2016-12-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är medveten om att sexuell sadism är betydligt vanligare än nekrofili antar jag och att flera svenskar kvalat in om det så är mord eller våldtäkter.
Nåt som flera ggr förekommer ihop med parafilin är personlighetsstörningar.

Diagnoserna sexuell sadism och narcissistisk personlighetsstörning hade Hagamannen och Kapten klänning om jag inte minns fel. Nyss fick en engelsk bankman livstid för två grymt sadistiska mord i Hongkong med samma diagnos. Den som hängde sitt ex på vinden likaså.

Nerijus är manipulativ och bedräglig och totalt empatistörd. Han kränker och nedvärderar sin fru - narcissisten höjer sig själva via att trycka ner andra (patetiskt att inte bli stor via sig själv) och där går ju den sexuella sadismen hand i hand om det är en riktigt patetisk ynkrygg:
Ger sig på svagare individer och mördar i värsta fall.

Om du ska satsa på självmordsteorin så medföljer således en ännu mer ovanlig parafili än sexuell sadism på köpet dvs nekrofili.
Enligt självmordsteorins upphovsman känner NB en enooorm skam och därav tigandet.
Då verkar det handla om narcissister som egentligen är mycket svaga individer.

Känslan av skam är nämligen outhärdlig för en sådan och de gömmer sig bakom ett enormt uppblåst ego för att hålla skammen i chack.
Att folk sen ser dem som helt tossiga tycks förbigå dem helt.

Du verkar känna mycket väl Nerijus. Kanske ni var vänner eller bekanta, vem vet.

Men du vet, Nerijus har inga diagnoser och kommer inte att få det heller. Det är lönlöst att här försöka hjärntvätta oss till den tron.

Frågan om varför Nerijus tiger är omöjligt att svara på, men jag tror att han kan ha varit ett vittne till händelserna framför cafeet. Han kanske såg SUV:n som stog framför cafeet och tog Lisa med sig. Från spritfabrikens håll är det ju klarsyn mot cafeet. Föraren i SUV:en kan ha sett Nerijus och kände igen honom. Vittnet måste tystas ner. Nerijus blev en lämplig syndabock.

För Nerijus var nog uppmärksam på alla bilar som rörde sig i området, speciellt på söndagrna. Det hade ju varit inbrott, så som han sade i sitt första förhör redan. Nerijus kan ha dröjt i omgivningarna för att kolla läget, efter det han lämnade verktygen tillabaka i spritfabriken. I första förhöret frågar de honon om han såg människor eller bilar. Han sa att han såg bilar, men inte människor. Ingen bad honom beskriva bilarna och bilarans rörelse, konstigt nog.

Varken Nerijus eller (M)GM ha lockat Lisa till ladan för det skulle ha varit för riskabelt. Ladans öppna port lockar ju folk in av ren nyfikenhet. Baksidan är ju helt öppet även den. Ladan ropar välkommen in!

Polisens spårhundar makerade inte spår efter Lisa varken över vägen eller i ladan. Men farmför cafeet markerade hunden en aning och där stoppade SUV:n Lisas färd och tog henne med sig. Spårhundar ljuger inte.
2016-12-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Se så ta det lugnt.

Iscensatta? Skrev jag det?

NL & co valde att "oroa" NB om att hans fru mådde dåligt. NL & co valde att läcka till litauisk press.
Nl & co valde att att använda barnen som hot. NL valde att förutsäga domen. Måste jag hänvisa till sidor i fupen igen?

Polisen har valt att INTE utreda ev lagbrott som begåtts under förhören och ett ev tjänstefel begånget av FL. Inte någon åklagare har valt att reagera. Ingen svensk media skriver om det.
Så mycket för Sveriges rättssäkerhet.

Varför hotar du mig förresten när jag skriver om detta?

"...Självmordsbenägen och "hittad" död..." skall alltså inte tolkas som "iscensatt". Är det bara du som skall ha oändligt manöverutrymme för sanslösa vantolkningar?

Vad av det jag har skrivit utgör ett hot mot dig? Har jag ställt i utsikt att jag skall se till att något drabbar dig om jag inte får min vilja fram? Det fetade är nämligen vad som menas med att hota.

Svaret är att det har jag inte gjort. Och inte förhörsledaren heller.

Att förutsäga domen är inte något fel om det görs rätt. Man kan utan problem säga att med den bevisning vi nu har har jag svårt att se något annat än en fällande dom. Helt OK.
Senast redigerad av X-pert 2016-12-21 kl. 12:38.
2016-12-21, 12:52
Medlem
Citat:
Se så ta det lugnt.

