2016-12-03, 16:02
Medlem
Mandy-Lees avatar
Tyvärr TS, jag ger också upp nu. Jag har läst dina svar på frågor om vänskap och relationer i allmänhet (varav de flesta du besvarat med att du inte förstår eller inte vet vad som efterfrågas) och jag har gjort bedömningen att du inte är redo för det du vill ha än (dvs. sex och intimitet). Det verkar helt enkelt som att du inte förstår hur man bygger upp en fungerande och ömsesidig relation med en annan människa, ens på ett teoretiskt plan.

Imperatrix har fördmodligen rätt i att det här med oskulden har blivit en fix idé för dig snarare än nånting som skulle vara till gagn för din personliga utveckling.

Tack och hej för min del, jag kommer inte heller att besvara några fler inlägg fr.o.m nu.
2016-12-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Vad är det du inte förstår med alternativen. Är språket otydligt?

Det jag inte förstår är att det är de enda två alternativen. Menar du verkligen att de är det?

Citat:
Nu vill du inte det, men om vi tänker oss att du åkte till Danmark imorgon, köpte sex och åkte hem, hade ditt liv helt plötsligt vara värt att leva i övermorgon då? Du hade ju haft sex och inte varit oskuld längre.

Nä, men nog skulle jag må något bättre i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Alltså jag får intrycket ibland av att du antingen trollar eller är väldigt besatt på att bli av med oskulden. Det finns ju äldre individer än dig som inte har blivit med oskulden och inte ens har asperger så lugna ner dig!

Ingen som jag känner, och ingen som jag får se i media heller. Och nej, jag trollar inte.

Citat:
Dessutom så är det inte enkelt att ha sex "gratis" du måste ju bygga upp ett socialt förhållande med tjejen såvida det inte handlar om ett KK förhållande fast det är kanske vad du söker? Jag tror ärligt talat att du inte hade blivit lyckligare om du nu blev av med oskulden.

Jag hade blivit lite lyckligare i alla fall. Jag vet inte om jag letar efter en KK eller efter ett seriöst förhållande, ärligt talat - men jag måste nog lära mig lite mer om sociala interaktioner och relationer, åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandy-Lee
Tyvärr TS, jag ger också upp nu. Jag har läst dina svar på frågor om vänskap och relationer i allmänhet (varav de flesta du besvarat med att du inte förstår eller inte vet vad som efterfrågas) och jag har gjort bedömningen att du inte är redo för det du vill ha än (dvs. sex och intimitet). Det verkar helt enkelt som att du inte förstår hur man bygger upp en fungerande och ömsesidig relation med en annan människa, ens på ett teoretiskt plan.

Är det mitt fel, då? Jag behöver ju hjälp med detta! Vill inte du hjälpa mig, menar du?

Citat:
Imperatrix har fördmodligen rätt i att det här med oskulden har blivit en fix idé för dig snarare än nånting som skulle vara till gagn för din personliga utveckling.

Det skulle vara enormt mycket till gagn för min personliga utveckling. Det är jag säker på. Det skulle inte vara tillräckligt, men det skulle vara något, i alla fall!

Citat:
Tack och hej för min del, jag kommer inte heller att besvara några fler inlägg fr.o.m nu.

Jag skickar dig ett PM senare.
2016-12-03, 17:37
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator

Citat:
Ursprungligen postat av Mandy-Lee

Är det mitt fel, då? Jag behöver ju hjälp med detta! Vill inte du hjälpa mig, menar du?

De skribenter som har försökt föra in diskussionen på vänskapsspåret har gjort detta för att de vet att flickvän/KK/vän är varianter av samma tema. Nämligen att bygga upp en relation.

Jag tror att du skulle vinna mycket på att försöka intressera dig för vänskapsspåret, även om det inte innehåller ordet oskuld.

Jag tänker inte fråga dig hur du föreställde dig att det skulle gå till när du fick en flickvän. Jag tänker säga hur det är.

Det är väldigt, väldigt sällsynt att en tjej blir intresserad av en kille utan att någon kontakt har förekommit. Det finns ögonblickliga blixtförälskelser (mycket ovanliga) och det finns avståndsförälskelser (ovanliga), men allra vanligast är att känslor uppstår i och med att kontakt finns - kalla det vänskap.

Om mina barn skulle fråga mig om hur de skall göra för att "få" en pojkvän/flickvän skulle jag råda dem att inte göra någonting särskilt. Fortsätt vara hela, rena, schyssta och anständiga, fortsätt visa intresse och öppenhet för att få nya kontakter och vänner.

I mer komplicerade situationer måste kanske tipsen broderas ut. Men jag har fortfarande svårt att se hur man "får" flickvän/KK utan att bygga relation.
2016-12-03, 17:38
Medlem
snelhestens avatar
Tycker att ni är väl dryga mot honom i att han skulle ha en fix idé om sin oskuld. Det är antagligen inte så jävla "bara" att ha missat den sortens bekräftelse och känna sig utstött i ett sexualiserat samhälle, något man bara kan analysera bort rationellt likt en robot. Tjejerna kommer redan att döma ut honom negativt p g a detta och inte fan blir det bättre med stigande ålder så det hela har faktiskt en reell inverkan på hans nuvarande situation.
2016-12-03, 17:47
Medlem
Citat:
Jag tänker inte tolerera att folk kommer med förolämpningar mot mig, vilket syntaxxxerror gjorde. Gillar du inte detta? Tough shit.

