2016-12-22, 21:24
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Nej, du har fel. Det kommer inte "prövas om han kommer ut" efter några 18 år.

Han har redan gjort en sinnesundersökning.

Jodå i detta fallet lovar jag.
Citera
2016-12-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Alla är vi olika hur fan ställer du dig till ett anabola muskel monster som tar kokain och förmodligen massor av annat skit också, en liten tjej som bara vill leva sitt liv och bli älska, spring in i vägen en gång till.

Men herregud, använd punkt!
Går ju knappt att utläsa vad f-n du menar eller lägger tonvikten på
Citera
2016-12-22, 21:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lokalblaskorna har alltid bättre information än tex sånt som du strött omkring dig i denna tråd.
Det är privata enskilda åsikter om hur NI önskar att kvinnor ska formas och tuktas så dom väljer rätt män. Men efter följt dina åsikter i ämnet, så kan jag meddela att INGEN befattar sig med inskränkta kvinnohatare som vill inskaffa obligatorisk undervisning för flickor vad dom ska välja i partnerväg. Alltså styra och bestämma över andra människor genom ert ältande om skuld. Jag vet inte om det egentligen passar in med allt du hävt ur dig ur ditt personliga åsiktsmaskineri eftersom det handlar om brott i denna tråden. Så när tänkte ni presentera det brott som Lotta gjort sig skyldig till?

Menar lokalblaskorna att dokumentationen över SMS trafiken m. M. . som finns i FUPen är förfalskad?
Citera
2016-12-22, 21:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Alla är vi olika hur fan ställer du dig till ett anabola muskel monster som tar kokain och förmodligen massor av annat skit också, en liten tjej som bara vill leva sitt liv och bli älska, spring in i vägen en gång till.

Lotta drog i alla fall ett par linor med honom och välkomnade honom. Så levde hon sitt liv. Det lilla som blev.
Citera
2016-12-22, 21:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Menar lokalblaskorna att dokumentationen över SMS trafiken m. M. . som finns i FUPen är förfalskad?

Det gäller även dig som ältar om och om igen. Vilket brott har Lotta gjort sig skyldig till?
Din tolkning av sms trafiken vill jag torka mig i arslet med eftersom det finns andra betydligt mer intressanta händelser så som en polisanmälan och dokumentation av Lottas skador. Och med det så är ìnte en sidas åsikter avgjord på något sätt det hoppas jag du förstår. Även om Ni nu malt på i 100 tals inlägg om samma sak så har ni inte presenterat något brott som Lotta begått.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lotta drog i alla fall ett par linor med honom och välkomnade honom. Så levde hon sitt liv. Det lilla som blev.

Det finns uppgifter om tvång gällande kokainet. En som styr och kontrollerar ser till att den andra också dras ner i skiten. Surprise?
Citera
2016-12-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Flera rader i vår lokala tidning

Läs FUPen, kamma ditt icke gråa hår - för ingen här försvarar en anabolstinn kvinnomisshandlande kåkfarare som Martin. Men han ska dömas rätt.

Ärligt talat. Är det inte vad du förfäktat här dagligen.

Du har gjort en skuldförskjutning från Martin till Lotta. Envetet. Dagligen.

Det finns inget försvar för att brutalt slå ihjäl en försvarslös kvinna till döds. Med Nävarna, i tretton minuter. Till hjärndöd.
Citera
2016-12-22, 21:37
Medlem
Citat:

Javisst är vi alla olika!
Konstigt vore ju annat, eller hur?

Den lilla tjejen som du pratar om,
tar också kokain och förmodligen massa annat också. (Se läkarjournaler)
Ja, muskler hade väl Lotta också, precis som Martin
En liten tjej som "bara" vill leva sitt liv...
Likväl som en stor kille som "bara" vill leva sitt liv...
Båda ville bli älskade!
Så hur fan ställer DU dig till detta? Dessa fakta?
Jag bara undrar hur du egentligen tänker.....
Citera
2016-12-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ärligt talat. Är det inte vad du förfäktat här dagligen.

Du har gjort en skuldförskjutning från Martin till Lotta. Envetet. Dagligen.

Det finns inget försvar för att brutalt slå ihjäl en försvarslös kvinna till döds. Med Nävarna, i tretton minuter. Till hjärndöd.
Bra skrivet. Fattar inte varför jag ens bemödar mig att läsa i tråden. Är bara så himla tröttsamtmed alla nötter som försvarar kriminella. Klart att det kliar i fingrarna då. Det skärpta straffet är ett hån mot både rättsväsendet och för Lottas anhöriga.
Citera
2016-12-22, 21:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag har följt denna tråden ett bra tag nu och du är nog den som försvarar Martin mest av alla av denna tråd. Missförstå mig inte men jag förstår inte hur du resonerar. Dömas rätt? Idioten har dömts förut för en rad brott och misshandlat flera personer enligt den FUP du efterlyser. Galningen är ju en återfallsförbrytare så det sjunger om det. Så klart han ska sitta bakom galler tills han ruttnar. Tror att du tycker det egentligen men att du ser allt i svart på vitt.

