2016-11-30, 10:10
Medlem
HAHA jag tror hon har fått det men skulle aldrig tro på henne
Citera
2016-11-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vore intressant att veta vad det är för nötter som är intresserade av hennes liiiidande isf brottsoffrens, som tycker hon är en "driftig tjej"... och som tydligen inte fattat att det kommer en till rättegång snart för tjejen med "skinn på näsan"
Sätter en femtioöring på att det inte är nån seriös organisation iaf

Det där företaget KiT har väl inte haft några skrupler förut?

Å andra sidan känns brevet lite som hennes "fansida" på instagram. Det liksom höjer henne till skya...., till trädtopparna.... En dvärgsyren
Citera
2016-11-30, 10:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Det där företaget KiT har väl inte haft några skrupler förut?

Å andra sidan känns brevet lite som hennes "fansida" på instagram. Det liksom höjer henne till skya...., till trädtopparna.... En dvärgsyren
Nä, man kanske skulle berätta för Bonnier att de nog bör avvakta rättegången innan de bokar föreläsningar. Å andra sidan låter ju inte tonen i det hon citerar direkt som det är några proffs i farten.
Citera
2016-11-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
HAHA jag tror hon har fått det men skulle aldrig tro på henne

Texten är väldigt likt någonting Catrin själv skulle skriva. Tror hon hittat på det. Sen kommer hon skylla på att arvodet var för litet eller att hon fick scenskräck och ställde in.
Citera
2016-11-30, 10:52
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nä, man kanske skulle berätta för Bonnier att de nog bör avvakta rättegången innan de bokar föreläsningar. Å andra sidan låter ju inte tonen i det hon citerar direkt som det är några proffs i farten.

Precis.
Citera
2016-11-30, 11:13
Medlem
Skulle vara intressant om en lingvist gick igenom det senaste påstådda mejlet från "organisationen" som tycks stå bakom henne - känns lite väl smickrande och grandiost för att vara skrivet av någon annan än henne själv? Eller vad tror ni?

här kommer några egna reflektioner;

*personen skriver brevet verkar veta väldigt mycket om Catrin "att hon är driftig" "har skinn på näsan"
etc. hur troligt är det att någon från en seriös organisation uttrycker sig på det här sättet? hur troligt är det att man inför en stundande rättegång får förtroendeuppdrag? inte särskilt troligt.

* användandet av ett ord som"hustle" känns väldigt misstänkt, att någon annan skulle använda ett sådant ord känns´för mig främmande.

*Om det vore ett seriöst förtroendeuppdrag skulle man inte då gå ut med vilken organisation det rörde sig om?
Senast redigerad av slaess 2016-11-30 kl. 11:37. Anledning: tillägg
Citera
2016-11-30, 11:27
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaess
Skulle vara intressant om en lingvist gick igenom det senaste påstådda mejlet från "organisationen" som tycks stå bakom henne - känns lite väl smickrande och grandiost för att vara skrivet av någon annan än henne själv? Eller vad tror ni?
Jag är nästan säker på att hon har skrivit "mejlet" på egen hand. Jag lade märke till vissa felformuleringar i "mejlet" och i ett tidigare inlägg:

Från "mejlet:
Citat:
Det finns folk som har gjort värre brott än dig

Inlägget om rasism:

Citat:
Dags att sätta stopp mot rasism! Mer om det i ett annat inlägg.

Höj gärna näven mot mig ifall ni tycker jag överanalyserar vad som i mitt tycke är felformuleringar, men det finns även en annan faktor som gör att jag är övertygad om att det är hon själv som skrivit "mejlet": det överdrivna användandet av kommatecken.

Dessutom vore det inte första gången. I somras eller när fan det var, då hon fick ett vykort med 20 zloty påklistrat av sin vän, så var jag först med att misstänka att det var hon själv som hade skrivit texten på det vykortet. Catrin själv hävdade bestämt att det var någon jävla kompis som hon var i Polen med i somras. Men hennes handstil avslöjade det hela.