Iscensatta? Skrev jag det?

NL & co valde att "oroa" NB om att hans fru mådde dåligt. NL & co valde att läcka till litauisk press.
Nl & co valde att att använda barnen som hot. NL valde att förutsäga domen. Måste jag hänvisa till sidor i fupen igen?

Polisen har valt att INTE utreda ev lagbrott som begåtts under förhören och ett ev tjänstefel begånget av FL. Inte någon åklagare har valt att reagera. Ingen svensk media skriver om det.
Så mycket för Sveriges rättssäkerhet.

Varför hotar du mig förresten när jag skriver om detta?

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...onom-1.2231864

Tore Brandtler är mycket skicklig att tala för sig. Han kan välja ord och meningar.
Åklagren och Brandtler "jobbade i lag", två åklagare behövdes enligt Brandtler.

"– Jag hade ett krav. Jag sa att jag tar det gärna, men då ville jag också å deras vägnar biträda åtalet. För mig är det en mycket mer intressant roll. Det innebär att jag blir som en extra åklagare och själv kan fråga ut den tilltalade och vittnena.
I rättssalen vill Tore Brandtler "verkligen kunna gå på", säger han. Det ligger inte för honom att snällt sitta tyst under förhandlingen och vänta på att skadeståndsfrågan ska avhandlas.

– I den här rättegången var åklagaren den mer korrekta och jag var lite mer känslosam. På det sättet tycker jag också att jag hjälpte familjen genom att försöka få fram varför han gjorde det. Det kan inte åklagaren göra riktigt på samma sätt."

När man läser detta så får man en klar bild av "var det läckte".
"När varenda nyhetsredaktion i landet försökte få fram nya uppgifter om mordet, gick telefonen varm hos Tore Brandtler."
2016-12-21, 13:07
Medlem
Citat:
Maktens män... Medelålders får tas med en grov nypa salt.
Advokat Brandtler, kriminologiprofessor GW, Lisas pappa (militär), rika män på Kinnekulle, militären BS, kriminalinspektör Lindström samt kriminalkommissarie Johansson.

Varför dödar man?
Svaret är enkelt, att vilja ha makt, att ha fullständig kontoll över andra medmänniskor. Det är känt fenomen att många maktens män har psykopatiska drag mer eller mindre. De dras till makten pga sin maktbegär som sitter i de psykopatiska personlighetsdgragen.

Det är inte starka män med självförtoende som dödar.
2016-12-21, 15:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Varför dödar man?
Svaret är enkelt, att vilja ha makt, att ha fullständig kontoll över andra medmänniskor. Det är känt fenomen att många maktens män har psykopatiska drag mer eller mindre. De dras till makten pga sin maktbegär som sitter i de psykopatiska personlighetsdgragen.

Det är inte starka män med självförtoende som dödar.
VAD har din kommentar att göra med att Nopomil pratar skit om/hatar de män jag återgav?
2016-12-21, 16:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Du verkar känna mycket väl Nerijus. Kanske ni var vänner eller bekanta, vem vet.
Nej. Jag känner givtevis inte NB så du kan lägga ner din återkommande insinuation då jag redan dementerat detta innan.
Citat:
Men du vet, Nerijus har inga diagnoser och kommer inte att få det heller. Det är lönlöst att här försöka hjärntvätta oss till den tron.
Ni är så hjärntvättade av er själva att det tänker jag inte att ägna mig åt.
Om NB har diagnos eller inte har du inte en susning om - däremot kan man fundera kring detta då han har flertal störda beteenden och domslut gällande ett vidrigt mord.
Citat:
Frågan om varför Nerijus tiger är omöjligt att svara på, men jag tror att han kan ha varit ett vittne till händelserna framför cafeet. Han kanske såg SUV:n som stog framför cafeet och tog Lisa med sig. Från spritfabrikens håll är det ju klarsyn mot cafeet. Föraren i SUV:en kan ha sett Nerijus och kände igen honom. Vittnet måste tystas ner. Nerijus blev en lämplig syndabock.
Ja, så kan man fabla utan belägg (bevisning, vittnen). Tyvärr meningslös sysselsättning juridiskt sett förutom att motiv inte är det centrala.
Att han är feg och störd råder ingen tvekan om men det var då ett väldigt märkligt val.
Han känner sig trygg med livstid i Litauen (kanske minimum 25 år) menar du och väljer detta och tappar allt anseende och skämmer ut sig rotalt, all frihet, all sysselsättning, all inkomst...
Får lämna Blomberg som han stortrivdes i och ansökte om uppehållstillstånd.
Citat:
Varken Nerijus eller (M)GM ha lockat Lisa till ladan för det skulle ha varit för riskabelt. Ladans öppna port lockar ju folk in av ren nyfikenhet. Baksidan är ju helt öppet även den. Ladan ropar välkommen in!
2016-12-21, 19:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag förmodar att du aldrig benämdes som klassens ljushuvud i skolan.