Martin ska dömas ordentligt hårt o rättvist för det han har gjort. Inget annat.
Han har visserligen dömts för grov misshandel tidigare - men det var när han var tonåring och över ett decennium sedan. Därefter har han "endast" dömts för lindrigare brott fr a lindrigt narkotika brott och misshandel av tidigare flickvänner. Han är aldrig dömd för mord, våldtäkt, kidnappning, mordbrand, rån eller liknande allmänfarliga brott.

Han är en kvinnomisshandlande anabolstin kåkfarare. Hans våld har, förutom när han var väldigt ung, uteslutande riktats mot kvinnor han haft förhållande med. En av dessa kvinnor som frivilligt blev hans käresta har han misshandlat till döds. För det ska han dömas - hårt.

Att Martin ska dömas till längsta möjliga tidsbegränsade fängelsestraff på 18 år för vad han gjort Lotta är välförtjänt. Men han är inte värre än andra likartade våldsbrottslingar o han är sannolikt ingen fara för andra än kvinnorna som väljer honom.

Hagamannen var en riktig samhällsfara, dessutom klassad som sannolik återfallande i brott - men han är fri numera. Om ribban för domar och frisläppande ligger så att Hagamannen och mördaren i Malmö får komma ut efter 2/3 - ja då tycker inte jag att just Martin ska "ruttna i fängelset".
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-22 kl. 22:37.
Citera
2016-12-22, 21:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Javisst är vi alla olika!
Konstigt vore ju annat, eller hur?

Den lilla tjejen som du pratar om,
tar också kokain och förmodligen massa annat också. (Se läkarjournaler)
Ja, muskler hade väl Lotta också, precis som Martin
En liten tjej som "bara" vill leva sitt liv...
Likväl som en stor kille som "bara" vill leva sitt liv...
Båda ville bli älskade!
Så hur fan ställer DU dig till detta? Dessa fakta?
Jag bara undrar hur du egentligen tänker.....

Herregud vilken inskränkthet.

Liten tjej innebär 59 kilo kontra 115 som satt på henne och slog sönder ansiktsben och ögonhålor och krossade henne så brutalt att hon blev hjärndöd. Han sparkade på hennes huvud också som han gjort tidigare i sin brottsbana, och han kallar det för hoppa på huvudet som en vattenmelon.

Kokainet såg Martin till så hon tog, medicinerna är utskrivna av behandlade läkare för Lotta mådde inte bra, så försök inte med att hon tog en massa annat också. Den varianten är inte gångbar här.

Lotta var säkert kär i början och sedan kom hon inte ifrån honom. Det är så dom drillar offret till sig genom att stänga runt offret och isolera så när han är gullig och rar blir det de enda Lotta kan referera till. Är det svårt?

Hon var en människa som inte har något brott på sig och hon var kliniskt ren från droger vid obduktionen. Han är klassad redan och är psykopat vilket innebär noll empati. Han ville inte annat än styra och ha makt över Lotta och när det passade honom så slog han till sig makt. Han styrde Lottas liv och bestämde allt. Han har begått grova brott i hela sitt vuxna liv. Inte mottaglig för behandling eftersom han anser att det är tjejernas fel att han slår dom.
Du ser inte skillnaden på ett mordoffer och en dömd gärningsman kanske?
Citera
2016-12-22, 21:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Han har visserligen dömts för grov misshandel tidigare - men det var när han var tonåring och över ett decennium sedan. Därefter har han "endast" dömts för lindrigare brott fr a lindrigt narkotika brott och misshandel av tidigare flickvänner. Han är aldrig dömd för mord, våldtäkt, kidnappning, mordbrand, rån eller liknande allmänfarliga brott.

".

Han är nu dömd för minst 15 fall av misshandel varav flera grova. Det är inga örfilar vi talar om.
En avled efter domen vunnit laga kraft en annan fick med för livet med hjärnskada och sin syn.
Han har hotat och begått andra brott på detta. Han är alltså en återfallsbrottsling gällande just våld.
Försök inte tona ner hans brottsregister där det finns domslut på hur han hoppat på offrets huvud utan att märkbart anse att han begått några fel. Nu är han dessutom dömd för mord. Så ser hans vuxna liv ut.
Citera
2016-12-22, 21:51
Medlem
Citat:

Han är en kvinnomisshandlande anabolstin kåkfarare. Hans våld har förutom när han var väldigt ung uteslutande riktats mot kvinnor han haft förhållande med. En av dessa kvinnor som frivilligt blev hans käresta har han misshandlat till döds. För det ska han dömas - hårt.

Att Martin ska dömas till längsta möjliga tidsbegränsade fängelsestraff på 18 år för vad han gjort Lotta är välförtjänt. Men han är inte värre än andra likartade våldsbrottslingar o han är sannolikt ingen fara för andra är kvinnorna som väljer honom.

Hagamannen var en riktig samhällsfara, dessutom klassad som sannolik återfallande i brott - men han är fri numera. Om ribban för domar och frisläppande ligger så att Hagamannen och mördaren i Malmö får komma ut efter 2/3 - ja då tycker inte jag att just Martin ska "ruttna i fängelset".
Grattis till ditt bästa inlägg på länge men hur vet du att han inte kommer återgå till gamla synder när han väl får komma ut igen? Jag kan då inte se något som tyder på att han kommer bli "normal". Hade du haft samma åsikt om någon av dina anhöriga hade misshandlats brutalt på samma sätt så att dom dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in