2016-11-30, 12:37
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaess
Mycket bra analys; här kommer lite exempel på vad som slog mig:

från det påstådda mejlet; "Hej Catrin! Jag som skriver detta mail vet inte hur jag ska lägga upp detta utan att det låter / blir fel"

från något inlägg under; Min blogg skall byta design så bloggen kommer ev kanske inte fungera som vanligt under natten/dagen imorgon!

användandet av snedstrecken känns misstänkt likt.

utropstecken vid slutet av meningar känns också väldigt Catrinskt ;

från "mejlet"; Hej Catrin! Det finns folk som har gjort värre brott än dig, och som aldrig blir uthängda på det sättet du tyvärr har blivit! hur du är som person och vad för handling du gör är två stycken HELT OLIKA saker!

från hennes egna inlägg; Detta mail fick jag idag och jag blev alldeles rörd! Alltså, när man får ett förtroendeuppdrag efter all skit som har varit, då blir man så himla glad! [...] Jag har ringt tillbaka till personen i fråga och fått svar på vissa frågor, men en sak som jag är så jäkla rädd för är att stå på scen och prata inför en massa människor! Det är så läskigt! Detta är ju något som man måste göra bra, helst med ett manus, och sen bara tuta och köra – men scenskräcken vet jag inte hur jag ska jobba bort! [...] Min blogg skall byta design så bloggen kommer ev kanske inte fungera som vanligt under natten/dagen imorgon!
Tack!!!!!!!!!Trodde jag satt här och dumförklarade mig!!!!!!!!!Skönt att någon tänker som jag!!!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Väldigt passande när Catrin skröt på instagram igår om att hon fått TVÅ erbjudanden använde sig av hashtaggen #hatersgonnasayitsfake.
Så är sitter vi haters nu och analyserar 😂
"LIFE IS LIFE, NA NA NA NA NA"

- Catrin Hedlund
Citera
2016-11-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Väldigt passande när Catrin skröt på instagram igår om att hon fått TVÅ erbjudanden använde sig av hashtaggen #hatersgonnasayitsfake.
Så är sitter vi haters nu och analyserar 😂

ja, "hennes liv är vår film". Eller hur lyder hennes slogan =) ? inte en helt missvisande slogan faktiskt eftersom mycket tyder på att hennes liv i det väsentliga tagit fiktionens form
Citera
2016-11-30, 12:53
Medlem
JaredLetos avatar
Ännu ett exempel på hur hon felformulerar vissa meningar, oftast också på tre bokstäver. Från inlägget den 21a novemeber:
Citat:
men nu känner jag att jag är redo för att ha bloggen igång parallellt som de andra.

Ännu ett exempel på hur hon missbrukar utropstecken. Från inlägget "magen har krashat", 25e november:
Citat:
Precis kommit hem från gymmet och affären, och måste säga att det var tunga steg hem idag! Fy farao vad jag har träningsvärk i ben och rumpa sen igår, och sen på det ska man kötta mage! Det känns mer eller mindre som att min mage har kraschat! Nu blir det 2-dagars vila och sen hårdkörning på måndag igen! Jag har tänkt att lägga upp lite gymvideos/workoutbilder men det är jäkligt svårt att få bra bilder/videos när man gymmar själv, men ska försöka med det någon gång i framtiden, haha!
Senast redigerad av JaredLeto 2016-11-30 kl. 12:55.
Citera
2016-11-30, 13:13
Medlem
Jag tänker också att en seriös organisation som sysslar med den här typen av verksamhet (föreläsningar om kriminella beteenden) inte skulle påpeka att en förövare lidit. En förövare lider inte enligt min mening - en förövare upplever konsekvenserna av sitt beteende.

Om de skulle ha följt henne under den här tiden så skulle de också veta att det finns nya misstankar och det vore totalt meningslöst att ha en kriminell föreläsare som inte lärt sig något! För jag gissar att föreläsningen inte handlar om hur man kan lura folk på ett bra sätt och sen komma lindrigt undan.
Citera
2016-11-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ännu ett exempel på hur hon felformulerar vissa meningar, oftast också på tre bokstäver. Från inlägget den 21a novemeber:

Ännu ett exempel på hur hon missbrukar utropstecken. Från inlägget "magen har krashat", 25e november:

kolla också på hur hon använder infinitivmärket "att" + "pronomen" i meningar ; från mejlet; "Vi vet att du har haft det väldigt kämpigt under ca 1.5 års tid, och att du fått lida mycket efter att du i våras blev dömd för bedrägeri"

från 21 november; men nu känner jag att jag är redo för att ha bloggen igång parallellt som de andra.

finns fler exempel, enskilt kanske det inte säger så mycket men med allt sammantaget skulle vi nog ha ett rätt bra case =)
Citera
2016-11-30, 13:38
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Jag tänker också att en seriös organisation som sysslar med den här typen av verksamhet (föreläsningar om kriminella beteenden) inte skulle påpeka att en förövare lidit. En förövare lider inte enligt min mening - en förövare upplever konsekvenserna av sitt beteende.

