehagligt det du tar upp. Noll reaktion när bilder på Lisa visas, kraftig reaktion när onanin togs upp. Kom att tänka på Britta Svenssons krönikor från rättssalen, hur träffande hon beskrev honom där. Hon har ju varit på en och annan mordrättegång så hon vet ju vad hon pratar om.
Ja, jag tror det enda som finns är självömkan över att han åkt dit.
GW var oerhört populär att åberopa i statistiska sammanhang juni till oktober 2015 innan NB visade sig ha avsatt allt DNA. Sen hängde hon sig plötsligt istället.

Han har mer statistisk fakta då FUP släppts och rättegångarna genomförts gällande blånekandet:
Citat:
I en statistisk mening, för den kategori av gärningsmän som Bilevicius tillhör, är det inget märkligt. Vid mord med sexuella motiv och sadistiska inslag, särskilt där offret är en obekant yngre kvinna eller ett barn samtidigt som gärningsmannen uppfattas som en fullt normal och till och med hedervärd familjefader, så är detta det vanliga sättet att förhålla sig till anklagelserna.
http://www.expressen.se/kronikorer/l...icius-advokat/
Senast redigerad av develi 2016-12-23 kl. 00:56.
2016-12-23, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Jag förstår hur Du tänker.

Men ska Vi alla tala om TÅRAR....då tycker jag att Vi ALLA på den här tråden visar respekt till
Lilla Lisa och hennes Mor och Far och Syster. För Dom vet verkligen vad tårar är efter NB,s vansinniga dåd
.

Kan Vi då inte ALLA som står på Lisas sida, låta denna tråd vila under Jul och Nyår...???
Och på det viset visa Vår medkänsla och sorg över Lisas bortgång, som aldrig borde ha hänt.

Jag tror nog att familjen Holm skulle uppskatta en sådan Respekt ifrån oss som saknar Lisa.
Och lider med hennes familj.

Ni som själva har barn ( Flickor ) i samma ålder som Lisa. Skulle säkert uppskatta lite lugn och ro
under Jul och Nyår.

Alla Vi som står på Lisa och hennes anhöriga....Tänk Till.....Skulle inte Ni själva vara tacksamma
över denna visade respekt.

Låt oss alla som står på Lisas och hennes familjs sida, låta denna tråd vila.
Det tror jag Ni själva skulle uppskattat om någon av era döttrar blivit så illa behandlad och mördad.

Jag hoppas verkligen några sunda personer begriper detta.
Men...Om Vi Alla går ihop och låter tråden vila så framför Vi ju vår saknad och sorg till Lisa,s Anhöriga.

LÅT TRÅDEN VILA UNDER JUL och NYÅR.

Om Ni hade egen dotter/dottrar som blivit mördad av ett sådant svin som NB:
Hur skulle Ni vilja ha det???? Fortsätta att sitta och älta om gamla och samma saker, dag ut och dag in.

Lev erat liv så fint Ni kan med Era barn, då Jul och Nyår är en tid man ska tänka på barnen.
Njut av livet och årstiden, och närvaron av era levande barn:

Trotts det mycket tragiska ödet Familjen Holm råkade ut för.
SÅ vill man framföra en respekt, och även önska dom en God Jul och ett Gott Nytt år, trotts det tragiska öde dom råkade ut för.

TÄNK TILL innan Ni häver ur er massa dumheter.

Låt Familjen Holm få en stillsam Jul.

GOD JUL till Er som står på Lisa,s sida.

Dom andra kan dra täcket över sig.

En fridsam JUL
2016-12-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om det var en konspiration mot Nerijus med planteringar, hängning, mycket underliga vittnesuppgifter och en uppgörelse att han skulle få skulden för Lisas försvinnande och mord, var han helt chanslös att rättsligt kunna försvara sig.
Nerijus var dömd på förhand under sådana förutsättningar.

Nej men hur kan detta var möjligt. Du har ersatt dina påståenden med ett OM. Du verkar vara på bättringsvägen och inser att bevisen mot NB är så starka att det skulle kunna vara NB som är Lisas baneman.