Citat:
Seriöst, syntaxxxerror - varför kan du inte fortsätta bara för att jag inte tolererar att du kommer med direkta förolämpningar mot mig? Varför kan du inte fokusera på de bra delarna av mina inlägg?

Citat:
Om du inte vill skriva mer i den här tråden, kan vi åtminstone prata via privata meddelanden?

Oh, please. Jag lägger hellre tid på att ge mitt herrsällskap som är på intåg ett riktigt bra blowjob ikväll än att sitta och svara på fler gnälliga meddelanden från dig. Under tiden så kan du ha det så mysigt i soffan med lilla mamma ikväll och hålla handen när ni tittar på julkalendern och öppnar dagens lucka. Det verkar ju onekligen så du föredrar att fortsätta leva.

Din förmåga till självreflektion är som vanligt obefintlig. Till och med Kongo-Kinshasas BNP håller en högre nivå.
Läs igenom tråden från start och se vem som satte tonen för den. Sida upp och ner så har du varit rent ut sagt hätsk, hånfull, nedlåtande, fientlig och otrevlig mot andra användare, vars enda synd har varit att ge dig råd som du inte vill höra, eftersom det skulle krävas ansträngning från din sida. Det lilla du har gjort av det vi föreslagit har i regel delegerats ut till dina personliga assistenter - mamma och pappa - att verkställa. Eller så har någon här på Flashback varit på tok för snäll och hjälpt dig leta upp info och annat som du själv enkelt hade kunnat googla fram eller leta upp, om du nu inte hade varit så förbaskat handlingsförlamad och lat hela tiden.

När du sen får smaka på samma medicin (ditt sätt att tilltala folk), så kan du i vanlig ordning inte se orsak och verkan eller varför folk tillslut tröttnar på din genomruttna attityd och börjar dryga sig tillbaka för att få dig att fatta hur du själv upplevs.

Vi är rätt många nu som lämnat tråden, men du verkar fortfarande inte se någon röd tråd i det, utan i vanlig ordning så anser du att vi främlingar har någon form av skyldighet att hjälpa dig, trots att vi 1. inte har det. 2. det visar sig snabbt rätt meningslöst, eftersom du förkastar i princip alla råd du får.

Vi tänker inte tolerera att du förolämpar oss! Så tack och hej, och lycka till med ligget.

PS. En liten spoiler om vad dom kommer hända efter att svendomen rykt om du inte förändrar ditt liv inom alla övriga områden: du kommer må precis lika kasst som dagen innan. Det är på riktigt synd att du inte förstår det. Alla här vill dig väl, tro inget annat, så det säger vi inte för att vara taskiga. Men du måste verkligen ändra inställning och inse att ett ligg inte kommer få dig att må bättre mer än någon dag. Sen är du tillbaka i ditt gamla liv igen. Det är det vi har försökt få dig att förstå.

Jag önskar dig allt väl! Men nu är jag färdig här.

God Jul!
2016-12-03, 18:19
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Det jag inte förstår är att det är de enda två alternativen. Menar du verkligen att de är det?

Nä, men nog skulle jag må något bättre i alla fall.

Ingen som jag känner, och ingen som jag får se i media heller. Och nej, jag trollar inte.

Jag hade blivit lite lyckligare i alla fall. Jag vet inte om jag letar efter en KK eller efter ett seriöst förhållande, ärligt talat - men jag måste nog lära mig lite mer om sociala interaktioner och relationer, åtminstone.

Det skulle vara enormt mycket till gagn för min personliga utveckling. Det är jag säker på. Det skulle inte vara tillräckligt, men det skulle vara något, i alla fall!

Jag skickar dig ett PM senare.
Naturen har sin väg och du verkar bara förvirrad som inte kan komma på en lösning på ett naturligt problem. Din enkla lösning kan vara att resa iväg och ligga med en prostituerad. Då har du fått ditt och slipper sabba en stackars storstadsbruttas liv. För Uppsala är en stor studentstad vilket borde ge bra möjligheter.
2016-12-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
I mer komplicerade situationer måste kanske tipsen broderas ut. Men jag har fortfarande svårt att se hur man "får" flickvän/KK utan att bygga relation.

Men jag vet ju inte hur man gör.

Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Oh, please. Jag lägger hellre tid på att ge mitt herrsällskap som är på intåg ett riktigt bra blowjob ikväll än att sitta och svara på fler gnälliga meddelanden från dig. Under tiden så kan du ha det så mysigt i soffan med lilla mamma ikväll och hålla handen när ni tittar på julkalendern och öppnar dagens lucka. Det verkar ju onekligen så du föredrar att fortsätta leva.

Uh-huh, men det är jag som är otrevlig. Got it!

