Citat:
Ursprungligen postat av
annahoj79
Jag har träffat en kille en ggn som visade sig vara en s k kvinnomisshandlare.
Det slutade som tur var gott för mig efter såväl misshandel som våldtäkt.
När jag äntligen fått ut honom ur lgh så tillkallades vänner och senare polis.
Självklart blev jag rädd och ville för allt i livet inte mer träffa denne kille (som i början var jätteromantisk, gav mig massa komplimanger, presenter och på så sätt snärjde in mig i relationen)
Jag var inte så gammal vid det här laget så jag förstod inte så mkt om vad man skulle fråga om mer än att jag i efterhand förstod att hans förflutna gav signaler om att något inte stod rätt till (sparkad från flera jobb, inga vänner, mkt anabola och droger, fråntagen vårdnad och övervakat umgänge med sina barn och allt vara alla andras fel och han blev alltid missförstådd)
Anledningen till att jag tar upp detta är att Lotta visst hade ett val. Ett val att lämna Martin. Som de flesta normalt funtade tjejerna gör i denna situation. Han var ju tydlig med sin historik och ändå valde hon att fortsätta träffa honom. Varför då kan man undra? Var hon dum i huvudet på riktigt eller hade hon bara otur när hon tänkte? Ja jag tror att hon var en ganska trasig själ med vridna värderingar och som dessutom ville leka med elden lite.
Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo självklart var inte Lotta värd att mördas. Självklart ska Martin hållas bakom lås och bom för evigt eller helst svälta ihjäl honom så han kostar mindre skattepengar. Men så funkar ju inte vårt vackra land utan alla är förlåtna och har rätt till ett s k nytt liv fastän dom gång på gång visar att de inte klarar av ett bättre liv.
MEN Lotta lekte självmant med elden och borde haft den spärren att inte gilla när det bränns.
Hon borde hoppat av tåget mkt tidigare men hon VALDE att inte göra det.
Hon fick ta ett hårt straff för sitt farliga lekande och det var hon inte värd. Men precis som om jag stoppar i mig hamburgare varje dag och riskera att bli sjuk så VÄLJER jag aktivt detta.
Den som tror något annat är naiv och förminskar en vuxna människans förstånd och gör hen till ett barn.
Bra att du fick stöd och kunde ha ork att ta dig ur situationen.
Jag tänker ändå att detta, allt som hände, skedde både tämligen hastigt och under kort tid. Fyra månader är allt som det handlar om från levande till mördad kvinna.
I Efterhanden är det alltid lätt att tycka både det ena och det andra, om Hur Lotta skulle agerat. Jag tror att Lotta som kom från en Norrländsk småstad kanske aldrig träffat en så rutinerad psykopat som Martin är. Dessutom ökänd sådan. Hans kriminalregister talar sitt övertydliga språk.
Det är det enda han gjort i hela sitt liv.
Han han sedan berättat väl valda delar för Lotta, säger ingenting om att hon begrep ens en hundradel av vidden av det hela. Martin däremot med sin erfarenhet visste exakt hur han skulle gå till väga. Han följde sitt klassiska mönster när han blir utsläppt.
# Börja bygga på med anobala steroider (muskelmassa) och ta droger. Ligga lågt under tiden.
# Kolla upp lämpliga offer (kvinnor), kontakta dem via Facebook, sälja in sig själv ... men tar kontakt först när muskelmassan är på plats. Den är nämligen den som ger honom Makten.
# Helt Krasst är det så att han har vare sig egna pengar eller boende. Han behöver också göra sig av med dom aggressioner som följer med det ökande missbruket.
Martin vet Exakt vad han gör. Offret har ingen susning.
# Han isolerar den utvalda. Tar över både mobil och Facebook, och hela hennes liv.
# Fort går det också, denna djävulsdans.
# Misshandel och hot, mot Offret och också hennes nära och anhöriga.
# Han stryper effektivt alla hennes utvägar bort från honom. Hon är fångad i hans spindelnät.
Detta är det som hände under 4 månader i Lottas 41 åriga liv. Sedan misshandlade han henne grovt till en blodig röd massa under intensiv misshandel under 13 minuter. En tidig morgon när hon oanades öppnade porten för honom ca kl 05.00 på morgonen.
Han tog av sig skorna, sedan slog han ihjäl henne. "Jag matade slag" säger Martin.