Då förmodar du helt fel

Citat:
VAD är det absurda i hans fråga?
Han VET att det är ett mord med sexuellt motiv (...)

Det är ju just det jag menar. Frågan synes onödig.

Citat:
... det var i helt lugn ton och här finns hans uttalande i dokumentären:
Översatt ordagrant av mig:

" Jag skulle ju oerhört gärna vilja att försvaret berättar varför hans fingrar finns..vad heter det, hans fingrar finns innanför min tös byxor, i linningen där och i knappar och grejer. Dom flyger inte dit.
Han får vara hur snäll han vill men där kan han börja med att berätta."

Jaha, det var inget "utbrott", jag misstog mig där. Men nu var det inte hans humör som var grejen med min tanke, utan hans ordval.

Mitt fetade:
Han hade kunnat fråga "varför dödade du min dotter?" Men han ber den tilltalade att börja berättelsen vid byxknäppningen. Vad ni åklagartroll än skriver kommer jag att tycka att det är lite underligt.

Citat:
De där "fingrarna" levde sitt eget liv på nätet innan SH uttalande dem i rätten. Det har inget med självmord att göra - däremot med planteringen. Och hur vidhäftning skulle stödja fantasierna.
Ordet "fingrar" är helt enkelt mycket användbart att använda för vilseledarna och hur de ville peka ut syndabocken.

I det här sammanhanget är det också viktigt att komma ihåg SH:s vredesutbrott när "Kammarspelet i Martorp" utmanades. DET var känsligt.

LH är mördad eller dräpt.

Nå, jag är inte lika säker på det längre. Men annars tänkte jag som du först, om den där kommentaren.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-12-21 kl. 19:02.
2016-12-21, 19:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han hade kunnat fråga "varför dödade du min dotter?" Men han ber den tilltalade att börja berättelsen vid byxknäppningen. Vad ni åklagartroll än skriver kommer jag att tycka att det är lite underligt..
Det kan han ha frågat - men så är inte fallet. Han ställer frågan utifrån befintlig DNA-bevisning gällande misstänkt, åtalad mördare (sedemera dömd).

Med tanke på 1) fel uppgift från dig, 2) långsökt reflektion om vad han kunde ha sagt samt 3) korkad slutsats om självmord så betraktas du som mer underlig än pappans ord.
2016-12-21, 19:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Då förmodar du helt fel

Jaha, det var inget "utbrott", jag misstog mig där. Men nu var det inte hans humör som var grejen med min tanke, utan hans ordval.

Mitt fetade:
Han hade kunnat fråga "varför dödade du min dotter?" Men han ber den tilltalade att börja berättelsen vid byxknäppningen. Vad ni åklagartroll än skriver kommer jag att tycka att det är lite underligt.

Nå, jag är inte lika säker på det längre. Men annars tänkte jag som du först, om den där kommentaren.
Jag tycker också att det är en underlig fråga. "Varför dödade du min dotter?" är en mer naturlig fråga i sammanhanget.
Citat:
– Kommer du ihåg mig? Varför dödade du min dotter? sade hon enligt NSD.
Det verkar som om pappan är mer upprörd över skändningen av dotterns kropp än själva mordet. Visste han att det var självmord? Om man ska fortsätta att spekulera kring det kan man fundera på hur han kunde veta det. "Fickringningen" låter underlig. Låt oss säga att Lisa ringde och berättade om sina avsikter, och pappan inte tog henne på allvar utan lade på. Han insåg i efterhand att polisen skulle kunna se att telefonsamtalet hade ägt rum, så han hittade på en förklaring för att ingen skulle veta att hans dotter hade begått självmord. Beskrivningen är som ett eko från låsningen av kaféet, men samtalet kom tio minuter senare, vilket pappan inte visste då. Hur kunde ljuden i samtalet så exakt överensstämma med låsningen, så exakt att åtminstone åklagaren trodde det i förhöret med Rebecka i tingsrätten? Ingen i någon domstol ifrågasatte det. Först 1,5 timmar efteråt började han att ringa till Lisa.
2016-12-21, 19:20
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Då förmodar du helt fel

Mitt fetade:

Mej, det var inget utbrott, han talar ju med lugn ton hela tiden, tvätta öronen och lyssna igen.