Om de skulle ha följt henne under den här tiden så skulle de också veta att det finns nya misstankar och det vore totalt meningslöst att ha en kriminell föreläsare som inte lärt sig något! För jag gissar att föreläsningen inte handlar om hur man kan lura folk på ett bra sätt och sen komma lindrigt undan.
Vem vet, hennes utgångspunkt kanske är att lära småbarnsföräldrar hur man skaffar ett swishkonto i sina barns namn så att man kan "komma undan". Men nä, har svårt och tro på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av slaess
kolla också på hur hon använder infinitivmärket "att" + "pronomen" i meningar ; från mejlet; "Vi vet att du har haft det väldigt kämpigt under ca 1.5 års tid, och att du fått lida mycket efter att du i våras blev dömd för bedrägeri"

från 21 november; men nu känner jag att jag är redo för att ha bloggen igång parallellt som de andra.

finns fler exempel, enskilt kanske det inte säger så mycket men med allt sammantaget skulle vi nog ha ett rätt bra case =)
Jag tycker vi har ett jävligt bra case. Nu fattas det bara att Catrin kommer in och gör sin entré här i tråden med sitt livs första Flashback-inlägg: "haters gonna hate, f*ck yall!!!!!"

Citera
2016-11-30, 14:55
Medlem
Jag måste leka med tanken.

Om det nu mot förmodan skulle vara så att detta är på riktigt, då kommer det här garanterat användas i den kommande rättegången. Hennes juridiska ombud kommer använda detta för att visa förändring och för att få ner ev. straff.

Om det nu är så att hon hittat på allt så kan det utan tvekan användas av åklagaren för att hon är den sol och våraren som ljuger om allt för att visa sig bättre, använda som täckmantel vid bedrägerier mm.

så gör hon ett självmord här?
Citera
2016-11-30, 15:13
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag måste leka med tanken.

Om det nu mot förmodan skulle vara så att detta är på riktigt, då kommer det här garanterat användas i den kommande rättegången. Hennes juridiska ombud kommer använda detta för att visa förändring och för att få ner ev. straff.

Om det nu är så att hon hittat på allt så kan det utan tvekan användas av åklagaren för att hon är den sol och våraren som ljuger om allt för att visa sig bättre, använda som täckmantel vid bedrägerier mm.

så gör hon ett självmord här?
Jag är som sagt säker på att hon hittat på allt, och ett självmord lär vi inte få läsa om heller. Jag tror inte såna här människor är kapabla till att ta sina liv av daga. Ofta gör man ju det av någon slags anledning: skuld eller skulder, ångest och depression. Det här är skrupler som Catrin inte har förmågan att känna. Hon skyller ifrån sig och förminskar sitt handlade istället. Hon är för grandios av sig för att ta sitt liv.
Citera
2016-11-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag är som sagt säker på att hon hittat på allt, och ett självmord lär vi inte få läsa om heller. Jag tror inte såna här människor är kapabla till att ta sina liv av daga. Ofta gör man ju det av någon slags anledning: skuld eller skulder, ångest och depression. Det här är skrupler som Catrin inte har förmågan att känna. Hon skyller ifrån sig och förminskar sitt handlade istället. Hon är för grandios av sig för att ta sitt liv.

Asså nu menade jag inte att hon skulle hänga sig själv utan att hon skjuter sig själv i foten så hårt att hon bevisar för åklagaren att hon är en falsk jävel som ljuger om allt.
Citera
2016-11-30, 15:17
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Asså nu menade jag inte att hon skulle hänga sig själv utan att hon skjuter sig själv i foten så hårt att hon bevisar för åklagaren att hon är en falsk jävel som ljuger om allt.
Ah okej, då fattar jag. Trodde du menade annat
Citera
2016-11-30, 15:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nu har hon börjat använda http://stylewish.me/link/click/201814 så passa upp på att trycka på länkarna!!!!
Och vad är innebörden för oss som inte är så insatta?
Citera
2016-11-30, 15:26
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och vad är innebörden för oss som inte är så insatta?
Att hon typ tjänar pengar skulle jag gissa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in