2016-12-22, 17:31
Medlem
miss-fires avatar
Jag måste bara få ställa en fråga, då jag inte kan rättssystemet utan och innan. Men det här med straffrabatten och kommer ut efter 2/3 delar, borde inte den per automatik makuleras, när han inte skött sin villkorliga dom och redan suttit i fängelse.

Han har ju redan suttit inne för en jävla massa skit och varit inblandad i något mord, då borde väl man inte primeras med någon jäkla straffrabatt. Det skulle bara ett engångstillfälle i mitt tycke och städa skött dig. Äckliga rättssystem!
Citera
2016-12-22, 17:35
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Oj vad fel det var där ovan, tror det är lite lag i dag här
Efter 18 år ska det prövas om han ska utt ,det kan jag lova
Nej, du har fel. Det kommer inte "prövas om han kommer ut" efter några 18 år.
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Sen beror det på vad det är för brott du har gjort, graden i brottet och annat spelar in,kan hända det tar psyk undersköning också det hoppas jag för han är fan inte frisk
Han har redan gjort en sinnesundersökning.
Senast redigerad av ukrosso 2016-12-22 kl. 17:44.
Citera
2016-12-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Nej, du har fel. Det kommer inte "prövas om han kommer ut" efter några 18 år.

Han har redan gjort en sinnesundersökning.

Nu pågår det ju utredningar bl.a. på vilka grunder Martin släpptes ut. Vi får väl bara avvakta det först.

Det kan möjligen påverka. Jag kastar inte in handsken än, även om jag tycker han skulle dömts till livstid. För allas skull.
Citera
2016-12-22, 18:01
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu pågår det ju utredningar bl.a. på vilka grunder Martin släpptes ut. Vi får väl bara avvakta det först.

Det kan möjligen påverka. Jag kastar inte in handsken än, även om jag tycker han skulle dömts till livstid. För allas skull.
Kan alltid hoppas att något händer. Men det funkar inte riktigt så som personen verkar tro: att man kan vara för frisk för vård men för sjuk för att lämna fängelset när straffet är över.
Citera
2016-12-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Kan alltid hoppas att något händer. Men det funkar inte riktigt så som personen verkar tro: att man kan vara för frisk för vård men för sjuk för att lämna fängelset när straffet är över.

Helt rätt. Psykopater går inte att behandlas. För dessa finns det ingen vård som hjälper.

Utan det handlar om att förvara Martin i fängelse. Avhållande från nya våldsbrott.

Att han skall förändra sig efter ytterligare tid i fängelse är snudd på utsiktlöst. Dessvärre.
Citera
2016-12-22, 18:40
Medlem
Solglittrets avatar
[quote=Pripps3.5|59375702]Sanslösa Solglittret, har du tagit din medicin idag?
Jag konstaterar bara att han rimligtvis inte åkt dit varje gång han hittat på skit. Men visst, dumhuvudet Martin kanske var undantaget från regeln?

Du kallar Lotta för både det ena och andra, samt fantiserar om vem och hur hon var, utan att "ha på fötter". Minsta lilla "elakt" om Martin, och du kommer med pekpinnar till andra. Sitter du i glashus och kastar sten? Nyss läxade upp en annan användare för att använda ordet "idiot", men gör själv friskt detsamma, om Lotta. Och nu hoppar du på mig?

46 , och nästan 13 års tränande i finkan. Vid god vigör, för att slå ihjäl nästa Lotta med sina bara nävar. Det blir nog bra...[/QUOTE]
__________________________________________________ ______________________________

Ingen risk om bara brudarna förstår att undvika att bli hans kärlekspartner!
Citera
2016-12-22, 18:44
Medlem
anarkias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt rätt. Psykopater går inte att behandlas. För dessa finns det ingen vård som hjälper.

Utan det handlar om att förvara Martin i fängelse. Avhållande från nya våldsbrott.

Att han skall förändra sig efter ytterligare tid i fängelse är snudd på utsiktlöst. Dessvärre.

