2016-11-22, 00:24
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Vad använda istället för gmail?
Hotmail är ju givet att man inte använder..

Uni mailen
Citera
2016-11-22, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Uni mailen
Vad tror du eller ni andra om att använda sig av countermail?
Ni andra, erfarenheter av att använda sig av uni mailen?
Såklart det inte påverkar om man utan tvekan ändå kommer in i branschen, men för oss medelmåttor som tar sig fram med nöd och näppe, ökar eller minskar chansen att haffa sig ett jobb inom IB(med countermail)?
Senast redigerad av butterflykniv 2016-11-22 kl. 00:49.
Citera
2016-11-22, 02:28
Medlem
ugglans avatar
givetvis ingen som bryr sig om var din emaillåda bor.

så länge ditt användarnamn är förnamn.efternamn eller liknande. Att ha XxPUSSY_D3STR0YERxX@*.* är lite av en gamble, jag personligen skulle blivit mer nyfiken om jag fick ett mail från denne, men många hade nog skickat det till papperskorgen
Citera
2016-12-03, 23:42
Medlem
Fuxtapositions avatar
Någon på FB som har sökt SW till i vår?
Citera
2016-12-04, 23:22
Medlem
Ligger man långt efter generellt sett om man tagit två lediga år efter studenten? Har jobbat lite på ICA osv, dvs inget vettigt egentligen.

Antar att alla som vill bli något inom IB var inne på HHS direkt efter studenten?
Citera
2016-12-04, 23:42
Medlem
Fuxtapositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Ligger man långt efter generellt sett om man tagit två lediga år efter studenten? Har jobbat lite på ICA osv, dvs inget vettigt egentligen.

Antar att alla som vill bli något inom IB var inne på HHS direkt efter studenten?

Spelar ingen som helst roll, 2 år är ingenting. Det är väl kanske en annan femma ifall du har 4 år där du mest har legat och pillat på dig sj. men 2 år där du dessutom har jobbat är ingen fara alls.
Citera
2016-12-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuxtaposition
Spelar ingen som helst roll, 2 år är ingenting. Det är väl kanske en annan femma ifall du har 4 år där du mest har legat och pillat på dig sj. men 2 år där du dessutom har jobbat är ingen fara alls.

Okej, tack så mycket för svar!

Har dock bara jobbat detta andra året (utgår från att jag jobbar hela våren också). Pluggade klart gymnasiet på 4år pga sjukdom i ettan då jag var borta i princip 3/4 delar av det året, så gick om.
Har lite ångest över detta
Citera
2016-12-05, 01:09
Medlem
Fuxtapositions avatar
Citat:
Okej, tack så mycket för svar!

Har dock bara jobbat detta andra året (utgår från att jag jobbar hela våren också). Pluggade klart gymnasiet på 4år pga sjukdom i ettan då jag var borta i princip 3/4 delar av det året, så gick om.
Har lite ångest över detta

Alright, ska sägas att jag inte på något sätt är en expert - någon mer rutinerad får gärna fylla i.

Tror dock att du kan vara superlugn, du har ju en vettig förklaring som kanske t.o.m. kan vändas till något positivt.
Citera
2016-12-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuxtaposition
Alright, ska sägas att jag inte på något sätt är en expert - någon mer rutinerad får gärna fylla i.

Tror dock att du kan vara superlugn, du har ju en vettig förklaring som kanske t.o.m. kan vändas till något positivt.

Okej, men uppskattar svaren !
Citera
2016-12-05, 08:08
Medlem
nihilverums avatar
Citat:

Det brukar (brukade) vara standard att man i sin ansökan ska ange vad man gjort fem år bakåt i tiden, så om det skulle vara så att du inte får något erbjudande efter kandidaten så kan du alltid fortsätta med en master. Då kommer du ju att ha varit student i fem år och således tar du inte längre med några detaljer om din gymnasietid.

Det är generellt olämpligt att ange sin ålder i sitt CV, så låt bli att göra det så har den som tittar på CV:t inte möjlighet att enkelt se att du är ett par år äldre än vissa andra sökande.
Citera
2016-12-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det brukar (brukade) vara standard att man i sin ansökan ska ange vad man gjort fem år bakåt i tiden, så om det skulle vara så att du inte får något erbjudande efter kandidaten så kan du alltid fortsätta med en master. Då kommer du ju att ha varit student i fem år och således tar du inte längre med några detaljer om din gymnasietid.

Det är generellt olämpligt att ange sin ålder i sitt CV, så låt bli att göra det så har den som tittar på CV:t inte möjlighet att enkelt se att du är ett par år äldre än vissa andra sökande.

Okej, läst en del i början av denna tråden och fick för mig att det var väldigt viktigt att vara ung (25-26) år om man tar sig till London/NY osv. inom IB.

Tackar så mycket för svaren!
Citera
2016-12-05, 17:53
Medlem
dutys avatar
Citat:
Okej, läst en del i början av denna tråden och fick för mig att det var väldigt viktigt att vara ung (25-26) år om man tar sig till London/NY osv. inom IB.

Tackar så mycket för svaren!

..du tänker fel.
Kan du motivera dessa två år? Hur har dessa två är off förberett dig för en karriär inom IB? Vad har du utvecklats inom som gör dig mer lämpad än innan dessa två år. Om svaret är nej så givetvis startar du i uppförbacke. Om svaret är ja, kan det t.om. ge dig en skjuts. Entreprenörsanda, militären, välgörenhet, multi-cultural experience vad som helst som har vidgat dina vyer och gjort dig mer apt till en karriär med starkt fokus på cross-cultural communication, globalt tänk och 'intressanta' karaktärsdrag är ett starkt plus.

Om dessa två är får dig att se ut som en slapp och vilsen individ så glöm IB och kör consulting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in