Dessutom en annan sak: så jävla fruktansvärt glad som Catrin är i att dela bilder och skit; varför skulle hon köra en copy/paste på "mejlet". Det hade ju gynnat hennes ego mer om hon hade printat och lagt upp en bild på mejlet istället. Nä, jag får nog bestämt hävda att detta är en fantasi tagen ur Catrins dysfunktionella självbild av sig själv. Hon tror hon är ett offer, att hon kan motivera andra och hjälpa. Men hon är bara en simpel bluffmakerska med ett extremt stort ego och behov av självbekräftelse.
Senast redigerad av JaredLeto 2016-11-30 kl. 11:33.
Citera
2016-11-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag är nästan säker på att hon har skrivit "mejlet" på egen hand. Jag lade märke till vissa felformuleringar i "mejlet" och i ett tidigare inlägg:

Från "mejlet:

Inlägget om rasism:

Höj gärna näven mot mig ifall ni tycker jag överanalyserar vad som i mitt tycke är felformuleringar, men det finns även en annan faktor som gör att jag är övertygad om att det är hon själv som skrivit "mejlet": det överdrivna användandet av kommatecken.

Dessutom vore det inte första gången. I somras eller när fan det var, då hon fick ett vykort med 20 zloty påklistrat av sin vän, så var jag först med att misstänka att det var hon själv som hade skrivit texten på det vykortet. Catrin själv hävdade bestämt att det var någon jävla kompis som hon var i Polen med i somras. Men hennes handstil avslöjade det hela.

Dessutom en annan sak: så jävla fruktansvärt glad som Catrin är i att dela bilder och skit; varför skulle hon köra en copy/paste på "mejlet". Det hade ju gynnat hennes ego mer om hon hade printat och lagt upp en bild på mejlet istället. Nä, jag får nog bestämt hävda att detta är en fantasi tagen ur Catrins dysfunktionella självbild av sig själv. Hon tror hon är ett offer, att hon kan motivera andra och hjälpa. Men hon är bara en simpel bluffmakerska med ett extremt stort ego och behov av självbekräftelse.

Word 🙏🏻
Citera
2016-11-30, 11:44
Medlem
Citat:

Från "mejlet:

Inlägget om rasism:

Ja, jag la till det i mitt inlägg. Om det hade varit äkta skulle hon tagit en skärmdump och postat på bloggen. Vi vet också från fupen att försök till att förfalska brev finns i hennes brottsliga arsenal och hennes handstil är inte svår att känna igen och kom igen, vem skulle ens ta ordet "hustle" i sin mun =) det hela känns väldigt klumpigt och taffligt och händer vid en osannolik tidpunkt i hennes liv.
Citera
2016-11-30, 12:04
Medlem
JaredLetos avatar
Jag har läst "mejlet" ett par gånger och jag måste fan analysera det lite en aning. Jag är såpass övertygad nu att jag kan nästintill presentera bevis på att det är Catrin själv.

Låt oss börja med mejlet:

Citat:
” Hej Catrin! Jag som skriver detta mail vet inte hur jag ska lägga upp detta utan att det låter / blir fel, så jag tänkte vara rak på sak och sen får du återkomma vid frågor!

Det här stycket är ganska intressant och avslöjar henne direkt, om man kollar noga. Jag kommer komma till det lite senare när jag presenterar samma slags grammatik ur hennes självskrivna blogginlägg.

Citat:
Vi vet att du har haft det väldigt kämpigt under ca 1.5 års tid, och att du fått lida mycket efter att du i våras blev dömd för bedrägeri. Jag och många andra resonerar såhär; hur du är som person och vad för handling du gör är två stycken HELT OLIKA saker!
Också ett väldigt avslöjande stycke. Ni som följer henne på Instagram har väl märkt att hon då och då har upplevt att media jagar henne och hur hon inte kan förstå att just hennes begångna brott kan sticka ut så mycket. Därför, när hon skriver det här mejlet, så är det väldigt viktigt att hon betonar för dig som läser att vem hon ÄR och vad hon GJORT är två helt olika saker. Och det här gör Catrin bäst genom att betona ord och meningar med versaler och i fetstil. Exempel på detta följer lite längre ner.

Citat:
Vi vet att du är en driftig tjej med skinn på näsan, du har kunskap i mycket och är öppen med ditt ”hustle” (som du själv kallade det) , och vi vet att folk försöker sätta käppar i hjulet för dig. Det finns folk som har gjort värre brott än dig, och som aldrig blir uthängda på det sättet du tyvärr har blivit!
Här vill hon i stort sett bara tala om för dig som läser att hon är mer än bara en "kriminell tjej" som hamnade i "fel umgänge" och begick "ett par misstag". Hon är driftig, hon är en ansvarstagande mamma till två små pojkar, hon är aktiv på gymmet, hon ska plugga ekonomi. Samtidigt så vill hon även ta avstånd från vad hon har gjort genom att säga "det finns folk som gjort värre brott". I Catrins värld är det mördare och våldtäktsmän man enbart ska diskutera. Att hon lurat en sjuhelvetes massa människor på flera hundra tusen kronor är liksom inte så allvarligt, i Catrins värld, om man jämför med folk som dödar andra människor. Därför tycker hon att det är sådan stor jävla orättvisa att hon hon blir uthängd på det här sättet. Vilket blir lite skrattretande då det är hon själv som hänger ut sig själv med bilder och videoklipp och blogginlägg. Hela hennes "liv" dokumenteras för hela jävla världen men det är media och Flashback som man ska hata på för vi hänger ut henne.