Tror som du. Mannen är för skadad för att kunna anpassas till ett liv utanför murarna.
Lämpligt straff i straffet vore att porta honom från fängelsegymet så han åtminstone krymper till normal storlek, men han har redan tilltvingat sig den förmånen i häktet. Bara ett exempel på hur explosiv han anses vara.
Citera
2016-12-22, 18:47
Medlem
Solglittrets avatar
Men varför så upprörda över Martins dom???

Den är exakt lika lång som mannen i Malmö som med berått mod väntade på kvinnan gömd i bilen med två knivar. Han klev fram, knivhögg henne, sprang iväg o försökte knivhugga ett vittne.
Han gick därefter tillbaka till kvinnan som försökte krypa iväg och skar halsen av henne. Han lät henne förblöda och satte sig själv i bilen o körde iväg. Hon hade flera små barn som nu är moderslösa. Innan detta hände hade han hotat o misshandlat henne flera gånger. Hon dog med 40(!) knivhugg i kroppen.
Han dömdes för överlagt mord och mordförsök på vittnet till 18 års fängelse.

Var är indignationen över denne gärningsmans "icke livstidsdom"???
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-22 kl. 18:56.
Citera
2016-12-22, 18:52
Medlem
Fullständigt vansinnig hovrättsdom, den här mannen har vi inte läst om i sådana här sammanhang för sista gången. Ute om 12år och garanterat dömd igen innan det första fria året är till ända.

Sverige måste börja se till medborgarnas säkerhet i första hand och personer som denne måste kunna hållas inlåsta resten av sina liv, för allas säkerhet.
Citera
2016-12-22, 18:56
Medlem
Solglittrets avatar
Felet med Martins dom är inte längden på straffet. Hitintills har endast en enda livstidsdömd suttit livet ut kvar i fängelset, de andra blir för eller senare frigivna.

Om han sitter 12 år+10½ månad eller 20 år spelar inte så stor roll annat än för honom själv.
Felet med domen är att man inte kan pröva hans "farlighetsgrad" innan hans släpps ut.
Det kan man göra vid en livstidsdom.

Han kanske inte är farlig för andra än "sina" kvinnor, han har bevisligen inte uppvisat några tecken på det sista decenniet. Han har i stället varit mycket uppskattad o omtyckt av sina vänner o inte känd som någon slagskämpe mot dem.
Men det vore i alla fall önskvärt att hans inställning till problemlösning med våld förändrades innan han gick på gatorna igen.
Det kan vi inte påverka med denna dom innan han åter är ute april 2029.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-22 kl. 19:26.
Citera
2016-12-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag sade det för länge sen, blir inget livstidsstraff i hovrätten.
Det blir ingen HD förhandling eftersom HD bara prövar prejudicerande ärenden.

Tack o över.

Tyvärr så är det så. Så det enda som kan skydda allmänheten från denna skitstövel nu är andra skitstövlar, dvs man får hoppas att han blir ihjälslagen i fängelset. Tyvärr så är chansen att det händer nästan obefintlig.
Citera
2016-12-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men varför så upprörda över Martins dom???

Den är exakt lika lång som mannen i Malmö som med berått mod väntade på kvinnan gömd i bilen med två knivar. Han klev fram, knivhögg henne, sprang iväg o försökte knivhugga ett vittne.
Han gick därefter tillbaka till kvinnan som försökte krypa iväg och skar halsen av henne. Han lät henne förblöda och satte sig själv i bilen o körde iväg. Hon hade flera små barn som nu är moderslösa. Innan detta hände hade han hotat o misshandlat henne flera gånger. Hon dog med 40(!) knivhugg i kroppen.
Han dömdes för överlagt mord och mordförsök på vittnet till 18 års fängelse.

Var är indignationen över denne gärningsmans "icke livstidsdom"???
Hur kan man inte bli upprörd över att det inte blev livstid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in