Citat:
TS, ditt största problem är:
Förväntningar
Du har helt enkelt orimliga förväntningar på saker du aldrig gjort.
Hur ska du lösa det problemet?
Du har en fantastisk resa framför dig. Om du inte har några förväntningar kommer du bli glad för varje steg. Ex. Din första gång du går till stan och köper ett par jeans. Fantastiskt! Du förväntade dig inte att du skulle klara det. Men det gjorde du. Nu kan du höja förväntningarna då du har fått erfarenhet.
Förväntningar
Du har helt enkelt orimliga förväntningar på saker du aldrig gjort.
Hur ska du lösa det problemet?
Du har en fantastisk resa framför dig. Om du inte har några förväntningar kommer du bli glad för varje steg. Ex. Din första gång du går till stan och köper ett par jeans. Fantastiskt! Du förväntade dig inte att du skulle klara det. Men det gjorde du. Nu kan du höja förväntningarna då du har fått erfarenhet.
Okej, förstått. Jag ska försöka sänka mina förväntningar på mig själv. Dock så vill jag inte kasta mig huvudstupa in i nåt som jag inte vet hur det fungerar.
Citat:
Nästa gång du ska till stan för att köpa en vattenflaska. Du kan förvänta dig att klara av det, då du gjort något liknande tidigare men den här gången ska du dock säga något ord till kassörskan.
Ex. Hur har din dag varit?
K- Bra, lite småtrött, själv?
Bra tack. Hejdå!
Wow, fantastiskt. Du inte bara köpte något, utan du förde även en konversation. Glädje!
Ex. Hur har din dag varit?
K- Bra, lite småtrött, själv?
Bra tack. Hejdå!
Wow, fantastiskt. Du inte bara köpte något, utan du förde även en konversation. Glädje!
Jag ska försöka tänka mer på det i framtiden. Nyligen så pratade jag faktiskt med en söt tjej som satt bredvid mig på bio (innan filmen hade börjat, alltså).
Citat:
Det du behöver tänka på är inte hur du ska få ett stabilt liv, en flickvän som älskar dig osv. Du kan ha allt det där som slutmål, det är nästan alla människors slutmål. Ditt primära fokus nu borde vara att:
Lära dig att tänka på det du gör bra.
Lära dig att tänka på det du gör bra.
Hmm. Kan inte riktigt komma på nåt. Jag behöver nog hjälp med att komma på det.
Nej, inte än. Jag har däremot lånat Stiljournalen och Alla får ligga från biblioteket. Jag håller på att läsa igenom den sistnämnda, och även göra anteckningar samtidigt.
Citat:
Jag kommer inte ens ihåg vad det var du sa eller vad jag blev arg på, men ursäkten godtas.
Citat:
Jag har sökt jobb. Med brevet du skrev. Två stycken. Ska söka ännu fler efter nyår. Vad säger du om det?
Citat:
Kan du, som verkar förstå ts, förklara vilket språk som sak användas för att TS från start ska förstå vad man menar med "Gå till en ung kvinnlig frisör. Be henne om en fin frisyr".
Ska jag be en kvinnlig frisör om en fin frisyr, eller ska jag gå till min vanliga frisyr och be honom om en av de frisyrer som EddieCabot tipsade om?
http://hairstyleonpoint.com/wp-conte...undercut21.jpg
http://hairstyleonpoint.com/wp-conte...-hairstyle.jpg
Citat:
Det kan jag. Jag ser på film och TV. Jag läser. Jag spelar dataspel. Men jag är inte nöjd med mitt liv alls. Jag är ändå deprimerad, även när jag "har kul".
Citat:
Eller så suger böckerna dase och allt blir värre när du försöker följa deras råd. Baserat på att alla människor jag någonsin hört prata om att de läst "The Game" varit miserabla kvinnohatare skulle jag nog säga att vissa böcker faktiskt kan förvärra en persons liv om de tar till sig av vad som står i dem.
Jag tänker inte läsa The Game. Jag tänker läsa en hel drös andra böcker.
Citat:
Varför frågar du mig om det gör någonting för dig? Hur fan ska jag kunna veta?
Jag vet inte, jag tänkte om det kanske var försent för att kunna hjälpa, eller nåt...
Citat:
Okej, fast vad är det egentligen med kurserna som intresserar dig?
Jag gillar biologi och film.
Citat:
Gör du? Hur kan du då samtidigt inte ha några som helst tankar om vad du ska göra åt dem?
Därför att jag inte vet vad jag ska göra.
Citat:
Hur kan du må dåligt över att vara en samhällsparasit samtidigt som du gång på gång ursäktar samma beteende med att säga "jag vet inte vad jag vill"? Hur kan du må dåligt över att du saknar vänner samtidigt som du ursäktar din sociala isolation med "jag kan inte intressera mig för andra"?
Därför att det är sant.
Citat:
Så försök då? Huvudsaken är inte ifall du klarar att försörja dig på det, utan att du har någonting i livet som du tycker om att göra. Du kan definitivt berätta något, frågan är bara hur pass bra och utvecklad berättelsen kan bli. Det finns ingen anledning för dig att låta bli att försöka.
Jag kan knappast fokusera på att bli t.ex. författare. Pappa har sagt att det är nåt jag måste göra på fritiden, vid sidan av ett riktigt jobb, och han har rätt. Så vad fan ska jag jobba med?
Citat:
Pröva att lägga ut en annons på internet då? T.om. Flashback har ju ett forum för de som söker resekompisar. (FB) Resekompisar
Tack, jag kanske försöker med nåt i sommar.