Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag har följt denna tråden ett bra tag nu och du är nog den som försvarar Martin mest av alla av denna tråd. Missförstå mig inte men jag förstår inte hur du resonerar. Dömas rätt? Idioten har dömts förut för en rad brott och misshandlat flera personer enligt den FUP du efterlyser. Galningen är ju en återfallsförbrytare så det sjunger om det. Så klart han ska sitta bakom galler tills han ruttnar. Tror att du tycker det egentligen men att du ser allt i svart på vitt.
Martin ska dömas ordentligt hårt o rättvist för det han har gjort. Inget annat.
Han har visserligen dömts för grov misshandel tidigare - men det var när han var tonåring och över ett decennium sedan. Därefter har han "endast" dömts för lindrigare brott fr a lindrigt narkotika brott och misshandel av tidigare flickvänner. Han är aldrig dömd för mord, våldtäkt, kidnappning, mordbrand, rån eller liknande allmänfarliga brott.
Han är en kvinnomisshandlande anabolstin kåkfarare. Hans våld har, förutom när han var väldigt ung, uteslutande riktats mot kvinnor han haft förhållande med. En av dessa kvinnor som frivilligt blev hans käresta har han misshandlat till döds. För det ska han dömas - hårt.
Att Martin ska dömas till längsta möjliga tidsbegränsade fängelsestraff på 18 år för vad han gjort Lotta är välförtjänt. Men han är inte värre än andra likartade våldsbrottslingar o han är sannolikt ingen fara för andra än kvinnorna som väljer honom.
Hagamannen var en riktig samhällsfara, dessutom klassad som sannolik återfallande i brott - men han är fri numera. Om ribban för domar och frisläppande ligger så att Hagamannen och mördaren i Malmö får komma ut efter 2/3 - ja då tycker inte jag att just Martin ska "ruttna i fängelset".