Det är bara att gratulera till tillfrisknandet.
2016-12-23, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tolkar Fagros uppgift om 100 personer, som en uppskattning - mellan tummen och pekfingret - om hur många som kan tänkas känna till eller ana något, men ändå väljer att hålla tyst av sociala eller ekonomiska skäl. Om det gått till enligt Fagros teori, är det inte osannolikt. Siffran är ok.

Du är lite sent ute. Fagro har nyktrat till och har reducerat sina påståenden till ett OM. Det betyder att han negerat tillbaka sina påståenden och har kommit fram till att NB är rätt person och att det inte förekommit någon konspiration.
2016-12-23, 09:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Helt stupdumt. Nåt så störd kognitiv verksamhet och påföljande slutsatser får man leta efter:

Snacka om att inte ha nåt på fötterna när argumenten nu ska handla om vad pappan borde ha sagt. Omg...

Xenia påstår nu att HAN ÄR MER UPPRÖRD över skändningen ÄN ATT HAN FÖRLORAT SIN DOTTER!
Det påstår jag inte.
Citat:
Efter 1 timme och 10 minuter blir de oroliga. Förväntad restid är c:a 50 minuter. Det verkar dock ha tagit längre tid dit. Hon åkte hemifrån 08.20-08.30 och skriver in att hon är där kl 09.30.
Det är blåsigt och kan givetvis skapa längre restid.
Han hör att hon är lugn när hon talar kl 18.26. Sen ringer de hennes mobil.

Ljudfil TR:
Så kommer hon ju inte då, men så väntar vi väl tio minuter sådär, sen klarar inte mamma att vänta längre utan då ringer hon och då svarar hon ju inte. Då är hon utanför Timmerstala för där är det ju skugga där liksom där funkar inte telefon, det vet jag ju så lugna ner dig liksom.
Men hon kände ju nånting min fru där då, att det där var inget bra, så hon ligger på mig som en igel att nu får du minsann åka och möta henne, nu får du kolla.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg men hon var tre minuter över åtta, nåt sånt och då sätter jag mig i bilen och åker baklänges då vägen som vi har bestämt och pulsen steg ju allt eftersom, blicken vidgas ut efter dikena, jag letar efter en trafikolycka helt enkelt, vad kan ha hänt nu, och jag blir mer och mer nervös

Du anklagar pappan att ljuga; att inte bry sig om att dottern sagt att hon tänkt ta livet av sig.
Han ska enligt dig sitta hemma i godan ro, lugnar mamman om radioskugga.
Jag anklagade inte pappan.
Citat:
Från att noggrant ha övat färdväg, ha erbjudit sig att köra hem mopeden pga av kastvindar så rycker han på axlarna när hon enligt dig säger typ:
- "Hej pappa, jag tänker ta livet av mig. "

Du har uppenbart ingen inlevelseförmåga om vad ett så extremt samtal från en dotter skulle medföra för en förälder.
Ingen som mottog ett sådant samtal oavsett vem som ringde skulle ignorera allvaret.
Pappan letar i dikena om hon skulle ha varit med om en trafikolycka och blir mer och mer orolig.
Det är inte uteslutet om det var tionde gången hon gjorde det. Vargen kommer.

#develi, ta av dig skygglapparna en stund och fundera på varför beskrivningen av samtalet stämmer så exakt med hur det skulle ha låtit vid låsningen.
Citat:
Klockan 18.26 fick han ett samtal från Lisa där hon "ringer från fickan" sa Stefan. Han sa att
han kom ihåg att Lisa sa "Det är klart" samtidigt som någon svarade något som han inte
hörde. Stefan ropade samtidigt "hallå" för att Lisa skulle höra honom. Han var då inte helt
fokuserad på de andra rösterna. Han var osäker på om det var han som tryckte av samtalet
men han trodde att det bara slutade eller att Lisa stängde av det.

Han hade också hört ett "metalliskt ljud" under samtalet. Det kunde ha låtit från det att Lisa
skulle kicka igång mopeden eller från en dörregel som stängdes.