Du ville aldrig hjälpa mig. Du ville alltid bara vara elak. Efter den här kommentaren vill jag inte höra ett skit mer om att du "bara vill mig väl".

Citat:
Läs igenom tråden från start och se vem som satte tonen för den. Sida upp och ner så har du varit rent ut sagt hätsk, hånfull, nedlåtande, fientlig och otrevlig mot andra användare, vars enda synd har varit att ge dig råd som du inte vill höra, eftersom det skulle krävas ansträngning från din sida.

Bara för att de användarna har varit hätska, hånfulla, nedlåtande, fientliga och otrevliga mot mig!

Citat:
När du sen får smaka på samma medicin (ditt sätt att tilltala folk), så kan du i vanlig ordning inte se orsak och verkan eller varför folk tillslut tröttnar på din genomruttna attityd och börjar dryga sig tillbaka för att få dig att fatta hur du själv upplevs.

Det är helt sjukt hur bakvänt du har fått allting. Helt sjukt.

Citat:
2. det visar sig snabbt rätt meningslöst, eftersom du förkastar i princip alla råd du får.

Objektivt inte sant.

Citat:
PS. En liten spoiler om vad dom kommer hända efter att svendomen rykt om du inte förändrar ditt liv inom alla övriga områden: du kommer må precis lika kasst som dagen innan. Det är på riktigt synd att du inte förstår det. Alla här vill dig väl, tro inget annat, så det säger vi inte för att vara taskiga. Men du måste verkligen ändra inställning och inse att ett ligg inte kommer få dig att må bättre mer än någon dag. Sen är du tillbaka i ditt gamla liv igen. Det är det vi har försökt få dig att förstå.

Jag ska se till att nämna dig i mitt framtida självmordsbrev, så att alla vet att du var en av de som fick mig att fatta det beslutet. Bara så du vet!

Citat:
Jag önskar dig allt väl!

Näpp! Det gjorde du aldrig. Jag önskar dig ingenting bra alls.

Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Din enkla lösning kan vara att resa iväg och ligga med en prostituerad. Då har du fått ditt och slipper sabba en stackars storstadsbruttas liv. För Uppsala är en stor studentstad vilket borde ge bra möjligheter.

Varför skulle jag förstöra hennes liv för det?
2016-12-03, 19:02
Medlem
Citat:
Jag ska se till att nämna dig i mitt framtida självmordsbrev, så att alla vet att du var en av de som fick mig att fatta det beslutet. Bara så du vet!

Dags för mod att hänga ett lås på tråden ett tag? Markunator är alldeles för labil just nu för sitt eget bästa.

Ett PM från en viss person:

"Du är en vidrig, elak människa.
Det hoppas jag att du förstår. Du ville aldrig hjälpa mig, du ville bara göra mig ledsen. Gratulerar! Du lyckades. Jag hoppas att du är stolt över dig själv. Varje gång jag var elak mot dig så var det bara för att du hade varit det mot mig!"
2016-12-03, 19:04
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:

Så otroligt patetiskt. Nämn mig också.

(Det är nu mina fränder Imiron, knightofsweden osv kommer in och skriver "mig också!"
2016-12-03, 19:05
Medlem
En rak fråga:

Har du självmordstankar i detta nu? För i så fall tycker jag att du ringer 112. Fler självmordshot här så kommer jag själv kontakta polisen så att du får den hjälp du behöver.

En uppriktig kram!
2016-12-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Dags för mod att hänga ett lås på tråden ett tag? Markunator är alldeles för labil just nu för sitt eget bästa.

Ett PM från en viss person:

"Du är en vidrig, elak människa.
Det hoppas jag att du förstår. Du ville aldrig hjälpa mig, du ville bara göra mig ledsen. Gratulerar! Du lyckades. Jag hoppas att du är stolt över dig själv. Varje gång jag var elak mot dig så var det bara för att du hade varit det mot mig!"

Jaha, och jag som trodde att du var färdig med den här tråden...?

Men, hursomhelst: japp! Jag menade vartenda ord av det där. Vad är det med det då?

Citat:
En rak fråga:

Har du självmordstankar i detta nu?

Försök inte låtsas som att du bryr dig, ditt jävla as. Och nej, inte precis, men om jag någonsin gör det så kommer det delvis att vara ditt jävla fel!

Citat:
För i så fall tycker jag att du ringer 112.

Jag ringer strax innan jag begår självmord och rapporterar det. Jag kommer vara död innan de hinner dit, dock.

Citat:
Fler självmordshot här så kommer jag själv kontakta polisen så att du får den hjälp du behöver.

Nej, det gör du inte, för A) du vet inte vem jag är eller var jag bor och B) du skiter fullständigt i mig.

Citat:
En uppriktig kram!

Dra åt helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Så otroligt patetiskt. Nämn mig också.

(Det är nu mina fränder Imiron, knightofsweden osv kommer in och skriver "mig också!")

Nja, det blir nog bara dig och syntaxxxerror jag nämner, faktiskt.
2016-12-03, 19:24
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Nja, det blir nog bara dig och syntaxxxerror jag nämner, faktiskt.

Ok.

F.ö vet alla vem du är. Vart du bor är en googling bort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in