Jag har läst "mejlet" ett par gånger och jag måste fan analysera det lite en aning. Jag är såpass övertygad nu att jag kan nästintill presentera bevis på att det är Catrin själv.
Låt oss börja med mejlet:
Citat:
” Hej Catrin! Jag som skriver detta mail vet inte hur jag ska lägga upp detta utan att det låter / blir fel, så jag tänkte vara rak på sak och sen får du återkomma vid frågor!
Det här stycket är ganska intressant och avslöjar henne direkt, om man kollar noga. Jag kommer komma till det lite senare när jag presenterar samma slags grammatik ur hennes självskrivna blogginlägg.
Citat:
Vi vet att du har haft det väldigt kämpigt under ca 1.5 års tid, och att du fått lida mycket efter att du i våras blev dömd för bedrägeri. Jag och många andra resonerar såhär; hur du är som person och vad för handling du gör är två stycken HELT OLIKA saker!
Också ett väldigt avslöjande stycke. Ni som följer henne på Instagram har väl märkt att hon då och då har upplevt att media jagar henne och hur hon inte kan förstå att just hennes begångna brott kan sticka ut så mycket. Därför, när hon skriver det här mejlet, så är det väldigt viktigt att hon betonar för dig som läser att vem hon ÄR och vad hon GJORT är två helt olika saker. Och det här gör Catrin bäst genom att betona ord och meningar med versaler och i fetstil. Exempel på detta följer lite längre ner.
Citat:
Vi vet att du är en driftig tjej med skinn på näsan, du har kunskap i mycket och är öppen med ditt ”hustle” (som du själv kallade det) , och vi vet att folk försöker sätta käppar i hjulet för dig. Det finns folk som har gjort värre brott än dig, och som aldrig blir uthängda på det sättet du tyvärr har blivit!
Här vill hon i stort sett bara tala om för dig som läser att hon är mer än bara en "kriminell tjej" som hamnade i "fel umgänge" och begick "ett par misstag". Hon är driftig, hon är en ansvarstagande mamma till två små pojkar, hon är aktiv på gymmet, hon ska plugga ekonomi. Samtidigt så vill hon även ta avstånd från vad hon har gjort genom att säga "det finns folk som gjort värre brott". I Catrins värld är det mördare och våldtäktsmän man enbart ska diskutera. Att hon lurat en sjuhelvetes massa människor på flera hundra tusen kronor är liksom inte så allvarligt, i Catrins värld, om man jämför med folk som dödar andra människor. Därför tycker hon att det är sådan stor jävla orättvisa att hon hon blir uthängd på det här sättet. Vilket blir lite skrattretande då det är hon själv som hänger ut sig själv med bilder och videoklipp och blogginlägg. Hela hennes "liv" dokumenteras för hela jävla världen men det är media och Flashback som man ska hata på för vi hänger ut henne.
Första stycket ur "mejlet" avslutas med ett utropstecken, precis som här:
Citat:
Detta mail fick jag idag och jag blev alldeles rörd!
Ordet "detta" har hon även fetat för att just betona DET HÄR.
Går man ner och läser tidigare inlägg så skrivs inläggen med exakt samma grammatik. Det är många utropstecken, det är många korta meningar så som "vad glad man blir!", fetade och med utropstecken för att betona; precis som i "mejlet".
Användet av / ; och : finns även också med i tidigare inlägg. Precis som i "mejlet". Och varför jag ens tar upp det är för att det används i samma slags stil. Hon följer en viss mall när hon skriver. Alla gör det, det är som ett fingeravtryck. Jag kan inte skriva som Catrin och Catrin kan inte skriva som mig. Därför blir det så avslöjande när hon kör såna här stunt på oss. Hon tar oss för ett gäng skvallerkärringar som hänger ut henne.
Går man ner till slutet av sidan så är varenda inlägg skrivet i exakt samma stil som "mejlet". Ingenting avviker från mallen; så gå in och kika bara och lägg märke till hennes grammatik, hur hon betonar vissa ord. Hon har en fäbless för att enbart skriva något "catrinskt" slagord som t ex "
Tack ni fina!". Så för att avrunda så kan jag med allra största säkerhet säga att det är hon som skrivit "mejlet".
GG, Katitzi, gg.