Han hörde också andra röster än Lisas. En av rösterna kunde vara en ljusare mansröst men
Stefan var inte säker på detta. Han sa att det kunde ha varit två röster förutom Lisas. Han sa
att det kunde ha varit de andra tjejernas röster. Han störde sin egen hörsel då han ropade
"Hallå" under samtalet.Lisas tonläge var avslappnat när hon sa "det är klart".
Sannolikheten att beskrivningen skulle gälla något annat än låsningen är mikroskopisk. Om samtalet inte handlade om självmord, vad handlade det om då? Varför ljuger pappan i så fall?
Citat:
Diskussionen här och nu handlar om att jag reflekterar kring resterande delar i möjligt förlopp på flashback - utifrån det trovärdiga förlopp som ÅK presenterat.

ÅK väljer precis vad han vill och ska man diskutera likt dig har du ingen back up för din tes.
Det finns inte på kartan att åklagaren inte skulle kalla det enda vittnet som såg mördaren på mordplatsen.
Citat:
Vad har du hittills? Påhittade polacker som du namngett Lech, lögnaktigt förtal om pappan och dess innan om Lisas vän Victor.
Polacken är inte mitt påhitt.
Citat:
Mannen var ljus/blont kort hår. Han var ca 30 – 35 år och han bar typ fritidskläder
vit/grå/svarta. Han talade engelska med henne. Han såg ut som en polack säger Adriana. Hon
tyckte att det var något bekant med honom. Kanske han jobbar åt hennes svärfar Arne
Jönsson.
Citat:
Med andra ord helt värdelöst juridiskt sett då rätten inte bryr sig ett skvatt om konsprationer via ett rikt och uppenbart stört fantasiliv.
Jag hade ingen aning om att det pågår en rättegång.
Citat:
... Tänk som du ältat denna promenad innan, överfixerad vid pappans ord och överbetonat att hon enbart skulle lämna mopeden om Lisa uppfattat honom i nöd.
Jaha, så nu ska jag helt plötsligt inte tro på pappan.
Citat:
Han är nu hypotetiskt i nöd och då tvärbyter du fot.

Det är så pinsamt uppenbart att du är desperat då du nu argumenterar mot dig själv.
Nej, vem har påstått det?
Hon är i en för henne trygg miljö, en söndag i dagsljus - precis som jag förväntar mig då jag går på parkeringen hemma eller på jobbet.
Hon ser en man ropa och vinka, hon uppfattar det som en nödsituation.
Han lismar och berättar att han är AJs anställda, jobbar i ladan.
Hon uppfattar honom inte som hotfull öht - precis som Adriana berättar.
När hon tar upp mobilen så kastar han armen runt hennes hals och släpar in henne blixtsnab
Lisa är helt ensam för första gången någonsin utanför det stängda kaféet. Då vinkar en okänd man från andra sidan gatan utan att kunna göra sig hörd. Då skulle alltså den blyga flickan, enligt dig, släppa allt och rusa honom till mötes, helt oförberedd på attack. Glöm det.
Citat:
Detta är så exceptionellt dålig motargumentation att jag helt ignorerar det och dessutom är det en ren lögn om rättsläkaren:
Han förklarar i rätten varför det saknas avvärjningsskador och ger olika exempel. Det är däremot du som sdvanlihgt inte förstår partier där emotioner beskrivs/tolkas.
Han säger utanför arbetsplatsen som ett exempel på en trygg miljö, inte andra sidan gatan. Det är definitivt inte en trygg miljö.
Citat:
Då repeterar jag frågan:
vad är det som skulle ta så lång tid om inte drygt en kvart är tillräckligt från att de hamnar i mjölkrummet.
Sju minuter dess innan är väl tilltagen tidsram för en aggressiv blixtattack.
Och jag repeterar svaret.
Citat:
Dessutom, fyra minuter är kortaste tiden från strypning till död. Han skulle locka en tveksam tjej över vägen, övermanna, fånga in henne igen, få henne att gå till mjölkrummet, hänga, tejpa, klä av mm.mm. Jag vill se en realistisk rekonstruktion innan jag tror att det är möjligt.
Citat:
I bilen.
Han rökte inte i bilen. Det hade upptäckts vid fordonsundersökningen.
Citat:
https://www.flashback.org/newreply.p...ply&p=59357024
Vad försökte du att länka här?
Citat:
Arrangerade självmord är inte enkla varken praktiskt eller via viktimologi - den narcissistiskt störda personen som hängde sitt ex var nära att komma undan men det sket sig via dotterns ord:
mamman skulle aldrig ha tagit livet av sig.
Jämfört med vad NB skulle ha gjort, enligt åklagaren, var ett arrangerat självmord enklare. Nu transporterade han kroppen i vilket fall som helst, men det var inte en del av en noga uttänkt plan.
2016-12-23, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det påstår jag inte.Jag anklagade inte pappan.Det är inte uteslutet om det var tionde gången hon gjorde det. Vargen kommer.