Vad du tycker har inget som helst betydelse, det viktiga är att mördarsvinet Nerijus sitter bakom lås och bom för det vidriga brott som han genomförde.

"åklagartroll"? Var det allt du hade att komma med?
2016-12-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
"...Självmordsbenägen och "hittad" död..." skall alltså inte tolkas som "iscensatt". Är det bara du som skall ha oändligt manöverutrymme för sanslösa vantolkningar?

Vad av det jag har skrivit utgör ett hot mot dig? Har jag ställt i utsikt att jag skall se till att något drabbar dig om jag inte får min vilja fram? Det fetade är nämligen vad som menas med att hota.

Svaret är att det har jag inte gjort. Och inte förhörsledaren heller.

Att förutsäga domen är inte något fel om det görs rätt. Man kan utan problem säga att med den bevisning vi nu har har jag svårt att se något annat än en fällande dom. Helt OK.

Jag är lite besviken på dig.

Du har inte förstått vad jag menade. Jag ska förtydliga.
Jag skrev :
Att poliser kan/vill skydda henne eller att hon är självmordsbenägen som kan uppfattas som att hon kan "hittas" död om den misstänkte inte säger det som polisen vill?

Hur tror du NB upplevde att Fl drog upp hans frus dåliga hälsa och att de är "oroliga" för att hon är självmordsbenägen? Är det inte polisens uppgift att i så fall förhindra självmord när de har henne i förvar?
Det är alldeles uppenbart att detta anmärkningsvärda uttalande från NL ( i stil med hans övriga småsadistiska tendenser som att hota via barn och att visa fotot för IB i Litauen) skulle oroa och knäcka NB. Hur mycket litade/litar NB på svensk polis tror du? Och vad de skulle vara i stånd till att göra?
Det är inte svårt att förstå för de som har det minsta empati, vad detta hotet om ens kärestas hälsa och liv innebär. TROTS det uttalandet att om bara NB "erkänner" så blir allt bra med frun, så erkänner han inte. För att han inte kan erkänna det han inte vet något om (och inte har gjort).

Var snäll och sluta trakassera mig med svordomar. Ditt sätt att skriva kan upplevas som hotfullt.
Detta skriver jag i sann "kollegial" anda, du vet.
Senast redigerad av nopomil 2016-12-21 kl. 19:42.
2016-12-21, 19:37
Medlem
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...onom-1.2231864

Tore Brandtler är mycket skicklig att tala för sig. Han kan välja ord och meningar.
Åklagren och Brandtler "jobbade i lag", två åklagare behövdes enligt Brandtler.

"– Jag hade ett krav. Jag sa att jag tar det gärna, men då ville jag också å deras vägnar biträda åtalet. För mig är det en mycket mer intressant roll. Det innebär att jag blir som en extra åklagare och själv kan fråga ut den tilltalade och vittnena.
I rättssalen vill Tore Brandtler "verkligen kunna gå på", säger han. Det ligger inte för honom att snällt sitta tyst under förhandlingen och vänta på att skadeståndsfrågan ska avhandlas.

– I den här rättegången var åklagaren den mer korrekta och jag var lite mer känslosam. På det sättet tycker jag också att jag hjälpte familjen genom att försöka få fram varför han gjorde det. Det kan inte åklagaren göra riktigt på samma sätt."

När man läser detta så får man en klar bild av "var det läckte".
"När varenda nyhetsredaktion i landet försökte få fram nya uppgifter om mordet, gick telefonen varm hos Tore Brandtler."

Intressant!
Sexualbrottsadvokat Tore Brandtlers roll i denna härva är märklig. Vem valde ut honom?
Hans "kompletterande" känslosamhet till åklagaren roll säger också en del om den här mord/dråp-härvan.

Lisa "lydde" sin föräldrar, hon hade inget "mörkt" förflutet. Är det så TB och Kinnekulles maktmän ser på 17-åriga tjejer?

Bröt Tore Brandtler mot yppandeförbudet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in