Första stycket ur "mejlet" avslutas med ett utropstecken, precis som här:

Citat:
Detta mail fick jag idag och jag blev alldeles rörd!

Ordet "detta" har hon även fetat för att just betona DET HÄR.

Går man ner och läser tidigare inlägg så skrivs inläggen med exakt samma grammatik. Det är många utropstecken, det är många korta meningar så som "vad glad man blir!", fetade och med utropstecken för att betona; precis som i "mejlet".

Användet av / ; och : finns även också med i tidigare inlägg. Precis som i "mejlet". Och varför jag ens tar upp det är för att det används i samma slags stil. Hon följer en viss mall när hon skriver. Alla gör det, det är som ett fingeravtryck. Jag kan inte skriva som Catrin och Catrin kan inte skriva som mig. Därför blir det så avslöjande när hon kör såna här stunt på oss. Hon tar oss för ett gäng skvallerkärringar som hänger ut henne.

Går man ner till slutet av sidan så är varenda inlägg skrivet i exakt samma stil som "mejlet". Ingenting avviker från mallen; så gå in och kika bara och lägg märke till hennes grammatik, hur hon betonar vissa ord. Hon har en fäbless för att enbart skriva något "catrinskt" slagord som t ex "Tack ni fina!". Så för att avrunda så kan jag med allra största säkerhet säga att det är hon som skrivit "mejlet".

GG, Katitzi, gg.
Citera
2016-11-30, 12:30
Medlem
Citat:

Användet av / ; och : finns även också med i tidigare inlägg. Precis som i "mejlet". Och varför jag ens tar upp det är för att det används i samma slags stil. Hon följer en viss mall när hon skriver. Alla gör det, det är som ett fingeravtryck. Jag kan inte skriva som Catrin och Catrin kan inte skriva som mig. Därför blir det så avslöjande när hon kör såna här stunt på oss. Hon tar oss för ett gäng skvallerkärringar som hänger ut henne.

Går man ner till slutet av sidan så är varenda inlägg skrivet i exakt samma stil som "mejlet". Ingenting avviker från mallen; så gå in och kika bara och lägg märke till hennes grammatik, hur hon betonar vissa ord. Hon har en fäbless för att enbart skriva något "catrinskt" slagord som t ex "Tack ni fina!". Så för att avrunda så kan jag med allra största säkerhet säga att det är hon som skrivit "mejlet".

GG, Katitzi, gg.

Mycket bra analys; här kommer lite exempel på vad som slog mig:

från det påstådda mejlet; "Hej Catrin! Jag som skriver detta mail vet inte hur jag ska lägga upp detta utan att det låter / blir fel"

från något inlägg under; Min blogg skall byta design så bloggen kommer ev kanske inte fungera som vanligt under natten/dagen imorgon!

användandet av snedstrecken känns misstänkt likt.

utropstecken vid slutet av meningar känns också väldigt Catrinskt ;

från "mejlet"; Hej Catrin! Det finns folk som har gjort värre brott än dig, och som aldrig blir uthängda på det sättet du tyvärr har blivit! hur du är som person och vad för handling du gör är två stycken HELT OLIKA saker!

från hennes egna inlägg; Detta mail fick jag idag och jag blev alldeles rörd! Alltså, när man får ett förtroendeuppdrag efter all skit som har varit, då blir man så himla glad! [...] Jag har ringt tillbaka till personen i fråga och fått svar på vissa frågor, men en sak som jag är så jäkla rädd för är att stå på scen och prata inför en massa människor! Det är så läskigt! Detta är ju något som man måste göra bra, helst med ett manus, och sen bara tuta och köra – men scenskräcken vet jag inte hur jag ska jobba bort! [...] Min blogg skall byta design så bloggen kommer ev kanske inte fungera som vanligt under natten/dagen imorgon!
Citera
2016-11-30, 12:32
Medlem
Väldigt passande när Catrin skröt på instagram igår om att hon fått TVÅ erbjudanden använde sig av hashtaggen #hatersgonnasayitsfake.
Så är sitter vi haters nu och analyserar 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in