#develi, ta av dig skygglapparna en stund och fundera på varför beskrivningen av samtalet stämmer så exakt med hur det skulle ha låtit vid låsningen.Sannolikheten att beskrivningen skulle gälla något annat än låsningen är mikroskopisk. Om samtalet inte handlade om självmord, vad handlade det om då? Varför ljuger pappan i så fall?Det finns inte på kartan att åklagaren inte skulle kalla det enda vittnet som såg mördaren på mordplatsen.Polacken är inte mitt påhitt. Jag hade ingen aning om att det pågår en rättegång.Jaha, så nu ska jag helt plötsligt inte tro på pappan.Lisa är helt ensam för första gången någonsin utanför det stängda kaféet. Då vinkar en okänd man från andra sidan gatan utan att kunna göra sig hörd. Då skulle alltså den blyga flickan, enligt dig, släppa allt och rusa honom till mötes, helt oförberedd på attack. Glöm det.Han säger utanför arbetsplatsen som ett exempel på en trygg miljö, inte andra sidan gatan. Det är definitivt inte en trygg miljö.Och jag repeterar svaret.Han rökte inte i bilen. Det hade upptäckts vid fordonsundersökningen.Vad försökte du att länka här?Jämfört med vad NB skulle ha gjort, enligt åklagaren, var ett arrangerat självmord enklare. Nu transporterade han kroppen i vilket fall som helst, men det var inte en del av en noga uttänkt plan.

Du skrev som ett svar till mig att din självmord-med-999/1000-sannolikhet-teori är överlägsen åklagarens eftersom åklagarens teori tillkommit efter Lisas död. Skall vi förstå att du fomulerat din teori före Lisas död? Tänk att jag har faktiskt inga problem att se dig som en nätmobbare som driver folk till självmord. Borde jag ha det? När visade du senast fömåga till inlevelse och empati? God Jul förresten. Sitt kvar i fåtöljen. Dra en pläd över dig och klappa en katt. Det kanske hjälper.
2016-12-23, 10:58
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Jämfört med vad NB skulle ha gjort, enligt åklagaren, var ett arrangerat självmord enklare. Nu transporterade han kroppen i vilket fall som helst, men det var inte en del av en noga uttänkt plan.

Nu var det inget arrangerat självmord, det var inget självmord alls. Har du inte fattat det än?
Vad NB skulle har gjort har han ju gjort, han har brutalt mördat Lisa. Fattar du?

Jävla sjuka fantasier du har. Tönt.
2016-12-23, 13:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
Nu var det inget arrangerat självmord, det var inget självmord alls. Har du inte fattat det än?
Vad NB skulle har gjort har han ju gjort, han har brutalt mördat Lisa. Fattar du?

Jävla sjuka fantasier du har. Tönt.
Fullständigt absurt - sitter och fantiserar ihop att pappan fått ett samtal från Lisa att hon tänkt ta livet av sig, han låtsas således som att det regnar inför mamman, ljuger inför rätten.

Sen får man då veta då vad NB borde ha gjort då det är enklare att arrangera självmord än det han de facto sysslat med: mord i mjölkrummet och sen dumpat henne i skåpet.

...inte ens värt att bemöta det sjuka resonemanget. Det verkar ha slagit runt totalt.

Edit. Missade citeringen med kommentar:
"Jag anklagade inte pappan."

Citat:
Det verkar som om pappan är mer upprörd över skändningen av dotterns kropp än själva mordet.

Låt oss säga att Lisa ringde och berättade om sina avsikter, och pappan inte tog henne på allvar utan lade på. Han insåg i efterhand att polisen skulle kunna se att telefonsamtalet hade ägt rum, så han hittade på en förklaring för att ingen skulle veta att hans dotter hade begått självmord.
Senast redigerad av develi 2016-12-23 kl. 13:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in